Znám kolegy závodníky, kteří mají karosérii poměrně dlouho ( nebo se tak alespoň tváří) a vydrží jim. Můj případ to není, i když se snažím nebourat, přece jen pokud nejezdíte pořád finále A, kde se atakují auta o dost méně než v jiných finálích, tak je „kastle“ spotřební materiál.
Právě v tuto dobu, kdy končí kobercové závody a začínají asfaltové, jsem asi jako spousta dalších, přemýšlel jakou karosérii si udělám na asfalt. Vždy to většinou byla LTCR a Mazda, obojí od Protoformu, ale před krátkým časem se objevila v nabídce u M. Kořínka jako novinka karosérie od firmy Sweep, které by údajně měla být dobrá a vhodná na asfalt. Zaregistroval jsem již ve světě i nějaký úspěch této karosérie, takže to zřejmě bude pravda. Opatřil jsem si jí a nyní vám mohu dát nějaké údaje a fotografie, abyste se mohli lépe rozhodovat při koupi.
Co vám zatím nemohu dát, je zkušenost – s karosérií jsem zatím nejel a popravdě se přiznám, že ač nějaké zkušenosti mám, tak poznat, která kastle je výrazně lepší, je pro mě pořád těžké. Řeším to tak, že se radím se špičkovými jezdci. Ale pozor – jako například i nastavení auta, tak i u karosérie může platit, že co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého! Tím se to moc nezjednodušuje, že?
A nyní k detailům. Na fotce č.1 vidíte karosérii s příslušenstvím po vybalení z pytlíku. Moje karosérie je ve verzi Regular version ( 0,8 mm) a karosérie na fotkách od Protoformu ( Mazda Speed 6) je také v „silnější“ verzi. Takže můžeme srovnávat srovnatelné. Dobré u Sweep STC-4 je příslušenství – jsou zde kromě karosérie, křídla ( o tom bude ještě zmínka dále), maskovacích výřezů na stříkání, šroubků s podložkami a matičkami na křídlo, nálepek se světly atd, také bočnice na křídlo ze silného materiálu a samolepící páska na jejich přilepení.
Obě karosérie jsou klasicky ve fólii, která se odstraní po nastříkání. Karosérie Sweep STC-4 je pocitově slabší a měkčí než Mazda od Protoformu. Potvrdila to potom i váha.
Sweep STC-4 bez křídla, s fólií, vyřezaná, nenastříkaná = 90 g
Mazda Speed 6 ve stejném stavu = 99 g
Největší devizou Sweep STC-4 je ale křídlo. Mluvím o pevnosti, tvar je standardní. Nemohu ho ani náhodou srovnávat s křídlem od Protoform Mazdy, ale musím ho rovnou srovnat s křídlem „tuningovým“ od firmy MR33. A i v tomto srovnání vítězí. Křídlo od Sweep je prostě ještě tužší a pevnější, což by mělo být jednoznačně lepší. Méně se deformuje, jak aerodynamicky, tak i po nárazech a kotoulech auta.
Na přiložených fotografiích č. 2,3,4,5 a 6 je vždy karosérie Sweep STC – 4 napravo.
Tuto karosérii lze objednat i ve verzi Light weight, z polykarbonátu o tloušťce 0,65 mm. Tuto jsem ale neměl k dispozici, ani jsem jí neměl v ruce.
Jiří Kolman
KaKoJaMa