V sobotu 12.4.2014 je jel v Zubří 6. závěrečný závod Slovensko-Moravského poháru, 9. závod Velká cena Formule 1 a 9. závod Grand Prix RC Truck.
Radka Šimurdu napadla myšlenka, kterou již měl nějakou dobu v hlavě. A to zpestřit Slovensko-Moravský pohár o závod modelů v měřítku 1:18 v kategorii Open.
Rozhodnutí jestli pojedeme, bylo na Pavlovi.
Důvodů proč se nezúčastníme, bylo více. Na našem podvozku stávkuje motor nebo regulátor. Pavel má hodně přípravy do školy a zimním závody byli náročné. Po pátečním rozhovoru s Radkem jsme vše přehodnotili a přislíbili účast. Radek nám nabídl zapůjčení kompletního podvozku. Závodů se účastní i Markéta a Michal Vítámvásovi. Pojedou sice v kategorii Mini-Z, ale budou tam. Pozvání dostali od slovenského kolegy Kumičáka.
Do Zubří vyrážíme v 6 hodin ráno, abychom tam do 7 přijeli. Ono se to nezdá, ale cesta do Zubří měří 67km přes Valašské kotáry.
V 7 jsme dorazili na místo konání závodů. Překvapilo mě, kolik dostatečného místa je určeno pro depa. Radkova rodina připravila i bufet, kde bylo k dostání teplé párky a klobásy, frgály, džusy, limonády atd. Každý účastník si mohl uvařit z erárního kafe nebo čaj. Perfektně zajištěný bufet. Kdo chtěl na oběd Pizzu, bylo ji možno objednat. Všichni jezdci ještě dostali jako pozornost 2 kusy pravého valašského frgálu. Takže o jídlo nebylo nouzi.
Pavel dostal k dispozici hned 2 podvozky. Jeden do kategorie 1:18 a jeden do kategorie 1:24 Expert. V sobotním závodě se jelo hned 7 kategorií s celkovým počtem 67 jezdců:
1/18 Open – 7 jezdců
1/24 Expert – 6 jezdců
1/24 Retro – 9 jezdců
1/28 Open – 7 jezdců
1/28 Stock – 9 jezdců
1/28 Stock Junior – 9 jezdců
1/32 Truck – 11 jezdců
1/24 Formula 1 – 9 jezdců
Je vidět, že o malá měřítka je na Valachoch a Púchovsku velký zájem.
Všechny kategorie v rámci Slovensko-Moravského poháru se jeli na 2 kvalifikační jízdy po 5 minutách (počítá se ta lepší) a 3 finálové jízdy po 7. minutách. U kategorie 1:18 se počítali všechny tři finálové jízdy na body za umístění. U zbývajících kategorií se počítaly dvě jízdy ze tří s celkovým součtem počtů kol a dojezdového času.
Grand Prix RC Truck má trochu odlišnou strategii závodu. Kvalifikační jízda se jede jen jedna na 3 minuty. Z této jízdy se započítává jedno nejrychlejší kolo. Finálové jízdy se jedou celkem 3 na 15 minut s tím, že jsou povinné 2 zastávky v boxech. To se hlídá kramlíky (pro Pepíky – kolíčky) na prádlo, které si jezdci umísťuji na vysílačky, aby byli lépe hlídáni.
Velká cena Formule 1 se jede obdobně jako Trucky. Jen s tím rozdílem, že kvalifikační jízda se jede na 5 minut a finálová jízda na 30 minut. Rovněž jsou povinné dvě zastávky v boxech, z nichž u jedné z nich je povinná výměna baterie.
Kvalifikace:
1/18 Open – 7 jezdců. V těchto jízdách se pěkně naháněli Kuba Šimurda s Pavlem Martincem. Nakonec Kuba bude startovat první, Pavel druhý a Milan Parák s dvojkolkou třetí.
1/24 Expert – 6 jezdců. Pavel Martinec poprvé řídí model menší než je 1:18. Vcelku to jde a na start se postaví jako druhý do finálovek. První bude startovat Radovan Solanský. Milan Parák má problémy a do finálovek bude startovat ze 3. místa.
1/24 Retro – 9 jezdců. Početná skupina jezdců z Retro modely. Hned 3 jezdci z rodu Kumičáků. Filip zajíždí nejvíce kol a nejlepší čas a první místo na startu do finálovek bude jeho. O další místo je velký boj. Hned 3 piloti najíždí 25 kola rozhodují sekundu po dojezdu. Druhé místo na startu ve finálovkách bude patřit Ivo Novosadovi a třetí Tátošovi Hájkovi.
1/28 Open – 7 jezdců. Pozvání přijali sourozenci Vítámvásovi. Ti přijeli z dalekých Hrotovic již v pátek a tak měli čas trénovat. Michal i Markéta neměli konkurenci a první dvě místa do finálovek jsou jejich. Michal najel na třetího Martina Supka z Púchova 5 kol a Markéta o kolo méně.
1/28 Stock – 9 jezdců. I v této kategorii kralují Vítámvásovi. Michal opět nejlepší. Jen mezi jeho a Markétu se vměstnal Škola Richard.
1/28 Stock Junior – 9 jezdců. A hned 7 svěřenců z Codys Racing Teamu. Mezi ně se vměstnal Lukáš Maňák a veterán děda Hrnčíř. Děda si vedl mezi juniorkami velice dobře a ve finálovkách bude startovat ze 2. místa za nejlepším v kvalifikacích Václavem Dvorníkem. Stejný počet kol 20 zajel i Erik Sova a právem bude startovat za dědou Hrnčířem ze třetí pozice.
1/32 Truck – 11 jezdců. Nejobsazenější kategorie sobotního závodu. Nejlepší kolo během 3 minut zajel Škola Richard s časem 11.188. Druhý nejlepší čas zajel Tátoš Hájek s minimálním odstupem na Richarda. Zde rozhodují opravdu setiny sekund. Tátoš zajel čas 11.350 a třetí nejlepší čas zajel Petr Jaremejko s hodnotou 11.891 sekundy.
Po odjetí kvalifikačních jízd byla malá pauza před finálovými. Opět jako první startovala kategorie 1:18 open.
1/18 Open:
V první jízdě Kuba s přehledem vedl. Ke konci se před něj dostal Pavel, ale Kuba je zkušený jezdec a první místo si nakonec vybojoval nazpět. Druhá jízda byla podobná té první, až s tím rozdílem, že Kuba před sebe Pavla nepustil. Třetí dojel opět Milan Parák, a tak už po dvou jízdách se rýsuje celkové pořadí. V poslední jízdě Kuba opět ukázal své kvality a opět vyhrál. V každé ze tří jízd zajel vždy o kolo lépe. Pavel dělal chyby, zajel o tři kola méně, ale o 5 kol více jak třetí Tátoš Hájek. První tři místa jsou tedy jasné. 1. Šimurda, 2. Martinec, 3. Parák
1/24 Expert
První jízdu vyhrál Radovan Solanský. Milan Parák měl velmi rychlé auto, ale jeho ruky byli moc „pomalé“. Po výletě mimo trať skončil poslední. Pavel měl problémy s podvozkem, tak snad je do druhé jízdy vyřeší. Do druhé jízdy si Milan vycentroval ruky a s přehledem zvítězil před Radovanem a Martinem Luhovým. Pavel stále neví, proč se mu podvozek v zatáčkách přetáčí a proč je tak pomalý. V poslední jízdě Milan opět bojoval o první místo a dařilo se mu do 31 kola, než opět vylétl mimo trať a již dále nemohl pokračovat. Jízdu vyhrál opět Radovan Solanský před Martinem Luhovým a Šandrikem Viliamem. Pavel až po jízdě zjistil, že měl podvozek velmi nízko a tudíž drhl platem o koberec.
1/24 Retro
V této skupině dominoval Filip Kumičák, který vyhrál všechny tři jízdy. Tátoš Hájek dojel 2x na druhém místě a jednou třetí. Velmi dobrý výsledek. Nechal tak za sebou Ivo Novosada, který dojel v poslední jízdě na druhém místě. V součtu dvou nejlepších kol vyhrál Filip Kumičák před Tátošem Hájkem a Ivo Novosadem.
1/28 Open
Michal s Markétou dokázali, že jsou v této kategorii nepřekonatelní. Michal vyhrál všechny jízdy, Markéta dojela vždy druhá. Oba s velkým náskokem na třetího Mariana Kováče, kterému ve druhé jízdě nadělili 8 kol a ve třetí 6 kol. Tedy náskokem jedné třídy. V první jízdě dojel na třetím místě Martin Supek se ztrátou na vítěze 7 kol. Celkově tedy 1. Vítámvás Michal, 2.Vítámvásová Markéta, 3. Kováč Marian
1/28 Stock
I v této skupině dominoval Michal Vítámvás, který s přehledem vyhrál všechny jízdy. V první jízdě dojel na druhém místě Škola Richard a ve druhé jízdě Markéta Vítámvásová. Třetí jízda tedy rozhodla o tom, kdo skončí celkově druhý a kdo třetí. Ve třetí jízdě došlo mezi Richardem a Markétou ke kolizi, když bojovali o druhou pozici. Richard přeskočil mantinely a tím si zkrátil dráhu. I když chvíli počkal, tak ne dostatečně dlouho a vyrazil za ziskem druhého místa. Z mého pohledu měl počkat na Markétu. V jízdě dojel nakonec druhý a Markéta skončila třetí ze ztrátou jednoho kola, když nestihla v limitu projet časovou smyčkou jak Richard. Celkově tedy 1. Vítámvás Michal, 2. Škola Richard, 3. Vítámvásová Markéta
1/28 Stock Junior
Dědu Hrnčíře provázeli ve finálovkách technické problémy s motorem nebo regulátorem na svém modelu. V první jízdě zajel 8 kol, ve druhé 3 kola a do poslední už ani nenastoupil. Škoda, těšil jsem se jak tento veterán ukáže juniorům „záda“. Sova, Dvorník, Chlápek a Macurek bojovali mezi sebou, kdo bude stát na bedně. Nakonec si celkové prvenství za první místo odvezl Jakub Chlápek před Václavem Dvorníkem a Erikem Sovou. Codys Racing Team si vychovává nadějné mladé juniory. Jak jsem již psal, v této kategorii startovalo 7 jezdců tohoto týmu a z toho jedna dívka – Pavlikovská Renáta.
1/32 Truck
V této skupině se jely celkem 3 jízdy po 15 minutách. Škola Richard dokázal, že je vynikající jezdec a vyhrál všechny 3 jízdy. V první jízdě svedl velký boj o druhé místo Tátoš Hájek a Petr Jaremejko. Tátoš nakonec dojel druhý s náskokem jedné sekundy. Ve druhé jízdě Petr už nenechal nic náhodě a dojel druhý s náskokem 1 kola nad Davidem Maňákem. V poslední jízdě zabojoval Ivan Opat z RC Hlohovec a dojel na druhém místě se ztrátou 2 kol na prvního Richarda. Petr Jaremejko dojel sice o 4 sekundy za Ivanem na třetím místě, ale nestihl projet smyčku v časovém limitu a tak nakonec ztráta jednoho kola. V této kategorii je pravidlo, že všichni jezdci musí projet a zastavit 2x v boxové uličce. Celkově tedy 1. Škola Richard, 2. Jaremejko Petr, 3. Hájek Tátoš
1/24 Formula 1
Tato kategorie je rovněž odlišná od ostatních. Finálová jízda se jede na 30 minut a rovněž jako v kategorii Truck, tak i tady jsou 2 povinné zastávky v boxech. U jedné z nich je ovšem nutná výměna baterií.
Jízdu vyhrál Martin Luhový z MK Púchov před Petrem Jaremejko z RC ValMez. Třetí dojel Martin Kumičák z MK Púchov. Mirek Pazdera tak dojel na bramborovém místě, tedy čtvrtý.
Po skončení jízd proběhlo vyhlášení všech kategorií jak v tomto závodě, ta i v celkovém seriálu zimního seriálu.
Co říci na adresu pořadatele? Jen to, že měl vše dobře zorganizované a má pěkné zázemí. Pro jezdce depa se stoly a židličkami, zajištěný bufet a pěkná dráha s krásným kobercem. Kdo nevěří, ať se přesvědčí na vlastní oči.
Fotogalerii z tohoto závodu z objektivu Martina Kumičáka najdete na tomto odkazu ZDE.
Výsledky sobotního závodu.
Výsledek finále – 1/18 [1/18 OPEN]
Pozice Závodník Klub 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda Heat Body Body za jízdu V?ková kategorie
1 Šimurda Jakub MK Zubří 44 7:01.452 (1) 45 7:03.403 (1) 46 7:09.213 (1) – (-) A 3 3:1, 2:1, 1:1 [4:-]
2 Martinec Pavel MK Zubří 44 7:01.924 (2) 45 7:06.517 (2) 43 7:00.348 (2) – (-) A 6 2:2, 1:2, 3:2 [4:-]
3 Parák Milan Břeclav 40 7:03.370 (3) 41 7:00.898 (3) 32 6:22.978 (6) – (-) A 12 2:3, 1:3, 3:6 [4:-]
4 Jaremejko Petr MK Zubří 36 7:04.417 (6) 37 7:02.867 (4) 36 7:11.974 (4) – (-) A 14 2:4, 3:4, 1:6 [4:-]
5 Hajek Svatopluk TRCRT 38 7:08.824 (5) 28 7:08.756 (7) 38 7:05.640 (3) – (-) A 15 3:3, 1:5, 2:7 [4:-]
6 Pazdera Miroslav W.I.P.RCRC Vsetín 39 7:07.870 (4) 36 7:01.320 (5) 7 1:38.705 (7) – (-) A 16 1:4, 2:5, 3:7 [4:-]
7 Supek Martin RC Puchov 32 7:05.281 (7) 32 7:04.518 (6) 35 7:04.993 (5) – (-) A 18 3:5, 2:6, 1:7 [4:-]
Výsledek finále – 1/24E [1/24 Expert]
Pozice Závodník Klub Kol Cas jízdy Heat V?ková kategorie
1 Solansky Radovan MKRacing Vsetin 74 14:10.013 A
2 Luhový Martin RC Puchov 73 14:19.782 A
3 Parák Milan Břeclav 71 12:46.678 A
4 Šandrik Viliam AMK Bánovce nad Bebravou 67 14:04.510 A
5 Martinec Pavel MK Zubří 67 14:11.196 A
6 Supek Jan RC Puchov 55 14:17.814 A
Výsledek finále – 1/24R [1/24 Retro]
Pozice Závodník Klub Kol Cas jízdy Heat V?ková kategorie
1 Kumicak Filip RC Puchov 71 14:10.158 A
2 Hajek Svatopluk TRCRT 68 14:12.237 A
3 Novosad Ivo MK Zubří 67 14:03.666 A
4 Kumičák Martin RC Puchov 66 14:13.030 A
5 Kumičak Lukáš RC Puchov 64 14:07.053 A
6 Hrnčíř Jan Břeclav 53 14:16.536 A
7 Janošek Jaroslav MK Zubří 51 14:17.876 A
8 Zlámal Ivan MK Želatovice 50 14:14.417 A
9 Novosad Karel MK Zubří 0 0:00.000 A
Výsledek finále – 1/28O [1/28 Open]
Pozice Závodník Klub Kol Cas jízdy Heat V?ková kategorie
1 Vitamvas Michal RC-AMK Hrotovice 84 14:03.871 A
2 Vitamvasova Marketa RC-AMK Hrotovice 84 14:16.608 A
3 Kováč Marian AMK Bánovce nad Bebravou 70 14:12.244 A
4 Supek Martin RC Puchov 70 14:16.571 A
5 Luhový Martin RC Puchov 64 14:10.652 A
6 Klement Rostislav Codys Racing Team 62 14:12.423 A
7 Novosad Karel MK Zubří 0 0:00.000 A
Výsledek finále – 1/28ST [1/28 Stock]
Pozice Závodník Klub Kol Cas jízdy Heat V?ková kategorie
1 Vitamvas Michal RC-AMK Hrotovice 74 14:19.712 A
2 Skola Richard Codys Racing Team 71 14:08.895 A
3 Vitamvasova Marketa RC-AMK Hrotovice 71 14:12.693 A
4 Kováč Marian AMK Bánovce nad Bebravou 69 14:05.705 A
5 Opat Ivan RC Hlohovec 69 14:11.692 A
6 Klement Rostislav Codys Racing Team 62 14:16.224 A
7 Supek Martin RC Puchov 58 14:20.037 A
8 Štípek Jakub Codys Racing Team 57 14:19.368 A
9 Janoš Zdeněk MK Zubří 3 1:05.509 A
Výsledek finále – 1/28ST Jun [1/28 Stock Junior]
Pozice Závodník Klub Kol Cas jízdy Heat V?ková kategorie
1 Chlapek Jakub Codys Racing Team 58 14:11.508 A
2 Dvornik Václav Codys Racing Team 57 14:03.830 A
3 Sova Erik Codys Racing Team 57 14:05.876 A
4 Macurek Filip Codys Racing Team 52 14:10.714 A
5 Behal Josef Codys Racing Team 49 14:10.553 A
6 Hosak Stepan Codys Racing Team 49 14:17.340 A
7 Pavlikovská Renata Codys Racing Team 48 14:26.339 A
8 Manak Lukas MK Zubří 46 14:13.805 A
9 Hrnčíř Jan Břeclav 11 3:59.789 A
Výsledek finále – 1/32 Truck [1/32 Truck]
Pozice Závodník Klub Kol Cas jízdy Heat V?ková kategorie
1 Skola Richard Codys Racing Team 221 45:19.546 A
2 Jaremejko Petr MK Zubří 210 45:15.966 A
3 Hajek Svatopluk TRCRT 206 45:16.607 A
4 Kumičák Martin RC Puchov 201 45:19.067 A
5 Janoš Zdeněk MK Zubří 197 45:22.419 A
6 Opat Ivan RC Hlohovec 196 43:58.754 A
7 Parák Milan Breclav 196 45:22.728 A
8 Pazdera Miroslav W.I.P.RCRC Vsetín 193 45:15.528 A
9 Kumičák Lukáš RC Puchov 192 45:49.325 A
10 Maňák David MK Zubří 182 45:28.835 A
11 Maňák Lukas MK Zubří 122 43:25.844 A
Fotogalerie v mém podání zde: http://rcejunkove.rajce.idnes.cz/2014.04.12_-_Moravsko-Slovensky_pohar_Zubri/