Druhou zastávkou na dnešním závodním dnu jsou Svitavy. Zde MK klub Svitavy pořádá MČR LS Porsche. Jedná se o celý závodní víkend.
Dnes se jede jeden závod MČR LS Porsche včetně vložených elekter 1/10. Zítra pak pokračuje opět závod MČR LS Porsche, pouze volnými kategoriemi budou spalovací modely IC 1/10 a 1/8.
Výsledky můžete opět sledovat na MyRCM webu zde: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=21750&pId[E]=1
Na tomto závodě je účas poměrně vyšší. Tedy kromě volné kategorie E1/10, kde se sešli pouze 3 piloti. Ovšem v mistrovské je přihlášeno a jede 14 pilotů.
Velká změna pro tento a zřejmě nadcházející závody: dnes je u časomíry Jiří Tlustý namísto Vladimíra Šeligy. To jedna věc. Druhou věcí je, že Jiří Tlustý pořídil kompletní měřící zařízení od AMB včetně počítače a všeho potřebného. A nyní sedí za časomírou a řídí závod.
Pomáhají mu Martin Zvára st. a Miroslav Jurenka. A samozřejmě všichni členové kubu Svitavy. Ti se podíleli na přípravě areálu na tento závod.
Nyní se jede poslední kolo kvalifikací. Ty se dnes jedou 3. Takže jsem v podstatě přijel na zajímavější část – semifinále a finále.
Leoš Bulva
Dráha je tady ve Svitavách nacukrovaná. Na první pohled to vypadá, že modely sedí docela slušně. A když procházím depa, některří již poslední kolo nepojedou. Mají najetu, šetří kola a PHM.
A zde jsou výsledky kvalifkaci:
E1/10
1 | 3 | Leoš Bulva | 12 | 5:16.286 | 2 [3, 1] |
2 | 2 | David Šafařík | 11 | 5:03.406 | 3 [2, 1] |
3 | 1 | Vratislav Šafařik | 11 | 5:30.366 | 3 [2, 1] |
MČR LS Porsche
1 | 44 | Petr Rovný | 27 | 10:04.954 | 2 [1, 3] |
2 | 46 | Ludvík Kurečka | 27 | 10:05.354 | 2 [1, 3] |
3 | 33 | Miroslav Jurenka | 27 | 10:13.668 | 3 [1, 2] |
4 | 21 | Alex Tlustý | 27 | 10:14.673 | 3 [2, 1] |
5 | 4 | Filip Jílek | 27 | 10:15.469 | 3 [2, 1] |
6 | 61 | František Frana | 26 | 10:06.159 | 3 [1, 2] |
7 | 17 | Jiří Tehník | 26 | 10:13.409 | 2 [3, 1] |
8 | 23 | Jaroslav Bílek | 26 | 10:17.639 | 1 [2, 3] |
9 | 95 | Martin Karel | 26 | 10:20.158 | 3 [1, 2] |
10 | 13 | leoš Bulva | 25 | 10:01.061 | 2 [3, 1] |
11 | 59 | Pavel Karel | 25 | 10:10.281 | 2 [1, 3] |
12 | 99 | Jan Kraft | 24 | 10:17.293 | 2 [1, 3] |
13 | 40 | Josef Vích | 24 | 10:23.999 | 2 [3, 1] |
14 | 72 | Radek Procházka | 22 | 10:02.734 | 2 [3, 1] |
Vítěz kvalifikace Petr Rovný. Poprvé ve své kariéře. Tak co on na to ?
Petr Rovný
Redakce: co říkáš na svůj úspěch v dnešním závodě ?
Petr: velmi spokojenej. Děkuju. Doteď jsem to nevěděl 🙂
Redakce: bylo to náročné ?
Petr: ostatně mohl bych jet pomaleji, takže asi ne 🙂
Redakce: model poslouchá ?
Petr: auto je výborný spokojenost
Redakce: co se ti na tomto závodě líbí či nelíbí ?
Petr: všechno se líbí. Prostředí, atmosféra, kuchyň, všechno líbí
Redakce: co časomíra ?
Petr: úžasná, dokonalá, nejlepší
Redakce: co finále ? Vítězství ?
Petr: chtěl bych se dostal na bednu. To je můj cíl.
Na těchto kolech Míra Jurenka nakonec zajel celkové třetí místo. Půjčil si je od vítěze kvalifikace.
Vítězná kola Miroslava Jurenky
Za malou chvíli startují finálové jízdy. Časomíra má již vše připraveno.
Já jsem s Jirkou chvíli hovořil. Koupil celé vybavení za svoje náklady. Pak jej Jan Blahovský tři hodiny školil. Pak doma Jiří testoval časomíru, „běhal“ s AMB čipy po pokoji, aby simuloval závody. Udělal jich prý skoro 100. A to vše proto, aby byl na svůj první úkol časomíry a rozhodčího připraven. Zdá se, že se mu to povedlo.
Finále byla odstartována. Prvně jely elektry, kde zvítězil David Šafařík.
1/2 finále Porsche to už byl jiný čaj. Už jen pohled na vozy na startovním roštu byl zážitek. Ihned po startu ke kolizi nedošlo. To až v další technické pasáži. Jeden model se stal nepojízdným a pomáhal mu Miroslav Jurenka. Dráha je navíc obroušená a méně opotřebovává pneumatiky. Vítězem finále se stal Filip Jílek.
Po startu finále
A máme před sebou další finálovou jízdu.
Při ranní rozpravě také všichni jezdci a pořadatel přivítali mezi sebe Pavla Karla, který byl těžce nemocný a i přes handicap je zpět a závodí. Všichi mu popřáli hodně štěstí a oslavenec Pavel dostal pohár.
Pavel Karel je zpět
Martin Zvára st. komentuje jízdy a informuje jezdce. Také pomáhá dohlížet na čititu jízdy.
Filip Jílek zvítězil v 1/2 finále A. Jak to vidí on po jízdě ?
Filip Jílek
Redakce: jaké jsou pocity po tomto úspěchu ?
Filip: tak špatný to nebylo. Ale nejel jsem naplno Jel jsem hlavou, abych dojel
Redakce: soupeři byli ohleduplní ?
Filip: jo, dá se říci že jo, uhýbali
Redakce: a jak to hlídal pořadatel. Čistotu jízdy atd. ?
Filip: upozorňoval pomalejší jezdce, bylo to v pořádku
Finále B se jelo na 30 minut. Ano, čtete dobře. Jezdci si to přáli. Strhl se souboj o první postupové místo mezi Františkem Fráňou a Leošem Bulvou. Františka pak postihly lehké technické problémy a tak nakonec do A finále nepostoupil on, ale Leoš.
Na chvíli v depu byl Pavel Karel, ale podařilo se mu navrátit do závodu.
Leoš Bulva
Redakce: co stálo za tvým úspěchem ?
Leoš: protože sekce Moravská Třebová vedená Jurenkou Mírou se mně směje nad mými neúspěchy. tak natruc jim jsem to vyhrál 🙂
Redakce: auto poslouchalo ?
Leoš: no jistě. To poslouchalo. Muselo. Protože sekce Moravská Třebová nade mnou nemůže slavit úspěch, tak !!!
Redakce: a co tvůj soupeř František Fráňa. Supova metoda ?
Leoš: ne to nebyla supova metoda. Já jsem studoval jeho hru, abych ho pak v druhé půlce předjel
A blíží se závěrečné A finále, kde z TQ pojede Petr Rovný a z jedenácté pak postupující Leoš Bulva.
Po startu finále A
Finále A na 30 minut. Hned po startu, který se povedl, se ujal vedemí Petr Rovný následován Ludvíkem Kurečkou. Ten se jej držel, ale pak lehce chyboval a ztratil s vedoucím Petrem kontakt. Ludvík však finále nedokončil a Petr tak dnes poprvé zvítězil metodou start – cíl. Je to jeho premiéra v této kategorii. Ale i druhé místo Alexe Tlustého je výborný úspěch. Zde jsou výsledky po jízdě podrobněji:
1 | 1 | 44 | Petr Rovný | 80 | 30:22.183 | 21.497 | 22.777 | ||
2 | 4 | 21 | Alex Tlustý | 79 | 30:20.004 | 21.614 | 23.038 | ||
3 | 3 | 33 | Miroslav Jurenka | 79 | 30:21.063 | 21.604 | 23.051 | ||
4 | 5 | 4 | Filip Jílek | 77 | 30:14.343 | 21.950 | 23.562 | ||
5 | 7 | 95 | Martin Karel | 75 | 30:18.805 | 22.637 | 24.250 | ||
6 | 6 | 23 | Jaroslav Bílek | 74 | 30:05.554 | 22.629 | 24.399 | ||
7 | 11 | 13 | leoš Bulva | 74 | 30:10.897 | 22.738 | 24.471 | ||
8 | 10 | 99 | Jan Kraft | 66 | 30:11.126 | 24.356 | 27.441 | ||
9 | 9 | 40 | Josef Vích | 56 | 26:15.033 | 23.309 | 28.125 | ||
10 | 2 | 46 | Ludvík Kurečka | 23 | 9:04.432 | 21.614 | 23.670 | ||
11 | 8 | 17 | Jiří Tehník | 8 | 3:34.155 | 23.167 | 26.769 |
Laptimes
Souboje ve finále A
Zde jsou výsledky elekter:
1. David Šafařík
2. Leoš Bulva
3. Vratislav Šafařík
Nyní se bude vyhlašovat, předávat poháry a ocenění. A to včetně 40+.
Příští týden se uvidíme na závode Kopecký onroad, který se jede v Blansku. Jede se opačný směr zřejmě a já po dlouhé době opět budu závodit v kategorii Hobby Profi se svým Ferrari 599XX. Už se těším na horko a soupeře.