Pořadateli RC Team Rychvald, se na tuto zimní sezonu, podařilo zajistit nové prostory v krásné sportovní hale v Bílovci. A tak byli, celkem oprávněně všichni zvědaví, jaký ohlas to bude mít mezi jezdci. Navíc se závod jel v neděli, protože v sobotu se jel závod Buggy a neděle neni zrovna ten „klasický“ vhodný den, pro pořádání závodů. Naštěstí se přihlášky do jednotlivých kategorií postupně plnily a tak se i obavy pořadatele postupně zmenšovaly. Nakonec se ráno do závodu zaevidovalo celkem 56 závodníků, což byla výborná účast i vzhledem k tomu, že se jelo v Hrotovicích ETS a v sobotu se jel závod v Jedovnici. Pořadatelé závodu mohli být s účastí velmi spokojeni.
Stejně tak ovšem mohli být spokojeni i závodníci, kterým to časově vyšlo a na závod přijeli. Přivítalo je perfektní zázemí sportovní haly, včetně bufetu a pořadatel pro ně připravil velkou a krásnou dráhu, na jakou byli závodníci zvyklí, třeba ze závodů v Holešově.
Další novinkou, kterou pořadatel pro závodníky připravil, byla premiéra kategorie Open 1:12 na severu Moravy, která, před mnoha a mnoha lety, byla bezkonkurenčně dominantní v RC dění a kategorie 1:10 byly tenkrát v plenkách. Dnes je to již jen milá vzpomínka na minulost. Tato kategorie by byla velmi vhodná pro ty pořadatele, kteří nemají možnost pořádat závody v tak velkých prostorách, jako je třeba hala v Bílovci a kde neni možnost nachystat tak velkou dráhu, jaká je potřebná pro měřítka 1:10.
Další premiéru měla v Bílovci kategorie Stock 2WD. Tato kategorie je vlastně sloučení několika 2WD podkategorií, aby si, co nejvíc zájemců o trošku pomalejší svezení s 2WD autem, než je jízda s Open 2WD, mohli přijít krásně zazávodit. Součástí této kategorie je i měřítko 1:12, jak „klasické placky“, tak i Yokomo GT serie 500. A svezení s podvozkem Yokomo GT, osazeným libovolným motorem, byl na velké dráze opravdovým zážitkem.
No a premiéru v Bílovci měla vlastně i kategorie FšeStock, která svou premiéru ozdobila opravdovou perličkou. Poprvé v historii se stalo, že se v kategorii zúčastnilo víc závodnic, než závodníků. A tím se nemůže pochlubit žádná jiná kategorie.
Největší a opravdu převratnou novinkou, kterou pořadatelé pro závodníky připravili, byla změna systému jízd. Nechali se inspirovat systémem závodu LMS a místo klasického systému 3 rozjížďky + 3 finále se jelo systémem 2 rozjížďky + 4 finále, což je pro závodníky mnohem zajímavější. Je totiž naprosto zbytečné jet 3 rozjížďky v kategorii, kde se o A finále vůbec nebojuje, protože je v ní do deseti jezdců, nebo jich sice je víc jak 10, ale stejně se dopředu ví, kdo bude v A finále a kdo v B finále. Opravdový závod začíná až finálovýma jízdama a je velký rozdíl jet závod jen na 3 finále, nebo na 4 finále. Kategorie Open 2WD a Open 4WD se jely na 5 minut, ostatní (kromě kat. FšeStock) na 6 minut a kategorie FšeStock se jela na 8 minut. Takže každý, kdo si chtěl opravdu pořádně zajezdit, měl širokou možnost výběru.
A ještě jedna zajímavost. Na většině závodů bývá vždy víc jezdců kategorií 4WD, než 2WD. Na tomto závodu jelo v kategoriích 4WD „jen“ 22 závodníků, za to v kategoriích 2WD jich jelo celkem 34. Zdá se, že sever Moravy, je pro jezdce 2WD „země zaslíbená“.
Pořadatelům patří velké uznání za skvěle připravený závod a můžeme si jen přát, aby si, na další závod, udělalo čas a přijelo minimálně tolik závodníků, kolik jich přijelo nyní.
Pravidla seriálu jsou zde: http://vysledky.rcteamrychvald.cz/ZAVODY/PROPOZICE_POZVANKY/RK-RC-Dp97.pdf
Na výsledky závodu je možno se podívat zde: http://vysledky.rcteamrychvald.cz/ZAVODY/VYSLEDKY/RK-RC-Dv171.htm