<p>
O víkendu 18.-19.7. se jely v Březí u Mikulova další dva závody seriálu O Moravský Koštéř.
Závodníci se začali sjíždět již v pátek aby mohli nastavit své modely <!– separe –>a aby zabrali nejlepší
místa pro svá depa (karavany a jiné motorhoumy).
</p>
<p>
V pátek panovalo tropické počasí, tak se jezdci (pokud zrovna netrénovali) a mechanici
zdržovali ve stínu. Ale na takovéto počasí jsme při závodech v Březí zvyklí. Pan Žďárský má
asi uzavřenou velmi výhodnou smlouvu s tím nahoře, protože na závody v Březí za celou existenci
tratě pršelo jen jednou, jinak vždy bylo skoro tropické počasí.
</p>
<p>
V noci z pátku na sobotu lehce zapršelo, tak jezdci hned po probuzení začali měnit nastavení
svých monopostů, protože co naladili v pátek na suché trati by při rozjížďkách na vlhku bylo
na h… Po prezentaci byly závody oficiálně zahájeny krátkou rozpravou. Jezdci byli rozděleni
do tří skupin. Během první rundy rozjížděk ještě svítilo slunko ale během druhé rundy se
začalo zatahovat a Dalibor Novotný v roli časoměřiče se snažil aby pauzy mezi rozjížďkami
byly co nejkratší, aby pokud by začalo pršet toho bylo odjeto co nejvíce. Třetí kvalifikační
skupina již svou druhou rozjížďku dojížděla za deště a místo nablízkaných aut se po trati
pohybovaly auta obalená blátem. Takže závod byl po druhé rozjížďce pozastaven a čekalo se
až přestane pršet aby se mohlo v závodu pokračovat. Všichni byli zalezlí buď v bufetu nebo
u svých karavanů a vyhlíželi do tzv. mokrého kouta, jestli neuvidí jak kousek modré oblohy.
Libor Novotný jezdec místního klubu se ukázal jako zdatný meteorolog, již během poledne
začal říkat: „Už se to tam trhá, do půl hodiny přestane pršet a za hodinu můžeme začít
opět závodit.“ Jde vidět, že Libor by předpovědi počasí dělat nemohl, pršet přestalo
až v pět hodin.
</p>
<p>
Takže závod byl ukončen a vyhodnocen po ujetí dvou rozjížděk. Pořadí na bedně: 1 Marek
Schiller, 2. Libor Novotný (závodění mu jde lépe než předpovědi počasí), 3. Adrian Uhrik.
Celkově poslední skončil Antonín Beňa, zase ho ta „HOLOTA ŽERÁCKÁ“ nenechala vyhrát.
</p>
<p>
O půl bylo přivezeno grilované prase a byla objednána živá hudba. Tak až se všichni najedli
tak se začalo bavit, no když už se kvůli počasí nevydařil závod, tak jsme se aspoň pořádně
pobavili. Já jsem odjížděl ve tři hodiny ráno, ale ostatní pařili dál do brzkých ranních
hodin, taky to na některých šlo v neděli poznat.
</p>
<p>
V neděli ráno byla již trať oschlá (nebyly na trati kaluže vody) tak se jel další závod.
Po propršené sobotě bylo v neděli opět krásné počasí jaké máme na závodech rádi (ani moc horko
ani zima, prostě tak akorát). Jezdci byli klasicky rozděleni do skupin a začalo se závodit.
Po kvalifikačních rozjížďkách byl naplánován závod mechaniků a manželek, tento vložený závod
byl velmi příjemným zpestřením závodního víkendu. Bylo zajímavé sledovat jak si tito „jezdci“
počínají. Někteří půjčené monoposty celkem „zvládali“, ale někteří po tom co slezli z tribuny
toho měli plné oči. Vyhrál Mira Hartman před Radimem Žďárským a Klausem Vaterem. Manželky
měli povoleného navigátora ale některé ho vůbec nepotřebovali a ostatním vůbec nepomohl.
Ale šlo o zábavu a tak se všichni bavili. Během závodů jak bývají všichni ve svých depech,
tak teď byli okolo tratě a otáčeli auta do směru jízdy, vyprošťovali z mantinelů a podobně.
Tento vložený závod vyhrála Olga Novotná před Danou Hoškovou a ostatníma.
</p>
<p>
Po tomto vloženém závodě se pokračovalo čtvrtfinálovými jízdami. Je zajímavé sledovat některé
jezdce, kteří když nestihnou během tréninku nastavit svůj vůz jak se potom probíjejí skrz čtvrt
finále přes semifinále až do velkého finále. Ale to pak může mít za následek to, že ve finále
něco prostě už nevydrží a pak jezdec odsupuje ve finále pro poruchu. Ve finále bylo zajímavé
sledovat souboje o jednotlivá místa, kdy jezdci s hoermany skáčou dvojskok a jezdci s FG se
jen přehupují, aby jim auto vydrželo celých 30 minut co trvá finálová jízda. Důkazem toho je
Marek Schiller, který jezdí upravené FG a ztrácí tím, že nemůže moc skákat. Ale i tak mu auto
vypovědělo minutu před koncem službu a tím ztratil umístění na bedně. Ale nebyl sám kdo si v
nedělním závodě vybral smůlu, ale tak to již bývá že na někoho se štěstí směje a někdo jiný
si vytáhne „Černého Petra“. Pro pořádající klub RC SPORT BŘEZÍ to byl nejúspěšnější závod za
celou historii klubu, první tři místa obsadili domácí jezdci.pořadí na bedně: 1. Jaroslav
Prokeš, 2. Milan Trčka, 3. Jan Žďárský jun.
</p>
<p>
Hned po závodě byly předány poháry všem finalistům, dále proběhlo vyhlášení vloženého závodu
mechaniků a manželek (konečně si taky zkusili stát čelem proti slunku a čekat než si je všichni
vyfotí). Celkové výsledky najdete na stránkách <a href=“ http://www.rcm.fogt.cz/“ target=“_blank“>RCM Hodonín </a>
</p>
<p>
Další závody O Moravský Koštéř se jedou 5.-6.září v Hodoníně na Pánově, kde také proběhne
vyhlášení celého seriálu. Závěrem bych chtěl poděkovat Liboru Novotnému za fotky.
</p>