JK Cup Skřipov – 12.5.2007

Vít Kubánek


<p>Máme za sebou dlouho očekávaný 1. závod seriálu JK Cup Skřipov v tomto roce, který se uskutečnil 12.5. na nově zrekonstruované off-road trati. A stál opravdu za to!
</p>

<p>Protože jsme si dali předsevzetí vybudovat jednu z nejatraktivnějších off-road tratí v České republice, tak v březnu tohoto roku, hned po roztátí posledního sněhu byla zahájena její kompletní rekonstrukce. Času nebylo mnoho, ale povedlo se a tak v den prvního závodu byla nová trať připravena k její zatěžkávací zkoušce. Vodní koryto, které bylo již dříve součástí tratě jsme 2x nově přemostili, získali tak další prostor a tím i možnost vytvořit jeden z nejatraktivnějších nových technických úseku – mimoúrovňovou zatáčku. Další novinkou <!– separe –>je zpomalovací roleta pokrytá trávním kobercem, která spolehlivě prověří psychiku jezdců a jejich cit pro práci s plynem. Z dvojskoku na zadní rovince jsme vytvořili trojskok a nájezd na něj prodloužili. Před již zmiňovanou mimoúrovňovou zatáčku jsme umístili muldy, které nutí jezdce k tomu najít si tu nejvhodnější stopu. Na konci cílové rovinky vyrostla obrovská klopená zatáčka na kterou navazuje dvojskok, který je před nájezdem na roletu. Rekonstrukcí prošla i stávající tribuna pro závodníky. Zvedla se o 30cm a za účelem získání většího přehledu pro časoměřiče a rozhodčího o dění na trati, došlo k přemístění časomíry do horní části tribuny. Pamatovali jsme i na diváky a prostory kolem tratě upravili tak, abychom jim umožnili co nepříjemnější sledování závodů.
</p>
<p>A teď již k samotnému prvnímu off-road závodu v kategorii 1/8 IC Monster Truck a Buggy. Byla to premiéra naši nové tratě a my jsme netrpělivě očekávali všechny dojmy závodníků. V 7:00 se zpřístupnila trať a jezdci se snažili co nejvíce využít stanovený čas pro volné tréninky, aby natrénovali nové technické pasáže. V 9:00 provedl ředitel závodu Vít Kubánek rozpravu se závodníky, ve které poděkoval všem jezdcům za velkou účast v tomto závodě. Závod byl zahájen v 9:30 a to s celkovou účastí 55 jezdců. Do kategorie Monster Truck nastoupilo 32 jezdců a v kategorii Buggy se počet jezdců zastavil na 23. Závodníci byli rozděleni do šesti skupin a kvalifikační rozjížďky se jely na 3×5 minut. Po rozjížďkách si dva nejlepší jezdci obou kategorií zajistili přímý postup do finálové jízdy. V kategorii Monster Truck to byl Vít Kubánek, Petr Dočekal a v kategorii Buggy opět Petr Dočekal a Martin Kříbek. Jezdci se s novou tratí neustále i během rozjížděk seznamovali, navíc nervozita a napětí dělala své, proto o kolize nebyla nouze. Byly to bezesporu i divácky velice zajímavé závody. Každá chybička, těžký prst na plynu při průjezdu roletou, hůře zvládnutý trojskok, případně stálé hledání optimální stopy mezi muldami znamenalo okamžitou změnu pořadí.
</p>

<p>
Po těchto jízdách přišlo na řadu poněkud vydatnější zavlažení tratě v podobě zhruba hodinové průtrže mračen. Počasí tak zkoušelo trpělivost a odhodlání závodníků užít si tento závod jak jen to jde. Představa ukončení tak skvěle rozjetého závodu ale byla pro všechny, kteří na něho tak dlouho čekali nepřijatelná. Proto se rozhodli zůstat a nezbývalo nic jiného než pokorně doufat, že se počasí umoudří. Čekání se vyplatilo, déšť ustál a závod tak mohl již za krásného slunečného počasí pokračovat. Dalších 18 nejlepších jezdců z rozjížděk postoupilo do dvou semifinálových jízd. Semifinálové jízdy doplnili dva nejlepší jezdci ze čtvrtfinále a tím uzavřeli nej. dvacítku do semifinále. Finálové jízdy obou kategorií byly velice vyrovnané a jezdci si nedarovali nic jen tak zadarmo. Bojovalo se až do poslední minuty. Jezdci si již stačili novou trať docela slušně &#8222;ošahat&#8220;, obracečům tak ušetřili spoustu práce a dopřáli i jim si tyto souboje vychutnat z pozice diváka. V Monstrech udával tempo závodu již od rozjížděk Víťa Kubánek a se svým závodním speciálem si také po celou dobu závodu držel nejlepší čas na kolo. Druhou příčku si i přes časté technické potíže v rozjížďkách vybojoval Tomáš Kubica. Jako třetí dorazil do cíle Tomáš Rajdus. V kategorii Buggy sváděli jezdci až do konce nádherný souboj, ze kterého vyšel vítězně Petr Dočekal, na druhém místě dojel v těsném závěsu Ernest Tamáš a třetím Martin Kříbek.
</p>

<p>
Ještě před vyhlášením konečných výsledků a předáním poháru, proběhla tombola, ve které měli všichni závodníci šanci získat jednu z mnoha hodnotných cen věnovaných sponzory a JK Cars Teamem….
</p>

<p>
Samozřejmě nechybělo ani občerstvení s bohatým výběrem nápojů a jídel, kterému jednoznačně kralovala výborná gulášová polévka….
</p>

<p>
Trať v této těžké zatěžkávací zkoušce obstála na jedničku. Jezdci si pochvalovali její rozmanitost a technickou náročnost. Jejich spokojenost byla tou nejpříjemnější odměnou pro všechny, kteří se na budování tratě podíleli. Chtěl bych tímto poděkovat organizátorům za profesionální přístup, bezchybnou organizaci, a všem sponzorům za spolupráci. Tento závod byl fantastickým zážitkem, který v některých z nás jistě přetrvá až do 2. závodu tohoto seriálu, který se jede 9.6.2007.
</p>

<p>
Další fotografie naleznete na webových stránkách klubu www.jkcarsteam.com. Kontaktovat nás můžete také na e-mailu: info@jkcarsteam.com
</p>

<p align=“right“>Ernest Tamáš<br>JK Cars Team</p>