Karoserie od japonské značky Tamiya patří mezi jedny z nejlépe vyvedených, ať už se propracování týče, tak i po stránce kvality a srdce modeláře zaplesá, když se v jejich portfoliu objeví nový kousek. A nejinak tomu bylo i v loňském roce, kdy se v nabídce zablýskly hned dva nádherné kousky věrně kopírující své reálné předlohy z populárních závodů Super GT. Jedná se o model Honda NSX Concept a Lexus RC F. A právě druhý jmenovaný mi padl do oka, protože Lexus je zkrátka mou srdcovkou.
Zde udělala Tamiya z mého pohledu obrovskou marketingovou chybu – nový Lexus totiž nese katalogové označení pouze „RC F Eneos“, dle týmu, v jehož barvách je model vyveden, nicméně hledáte-li auto jako takové, pod slůvkem Lexus na karoserii zkrátka nenarazíte. Nejinak tomu bylo i u předchozí verze Lexus 430SC, se kterou jezdím nyní a která byla také označena pouze „SC430 Mobil 1“. Je to podle mého škoda, protože já sám jsem na novinku narazil prakticky úplnou náhodou.
Ale nyní již ke karoserii samotné a k práci na ní. Karoserie je tradičně perfektně do detailů zpracována a věrně odpovídá skutečnému závodnímu vozu. Na podvozku vypadá nádherně a ve skutečnosti i mnohem lépe, než na pár PR snímcích, které k ní Tamiya poskytuje. Co mě však trošku zamrzelo, je pocit jakéhosi šetření – na to, že obtisky a masky oken už Tamiya přestala vystřihovat jsem si tak nějak zvykl, ale kam zmizely masky na světla? Anebo že by už Tamiya zcela odstupovala od svých světelných jednotek v nových modelech? Těžko říci.
Karoserie se vystřihuje perfektně, nenajdete zde žádnou záludnost, všechna místa i detaily jsou naprosto snadno přístupné. Lakování zahrnuje 4 odstíny barev, a sice černou PS-5, bílou PS-1, oranžovou PS-62 a kouřovou barvu na okna PS-31, která sice není v návodu uvedena, ale vzhledu vozu rozhodně prospěje. Maskování jednotlivých barevných ploch také není nijak obtížné, pečlivost se musí dbát především při maskování přední části vozu, která je komplikovanější. U nástřiku doporučuji udělat černou barvou i prahy vozu, značně si tak ušetříte pozdější práci s lepením černých samolepek.
Samolepky jsou u této karoserie kapitolou samou o sobě. Je jich celkem 99, všechny je nutno pečlivě ručně vystřihnout a musím se přiznat, že jejich lepení je skutečně pro velmi zkušené a zručné modeláře, chcete-li, aby auto odpovídalo skutečnosti a vypadalo zkrátka dobře. Navíc pokrývají drtivou část vozu, takže se karoserie ve finální podobě hodí spíše do vitríny, než na závodní dráhu. Pokud však chcete s verzí Eneos jezdit, existuje tréninková verze vozu, která vypadá také perfektně a k vyhotovení vám bude stačit jen zlomek původních nálepek. Obrázky tohoto provedení se dají snadno najít na internetu.
Karoserii jsem vyhotovil prakticky podle návodu, krom dvou rozdílů – nechal jsem černá zpětná zrcátka, mají být také oranžovou a také disky kol, které jsou ve skutečnosti matně stříbrné. Provedení v černé mi však připadá více „sexy“ a k vozu mi lépe sedí. Černá kola navíc podtrhují sílu vozu. Celkově zhodnoceno, musím říci, že karoserie jako takové má skutečně nádherné tvary a patří mezi nejhezčí, na kterých jsem zatím pracoval. Oříškem jsou samolepky, se kterými se skutečně potrápíte, ale pokud vás právě tato činnost baví, je Lexus RC F od Tamiye v provedení Eneos tím pravým pro vás.
Na závěr mohu pouze prozradit, že právě s vozem Lexus RC F se účastní náš tým FOUR EYES Production tolik očekávané šestihodinovky a také chystám verzi Petronas, se kterou bych chtěl odstartovat letošní jarní sezónu. Doufám, že se vám bude karoserie líbit a pokud se Petronas podaří, opět se s vámi podělím o snímky a zážitky z práce na ní.