V rámci RC Grand Prix Revival jeli společně čtyři kategorie, kromě Veteránů ještě 1:10 IC a elektrické formule a smíšená skupina 2WD a 4WD elekter. Celkem se závodu zůčastnilo pěkných 43 jezdců a to ještě někteří přihlášení vzhledem k pochmurně vypadajícímu počasí předem vzdali. Ale to udělali chybu, protože během dne spadlo jen pár kapek a jakmile trať oschla šli jsme na to.
Modely při dopolední rozpravě
První závod je vždy přehlídkou novinek a okukování nové techniky a také nových jezdců. Jsem rád, že se veteránská familíe rozrostla o další vyznavače oldschool techniky. První veteránský závod si z pozice jezdce vyzkoušel mladý Ríša Švidrnoch, kterému taťka nachystal 2WD Šostkáka s BMWčkovou kastlí. Ríša po Zdenkovi rozhodně talent zdědil, protože neodpružený podvozek vodil velmi klidně a zkušeně. Dalším novým jezdcem je Milan Parák, který pod kastlí své BMW M1 řídil ručně zhotovenou káru. Konstrukčně velmi zajímavě řešené, kdy zadní náprava vychází s koncepce desítkových nebo osmnáctkových pancarů. Třetí posila vzešla z řad už tak silných Dennyho parťáků, když na jejich stranu se přidal Michal Beran. Michal vodil také neodpružený podvozek pod kastlí Dennyho Hulma (jak jinak že
Další novinku připravil Honza Höfer. Na italské ebayi se mu podařilo ukořistit parádní podvozek SG Columbia Mk2 včetně dvou veteránských Novarossi motorů. Honza si na podvozku dal pěknou práci a auto vypadalo jako 30 let nové. Ještě k tomu kastle s Marlboro barvách a máme tady veterána jako ze žurnálu. Nový podvozek předvedl také Drahoš Hejtmánek. Zůstal věrný značce Ligier and Laffite a tak veteránské závody nyní bude brázdit (určitě výsledkově v popředí) nový Ligier Maserati. A pak také se zde objevili nové karoserie na loňských podvozcích. My s dědou a Aďou letos jezdíme komplet v barvách Rinzler Motoracing, Vilda Purč oblékl svého 4WD Special do UFO jeansů. Aby to bylo stylové, vyštrachal jsem ještě 30 let starou termosku na čaj – fungovala na první dobrou…
Ale zpátky k závodu. Před první kvaldou jsem prohodil trochu neštastnou větu a to, že veteráni jsou super v tom, jak je to finančně nenáročná kategorie. Po první rozjížďce to ovšem tak úplně nevypadalo. Když to sečtu napříč depem, tak bilance ztrát byla následující: 2x servo, 1x přijímač, 2x motor (prasklá ojnice a vydřený válec) a nějaká ta svíčka. Nejvíc to schytalo nové SG Honzy Höfera. Plasty jsou holt za ty roky trochu zkřehlé, takže po menším sblížením s patníkem Honza urazil přední a zadní spodní ramena. Vilda Purč po trochu větší ráně ohnul plato. Vilda zabojoval a společně s tátou a kladivem plato narovnali a jeli dál. Chuť do dalšího ježdění nám tyto drobné překážky samozřejmě nezkazily.
16 jezdců se rozdělilo do dvou skupin, z nichž dva nejlepší postoupili do finále a zbylých 14 borců si to rozdalo ve dvou 20-minutových semifinálovkách. Dva nejrychlejší byli bez velkého překvapení Zdenek Švidrnoch a Drahoš Hejtmánek. Času mezi jízdami bylo dost, takže všichni měli dostatek času se připravit na svou semi jízdu. Během jízd jsme moc nefotil, ale pár záběrů během kvaldy první skupiny semi podařilo udělat. Tímto všechny prosím, kdo má nějaké fotky, pošlete mi je. Přidám je do fotogalerie.
První šlo na řadu 1/2finále B. Na start už nemohli nastoupit Jarda Beran a Honza Höfer, takže pět borců bojovalo o tři místa do finále + další o co nejlepší nájezd kol. Jízda to byla velmi vyrovnaná, protože kromě, s velkým náskokem prvního, Milana Paráka jsme všichni párkrát opravovali v depu. Druhý dojel Martin Saturka, třetí jsem s velkým štestím dojel já. Za mnou totiž o jedno kolo zpět dojel Miloš Saturka (žlutí ďáblové začínají kousat ) a o další kolo zpět dojel Michal Beran. Miloš s Michalem tak museli čekat na výsledek druhého semi, jestli jim bude stačit na postup 31 a 30 kol stačit.
Semifinále A od startu opanovali Dennyho parťáci a nepustili za dvacet minut nikoho před sebe. Postup tak slavili David Dohnal, Jirka Čermák a Standa Čech. Čtvrtým místem a nájezdem 34 kol si zajistli postup Jarda Neubauer. Pátý dojel Jirka Dvořák (zase nás ze začátku trápil motor) a problémy s motorem a servem měl i Ríša Švidrnoch na šestém místě. Vilda Purč odstavili čtyřkolu po sedmi kolech. O postupujících do finále bylo jasno. Ze čtvrtých míst postoupili Jarda Neubauer a Miloš Saturka. Michalovi Beranovi tak chybělo jedno kolo na postup do finále.
Finále Veteránů přišlo na řadu po finále 1:10IC a třetích finálovkách elekter. Všem deseti autům se podařilo odstartovat celkem bezproblémů a ani nedošlo k nějakým dramatickým kolizím. Jen Miloš Saturka sice odstartoval, ale podle výsledků neujel ani kolo, nevím co se mu přesně přihodilo, ale finále skončilo pro něj tedy velmi rychle a znamenalo to desáté místo celkově. Zbytek finalistů jelo hodně vyrovnaně a až po první desítce kol se začalo předjíždět o jedno kolo. Ve předu se držela smečka Dennyho parťáků a s nimi Zdenek Švidrnoch, Drahoš Hejtmánek a Jarda Neubauer. Já jsem vzadu visel na špagátu ždímajíc svou MVVSKu na její nízké maximum.
Po deseti minutách, jak bývá u veteránů dobrým zvykem, se začínali objevovat první závady a problémy. Ve 13-té minutě odstoupil pro poruchu Standa Čech. O chvilku později také skončil dobře jedoucí Milan Parák. Drahošovi přestal počítat chip, takže musel do depa na opravu. Problémy řešil takévelmi rychlí Jirka Čermák i Martin Saturka. Mě začínal zhášet motor, protože management týmu Rinzler ((jako já) udělal chybu ve výpočtu paliva a v půlce mi prostě došel kanystr, takže jsem musel přejít plynule na jiné palivo. Naštestí MVVSka si s tím poradila celkem úspěšně.
Zhruba v půlce finále si na čele vypracoval náskok několika kol David Dohnal, který nemusel do té doby řešit žádný problém. Dlouhých šest minut si postál v depu také Zdenek Švidrnoch, který poté rychle dotahoval ztrátu. Nicméně na nejvyšší místo to už nestačilo, David si totiž udělal dostatečný náskok a v pohodě udržel náskok až do konce. Cílem prolétli modely v tomto pořadí. 1. David Dohnal (84 kol) 2. Jarda Neubauer (69) 3. Zdenek Švidrnoch (68) 4. Jirka Čermák (61) 5. Ondra Dvořák (60) 6. Drahoš Hejtmánek (49) 7. Martin Saturka (49) 8. Milan Parák (31) 9. Standa Čech (29) a 10. Miloš Saturka (0).
Kompletní výsledkový servis závodu můžete zhlédnout zde
První závod se podařil opět na jedničku. Myslím že mohli být spokojeni úplně všichni. Na závěr proběhlo vyhlášení výsledků. Každý finalista si odnesl na památku pěkný diplom a tři nejrychlejší trofej k tomu. Na úplný závěr ještě proběhla tombola s modelářskými cenami. To byla velmi hezká tečka za dobrým závodem, takže brňáci díky za to.
Komplet fotky jsou k náhledu ve fotogalerii
Průběžné výsledky jsou ke stažení zde.
Už za necelý měsíc pokračují veteráni dalším podnikem a to rovnou celovíkendovým Grand Prix Třebíč. Loni to byla velká paráda a letos to vypadá podobně