Přijal jsem pozvání od organizátorů tohoto Mistrovství buggy 1/8 40+. O reportáž projevil Otto se svým týmem z Horního Jelení dlouho dopředu. Navíc jsem tu byl i minulý rok. A to se akce vydařilo na jedničku.
Dnes to ale zřejmě nebude jiné. Pár novinek ze zázemí, připravená dráha. A přes 30 závodníků na startu v kategorii buggy 1/8IC a také účast v buggy 1/8E.
Online výsledky sludejte zde:
1:8E Buggy | |
1:8IC Buggy |
Jak jsem nastudoval, účast je následující:
Buggy 1/8IC – 31 pilotů starších 40ti let
Buggy 1/8E volná kategorie – 14 pilotů
Tento závod není o hodnění výsledků, ale o setkání nadšenců těchto kategorií a o zábavě. Minulý rok jsem se o tom přesvědčil. Dokonce jsem chtěl i závodit, ale dal jsem přednost reportáži. Tak tomu bude i tento rok.
Zázemí:
– občerstvovací autobus s novým posezením
– toalety
– sprcha
– připravená dráha
– velká a prostorná tribuna
– skvělé ozvučení
– profesionální časomíra
– dostatek místa pro depa
– zdravotnická služba
Ranní rozprava v Horním Jelení
Rozpravu vedl Vladimír Šeliga, který je dnes za časomírou a je také rozhodčím závodu.
Vše se sdělilo a na závod jsou zajištěni i externí nasazovači. Takže to mají mechanici a jezdci jednodušší.
Takže na závod přijeli nejen borci 40+, ale i mladší ročníky. Například Karel Novotný nesmí chybět na žádné větší či menší akci.
Nejstarším účastníkem, jak to vypadá je opět Oldřich Groch. Takže tu máme kontrast věkových kategorií.
A hned po ránu jsou zde i první diváci. Pro ty je zde připravena speciální tribuna z návěsu. Jsou tak ve stínu, ale klimatizaci zde čekat nemohou.
„Co mi to sem nosíš, ty vemeno z kachny“ – tak to byla hláška pana Kubrta, když mu donesl na vyvážení kolo pan Otík.
Karel Novotný dnes bude zřejmě nejrychlejším jezdcem dne
Otík Drápalík zjišťuje, kterým směrem se dnes jezdí. A také se ptá, proč má ta dráha hrboly. Tady to žije od rána.
Jsou tu zajištěny i náhradní díly v podobě obchodu Pelikán Daniel.
Optal jsem se několika účastníků závodu (40+), co je sem přivedlo. Odpovědi byly vesměs krátké,ale výstižné.
Oldřich Groch – nejstarší účastník závodu
Redakce: co vás přivedlo na tento závod ?
Leoš Bulva: zavzpomínat se na staré veterány a přiřadit se do davu důchodců
Vladimír Temr: jenom mechanikování
Michal Novák: kamarádi moji. Mám už 40+, takže jsem jel
Zdeněk Kapička: tradice
Oldřich Groch: no tak jednak, že su starej dědek a že tady je závod seniorů. A jezdím sem rád, protože je tady dobrá parta a krásná dráha
První kolo kvalifikací je za námi.
V buggy 1/8IC 40+ je ve vedení Otto Gotzl. Tedy domácí jezdec. Hned za ním je Miroslav Jurenka. Miroslav Fedeles je pak třetí. A zde máte celé pořadí, ať nemusíte často na MyRCM.
1 | 3 | Otto GOTZL | 36 | 1:36, 2:– [3:–] |
2 | 1 | Miroslav JURENKA | 34 | 1:34, 2:– [3:–] |
3 | 4 | Miroslav FEDELES | 33 | 1:33, 2:– [3:–] |
4 | 2 | Pavel BRAUN | 32 | 1:32, 2:– [3:–] |
5 | 25 | Karel HAJEK | 31 | 1:31, 2:– [3:–] |
6 | 5 | Petr st. JAVOROVSKY | 30 | 1:30, 2:– [3:–] |
7 | 32 | Jaroslav VALDER | 29 | 1:29, 2:– [3:–] |
8 | 26 | Martin KOBRLE | 28 | 1:28, 2:– [3:–] |
9 | 22 | Jan BILEK | 27 | 1:27, 2:– [3:–] |
10 | 31 | Jiri RYBAK | 26 | 1:26, 2:– [3:–] |
11 | 6 | Vaclav TUREK | 25 | 1:25, 2:– [3:–] |
12 | 14 | Jiri BENES | 24 | 1:24, 2:– [3:–] |
13 | 30 | Tomas RAJDUS | 23 | 1:23, 2:– [3:–] |
14 | 8 | Zdenek ZICHA | 22 | 1:22, 2:– [3:–] |
15 | 23 | Petr BRUNCLIK | 21 | 1:21, 2:– [3:–] |
16 | 33 | Ivo st. VIKTORIN | 20 | 1:20, 2:– [3:–] |
17 | 9 | Martin BENICEK | 19 | 1:19, 2:– [3:–] |
18 | 27 | Frantisek MAZANEC | 18 | 1:18, 2:– [3:–] |
19 | 10 | Jiri NOVOTNY | 17 | 1:17, 2:– [3:–] |
20 | 20 | Leos BULVA | 16 | 1:16, 2:– [3:–] |
21 | 21 | Ales MARICA | 15 | 1:15, 2:– [3:–] |
22 | 12 | Stepan st. SILHAVY | 14 | 1:14, 2:– [3:–] |
23 | 15 | Oldrich GROCH | 13 | 1:13, 2:– [3:–] |
24 | 19 | Martin RITSCHEL | 12 | 1:12, 2:– [3:–] |
25 | 16 | Vaclav SLADEK | 11 | 1:11, 2:– [3:–] |
26 | 18 | Jaromir st. ROCEN | 10 | 1:10, 2:– [3:–] |
27 | 7 | Jan HUJER | 9 | 1:9, 2:– [3:–] |
28 | 13 | Petr DVORAK | 8 | 1:8, 2:– [3:–] |
29 | 11 | Zdenek KAPICKA | 7 | 1:7, 2:– [3:–] |
30 | 29 | Milan NOVAK | 6 | 1:6, 2:– [3:–] |
31 | 28 | Leon NESEJT | 5 | 1:5, 2:– [3:–] |
Ve volné kategorii buggy 1/8E vede zcela jasně Karel Novotný.
1 | 1 | Karel NOVOTNY | 19 | 1:19, 2:– [3:–] |
2 | 2 | Tomas KAPICKA | 17 | 1:17, 2:– [3:–] |
3 | 3 | Jiri DVORAK | 16 | 1:16, 2:– [3:–] |
4 | 6 | Roman BILEK | 15 | 1:15, 2:– [3:–] |
5 | 5 | Martin BENICEK | 14 | 1:14, 2:– [3:–] |
6 | 13 | Lukas RESETAR | 13 | 1:13, 2:– [3:–] |
7 | 15 | Jaroslav VALDER | 12 | 1:12, 2:– [3:–] |
8 | 8 | Jan HORACEK | 11 | 1:11, 2:– [3:–] |
9 | 10 | Adrian LUTKA | 10 | 1:10, 2:– [3:–] |
10 | 4 | Tomas CHALOUPKA | 9 | 1:9, 2:– [3:–] |
11 | 7 | Stanislav DREJSL | 8 | 1:8, 2:– [3:–] |
12 | 12 | Petr PRCHAL | 7 | 1:7, 2:– [3:–] |
13 | 11 | Marek ORNST | 6 | 1:6, 2:– [3:–] |
14 | 9 | Stefan LUTKA | 5 | 1:5, 2:– [3:–] |
Nyní je přestávka. Ovšem jezdci stále pracují na svých modelech.
Groch Team aneb děda, syn a vnuk (zleva)
Je to raritka na tomto závodě. Nejen, že je zde chlapský rodinný tým, ale všichni tři jsou Oldřichové. Syn Oldřich má ještě další syny doma. Ale ti naštěstí již nejsou Oldové :-).
Jiří Rybák je čerstvý čtyřicátník. A tak se mohl hrdě přihlásit do kategorie Mistrů. Co jede za techniku a jak se mu zde líbí ?
Jiří Rybák – raybeck Team
Redakce: co tě přivedlo na tento závod ?
Jiří Rybák: no těch 40 let. Na to jsem čekal :-). Já jsem nemohl dočkat, až mě bude 40 a hned jsem vyrazil
Redakce: jak se ti líbí závod ?
Jiří Rybák: zatím dobrý. Mechanik (Roman Bílek) nestíhá, ale zatím dobrý 🙂
Redakce: co jedeš za techniku ?
Jiří Rybák: XRAY podvozek. Motor LRP a Sawox serva
Redakce: chtěl by ses dostat do elitní 10ky ?
Jiří Rybák: to jo. Mám to jak povinnost od mechanika. Musím, já musím 🙂
Kolo druhé je úspěšně za námi a opět nastala pauza. Nasazovači se jdou občerstvit. Otto z týmem se o ně stará.
V buggy 1/8IC 40+ se v čele nic nezměnilo. Ale třetí místo obsadil Pavel Braun. Otík (Leoš Bulva) je rád i za místo 22té.
1 | 3 | Otto GOTZL | 76 | 1:38, 2:38 [3:–] |
2 | 1 | Miroslav JURENKA | 72 | 1:36, 2:36 [3:–] |
3 | 2 | Pavel BRAUN | 68 | 1:34, 2:34 [3:–] |
4 | 5 | Petr st. JAVOROVSKY | 67 | 2:35, 1:32 [3:–] |
5 | 4 | Miroslav FEDELES | 63 | 1:35, 2:28 [3:–] |
6 | 25 | Karel HAJEK | 63 | 1:33, 2:30 [3:–] |
7 | 32 | Jaroslav VALDER | 60 | 1:31, 2:29 [3:–] |
8 | 14 | Jiri BENES | 59 | 2:33, 1:26 [3:–] |
9 | 6 | Vaclav TUREK | 59 | 2:32, 1:27 [3:–] |
10 | 26 | Martin KOBRLE | 57 | 1:30, 2:27 [3:–] |
11 | 33 | Ivo st. VIKTORIN | 53 | 2:31, 1:22 [3:–] |
12 | 22 | Jan BILEK | 53 | 1:29, 2:24 [3:–] |
13 | 30 | Tomas RAJDUS | 51 | 2:26, 1:25 [3:–] |
14 | 9 | Martin BENICEK | 44 | 2:23, 1:21 [3:–] |
15 | 8 | Zdenek ZICHA | 41 | 1:24, 2:17 [3:–] |
16 | 10 | Jiri NOVOTNY | 40 | 2:21, 1:19 [3:–] |
17 | 21 | Ales MARICA | 39 | 2:22, 1:17 [3:–] |
18 | 23 | Petr BRUNCLIK | 38 | 1:23, 2:15 [3:–] |
19 | 7 | Jan HUJER | 36 | 2:25, 1:11 [3:–] |
20 | 27 | Frantisek MAZANEC | 36 | 1:20, 2:16 [3:–] |
21 | 12 | Stepan st. SILHAVY | 36 | 2:20, 1:16 [3:–] |
22 | 20 | Leos BULVA | 36 | 1:18, 2:18 [3:–] |
23 | 31 | Jiri RYBAK | 35 | 1:28, 2:7 [3:–] |
24 | 13 | Petr DVORAK | 29 | 2:19, 1:10 [3:–] |
25 | 15 | Oldrich GROCH | 27 | 1:15, 2:12 [3:–] |
26 | 18 | Jaromir st. ROCEN | 25 | 2:13, 1:12 [3:–] |
27 | 11 | Zdenek KAPICKA | 23 | 2:14, 1:9 [3:–] |
28 | 19 | Martin RITSCHEL | 23 | 1:14, 2:9 [3:–] |
29 | 16 | Vaclav SLADEK | 21 | 1:13, 2:8 [3:–] |
30 | 29 | Milan NOVAK | 18 | 2:10, 1:8 [3:–] |
31 | 28 | Leon NESEJT | 12 | 1:7, 2:5 [3:–] |
32 | 24 | Jiri CIRUS | 11 | 2:11, 1:0 [3:–] |
33 | 34 | Petr ZAK | 6 | 2:6, 1:0 [3:–] |
Buggy 1/8E má jasného vítěze. Bude jím zřejmě Karel Novotný. Tomáš Kapička si drží druhou pozici.
1 | 1 | Karel NOVOTNY | 40 | 2:20, 1:20 [3:–] |
2 | 2 | Tomas KAPICKA | 36 | 1:18, 2:18 [3:–] |
3 | 3 | Jiri DVORAK | 34 | 1:17, 2:17 [3:–] |
4 | 13 | Lukas RESETAR | 29 | 2:15, 1:14 [3:–] |
5 | 8 | Jan HORACEK | 28 | 2:16, 1:12 [3:–] |
6 | 6 | Roman BILEK | 28 | 1:16, 2:12 [3:–] |
7 | 5 | Martin BENICEK | 26 | 1:15, 2:11 [3:–] |
8 | 15 | Jaroslav VALDER | 26 | 1:13, 2:13 [3:–] |
9 | 9 | Stefan LUTKA | 20 | 2:14, 1:6 [3:–] |
10 | 7 | Stanislav DREJSL | 19 | 2:10, 1:9 [3:–] |
11 | 4 | Tomas CHALOUPKA | 18 | 1:10, 2:8 [3:–] |
12 | 10 | Adrian LUTKA | 16 | 1:11, 2:5 [3:–] |
13 | 11 | Marek ORNST | 16 | 2:9, 1:7 [3:–] |
14 | 12 | Petr PRCHAL | 15 | 1:8, 2:7 [3:–] |
15 | 16 | Ivo ml. VIKTORIN | 6 | 2:6, 1:0 [3:–] |
Karel Novotný jede vloženou kategorii. Pokud se nic nezměnilo, stále jezdí za Team Durango. Ale optáme se jej raději osobně.
Karel Novotný
Redakce: co tě přivedlo na tento závod ? Měljsi ho v plánu a nebo byla i jiná možnost ?
Karel Novotný: už dlouho dopředu jsem si ho vybral, strašně jsem se na něj těšil. Už loni tu to bylo perfektní a atmosféra je tu skvělá. Takže jsem se sem určitě těšil
Redakce: asi špatná otázka Kájo. Stále Team Durango ?
Karel Novotný: jo jo jo samozřejmě 🙂
Redakce: co model ? Nastavení ok ? Mechanik ?
Karel Novotný: podvozek a mechanik jsou super, není co dodat
Redakce: co soupeři ? Jsi dominantní. Výsledek kvalifikací byl jasný pro tebe
Karel Novotný: určitě Tomáš Kapička je rychlej a Jirka Dvořák taky. Takže se uvidí
Celé kvalifikace byly naprosto v klidu. Emoce neexistují, pouze pozitivní nálada. V bufetu je plno a vaří tam skvěle.
A zde je konečné pořadí po třech kvalifikacích:
Buggy 1/8IC:
1 | 3 | Otto GOTZL | 76 | 1:38, 2:38 [3:0] |
2 | 1 | Miroslav JURENKA | 74 | 3:38, 1:36 [2:36] |
3 | 4 | Miroslav FEDELES | 71 | 3:36, 1:35 [2:28] |
4 | 5 | Petr st. JAVOROVSKY | 70 | 2:35, 3:35 [1:32] |
5 | 2 | Pavel BRAUN | 68 | 1:34, 2:34 [3:34] |
6 | 25 | Karel HAJEK | 66 | 1:33, 3:33 [2:30] |
7 | 14 | Jiri BENES | 64 | 2:33, 3:31 [1:26] |
8 | 32 | Jaroslav VALDER | 63 | 3:32, 1:31 [2:29] |
9 | 6 | Vaclav TUREK | 61 | 2:32, 3:29 [1:27] |
10 | 33 | Ivo st. VIKTORIN | 59 | 2:31, 3:28 [1:22] |
11 | 26 | Martin KOBRLE | 57 | 1:30, 2:27 [3:27] |
12 | 22 | Jan BILEK | 54 | 1:29, 3:25 [2:24] |
13 | 9 | Martin BENICEK | 53 | 3:30, 2:23 [1:21] |
14 | 7 | Jan HUJER | 51 | 3:26, 2:25 [1:11] |
15 | 30 | Tomas RAJDUS | 51 | 2:26, 1:25 [3:24] |
16 | 31 | Jiri RYBAK | 49 | 1:28, 3:21 [2:7] |
17 | 8 | Zdenek ZICHA | 46 | 1:24, 3:22 [2:17] |
18 | 13 | Petr DVORAK | 42 | 3:23, 2:19 [1:10] |
19 | 21 | Ales MARICA | 42 | 2:22, 3:20 [1:17] |
20 | 10 | Jiri NOVOTNY | 40 | 2:21, 3:19 [1:19] |
21 | 23 | Petr BRUNCLIK | 39 | 1:23, 3:16 [2:15] |
22 | 27 | Frantisek MAZANEC | 36 | 1:20, 2:16 [3:13] |
23 | 12 | Stepan st. SILHAVY | 36 | 2:20, 1:16 [3:8] |
24 | 20 | Leos BULVA | 36 | 3:18, 1:18 [2:18] |
25 | 11 | Zdenek KAPICKA | 31 | 3:17, 2:14 [1:9] |
26 | 15 | Oldrich GROCH | 29 | 1:15, 3:14 [2:12] |
27 | 29 | Milan NOVAK | 25 | 3:15, 2:10 [1:8] |
28 | 19 | Martin RITSCHEL | 25 | 1:14, 3:11 [2:9] |
29 | 18 | Jaromir st. ROCEN | 25 | 2:13, 1:12 [3:7] |
30 | 16 | Vaclav SLADEK | 25 | 1:13, 3:12 [2:8] |
31 | 24 | Jiri CIRUS | 17 | 2:11, 3:6 [1:0] |
32 | 28 | Leon NESEJT | 17 | 3:10, 1:7 [2:5] |
33 | 34 | Petr ZAK | 15 | 3:9, 2:6 [1:0] |
Buggy 1/8E:
1 | 1 | Karel NOVOTNY | 40 | 2:20, 1:20 [3:20] | CZ |
2 | 2 | Tomas KAPICKA | 36 | 1:18, 3:18 [2:18] | CZ |
3 | 3 | Jiri DVORAK | 34 | 1:17, 2:17 [3:17] | CZ |
4 | 6 | Roman BILEK | 31 | 1:16, 3:15 [2:12] | CZ |
5 | 13 | Lukas RESETAR | 31 | 3:16, 2:15 [1:14] | CZ |
6 | 8 | Jan HORACEK | 28 | 2:16, 1:12 [3:12] | CZ |
7 | 9 | Stefan LUTKA | 27 | 2:14, 3:13 [1:6] | SK |
8 | 5 | Martin BENICEK | 26 | 1:15, 2:11 [3:10] | CZ |
9 | 15 | Jaroslav VALDER | 26 | 1:13, 2:13 [3:0] | CZ |
10 | 7 | Stanislav DREJSL | 24 | 3:14, 2:10 [1:9] | CZ |
11 | 10 | Adrian LUTKA | 20 | 1:11, 3:9 [2:5] | SK |
12 | 11 | Marek ORNST | 20 | 3:11, 2:9 [1:7] | CZ |
13 | 4 | Tomas CHALOUPKA | 18 | 1:10, 2:8 [3:6] | CZ |
14 | 12 | Petr PRCHAL | 15 | 1:8, 3:7 [2:7] | CZ |
15 | 16 | Ivo ml. VIKTORIN | 14 | 3:8, 2:6 [1:0] | CZ |
Nastal čas oběda a klidu. Ale hned potom začínají finálové jízdy.
Finálové jízdy započaly
V B finále elekter byl Jarda Valder pronásledován ke konci Markem Ornstem. Ale Jardasi místo udržel.
Únava se dostaví na každého
V A finále dominoval Karel Novotný. Velmi dobře jel i Roman Bílek, který dělá mechanika Jiřímu Rybákovi. I Tomáš Kapička si na něj musí dávat pozor a také. Prostě Bílek, Kapička a Svořák = jisté souboje do dalších kol.
Finále buggy 1/8IC budou také napínavá. A nebude se jednat jen o hlavní, 45 minut dlouhé finále.
1/4 finále B a pouze 6 pilotů postupuje dále. Zde zvítězil Petr Dvořák. Poslední postupující je Leoš Bulva. A měl připomínky k tankování. „Ten motor nemá vyrovnané tlakové poloměry“ tak toto zahlásil Leošek Bulva mechanikovi.
Zatím jsem vyzpovídal vítěze prvního finále B elekter Jardy Valdera:
Jarda Valder jede obě kategorie
Redakce: jak to vypadalo ve finále elekter ?
Jarda: já jsem samozřejmě ve finále B, protože jsem jednu kvalifikaci pokazil. Ale ve finále B fungovalo auto luxusně. Taky jsem ho těsně vyhrál
Redakce: a jak to vidíš ve spalovácích ?
Jarda: zde pojedu semifinále a budu startovat že 4 pozice, takže dobrý
Redakce: a spalovák funguje ?
Jarda: technika teď funguje perfektně
Bohužel, kdo nedojede do šesté pozice ve spalovácích nyní, končí v tomto závodě. Někteří jezdci se sice vrátí do závodu, ale většinou už ztrátu nestáhnou.
1/4 finále ovládl Zdeněk Zicha. Postoupil napříkla Milan Novák v tomto finále a poslední postupující zde byl Štěpán Šilhavý st.
Před námi je druhé kolo elekter.
Ještě před startem se kontrolují pozice nasazovačů. Jinak se nestrtuje. Jízda se jede na 7 minut.
Když je auto připraveno, pak se jezdcu zastaví u druhého na kus řeči. Jde tedy i přátelské setkání a ne jen o závod.
Hláška Leoška Bulvy: „ten motor jede jak švýcarský hodinky, to snad ani líp jít už ani nemůže“.
Vítězem buggy 1/8 elekter pro rok 2015 se stal Karel Novotný, protože zvítězil i ve druhé jízdě. Tomáš Kapička tuto jízdu nedokončil.
Nyní je před námi první 1/2 finále spolováků na 20 minut. Jede 14 modelů pohromadě. Tak jako ve 1/4 finále se tankuje palivo. S první pozice nyní jede Miroslav Jurenka.
Vítězem 1/2 finále B se stal Karel Hájek. A to před vynikajícím Miroslavem Jurenkou. A co on po finále ?
Karel Hájek
Redakce: model fungoval ?
Karel Hájek:fungoval dobře. Uvidíme, jak to půjde ve finále
Redakce: mechanik spolehlivý ?
Karel Hájek: naprosto, lepší neexistuje
Redakce: současnmé vítězství bylo s rezervou a nebo to bylo natěsno ?
Karel Hájek: já myslím, že se s rezervou, ale uvidíme ve finále na 45 minut
Nyní tedy postoupilo těchto 7 pilotů do hlavního finále. Na dalších 7 se čeká po 1/2 finále A.
1 | 3 | 25 | Karel HAJEK | 32 | 20:18.385 | 35.379 | 38.409 | ||
2 | 1 | 1 | Miroslav JURENKA | 32 | 20:29.579 | 36.077 | 38.826 | ||
3 | 7 | 7 | Jan HUJER | 31 | 20:07.691 | 36.366 | 39.243 | ||
4 | 4 | 32 | Jaroslav VALDER | 31 | 20:16.934 | 37.385 | 39.603 | ||
5 | 9 | 13 | Petr DVORAK | 31 | 20:32.984 | 36.822 | 39.968 | ||
6 | 2 | 5 | Petr st. JAVOROVSKY | 30 | 20:21.802 | 36.173 | 41.202 | ||
7 | 5 | 33 | Ivo st. VIKTORIN | 29 | 20:10.920 | 36.797 | 42.180 |
Velmi těsně uteklo finále Jiřímu Rybákovi, který jezdil i na postupové pozici číslo 7.
Souboje na trati jsou velmi těsné
1/2 finále A zvítězil nakonec po těsném souboji Miroslav Fedeles. A zde je dalších 7 postupujících.
1 | 2 | 4 | Miroslav FEDELES | 32 | 20:24.979 | 35.783 | 38.648 | ||
2 | 1 | 3 | Otto GOTZL | 32 | 20:39.287 | 35.076 | 39.145 | ||
3 | 3 | 2 | Pavel BRAUN | 31 | 20:13.077 | 36.451 | 39.500 | ||
4 | 5 | 6 | Vaclav TUREK | 31 | 20:22.802 | 36.697 | 39.827 | ||
5 | 4 | 14 | Jiri BENES | 31 | 20:29.190 | 36.975 | 39.983 | ||
6 | 7 | 9 | Martin BENICEK | 30 | 20:16.838 | 37.432 | 40.749 | ||
7 | 9 | 8 | Zdenek ZICHA | 29 | 20:14.616 | 38.454 | 42.280 |
„Teď jedou Bčkaři. Lidé z mého vrhu„, praví Leoš Bulva. Bude chtít postoupit do A finále na 15. pozici. Ale nejprve se ještě jede finále C !!!
Finále B se jelo na 10 minut a zvítězil v něm Jiří Rybák. Má tak možnost postoupit z B finále do A.
Nyní přišla přeháňka, která zvlažila dráhu a již se tolik nepráší. Nyní jedou poslední jízdu elektry 1/8. Zde však je vítěz znám.
Finále B jelo 15 pilotů. A pouze jeden postoupil do hlavního finále. Ovšem zde již hrálo emoce hlavní roli. Ale rozhodčí je krotil. Každopádně pozorovat tankování, kdy se na PIT LINE hrne i několik modelů současně. Mechanici rychle tankují, pak se zkouší, zda model nezhasl a pak se hodí na rošt a jezdec opět vyjíždí na trať. Prostě je to něco jiného než sprint elekter 1/10 například. Tady hraje roli i taktika.
Na závěr finále B byl v čele Tomáš Rajdus a tuto pozici udržel. Mechanikem mu byl syn Filip. A co na to říká Tomáš po skončení finále ?
Tomáš Rajdus se raduje z postupu do A finále
A jeho pocity po jízdě jsou zde:
Tomáš: No spadl mi kámen ze srdce. Měl jsem 4 mechaniky. To je díky mechanikům. Takže jsem spokojený. Jsem v Ačku, takže jedu !!!
Vítězný model Karla Novotného níže na foto:
Karel Novotný
Redakce: tvé dojmy po závodě Kájo
Karel: auto fungovalo skvěle, 3x vítězství. Takže super závod. Soupeři super, nedošlo tam vlastně k žádným vážným kontaktům. Myslím, že všichni jsou spokojení. Celková úroveň závodu byla skvělá, na jedničku
Finále A startuje za 20 minut.
Nyní však došlo k dešti a tak se start posunuje o cca 20 minut. Souhlasili všichni piloti.
Před startem ještě lehce krápalo. Ale Vladimír Šeliga závod odstartoval. 45 minut zábavy. Z finále bude sestřih video solo.
Dráha navlhla, klouzala na asfaltové části. Extra podmínky. Finále však bylo napínavé až do konce. Nasazovači měli hodně práce, mechanici běhali po trati. Komentář nechyběl. Startovní číslo 1 a 25 jeli ve stejném kole až do konce !!!
Vítězem seniorského Mistrovsví se stal po 45 minutách Karel Hájek (25)
Celkové pořadí:
Buggy 1/8E:
1 | 1 | A | Karel NOVOTNY | 2 | 3:1, 1:1 [2:1] |
2 | 2 | A | Tomas KAPICKA | 4 | 1:2, 3:2 [2:8] |
3 | 3 | A | Jiri DVORAK | 5 | 2:2, 1:3 [3:3] |
4 | 13 | A | Lukas RESETAR | 8 | 2:3, 1:5 [3:5] |
5 | 6 | A | Roman BILEK | 8 | 3:4, 1:4 [2:5] |
6 | 8 | A | Jan HORACEK | 10 | 2:4, 3:6 [1:8] |
7 | 9 | A | Stefan LUTKA | 12 | 1:6, 2:6 [3:8] |
8 | 5 | A | Martin BENICEK | 14 | 3:7, 1:7 [2:7] |
9 | 15 | B | Jaroslav VALDER | 2 | 1:1, 3:1 [2:1] |
10 | 11 | B | Marek ORNST | 5 | 1:2, 3:3 [2:3] |
11 | 7 | B | Stanislav DREJSL | 5 | 3:2, 1:3 [2:4] |
12 | 10 | B | Adrian LUTKA | 6 | 2:2, 1:4 [3:5] |
13 | 16 | B | Ivo ml. VIKTORIN | 10 | 1:5, 2:5 [3:6] |
14 | 4 | B | Tomas CHALOUPKA | 11 | 3:4, 2:7 [1:7] |
15 | 12 | B | Petr PRCHAL | 12 | 2:6, 1:6 [3:7] |
Buggy 1/8IC 40+:
1 | 1 | 25 | Karel HAJEK | 74 | 45:32.706 | 34.468 | 36.925 | ||
2 | 3 | 1 | Miroslav JURENKA | 73 | 45:19.388 | 35.266 | 37.367 | ||
3 | 12 | 5 | Petr st. JAVOROVSKY | 71 | 45:14.624 | 35.076 | 38.230 | ||
4 | 9 | 14 | Jiri BENES | 71 | 45:31.554 | 35.228 | 38.499 | ||
5 | 5 | 7 | Jan HUJER | 70 | 45:26.777 | 35.274 | 39.083 | ||
6 | 15 | 30 | Tomas RAJDUS | 69 | 45:18.317 | 35.954 | 39.333 | ||
7 | 6 | 2 | Pavel BRAUN | 69 | 45:18.952 | 35.365 | 39.391 | ||
8 | 2 | 4 | Miroslav FEDELES | 68 | 44:56.634 | 34.528 | 39.859 | ||
9 | 13 | 33 | Ivo st. VIKTORIN | 68 | 45:17.505 | 35.767 | 39.928 | ||
10 | 7 | 32 | Jaroslav VALDER | 68 | 45:29.199 | 36.511 | 40.167 | ||
11 | 14 | 8 | Zdenek ZICHA | 67 | 45:05.271 | 36.499 | 40.400 | ||
12 | 10 | 13 | Petr DVORAK | 67 | 45:27.419 | 36.231 | 40.799 | ||
13 | 11 | 9 | Martin BENICEK | 66 | 45:19.663 | 35.720 | 41.281 | ||
14 | 8 | 6 | Vaclav TUREK | 55 | 45:31.886 | 36.335 | 49.981 | ||
15 | 4 | 3 | Otto GOTZL | 10 | 6:36.544 | 35.459 | 39.660 |
Nyní se jde vyhlašovat, předávat ceny. Závod se opět vydařil na 100% dle mého názoru. Pořadatelsky velmi dobře zvládnuto. Chování jezdců a mechaniků na úrovni. Atmosféra na výbornou. Dobrá práce odvedena.
Již příští víkend budu na MČR buggy 1/10 a 1/8 ve Velkých Opatovicích. Pocelý víkend. Offroad party bude pokračovat a tím i online reporty z těchto kategorií.
Budou dva video záznamy. Asi zítra. Jeden z průběhu a vyhlášení a jeden solo přímo z A finále.
Video z finále A