Horri Bull, nová karosérie pro offroad modely

Jakub Kučera


Z prvních fotografií vypadala perfektně, proto jsem ji na jednom německém serveru objednal v předprodeji a nedávno konečně dorazila. Paradoxně v době, kdy ji začínají nabízet i české obchody za celkem přijatelnou, a podstatně nižší cenu.  Asi každý pozná předlohu onoho vozu, ovšem emblémy Mercedesu se na ní nikde neobjevují, ale šikovný modelář si je dodělá. Já to mám v plánu také.

V nabídce je hned několik variant vyhotovení. Nejlevnější variantou je nelakovaná se základními polepy a maketovými doplňky, včetně lexanových parabol. Dále je možné pořídit karoserie lakované, a to buď v patině karbonu, ovšem zde jsou všechna světla a okna vyřešeny pouze nevzhlednými nálepkami. Lepší varianta jsou barvy bílá, černá, nebo stříbrná, kde je karoserie komplet osazena lakovanými parabolami a průsvitnými okny. Ovšem tyto detaily se samozřejmě promítají do ceny.

Můj cíl byla od začátku barva stříbrná, proto jsem ji objednával již hotovou.

Karoserie se dodává v pevném, krabicovém obalu s ouškem. V balení dále najdeme rozloženou rampu na zadní korbu, která se spojuje pomocí přiložených šroubů a na korbu se rovněž uchycuje šrouby. Otvory pro rampu jsou předznačené, nikoli však předvrtané, stejně jako otvory pro parohy, ovšem toto předznačení mi nepasuje na podvozek SCX-10 Honcho od Axialu, i když by podle informací výrobce mělo. Rozvor je 313mm, čili jsem nemusel dělat úpravy na podvozku a jak je patrné z fotek, šířka 220mm také perfektně odpovídá. Dále v krabici najdeme aršík nálepek s motivem Killerbody.

Firma Killerbody nabízí také mnoho doplňků, které se dají dokoupit zvlášť. Já jsem si doobjednal maketová zrcátka, které se netradičně umisťují na přední kapotu.

Zpracování karoserie je opravdu zdařilé. Jediné, co by se dalo vytknout, je vyhotovení blatníků, které mohly být lakované a ne pouze přelepené černou nálepkou, která se asi při ježdění v terénu odře. Jinak je  komplet osazena parabolami, a to včetně blinkrů na přední kapotě a zadní zpátečky a mlhovky. Všechny lišty a detaily jsou jinak řešeny nálepkami. Kvalita a tloušťka lexanu se zdá být velmi dobrá, ale reálnou výdrž jsem zatím netestoval.

Celkový dojem mám takový, že auto a jeho zpracování předčily mé očekávání a po dlouhé době se konečně zase zčeřila voda mezi karosériemi, které se už jen opakují. Takže konečně zase něco nového, co vypadá dobře.