S novou sezónou přichází čas si přiblížit informace o Mistrovství ČR, které bude i pro letošní rok čítat dva samostatné závody – Mistrovství na koberci a na asfaltu. V minulých letech se tento koncept dvou velkých závodů osvědčil, když se MČR účastní pravidelně velké množství závodníků z celé republiky, ale závodní licenci nutnou pro účast na českém mistrovství mají možnost získat i závodníci ze Slovenska či Polska, takže se dá hovořit o mezinárodním Mistrovství ČR.
Proč MČR
Myšlenkou Mistrovství ČR je potkat se jednou za sezónu na jedné dráze a poměřit síly se všemi závodníky v dané kategorii, kteří závody v rámci různých seriálů jezdí. V České republice máme několik velkých a několik menších seriálů, závodníci většinou jezdí na závody ve svém okolí, a tak je Mistrovství ČR tím závodem, kdy se na dráze potkají závodníci ze západu Čech, Ostravska, Zlínska… prostě všichni, kteří si chtějí kvalitně zazávodit a poměřit své schopnosti v největší konkurenci sezóny. A v takové konkurenci pak můžeme udělit i mistrovské tituly. To už za to stojí, nemyslíte?
Kategorie
Letos se pojedou stejné kategorie jako v loňském roce, tedy Open, Stock, Formule a GT. Pravidla doznala dílčích úprav, zásadně se mění kategorie Stock a částečně i Formule.
Open – volná kategorie, minimální váha modelu 1350g a předepsané pneumatiky.
Stock – motory pouze od výrobce LRP typu X12 nebo X20 nebo od výrobce Nosram typu Pure nebo Pure Evo 2 se 17,5 závity. Motor musí být v originálním stavu bez jakýchkoliv úprav, tj. včetně originálního plastového čela motoru a originální kotvy. Časování musí být nastaveno stejně jako z výroby, tedy v krajní poloze po směru hodinových ručiček. Regulátory musí být v nastavení Zero Boost dle pravidel/ze seznamu ROAR/EFRA. Celkový převodový poměr musí být minimálně 4,0:1., minimální váha modelu 1350g a předepsané pneumatiky.
Formule – zde dochází k otevření dvou variant, jež se dnes v ČR jezdí. Zůstává kategorie s neomezeným motorem a mechovými koly, přibývá kategorie pro formule s motory o 17,5 závitech, v Zero Boostu a gumovými koly.
GT – neomezený motor, mechová kola.
Jako volné vložené kategorie bez nutnosti vlastnit licenci se pojedou kategorie Hobby – s motory HPI Saturn 20T a převodovým poměrem 7:1 a v případě zájmu i kategorie 1:12.
Detailní předpisy budou zveřejněny v pravidlech, jež se není finalizují. Výběrové řízení na pneumatiky pro halové MČR probíhá a výsledky budou známy do konce února.
Halové MČR
Mistrovství v hale se letos pojede na kobercové dráze v Jedovnicích u Blanska/Brna o víkendu 29. – 30. března. Připravena bude velká dráha o rozměrech 35×20 metrů, dobré zázemí. Bude zajištěno levné ubytování v přilehlém internátu. Program mistrovství začne již v pátek odpoledne volnými tréninky, v sobotu budou na řadě dva měřené tréninky a pět kol kvalifikací. Na sobotní večer je plánované společné posezení pro závodníky a v neděli se pojede trénink ve finálové skupině a následně tři finálové jízdy. Šampionát zakončí bohaté vyhlášení s desítkami pohárů, bude připravena tombola a další.
Licence
Pro účast v tzv. mistrovských kategoriích, tedy těch, kde se udělují mistrovské tituly (OPEN, STOCK, FORMULE a GT), je potřeba vlastnit závodní licenci RC autoklubu ČR. Zároveň se tak stáváte členy RCAČR, tedy organizace, která sdružuje všechny RC automodelářské klukby a závodníky u nás. Není to nic složitého, stačí kontaktovat nějaký klub, jež je členem RCAČR a zařídit si licenci. Celá záležitost stojí 600 korun. A pokud neznáte kontakt na kluby, najdete je na stránkách www.rcacr.cz. Ale máte možnost se MČR zúčastnit „na zkoušku a zažít tu atmosféru“, stačí jet v kategorii Hobby či 1:12, kde licence potřeba není.
Detailní informace budou postupně zveřejňovány. Organizační tým mistrovství, tedy Pavel Magda, Jarda Kopecký a Zdenda Beneš, se těší se všemi na viděnou! V případě jakýchkoliv dotazů můžete napsat i na e-mail electric.track@rcacr.cz nebo můžete volat na telefon 608 815 564 (Zdenda).
Přihlášky
Zdenda Beneš
předseda sekce Electric Track