Tento závodní víkend se ponese ve znamení offroad akce v podobě MČR buggy. Druhý závod se koná zde ve Velkých Opatovicích.
Dnes se jedou elektry, zítra pak spalovací modely 1/8. Jedou se zde i vložené kategorie. Dnes to jsou SCT1/10 a to 2WD a 4WD.
Dnes se tedy jedou tyto kategorie a na odkazech můžete sledovat podrobné výsledky:
![]() |
1:10E Buggy 2WD |
![]() |
1:10E Buggy 4WD |
![]() |
1:10E Short course 2WD |
![]() |
1:10E Short course 4WD |
![]() |
1:8E Buggy |
Pořadatel závodu myslel na nejmenší detaily. A co tedy mohou závodníci a jejich doporovod využít ?
– připravenou dráhu s nově vybudovaným PIT STOP pro buggy 1/8IC
– občerstvení v areálu včetně WC
– ozvučení
– další občerstvení nedaleko
– možnost ubytování pro jezdce co jedou oba dva dny
– dostatek místa pro depa
– prodej náhradních dílů
– krytou tribunu pro více jak 15 pilotů
Panorama z rozpravy
Za časomírou bude kdo jiný – Pavel Magda. Po oba dva dny. Ředitelem závodu bude Jaroslav Kopecký st. Ale má kolem sebe tým, který se bude starat o pohodlí všech.
Už když jsem přijížděl a parkoval, ihned jsem byl osloven „službou“, která mě upozornila na poué vyložení věcí a pakrování mimo závodiště.
V areálu stojí i krásný Harley Davidson. Ano, zřejmě se zde myslelo na nejmenší detaily.
Zahájení závodu proběhlo za účasti pana starosty Mgr. Bělehrádka. ten všechny účastníky přivítal a popřál jim hodně závodních úspěchů.
pan Mgr. Bělehrádek
Pak se ujal slova Miroslav Jurenka, který bude hlavní rozhodčí závodu. Pavel Magda měl vše připravené a tak všem poděkoval na závěr za účast ředitel závodu Jaroslav Kopecký st.
společné foto na rozpravě
Nyní se odstartovalo první kolo kvalifikace. Miroslav Jurenka je ve střehu ihned od první jízdy.
Zjištění ve druhé kvalifikaci. Černé klony AMB nebudou na nejnovější časomíře fungovat. AMB RC to má ochráněno, aby nebylo možné klony používat. Snad se podaří dotyčnému jezdci sehnat náhradní originální AMB čip.
Nyní je příjemné počasí, kolem 28°. A je docela možné, že nám i zaprší v průběhu dne.
Rozhodčí je u jízdy přítomen na tribuně a sleduje dění na trati. Upozorňuje hlavně méně zkušené a juniory, jak mají jet. Aby zajeli co nejlépe.
V depu Bidovských honili nebezpečného sršně takovým způsobem, že málem depo zbořili. Ale vetřelce se podařilo zneškodnit. Depo vydrželo.
Je 10:15 a začíná mírně poprchávat. Jede právě 2WD buggy nejlepší skupina vedená Karlem Novotným. Ovšem nejrychlejší kolo zajel Marek Schiller. A Miroslavu Jurenkovi nic neunikne. Má oči všude.
Časomíra hlásí jména. U Leoše Bulvy hlásí „Bleoš Bulva“.
Vyzpovídal jsem Jiří Cogera, který přijel až z dalekého Náchoda. Co ho na tento závod přivedlo, co jede za kategorii atd.
Jiří Coger
Redakce: co Vás přivedlo na tento závod ?
Jiří: volnej termín samozřejmě a vzhledem k tomu, že nejsem členem RCAČR, jedu Shorty
Redakce: aha, takže volba padla na Short Course. Jaký model, RTR, stavebnice ?
Jiří: HPI Blitz. Není to krabicový, je to upravované
Redakce: 4WD nebo 2WD ?
Jiří: jenom dvoukolky jezdím
Redakce: co za elektroniku používáte ?
Jiří: motor Robitronic 8.5T střídavý a TEKIN RS PRO regulace
Redakce: o pódiovém umístění uvažujete ?
Jiří: vzhledem k tomu, že toto jezdím zhruba rok jen tak pro zábavu (jsem z Náchoda). Jsem se podíval a nevím, jak to bude fungovat a jak ti chlapi tady jezdí
Ve 2WD buggy je po prvním kole v čele Marek Schiller. Vypadá to na velkého soupeře pro Karla Novotného. Vítěze kvalifikace budeme zpovídat. Tedy všech kategorií postupně.
V tuto chvíli neprší. Jednalo se o malou přeháňku.
4WD buggy bude taky hodně napínavou. Protože 3 jezdci jedou v jedné sekundě a to Karel Novotný, Jaroslav Kopecký ml. a Marek Schiller. Zde se do čela usadil Karel Novotný.
Štěpán Kyjevský jede se svým kamarádem Rosťou Pospíšilem SCT. Jsou stejně staří, stejně dlouho jezdí a mají stejná auta. Jen výkon střídavého motoru musel dolů. Ovšem pod vedením tatínků jedou skvěle.
Rosťa Pospíšil a Štěpán Kyjevský (vpravo). Oba 6 let !!!
Redakce: jak se vám kluci líbí na závodě ?
Štěpán: líbí se nám tady dobře a závodíme na Mistrovství České Republiky
Rosťa: mně se taky líbí na Mistrovství České Republiky a se mi dobře jezdí
Redakce: kdo vám připravuje autíčka ? Sami to děláte a nebo tátové ?
Štěpán: autíčko mi připravuje táta
Rosťa: mně ho taky připravuje táta
Redakce: a kdo z vás dvou dnes bude lepší ? 🙂
Štěpán: asi já, nevím
Rosťa: asi já 🙂
Redakce: chtěli by jste vyhrát poháry ?
Štěpán: můj sen je strašně vyhrát největší pohár na světě
Rosťa: já chci taky největší pohár na světě vyhrát
V SCT je v čele po prvním kole Matěj Matlák.
V 1/8 buggy to je Karel Novotný. Ale ani Venda Brož nebude pozadu. Dojel druhý.
Ve druhém kole se ustálila příjemná teplota. Slunce nesvítilo, ale také nepršelo. Pro piloty to bylo příjemné k jízdě.
V buggy 2WD stále v čele Marek Schiller před Karlem Novotným. Ovšem třetí místo Radima Hrušky je vynikajícím výkonem.
V buggy 4WD je na první pozici Karel Novotný. Ale dá se očekávat souboj s domácím Jardou Kopeckým ml. a také s Markem Schillerem.
Short Course Truck coby doplňková kategorie – zde se dostal vpřed Adam Skopalík a Matěj Matkák má rázem soupeře.
1/8E buggy je to velmi vyrovnané. I Roman Pudich může polepšit a možná zatlačit na vedoucího Karla Novotného.
Optal jsem se rozhodčího, jak se mu daří a jak je jeho funkce obtížná.
Miroslav Jurenka
Redakce: je obtížné dělat rozhodčího ?
Miroslav: není to obtížný, ale musíš se tomu celej den věnovat a dívat se na ně
Redakce: jsou jezdci slušní, hodní ?
Miroslav: když je hlídáš, tak jsou slušní. Ale jak se koukneš jinam, tak si dovolujou hodně
Redakce: zvládneš to i zítra ?
Miroslav: no jasně, proto jsme tady
Stručně a jasně zodpovězeno. Je fakt, že rozhodčí je nahoře na věži a hlídá každou jízdu.
Občas zde dochází k výpadku elektriky. Zřejmě starý jistič, který nezvládá nápor odběru. Nicméně pořadatel slíbil sjednat nápravu.
A máme zde výsledky kvalifikace i s pocity vítězů:
Buggy 2WD
Marek Schiller
Redakce: auto pro 2WD nastaveno dobře ?
Marek: doufám, že ano
Redakce: ve 4WD jsi až za Karlem Novotným. Můžeš pomýšletna vyrovnanou partii ?
Marek: no čtyřkolka mi moc nefunguje…
Redakce: takže kvalifikace souhrnem ?
Marek: průměrná…
1 | Marek SCHILLER | 2 | 2:1, 1:1 [3:2] | |
2 | Kája NOVOTNÝ | 3 | 3:1, 2:2 [1:2] | |
3 | Samuel CIENCIALA | 6 | 1:3, 3:3 [2:7] | |
4 | Radim HRUŠKA | 7 | 2:3, 1:4 [3:7] | |
5 | Aleš BIDOVSKÝ | 8 | 3:4, 2:4 [1:7] | |
6 | Roman PUDICH | 10 | 2:5, 1:5 [3:6] | |
7 | Marcel DOSTÁL | 11 | 3:5, 2:6 [1:10] | |
8 | Josef VÍCH | 16 | 1:6, 2:10 [3:11] | |
9 | Pavel HOLČÁK | 16 | 3:8, 1:8 [2:11] | |
10 | Jakub ZAPLETAL | 18 | 2:8, 3:10 [1:11] | |
11 | Michal RAPANT | 18 | 2:9, 3:9 [1:17] | |
12 | JAN ŽERNÍČEK | 24 | 2:12, 1:12 [3:13] | |
13 | Ondra HOLČÁK | 25 | 1:9, 2:16 [3:19] | |
14 | Adam Skopalik | 27 | 1:13, 2:14 [3:14] | |
15 | David PELIKÁN | 27 | 2:13, 1:14 [3:15] | |
16 | Karel BEČIČKA | 29 | 3:12, 2:17 [1:21] | |
17 | Michal ANDRLÍK | 31 | 1:15, 3:16 [2:19] | |
18 | Radim Weisser | 33 | 1:16, 3:17 [2:18] | |
19 | David KŘIŽÁK | 33 | 2:15, 3:18 [1:21] | |
20 | Martin RYTÍŘ | 42 | 1:21, 2:21 [3:21] |
Buggy 4WD
Karel Novotný
Redakce: kvalifikce za námi, 4WD jsi vyhrál. Dojmy ?
Karel: super. Auto jsme nastavili. Tak doufám, že ve finále se nic nestane a všechno dobře dopadne
Redakce: co dvoukolka, že jsi až za Markem ?
Karel: nastavovali jsme auto. Marek jel dobře bez chyb, já jsem je dělal chyby. tak uvidíme ve finále
1 | Kája NOVOTNÝ | 2 | 3:1, 1:1 [2:1] | |
2 | Jaroslav KOPECKÝ | 4 | 1:2, 2:2 [3:15] | |
3 | Marek SCHILLER | 6 | 1:3, 3:3 [2:4] | |
4 | Aleš BIDOVSKÝ | 7 | 2:3, 1:4 [3:4] | |
5 | Ondřej VÍCHA | 7 | 3:2, 1:5 [2:6] | |
6 | Samuel CIENCIALA | 10 | 3:5, 2:5 [1:7] | |
7 | Luděk SZOSTEK | 12 | 3:6, 1:6 [2:19] | |
8 | Marcel DOSTÁL | 16 | 3:7, 1:9 [2:15] | |
9 | Radim HRUŠKA | 18 | 1:8, 3:10 [2:10] | |
10 | Jakub ZAPLETAL | 18 | 2:7, 3:11 [1:15] | |
11 | Matěj MATLÁK | 19 | 3:8, 2:11 [1:17] | |
12 | Ondra HOLČÁK | 20 | 3:9, 1:11 [2:17] | |
13 | Michal ČOČEK | 20 | 2:8, 3:12 [1:18] | |
14 | Tomasz Kilian | 22 | 2:9, 3:13 [1:14] | |
15 | Radim KOLEK | 22 | 1:10, 2:12 [3:16] | |
16 | Pavel HOLČÁK | 25 | 1:12, 2:13 [3:18] | |
17 | Leoš BULVA | 27 | 1:13, 3:14 [2:14] | |
18 | Matěj VÍCH | 32 | 2:16, 1:16 [3:17] |
SCT
Redakce: krátce tvé pocity z kvalifikace ?
Matěj: jo dobré 🙂
Matěj Matlák
1 | Matěj MATLÁK | 2 | 3:1, 1:1 [2:2] | |
2 | Adam Skopalik | 3 | 2:1, 3:2 [1:2] | |
3 | David KŘIŽÁK | 7 | 3:3, 2:4 [1:6] | |
4 | Karel BEČIČKA | 7 | 1:3, 3:4 [2:8] | |
5 | Radim Weisser | 8 | 2:3, 3:5 [1:7] | |
6 | David PELIKÁN | 9 | 1:4, 2:5 [3:6] | |
7 | Jiří Coger | 11 | 1:5, 2:6 [3:7] | |
8 | Rosta Poslíšil | 15 | 2:7, 1:8 [3:8] | |
9 | štěpán KYJEVSKÝ | 18 | 2:9, 1:9 [3:9] |
Buggy 1/8
Karel Novotný
Redakce: krátce tvé pocity z kvalifikace ?
Karel: auto fungovalo skvěle, mám TQ. Takže super
1 | Kája NOVOTNÝ | 11 | 5:05.710 | 2 [1] | |
2 | Aleš BIDOVSKÝ | 11 | 5:17.349 | 2 [1] | |
3 | Roman PUDICH | 11 | 5:24.638 | 2 [1] | |
4 | Marek Ornst | 11 | 5:27.222 | 2 [1] | |
5 | Ivo VIKTORIN | 11 | 5:28.324 | 2 [1] | |
6 | Václav BROŽ | 10 | 5:01.377 | 1 [2] | |
7 | Jaroslav VALDER | 10 | 5:06.052 | 2 [1] | |
8 | Martin RYTÍŘ | 0 | 0:00.000 | 1 [2] |
Následuje 30 minut přestávka a startují finálové jízdy.
Finálové kolo číslo 1 bylo velmi přísně hlídáno z tribuny Miroslavem Jurenkou. Nic mu neuniklo. Marek Schiller byl napomínán v prvním finále A 2WD. Udělal chybu po startu, Karel Novotný se dostal do vedení a Marek se snažil ztrátu dohnat.
Karla Novotného postihly technické problémy ve 4WD buggy. Odstoupil i Aleš Bidovský (prasklý zadní řemínek) a v poslední zatíčce si to rozdali Jarda Kopeclý ml. a Marek Schiller. Jarda úspěšnější.
A bylo opět napomínáno. Zatím jen napomínáno.
Buggy 1/8 jely není semifinále. V podstatě šlo o postavenína startu do A finále. Zde jedou všichni piloti a tak nemuseli mít piloti stres. Výborně zajel Jarda Valder.
Jarda Valder vedl dlouhou dobu a pak… chyba
Redakce: pánové, pocity po semifinále osmiček ?
Jarda Valder (3): ty brďo dobrý. Mně bije srdce. Ale kouše se mi to. Ještě se mi to kouše
Venda Brož (2): no dobrý jako. Nejde mi to na astrotufu, jak jsem si představoval. Mně to ale jede vcelku dobře
Marek Ornst (1): lehce jsem k vítězství nepřišel. Jen jsem si hlídal svoji stopu a nezávodil jsem 🙂
A na dráze jsou hostesky a s tím začíná focení TQ a focení s jedzci. A nebudou chybět na vyhlášení.
TQ model Marka Schillera (2WD buggy)
Napomenuti byli nyní i nasazovači. Musí být pohotovější a hlídají si pouze svůj úsek.
TQ model Karla Novotného (4WD buggy)
TQ model Matěje Matláka (SCT)
TQ model Karla Novotného (buggy 1/8E)
V posledním kole si uděláme souhrn výsledků každé kategorie.
Spokojený Michal Rapant
Výsledky závodu:
Buggy 2WD
1 | A | Kája NOVOTNÝ | 2 | 1:1, 3:1 [2:10] | |
2 | A | Marek SCHILLER | 4 | 2:1, 1:3 [3:8] | |
3 | A | Samuel CIENCIALA | 4 | 3:2, 1:2 [2:4] | |
4 | A | Aleš BIDOVSKÝ | 5 | 2:2, 3:3 [1:5] | |
5 | A | Radim HRUŠKA | 7 | 2:3, 3:4 [1:6] | |
6 | A | Roman PUDICH | 10 | 1:4, 2:6 [3:10] | |
7 | A | Jakub ZAPLETAL | 12 | 2:5, 1:7 [3:9] | |
8 | A | Marcel DOSTÁL | 12 | 3:5, 2:7 [1:9] | |
9 | A | Josef VÍCH | 14 | 3:6, 1:8 [2:8] | |
10 | A | Pavel HOLČÁK | 16 | 3:7, 2:9 [1:10] | |
11 | B | Ondra HOLČÁK | 2 | 2:1, 3:1 [1:9] | |
12 | B | David PELIKÁN | 4 | 1:1, 2:3 [3:5] | |
13 | B | Michal RAPANT | 4 | 1:2, 3:2 [2:5] | |
14 | B | Adam Skopalik | 7 | 2:2, 1:5 [3:8] | |
15 | B | Karel BEČIČKA | 7 | 1:3, 3:4 [2:9] | |
16 | B | JAN ŽERNÍČEK | 7 | 3:3, 1:4 [2:4] | |
17 | B | David KŘIŽÁK | 12 | 1:6, 2:6 [3:7] | |
18 | B | Michal ANDRLÍK | 13 | 3:6, 1:7 [2:7] | |
19 | B | Radim Weisser | 16 | 1:8, 2:8 [3:9] |
Buggy 4WD
1 | A | Kája NOVOTNÝ | 2 | 3:1, 2:1 [1:10] | Dry | |
2 | A | Jaroslav KOPECKÝ | 3 | 1:1, 2:2 [3:2] | Dry | |
3 | A | Marek SCHILLER | 5 | 1:2, 2:3 [3:4] | Dry | |
4 | A | Ondřej VÍCHA | 6 | 3:3, 1:3 [2:6] | Dry | |
5 | A | Samuel CIENCIALA | 9 | 1:4, 3:5 [2:10] | Dry | |
6 | A | Marcel DOSTÁL | 10 | 2:5, 1:5 [3:7] | Dry | |
7 | A | Aleš BIDOVSKÝ | 13 | 2:4, 1:9 [3:9] | Dry | |
8 | A | Radim HRUŠKA | 13 | 3:6, 1:7 [2:8] | Dry | |
9 | A | Jakub ZAPLETAL | 13 | 1:6, 2:7 [3:8] | Dry | |
10 | A | Luděk SZOSTEK | 17 | 1:8, 2:9 [3:10] | Dry | |
11 | B | Matěj MATLÁK | 2 | 3:1, 2:1 [1:1] | Dry | |
12 | B | Tomasz Kilian | 5 | 1:2, 3:3 [2:7] | Dry | |
13 | B | Radim KOLEK | 5 | 3:2, 1:3 [2:5] | Dry | |
14 | B | Ondra HOLČÁK | 7 | 2:2, 3:5 [1:8] | Dry | |
15 | B | Michal ČOČEK | 7 | 2:3, 1:4 [3:8] | Dry | |
16 | B | Pavel HOLČÁK | 9 | 2:4, 1:5 [3:6] | Dry | |
17 | B | Leoš BULVA | 10 | 3:4, 1:6 [2:6] | Dry | |
18 | B | Matěj VÍCH | 14 | 3:7, 1:7 [2:8] | Dry |
SCT
1 | A | Adam Skopalik | 2 | 3:1, 2:1 [1:2] | |
2 | A | Matěj MATLÁK | 3 | 1:1, 2:2 [3:3] | |
3 | A | David KŘIŽÁK | 5 | 3:2, 1:3 [2:4] | |
4 | A | Karel BEČIČKA | 8 | 2:3, 1:5 [3:7] | |
5 | A | David PELIKÁN | 8 | 1:4, 3:4 [2:9] | |
6 | A | Radim Weisser | 11 | 3:5, 1:6 [2:6] | |
7 | A | Jiří Coger | 11 | 2:5, 3:6 [1:7] | |
8 | A | Rosta Poslíšil | 15 | 2:7, 1:8 [3:8] | |
9 | A | štěpán KYJEVSKÝ | 17 | 2:8, 3:9 [1:9] |
Buggy 1/8E
1 | Finále – A | Kája NOVOTNÝ | 18 | 8:02.763 | 1 | |
2 | Finále – A | Václav BROŽ | 18 | 8:22.721 | 1 [1] | |
3 | Finále – A | Ivo VIKTORIN | 18 | 8:27.623 | 1 [1] | |
4 | Finále – A | Aleš BIDOVSKÝ | 18 | 8:29.642 | 1 | |
5 | Finále – A | Marek Ornst | 17 | 8:03.369 | 1 [1] | |
6 | Finále – A | Jaroslav VALDER | 17 | 8:09.863 | 1 [1] | |
7 | Finále – A | Roman PUDICH | 5 | 2:02.934 | 1 [1] |
Nyní počkáme na vyhlášení výsledků. A zítra pokračujeme reportáží z MČR buggy 1/8IC. Dle přihlášek bude 17 pilotů bojovat o stupně nejvyšší. Bude se jednat o komorní závod v menším počtu, ale na atmosféře to neubere.
Spokojený Michal Rapant podruhé 🙂
Video zde