Byl jsem osloven pořadatelem tohoto závodu a zároveň předsedou sekce, zda bych mediálně nepodpořil první závod MČR buggy 1/8. Ten se jel v Horním Jelení tuto sobotu.
Na závodě jsem strávil celý den. Od 8:30 až do pozdních odpoledních hodin, kdy se konalo vyhlášení.
Depo jsem měl v autobuse s občerstvením a měl jsem tak dokonalý přehled o všem, co se na dráze, na tribuně a kolem dělo. A to jak vizuelně, tak i stále zvukově.
Každé MČR je zejména po skončení akce vyhodnocováno. A víme, jak to většinou chodí. Ale v tomto případě bych chtěl uvést právě zde mé osobní postřehy se kterými se ti, co na závodě byli, buď ztotožní anebo prostě ne.
Areál klubu v Horním Jelení je svoji polohou na výborném místě. A to umožnuje bezstarostně jezdit s modely na spalovací pohon od rána do večera a nikoho nerušíte. Navíc zázemí je 100%. Vše na jednom místě počínaje dostatečným místem pro depa (karavany atp.), konče toaletami z původních telefoních DDR budek.
Klub se členy klubu na tento závod připravil dráhu a zázemí bez jediného zaváhání. Tedy já jsem si žádného nevšiml. Nejsem jezdec buggy a nemohu soudit připravenost tratě samotné. Ale z rozhovorů vyplynulo, že dráha je velmi dobrá jak tvarem, tak po technické stránce. Takže zde si myslím, že tady to bylo po celý den v pořádku.
Předseda sekce byl do závodu také přihlášen. Ale nakonec se rozhodl nezávodit a naplno se věnovat pouze řízení závodu. Již před závodem avizoval jiný styl. A zřejmě se mu to povedlo. Proč tak soudím ?
Jednak byl té dobroty a počkal na můj opožděný příjezd, abych byl u slavnostního předávání pohárů za sezónu 2014. Zde byly připraveny poháry pro všechny věkové kategorie a pro 5 nejlepších pilotů z každé kategorie. Slova se ujal předseda sekce.
Pak došlo k rozpravě, kde se uvedla pravidla, časový harmonogram atd. Já jsem jako jezdec dostal kompletní info a mohl jsem se k tomu pak ještě vyjádřit.
Pak začal závod a hned od jeho začátku byl každou jízdu předseda sekce (zároveň i rozhodčí a kat) na tribuně s jezdci. A kontroloval styl jízdy, pozice nasazovačů. Při finále pak upozorňoval na vedoucí piloty, jejich souboje. Dával info o tankování a počtech modelů na PIT STOP. Navíc ihned umravňoval jezdce, pokud byly emoce z jejich strany nad rámec „slušnosti“. Nebál se i potrestat za prohřešky.
Zdálo se mi, že si tímto přístupem u jezdců udělal respekt a po celý závod se jelo v klidu a bez zbytečných ataků. Na dráze panovala slušnost a smysl pro FAIR PLAY.
Ale to obnášelo být opravdu nahoře celý den, kromě přestávek. A tak se na to musel předseda připravit. Ale i v přestávkách chodil po depu a sbíral názory. Alespoň tak jsem to cítil já. Z jeho přístupu. Ale nejen on se snažil vyjít lidem vstříce. Snažili se o to všichni kolem něj. Když přišel z řad závodníků kategorie buggy 1/8E, zda by se mohlo také jet semifinále, i zde bylo vyhověno a na závodě přímo se udělala změna pravidel. A to s ohledem na účast v minulém roce. Tehdy byla nízká, nyní se stav změnil. A tak se skupiny v podstatě postavily na stejnou úroveň.
I při finálových jízdách snaha o udržení FAIR PLAY duchu neutichla. I zde se děkovalo jezdcům za korektnost, nasazovačům za dochvilnost v nasazování. Přitom adrenalin se ze závodu nevytratil. Vše doplňoval výsledky od časomíry Vladimír Šeliga.
Nakonec došlo k vyhlašování výsledků. Opět se předávaly poháry jak juniorům, tak 40+. A samozřejmě těm nejlepším pilotům kategorií. Atmosféra byla velmi dobrá dle mého názoru. A u všeho byl opět předseda sekce, který aktivně komunikoval s jezdci.
Byl jsem na několika závodech MČR. A tento byl jedním, který ve mě opravdu zanechal kladný dojem.
Myslím si, že kdyby k tomu takto přistupovali všichni, každý závod MČR by byl na velmi dobré úrovni.
Tím se nechci dotknout dalších sekcí. Každý se snaží dle svých možností. Ale pokud chci pozvednout úroveň nějaké kategorie, musím do toho vnést něco nového. A to se zde zřejmě povedlo.
Pokud se mnou nesouhlasíte, není nic jednoduššího oslovit předsedu sekce Miroslava Jurenku a přednést mu své názory. Bez informovanosti ze stran závodníků nelze dělat tuto obtížnou funkci řádně.