Dnes jsem byl pozván panem Miroslavrm Jurenkou, abych udělal online report z téti ojedinělé akce. A nejen to. Byl jsem požádán, zda bych neodměřil závod.
Do jisté chvíle jsem věřil, že to dokážu. Ale nakonec se situace vyvíjela zcela odlišně od mých předpokladů.
RC klub Svitavy si dohodl půjčení AMB časomíry o RC klubu Blansko. Já jsem vše byl ve čtvrtek převzít, ale nakonec jsem si odvezl AMB decoder, kabely a napájení. Myslel jsem, že k dispozici bude i program. Ale ten se nacházel na soukromém notebooku, který cestoval s majitelem a jiná licence nebyla k dispozici.
Takže jsem stáhl LAPS FREE a nainstaloval jej do svého ultrabooku. Stáhl jsem si i manuál k programu. Lehce jej nastudoval. Ale není to tak jednoduché.
Na místě konání jsem se snažil rozchodit AMB časomíru. Přes COM Port to dělalo problémy, přes síť to komunikovalo, ale v LAPS FREE nebyla vidět nabídka pro spojení s deekoderem pomocí MAC adresy.
Musím poděkovat Janu Kavanovi a Liborovi Holubovi, kteří e mi snažili pomoci přes telefon. Také Antonínu Schneiderovi za půjčení COM kabelu.
Přes všechny snahy se nepodařilo program rozchodit. A tak se za časomíru postavil Kubrt Lesní (Martin Zvára st.) a začal měřit stopkami na starý způsob. Když nebyl časomíra, jak se to dělalo :-).
Pak se pohodovým způsobem odměří i finále.
Tento závod se pojal jako přátelské poježdění. A tak se zde sešlo 12 modelů Large Scale Onroad Porsche. A 4 modely 1/10E – 3 F1 a jeden TC model kategorie Hobby.
Navíc se na tomto závodě objevili bývalé hvězdy našeho RC sportu. Zde máme přehled startujících v kategoriích:
Porsche:
Jezdec |
František Fráňa |
Miroslav Jurenka |
Radek Prochazka |
pan Chudacik |
Leos Bulva velkolic |
Filip Jilek |
Jarda Bilek |
Valent Dostal |
Pepa Vich |
Petr Rovny |
Rosta Klement |
Martin Pikna |
E1/10 (F1 a TC)
Jezdec |
David Šafařík |
Leoš Bulva |
Vratislav Šafařík |
Michal Andrlík |
Nyní probíhají kvalifikace. Martin Zvára odstartuje jízdu a postupně měří pilotům nejrychlejší kola. To bude sloužit k postupu do finále a pozice na startovním roštu.
Martin Zvára st. jako Kubrt AMB
Kolem 13. hodiny bude pauza na oběd a pak se bude pokračovat.
Pořadatel zajistil občerstvení, ozvučení a vše pro závod potřebné.
Mira Jurenka zajíždí velmi dobré časy.
Mým úkolem již není přímo měření. Budu samozřejmě pomáhat Martinovi. Ale konečně jsem se dostal k online reportu. Poběží fotogalerie, rozhovory s jezdci. Nebude chybět video souhrn z této ojedinělé akce, která se musí objeít bez profi měření.
Modely krouží po dráze, Martin komentuje jízdy, měří časy. Všechno funguje !!!
Modely Porsche na trati v akci
A Martin hlásí výsledky po druhém kole kvalifikací.
V Porsche jsou dvě skupiny. Električek, jak je nazývá časomíra, je jedna skupina.
Nejrychlejší kola zajížídí v Porsche Miroslav Jurenka. V elektrách to pak vede Leoš Bulva se svojí F1.
Tři veteráni
Některé Porsche karoserie jsou zcela nové. Mnozí jezdci jedou s 5kou poprvé. Oficiálně, protože první závod MČR Porsche se nekonal v rakouském Sollenau.
Tribuna jezdců LS Porsche
A Martin AMB opět měří třetí kolo tréninků. Pohoda. Stačí i komentovat. Jsem zvědav, jak se pak odměří finálová jízda. Ale to jsem mu k dispozici.
Ale přemýšlím, jak se měřilo, když nebylo AMB a tyto vymoženosti. Nějak to přeci muselo jít.
Jak vidíte, jezdci se baví a já stačím posílat nějaké informace na net.
Časomíra jak má být
Obědová pauza
Leoš Bulva nazval závod Porsche LDN Cup a vítězům budou předány zlatý, stříbrný a bronzový bažant… Co dodat.
Jinak jezdci ladí své modely Porsche testují pneumatiky a nastavení modelu. Vyměňujísi názory a zkušenosti.
Spíše jak závod bych to definoval jak přátelské setkání příznivců RC modelů velkých i malých měřítek.
Poháry připraveny
Pro nejúspěšnější piloty jsou připraveny k předání poháry.
13.20 se koná porada ohledně finálových jízd. Elektry jedou 3 finále po 5ti minutách. Porsche pak dvě skupiny A a B. A jede se na 30 minut. Jezdci, co nepoedou budou čárkovat. V podstatě práce mechanika. Jinak poběží časový limit.
Pravá zábava začíná !!!
O výsledcích finále budete podrobně informování !!!
Finále začíná
Finále električky 1
TQ Leoš Bulva pro všechny jízdy. A zde výsledky
1. Leoš Bulva 11 kol 5.03
2. Vratislav Šafařík 11 kol 5.26
3. David Šafařík 11 kol 5.33
4. Michal Andrlík 9 kol 5.10
Tak tomu říkám AMB live streaming. A před námi je B finále Porsche LS. To bude nářez. A časoměřiči jsou připraveni. Nejenže počítají, ale hlídají svůj model. Opisování není dovoleno :-). Spaní taktéž ne :-). Tankování povoleno jen před startem. Ve finále se již netankuje !!! Jede se dle pravidel MČR.
Úkoly časomíry: 30 minut dělat články, nasazovat hlídaný model a na konci zaznamenat čas dojezdu.
AMB Kubrt – komentář a dozor nad jízdou.
Masters – to celé dokumentuje.
FINÁLE B Porsche
Instrukce jezdcům a mechanikům sděleny. Jdeme na 30ti minutové finále plné zvratů.
První místo na startu Porsche finále B si vyjel Jarda Bílek.
A jsou 3 minuty do startu finále B Porsche Cup. Jak bude minuta do startu, pak se dotankuje a jede se na startovní rošt. Zde se tedy jede i B finále na 30 minut !!!
Jsou dokonce připraveny i náhradní propisovací tužky. Aby AMB neselhalo !!! Na vše se zde pamatuje.
A bylo odstartováno. První čárky, první veelé komentáře od časomíry. Komentář od Martina Zváry. A první nehody. Ale ta atmosféra !!! Tohle já zažívám poprvé !!!
Model. který hlídá Leoš Bulva, má údajně slabý signál na čipu. Asi bude muset do depa na korekturu.
Jízda je klidná, bez větších nehod. A Kubrt chválí jezdce za čistou jízdu !!!
Časomíra a tribuna jezdců finále B Porsche Cup
U časomíry vládne pohoda, slunce svítí a je zařízená i klimatizace. Aby se nepřehřály jejich řídící jednotky.
Aby to Kubrt hlasově ustál, musí popíjet. Aby mu nevyschly hlasivky. A jak mu to jde.
Napínavé souboje ve finále B
Vítězem se po součtu výsledků stal
Pořadí celkové:
1. Jarda Bílek (72 kol)
2. Pepa Vích
3. Radek Procházka
4. pan Chudačik
5. Valent Dostál
6. Martin Pikna
Druhé kolo elekter na pořadu.
Finále električky 2
I zde opět komentář v podobě Kubrta alias Martin Zváry st. Komentuje, dělá čárky.
1. Leoš Bulva
2. Vratislav Šafařík
3. Michal Andrlík
4. David Šafařík
Vítězem elekter bude Leoš Bulva se svoji zelenou F1.
FINÁLE A Porsche
Instrukce jezdcům a mechanikům opět sděleny. Jdeme na 30ti minutové finále plné zvratů.
Start finále A Porsche Cup
Rosťa Klement přišel o kolo a skončil v závodě. V čele od startu Miroslav Jurenka. A v závodě skončil i Filip Jílek.
Zatímco v B finále všechny modely dojely do cíle, zde tomu tak není.
I toto finále je napínavé. Nechybí komentář a hlídání čistoty jízdy.
V polovině finále stále na čele Miroslav Jurenka. Za ním pak jezdí František Fráňa. Třetí krouží Petr Rovný. A leoš Bulva ? Ten si jede vlastní závod, protože další soupeři již nejedou.
Každopádně pohodová jízda bez nehod. Jen Petr Rovný potkal na cílové rovince Leoše.
Časomíra finále A Porsche Cup
Ke konci závodu se do jízdy vrtátil Rosťa Klement. A naopak odstoupil Leoš Bulva.
Vítězem závodu se stal Miroslav Jurenka. A konečné pořaí po jízdě ?
1. Miroslav Jurenka ( 79 kol)
2. František Fráňa (78 kol)
3. Petr Rovný (76 kol)
4. Leoš Bulva – nedejel
5. Rosťa Klement – nedojel
6. Filip Jílek – nedojel
Finále električky 2
1. David Šafařík
2. Leoš Bulva
3. Michal Andrlík
4. David Šafařík
Celkové pořadí elekter:
1. Leoš Bulva
2. David Šafařík
3. Vratislav Šafařík
4. Michal Andrlík
A jdeme na vyhlášení výsledků. Předají se poháry a jede se na hokej.
Souhrn: tento závod nebyl závod v pravém slova smyslu. Šlo o setkání příznivců velkých měřítek. A tento záměr se podařil.
Všichni si zajezdili, naladili modely a pobavili se.