MČR 1/10IC, 1/8IC a Veterán Tour online

Igor Vlahovič


V sobotu 22.8.2015 jsem se vracel z dovolené a tak se pořadatelům omlouvám, že jsem nemohl na této akci být a podpořit ji. Nicméně se pokusím zpracovat výsledky závodu MČR buggy 1/10E a doplňkových kategorií.

Nicméně dnes jsem ve Svitavách a máme před sebou závod MČR 1/10IC, 1/8IC (placky) a Veterán Tour 2015. IC znamená spalovací motory a tak se dnešní den ponese ve znamení „řevu“ motorů. A to samozřejmě i ve Veteránech. Zde však jedou opravdové skvosty.

Nyní probíhá registrace, kterou vede Vladimír Šeliga, který bude i u hlavní časomíry. Pak proběhne rozprava a úvod k závodu.

Online výsledky sledujte zde:

"" 1:10IC On Road
"" 1:8IC On road
"" 1:8IC On road Veteran

Miroslav Jurenka po ránu cukroval svým traktůrkem. Krásný objekt k natáčení a focení.

""
Miroslav cukruje

 

Dráha je v tuto chvíli připravena a ladí se poslední detaily před rozpravou. Připraveno je opět občerstvení pro všechny účastníky.

Vladimír Šeliga je již ve své budce nahoře na věži.

""
Rozprava shora

 

Vše podstatné se sdělilo. Mezi námi je i čerstvý Mistr Evropy Large Scale onroad Aleš Bayer.

""
Rozprava ze země

Vše je připraveno a závod může začít.

První kvalifikace 1/10IC začala a na dráze doslova kvičí motory ve vysokých otáčkách. Když zde jedou elektry, je „absolutní“ klid. Tento areál má však výhodu. Je daleko od „civilizace“ města Svitav a tak zde nikdo není rušen.

Samozřejmě je zde přítomen Jiří Vyšín coby předseda sekce MČR onroad 1/10IC a 1/8IC. Přirozeně i závodí.

Závod MČR oslovil Michala Jansu s bratrem, Filipa Rajduse. Filip coby nadějný junior vyniká v mnoha kategoriích. A to včetně offroad. Mechanika mu dělá jeho otec Tomáš.

Většina pilotů IC kategorií je beze změny. Ale vidím tu i Jardu Madera, Karla Bečičku, Romana Bílka a další jezdce z jiných kategorií.

""
Tribuna jezdců

 

V 1/10IC onroad po prvním kole vede Jiří Vyšín.

""
Junioři nesmí ani na tomto závodě chybět

 

Ve veteránech je na první pozici Zdeněk Švidrnoch.

V 1/8IC pak to je Martin Zvára ml.

A zde jsou video rozhovory s vítězi prvního kola kvalifikace.

""

 

Piloti mi prozradili své dojmy a také s jakou technikou jedou. Kvůli hluku motorů jsme museli mluvit hodně nahlas. A to i přes fakt, že jsme byli dále od dráhy.

Jinak začalo druhé kolo kvalifikací. Konec závodu je naplánován kolem 18. hodiny. Sešlo se zde dnes poměrně dost modelů a už jen finálové jízdy zaberou hodinu a půl minimálně.

Po druhém kole kvalifikací je v čele:

– 1/10IC opět Jiří Vyšín, ale polepšil si Ondřej Kulhánek

– 1/8IC vede stále Martin Zvára ml. před Miroslavem Jurenku. Toto pořadí je možná i trochu dáno domácí znalostí tratě

– Veterán Tour vede stále Zdeněk Švidrnoch. Ovšem třetí místo Víti Paráka (ano, stále závodí) a druá pozice Romana Krejčího značí, že finále bude hodně napínavé. Zejména u těchto starších strojů (to už tak neplatí pro piloty).

 

A zde máte konečné pořadí po kvalifikacích:

1/10IC onroad

1 8 Jiri VYSIN 16 5:17.982 3 [1, 2]
2 6 Ondrej KULHANEK 15 5:00.041 2 [1, 3]
3 Michal ABRAHAMEK 15 5:00.408 3 [2, 1]
4 Tomas CIBULKA 15 5:01.427 1 [3, 2]
5 4 Pavel JANSA 15 5:04.353 3 [2, 1]
6 3 Michal JANSA 15 5:09.283 1 [2, 3]
7 10 Jiri KRAL 15 5:09.522 3 [1, 2]
8 Tomas RAJDUS 15 5:11.845 2 [3, 1]
9 2 Drahoslav HEJTMANEK 15 5:12.012 3 [1, 2]
10 Roman BILEK 15 5:22.483 2 [3, 1]
11 Filip RAJDUS 14 5:12.715 1 [2, 3]
12 9 Michael ZAGORA 13 4:53.542 2 [3, 1]
13 Jaroslav MADER 13 5:06.255 2 [3, 1]
14 Tomas HEJTMANEK 13 5:10.192 3 [2, 1]
15 Lukas KYJEVSKY 13 5:22.891 1 [3, 2]
16 Vit SVANDA 12 5:06.723 3 [2, 1]
17 Karel BECICKA 4 1:39.838 1 [3, 2]

 

Veterán Tour 2015 onroad – a zde se ujal vedení Roman Krejčí

1 7 Roman KREJCI 13 5:04.779 3 [2, 1]
2 12 Zdenek SVIDRNOCH 13 5:06.814 3 [1, 2]
3 Vit PARAK 13 5:18.307 2 [1, 3]
4 26 Drahoslav HEJTMANEK 13 5:25.016 2 [1, 3]
5 3 David DOHNAL 12 5:08.370 1 [3, 2]
6 63 Stanislav CECH 12 5:11.941 2 [1, 3]
7 99 Milan PARAK 12 5:15.579 3 [2, 1]
8 11 Jan HÖFER 12 5:15.725 1 [3, 2]
9 65 Jaroslav BERAN 12 5:21.723 1 [2, 3]
10 8 Jaroslav CIP 11 5:00.235 1 [2, 3]
11 2 Jan PEKAREK 11 5:00.342 1 [3, 2]
12 Petr BLAHA 11 5:01.513 2 [1, 3]
13 Jaroslav st. NEUBAUER 11 5:07.617 3 [2, 1]
14 Zdenek MICA 11 5:07.822 3 [1, 2]
15 5 Michal BERAN 11 5:18.891 2 [1, 3]
16 64 Jiri CERMAK 10 4:56.931 2 [1, 3]
17 1 Richard SVIDRNOCH 8 5:19.326 3 [2, 1]
18 23 Jiri DVORAK 6 5:33.976 1 [2, 3]
19 16 Ondrej DVORAK 3 3:53.712 1 [2, 3]

 

""
Natankovat a můžeš jet aneb dokonalý mechanik

""
Veterán model vs super rychlá osmička (vpravo)

1/8IC onroad

1 10 Martin ml. ZVARA 17 5:16.261
2 5 Miroslav JURENKA 16 5:00.734
3 7 Jiri RYBAK 16 5:03.847
4 8 Filip UHER 16 5:10.457
5 3 Matej BENDA 16 5:10.539
6 Jan KRUPICKA 15 5:07.599
7 Michal BERAN 12 5:10.472
8 Roman BILEK 11 5:14.670
9 Petr STANEK 9 5:03.529
10 Lukas KYJEVSKY 6 5:00.494
11 4 Ondrej DVORAK 3 1:30.935

 

13.30 startujeme první finálové jízdy. Začínají 10ky.

Víťa Parák má naladěno a tak nyní o přestávce prohání po dráze svůj model 1/18 placku 2WD. A že mu švihá po rovince. Pamatuji si doby, kdy se zde jezdily závody modelů 18tin, ale na zkrácené verzi dráhy. Protože pilotům dělalo problémy vidět autíčko na druhé straně rovinky.

Dnes jsem se rozhodl natočit shora všechny starty finále. Tedy pouze start a pak první kolo až dvě. Pro ukázku, jak vše dopadlo. Večer pak vše nahraji postupně do reportu na rychlém netu.

 

1/2 finále B – mělo odklad 10 minut

– zde se start povedl a bez jediné kolize pak jely modely několik kol beze změny pořadí. Rychlé tankování paliva ihned zpět na trať. 4 piloti postupují přímo, další dvě pozice jsou dle dojezdu. Tedy ani na páté a šesté pozici není radno vypouštět jízdu a jet naplno až do konce. Cibulka / Kulhánek byla dvojice, co byla od začátku v čele závodu. První 4 postupující:

1 2 Tomas CIBULKA 59 20:12.920 19.664 20.591
2 1 6 Ondrej KULHANEK 59 20:14.612 19.631 20.628
3 4 Tomas RAJDUS 56 20:05.209 20.553 21.542
4 3 3 Michal JANSA 53 20:03.617 19.825 22.784

""
Rychlý PIT TOP

 

""
K nehodě nedošlo

Po jízdě emoce Romana Bílka.

 

1/2 finále A – bez odkladu

Zde se také start povedl. Stroje ihned po startu vyrazily na rovinku a pak se soukaly do první zatáčky. Opě nervozita, aby model nezhasnul při tankování. Vladimír Šeliga komentuje jízdy shora ze svého stanoviště. Model Filipa Rajduse se zastavil na dlouhé rovince a rozplynuly se jeho možnosti na přímý postup. Kdo však přímo postoupil jsou tito borci:

1. Jiří Vyšín
2. Pavel Jansa
3. Michal Abrahámek
4. Drahoslav Hejtmánek

 

""
Aleš Bayer dělá mechanika Jiřímu Vyšínovi

""
Na plný plyn

Na konci závodu klid. Žádné emoce po jízdě neproběhly. Takže zde nás čeká již pouze A finále v 10ti modelech. Kdo doplní 8 přímých postupujících jsou Jiří Jrál a Michal Zagora.

 

1/2 finále B Veterán Tour

I zde start proběhl bez odkladu a bez kolize. I zde však hrálo důležitou roli tankování a práce mechaniků. Mechanik přijde pod tribunu, zakřičí na svého svěřence a ten v dalším kole přijede pro palivo. Avšak může se stát, že model do depa nedojede a zhasne po cestě. Pak musí mechanik běžet pro model a hned s ním doběhnout zpět. Natankovat, nastartovat a pak se může pokračovat. A to vše v depu, nikoliv na trati.

A zde je názorná ukázka:

""
Model zhasne

""
Mechanik běží pro model a s ním do depa

""
Natankuje a nastartuje, pouští model na trať

 

Zde postupuje z každého 1/2 finále 5 modelů. V tomto finále pak tedy piloti:

1 1 12 Zdenek SVIDRNOCH 49 20:02.854 22.524 24.599
2 3 63 Stanislav CECH 44 20:16.559 24.611 27.733
3 5 8 Jaroslav CIP 44 20:17.461 25.364 27.696
4 6 Petr BLAHA 43 20:08.054 24.776 28.110
5 10 99 Milan PARAK 42 19:52.743 24.912 28.385

 

1/2 finále A Veterán Tour

Tady jel na postup zcela jistě Roman Krejčí a také Vít Parák. Po napínavé jízdě, kde ani zde se některým nevyhnuly technické problémy, zvítězil Roman Krejčí.

""
Není mechanik jako mechanik

 

""
Vít Parák postoupil do A finále Veteránů

 

Dále postoupili:

1 1 7 Roman KREJCI 50 20:02.220 22.161 24.102
2 2 Vit PARAK 47 20:19.305 23.855 26.025
3 3 3 David DOHNAL 46 20:17.080 25.022 26.528
4 5 65 Jaroslav BERAN 43 20:18.052 25.444 28.390
5 6 2 Jan PEKAREK 42 20:06.325 25.969 28.788

 

Finále 1/8IC

Všechny modely jedou přímo finále A a to s ohledem na účast. Jede zde i nadějný Matěj Benda za Raybeck Team. Ovšem z tohoto týmu je zde více pilotů. A dobrých pilotů.

Ba co více, toto finále se jede na 45 minut !!! A že i zde byly infarktové stavy. Když se například pilotovi zastavil model na protější rovince. Ale díky hlášení od časomíry vše dopadlo dobře.

""
Plloti 1/8IC finále A

Pořadí po tomto finále: TOP 4

1. Martin Zvára ml.
2. Miroslav Jurenka
3. Jiří Rybák
4. Matěj Benda

 

A slova Lukáše Kyjevského, který nedojel: sakra, těžké to je. Musíš se pořád soustředit, pot ti teče po zádech…

Modely jezdí opravdu hodně rychle, ale ohleduplnost mezi jezdci jezdci je příkladná.

 

Finále 1/10IC na 45 minut

Opět velmi dlouhá doba na soustředění. A Jiří Vyšín to neměl lehké. Ihned od začátku Michal Abrahámek a Ondřej Kulhánek jeli velmi přesně a byli v jednom kole. Navíc když někomu zhasne model po natankování (Jiří Vyšín), hned je na malou ztrátu zaděláno.

""
Mechanik Jiřího Vyšína Aleš Bayer musel znova startovat model po natankování

 

45 minut je opravdu dlouhá doba. Řev motorů, řev mechaniků na piloty nahoře na tribuně. Ani se nedivím, proč je to tak náročné. A celý den být v tomto rachotu a spěchu.

Výsledek finále A TOP 3:

1. Michal Abrahámek
2. Jiří Vyšín
3. Ondřej Kulhánek

 

Veterán Tour finále

30 minut délka. Trochu lehčí pozice pro piloty a mechaniky. Ale jen v čase. Nikoliv v náplni práce. Velmi napínavý souboj od začátku do konce mezi Romanem Krejčím a Zdeňkem Švidrnochem. Vít Parák bohužel nedojel. A to měl dobře nakročeno z kvalifikací a semifinále.

""
Tribuna Veteránů

 

Po jízdě TOP 3 piloti:

1. Roman Krejčí
2. Zdeněk Švidrnoch
3. Milan Parák

 

Nyní se již pouze vyhlásí výsledky. Nejprve tento závod a pak i celkové za rok 2015. Foto bude v galerii.

Bohužel se muselo čekat na zpracování celkových výsledků sezóny 2015. Takže dost jezdců po vyhlášení dnešního závodu odjelo.

 

Starty finálových jízd video: