Čistou náhodou se mi do ruk dostal regulátory TMM 8017 LV PROFI a TMM 8026 PROFI od české firmy MGM-Compro. Názvy udávají, že se jedná o střídavé regulátory s maximálním trvalým proudem a maximálním vstupním napětím. Takže 8017 LV znamená že max. trvalý proud je 80A a napětí je u tohoto regulátoru možné od 6-17 V, LV jen podotýká to, že se jedná o Low Voltage regulátor.
Regulátor TMM 8017 LV jsem se rozhodl použít od podvozku TT-01E. abych vyzkoušel co tenhle regulátor vydrží dal jsem do auta motor Novak Velocity 3,5z a převody 19:61, regulátor má 6V/3A BEC
Hlavní přednosti regulátoru: plně programovatelný, záznam z jízdy( napětí, proud, otáčky, teploty, špičkový prod a další parametry) u verze PROFI 5let záruka.
Co jen říci k nastavení regulátoru. Opravdu je toho hodně. Regulátor je plně programovatelný, takže si můžeme nastavit kdejaký parametr. Nic se nesmí uspěchat. při prvotním připojení a procházení mě překvapilo to, že regulátor má 4 paměťové banky a 5 jednotlivých módů ( auto, letadlo, loď, heli #1, heli #2). V mém případě budu využívat mód auto. V tomto módu je k nastavení asi 60 různých parametrů k nastavení. Nemá smysl se všemi parametry zabývat. Ale je potřeba zmýnit ty alespoň ty základní jako jsou nastavení mezí vysílačky, nastavení síly brzdy, nastavení síly brzdy v neutrálu, volnoběžka, nastavení teplotních čidel, omezení výkonu, limit otáček, nastavení akcelerace, decelerace, hlídání baterií a moho dalších.
Testování :
– baterie : 2S LiPo a 6článků NiMH
– pneu : LRP 30X
– výkon 50%
– akcelerace 0,5s
– časování motoru 0°C
– bezsenzorový
– měření teploty motoru přes 10K NTC
– Venkovní teplota 20°C, polojasno
Po 10 minutách plné palby maximalní plyn střídala maximalní brzda.. musím říct, že auto bylo živé a drželo na asfaltu jak přibyté. nepřetáčelo se i při vyžších rychlostech. zážitek z jízdy byl úžasný.
Byl jsem nadšený. Snad jen zvolené převody byly nejvetším nedostatkem k využití plného potenciálu motoru a regulátoru.
Po prvním testu jsem začal vyčítat historii z reglu.. vyčtení 10 minutového záznamu trvalo asi 2 minuty a začal jsem analyzovat data. Z historie jsem vyčet, že maximální teplota motoru byl 57°C, teplota regulátoru byla 43°C. Trvalý proud byl kolem 30-40 A ale za to co mě překvapilo byl špičkový proud který lítal až k 200A a to hlavně při rozjezdech. Dále z historie bylo krásně vidět, že bateriky už mají něco zasebou a že napětí pěkně padalo dolů.
Klady :
– plně programovatelný regulátor
– bytelná konstrukce
– plnohodnotný záznam z jízdy
Zápory:
– nutnoust koupit komunikační modul mezi regulátorem a pc k nastavení
– vyžší cena oproti konkurenci