První, co mne zaujalo po příchodu do haly byl zcela nový koberec. Dovezený z Holandska, tmavě šedé barvy, který nepouští chlupy a žluté značení je na něm krásně vidět.
A je to jasné, už teď vidím přísnější kontrolu podvozků. Aby koberec netrpěl hned od začátku.
Jako na každém závodě, online výsledky budou k dispozici zde:
1/10 OPEN | |
1/10 Stock | |
1/10 Hobby | |
1/10 Hobby Peugeot Cup | |
1/10 Formule | |
1/10 GT | |
1/12 Pancar | |
1/8 GT |
Registrace probíhá, volné tréninky také. A můj dojem ? Tem koberec je opravdu krásný. Na úvodní foto vidíte i dnešní tvar dráhy.
Trénink je řízený. Formule, cestovní vozy, Hobby, každá skupina jede zvláště.
Skupiny jsou vytvořené, sešlo s opět ke 100ce aut napříč kategoriemi.
Dnes se jezdců budu ptát na dojmy z nového koberce, jak se jim jede na novém povrchu.
Peugeot Cup začne dnes jako první. Budou následovat Pan Car, pak Hobby, Stock a na závěr TC open.
Někteří jezdci dnes na tento závod nedorazili. Jsou nyní na ETS v Německu. Tam je například náš Jirka Vyšín, Marek Černý a další piloti.
Ranní rozprava
Za malou chvíli startuje první kolo kvalifikace.
Nyní si jezdci budou musí zvyknout na technickou kontrolu před jízdou. Kdo neprojde a nebude mít zaznačeno, jízdu nepojede. Na místě technické kontroly je slečna Ája, která to bude mít na starosti. Navíc je to motivující pro jezdce, mají se na co těšit.
Navíc se časomíra nebude zastavovat. Všichni si musí zvyknout na dochvilnost.
Koberec tak drží, že i modely Peugeot Cupu v zatáčkách pískají. Tedy ne modely, ale pneumatiky. Neskutečné. A to jde o pomalou rychlost.
Jiří Tlustý jako první neprošel technickou kontrolu. I Pan Car, F1 musí mít světlou výšku 4mm. Pokud jste nižší, musíte sjednat nápravu. Jirka neprošel s ohledem na šroubek, který nebyl dostatečně zašroubován.
Pan Car skupina, to jsou modely 1/12 a 1/10 dohromady. Aleš Matiášek se na novém koberci dlouho nesvezl. Odešel do depa.
Já jsem se poněkud zapomněl a na jízdu nastoupil se zpožděním.
Ve Formulích měl hodně hlasitý model Petr Novák. Ostatní modely jely velmi potichu a kultivovaně. Problém u Petra byl převod a jeho ozubení.
Prošel jsem depa a několik jezdců jsem se optal, jak se jim jelo na novém koberci.
Koberec, jaký je ?
Redakce: co říkáte na grip nového koberce ?
Petr Novák: jo je to dobrý, dobře to sedí ty auta. Koberec dobrej, supr
Aleš Matiášek: velice dobře
Martin Kučera: úžasně
Ivo Trojan: no dobrý, super
Michal Kneys: krásně, krásně. A krásně se mi s tím jede
Zdeněk Hamák: docela to šlo. Ale je to malinko jinačí. Bude potřeba doladit proti původnímu koberci
Tak to bylo několik názorů na první jízdy. Ať už s Pan Car, F1. Zatím tedy spokojenost.
Ve Stock kategorii se utkají Aleš Pelikán a Jiří Tlustý. Oba jedou podvozky Awesomatix. U nás možná méně znamé šasi, ale pánové jej používají zřejmě spokojenost.
Co je na koberci ještě zajímavého ? Drží. A to má za následek méně karambolů. Prostě i v Hobby sice začátečníci a junioři kličkují. Ale model sedí a reaguje více na povely.
A první model dostal STOP and GO. Za neohleduplnou jízdu jej dostal Vít Linhart. A nyní už se jede TC Open. Jedna jízda následuje druhou.
Technická kontrola způsobila další efekt. Jedci jsou včas na tribuně a stíhají svoji jízdu. Protože časomíra se nezastavuje. Tak to už tu máme dnes dvě novinky.
Já jsem dnes vzpovídal pilota, kterého jsem si náhodně vybral a ve startovním poli není až tak známý. A rozhovor s ním jsem natočil a nyní ho nedávám v textu, ale v autentickém zvukovém záznamu. Malá změna oproti standardu. Co vy na to ? Jen to chce vyladit vzdálenost mikrofonu od respondenta.
Lukáš Richter interview
A je zde první oprava koberce.
První kolo kvalifikací je úspěšně za námi. Na průběžné pořadí se podívejte na MyRCM.
I já se musím naučit nyní dochvilnost a tak se odebírám na technickou kontrolu.
Další kolo kvalifikace je za námi. Závod jde rychle a bez zbytečných prodlev.
Zjistil jsem, proč jsem nedokončil jízdu. Skrytá závada v podobě špatného kontaktu na banánku k baterii. Pak přišla škola pájení v podobě Honzy Blahovského. Vše se zdařilo na výbornou.
Vyzpovídal jsem Tomáše Tyburce juniora. A zde máte opět živý záznam. Je zajímavé, jak piloti reagují na otázky.
Interview Tomáš Tyburec junior
Dostat souvislou větu z mladých pilotů je umění. Ale vždy se to nějak povede.
Já konečně dokončil jízdu a i přes dobrý nájezd budu startovat v A finále uprostřed pole. A to bude chtít kameru GoPro na model. O akční záběry nebude nouze.
Postřeh z F1 – Petr Novák vyměnil převod a hned mu jede model krásně potichu. Petr bl i jendou na střeše na cílové rovince, ale naštěstí se vše obešlo bez dalšího kontaktu.
Dokončí poslední kolo kvalifikace, vytvoří se skupiny a máme tu finále. Nyní je čas na obědovou pauzu.
Výsledek kvalifikace a TQ pozice:
Peugeot Cup – Lukáš Klouček
Pan Car – Aleš Pelikán
Hobby – Dominik Vlášek jun.
F1 – Ivo Trojan
Stock – Jiří Tlustý
Open – Karel Doležal
Nahlédl jsem na podvozek Aleše Pelikána, který s ním jede kategorii Stock.
Podvozek: Awesomatic A700
Regulátor: Muchmore
Motor: Trinity 17,5T
Rádio: Sanwa MT4
Karoserie: Protoform
Servo: Graupner
Baterie: LiPo 2S 6000 mAh
Startujeme finálové jízdy.
Já mám za sebou první tvrdé finále A hobby. Co se dělo na dráze ? To nejlepší můžete shlédnout zde:
Zpovídal jsem Tomáše Voborského. Jede Hobby a Peugeot Cup. Jak se mu líbí koberec ? Jak se mu daří ?
Na dnešním závodě opět jede i Martin Kořínek. Může si užívat pouze závodění, když sám nepořídí závod v Kolíně. Jede finále TC Open A.
Aleš Pelikán vs Jiří Tlustý – to se děje i ve finále Pan Car. Oba se prohání s modely 1/12 Pan Car. A ty jsou pekelně rychlé.
Já dnes opět bojuji s AMB čipem. Nyní mi 2x nezapočítal a i tak jsem dojel na třetím místě.
Michal Kneys jede dnes Stock a Formule. Podíváme se na jeho monopost F1.
Podvozek: Xray X1
Regulátor: G-Force
Motor: LRP X20 17.5T
Rádio: Futaba
Karoserie: Xray X1
Servo: Futaba BLS551
Baterie: LiPo Nanotech 4200 mAh Shorty
Tak to byl krátký pohled na nový XRAY X1. Finále plynule pokračují. Jízda kategorie Stock C se musela opakovat. Po startu následovalo Destruction Derby, což se časomíře příliš nelíbilo.
Dnes se závodu účastní 98 modelů. A když se podívám na TIME Diference, vidím 0. Tzn. žádné zpoždění. Piloti se již naučili být dochvilní.
Karel Doležal dokázal vyhrát finálovou jízdu TC Open A sklidil za to potlesk. Zvítězil tak nad Víťou Holou a Michalem Blahovským.
A my máme 16:30 a startuje poslední kolo finálových jízd !!!
Já v jízdě opět přišel o jedno kolo. Při zatočení a přidání plynu má můj AMB čip malý signál. Pípne přes smyčku, ale nezapočítá. Když jsem dal AMB do MT LC Racing, problém je pryč. Musím kouknout na elektroniku v modelu a nebo dám zde čip na samostatný zdroj.
V TC Open šlo o celkové pořadí. Karel Doležal zajel životní výsledek v tomto závodě. Ve Stock již to bylo jasné na prvních dvou jízdách.
Time Diference stále svítí 0 minut.
Souhrn závodu:
Peugeot Cup
1. Lukáš Klouček
2. Tomáš Voborský
3. Lucie Gurtlerová
Pan Car
1. Aleš Pelikán
2. Jiří Tlustý
3. Ivo Trojan
Hobby
1. Dominik Vlášek jun.
2. Ondra Kopačka
3. Igor Vlahovič
F1
1. Ivo Trojan
2. Aleš Matiášek
3. Michal Kneys
Stock
1. Aleš Pelikán
2. Jiří Tlustý
3. Michal Kneys
Open
1. Karel Doležal
2. Michal Blahovský
3. Víťa Hola
Zítra závodní víkend pokračuje offorad částí a já jsem měl možnost vidět již návrh dráhy. Mám připraven model LC Racing MT 1/14 RTR do kategorie Hobby. Zítra jej však bude řízen vysílačem SPektrum DX3R a jsem zvědav na jízdní vlastnosti modelu. Již ho mám vyladěn.
Vyčkejte na foto z vyhlášení.
Názor Zdeňka Hamáka po závodě: závod v pořádku, organizace v pořádku, jede to. Ale zbytečné je čekání na vyhlášení výsledků. Vše je připraveno a jezdci pak nečekají a odjíždějí. Toto do příště vyladit a bude to mnohem lepší.
P.S. vyzkoušel jsem MT na tomto novém koberci. A ten má takový výkon, že se staví na zadní a při brzdě dělá kotoul. Neskutečné.