V sobotu 22.8.2015 jsem se vracel z dovolené a tak se pořadatelům omlouvám, že jsem nemohl na této akci být a podpořit ji. Nicméně se pokusím zpracovat výsledky závodu MČR buggy 1/10E a doplňkových kategorií.
Nicméně dnes jsem ve Svitavách a máme před sebou závod MČR 1/10IC, 1/8IC (placky) a Veterán Tour 2015. IC znamená spalovací motory a tak se dnešní den ponese ve znamení „řevu“ motorů. A to samozřejmě i ve Veteránech. Zde však jedou opravdové skvosty.
Nyní probíhá registrace, kterou vede Vladimír Šeliga, který bude i u hlavní časomíry. Pak proběhne rozprava a úvod k závodu.
Online výsledky sledujte zde:
![]() |
1:10IC On Road |
![]() |
1:8IC On road |
![]() |
1:8IC On road Veteran |
Miroslav Jurenka po ránu cukroval svým traktůrkem. Krásný objekt k natáčení a focení.
Miroslav cukruje
Dráha je v tuto chvíli připravena a ladí se poslední detaily před rozpravou. Připraveno je opět občerstvení pro všechny účastníky.
Vladimír Šeliga je již ve své budce nahoře na věži.
Rozprava shora
Vše podstatné se sdělilo. Mezi námi je i čerstvý Mistr Evropy Large Scale onroad Aleš Bayer.
Rozprava ze země
Vše je připraveno a závod může začít.
První kvalifikace 1/10IC začala a na dráze doslova kvičí motory ve vysokých otáčkách. Když zde jedou elektry, je „absolutní“ klid. Tento areál má však výhodu. Je daleko od „civilizace“ města Svitav a tak zde nikdo není rušen.
Samozřejmě je zde přítomen Jiří Vyšín coby předseda sekce MČR onroad 1/10IC a 1/8IC. Přirozeně i závodí.
Závod MČR oslovil Michala Jansu s bratrem, Filipa Rajduse. Filip coby nadějný junior vyniká v mnoha kategoriích. A to včetně offroad. Mechanika mu dělá jeho otec Tomáš.
Většina pilotů IC kategorií je beze změny. Ale vidím tu i Jardu Madera, Karla Bečičku, Romana Bílka a další jezdce z jiných kategorií.
Tribuna jezdců
V 1/10IC onroad po prvním kole vede Jiří Vyšín.
Junioři nesmí ani na tomto závodě chybět
Ve veteránech je na první pozici Zdeněk Švidrnoch.
V 1/8IC pak to je Martin Zvára ml.
A zde jsou video rozhovory s vítězi prvního kola kvalifikace.
Piloti mi prozradili své dojmy a také s jakou technikou jedou. Kvůli hluku motorů jsme museli mluvit hodně nahlas. A to i přes fakt, že jsme byli dále od dráhy.
Jinak začalo druhé kolo kvalifikací. Konec závodu je naplánován kolem 18. hodiny. Sešlo se zde dnes poměrně dost modelů a už jen finálové jízdy zaberou hodinu a půl minimálně.
Po druhém kole kvalifikací je v čele:
– 1/10IC opět Jiří Vyšín, ale polepšil si Ondřej Kulhánek
– 1/8IC vede stále Martin Zvára ml. před Miroslavem Jurenku. Toto pořadí je možná i trochu dáno domácí znalostí tratě
– Veterán Tour vede stále Zdeněk Švidrnoch. Ovšem třetí místo Víti Paráka (ano, stále závodí) a druá pozice Romana Krejčího značí, že finále bude hodně napínavé. Zejména u těchto starších strojů (to už tak neplatí pro piloty).
A zde máte konečné pořadí po kvalifikacích:
1/10IC onroad
1 | 8 | Jiri VYSIN | 16 | 5:17.982 | 3 [1, 2] |
2 | 6 | Ondrej KULHANEK | 15 | 5:00.041 | 2 [1, 3] |
3 | Michal ABRAHAMEK | 15 | 5:00.408 | 3 [2, 1] | |
4 | Tomas CIBULKA | 15 | 5:01.427 | 1 [3, 2] | |
5 | 4 | Pavel JANSA | 15 | 5:04.353 | 3 [2, 1] |
6 | 3 | Michal JANSA | 15 | 5:09.283 | 1 [2, 3] |
7 | 10 | Jiri KRAL | 15 | 5:09.522 | 3 [1, 2] |
8 | Tomas RAJDUS | 15 | 5:11.845 | 2 [3, 1] | |
9 | 2 | Drahoslav HEJTMANEK | 15 | 5:12.012 | 3 [1, 2] |
10 | Roman BILEK | 15 | 5:22.483 | 2 [3, 1] | |
11 | Filip RAJDUS | 14 | 5:12.715 | 1 [2, 3] | |
12 | 9 | Michael ZAGORA | 13 | 4:53.542 | 2 [3, 1] |
13 | Jaroslav MADER | 13 | 5:06.255 | 2 [3, 1] | |
14 | Tomas HEJTMANEK | 13 | 5:10.192 | 3 [2, 1] | |
15 | Lukas KYJEVSKY | 13 | 5:22.891 | 1 [3, 2] | |
16 | Vit SVANDA | 12 | 5:06.723 | 3 [2, 1] | |
17 | Karel BECICKA | 4 | 1:39.838 | 1 [3, 2] |
Veterán Tour 2015 onroad – a zde se ujal vedení Roman Krejčí
1 | 7 | Roman KREJCI | 13 | 5:04.779 | 3 [2, 1] |
2 | 12 | Zdenek SVIDRNOCH | 13 | 5:06.814 | 3 [1, 2] |
3 | Vit PARAK | 13 | 5:18.307 | 2 [1, 3] | |
4 | 26 | Drahoslav HEJTMANEK | 13 | 5:25.016 | 2 [1, 3] |
5 | 3 | David DOHNAL | 12 | 5:08.370 | 1 [3, 2] |
6 | 63 | Stanislav CECH | 12 | 5:11.941 | 2 [1, 3] |
7 | 99 | Milan PARAK | 12 | 5:15.579 | 3 [2, 1] |
8 | 11 | Jan HÖFER | 12 | 5:15.725 | 1 [3, 2] |
9 | 65 | Jaroslav BERAN | 12 | 5:21.723 | 1 [2, 3] |
10 | 8 | Jaroslav CIP | 11 | 5:00.235 | 1 [2, 3] |
11 | 2 | Jan PEKAREK | 11 | 5:00.342 | 1 [3, 2] |
12 | Petr BLAHA | 11 | 5:01.513 | 2 [1, 3] | |
13 | Jaroslav st. NEUBAUER | 11 | 5:07.617 | 3 [2, 1] | |
14 | Zdenek MICA | 11 | 5:07.822 | 3 [1, 2] | |
15 | 5 | Michal BERAN | 11 | 5:18.891 | 2 [1, 3] |
16 | 64 | Jiri CERMAK | 10 | 4:56.931 | 2 [1, 3] |
17 | 1 | Richard SVIDRNOCH | 8 | 5:19.326 | 3 [2, 1] |
18 | 23 | Jiri DVORAK | 6 | 5:33.976 | 1 [2, 3] |
19 | 16 | Ondrej DVORAK | 3 | 3:53.712 | 1 [2, 3] |
Natankovat a můžeš jet aneb dokonalý mechanik
Veterán model vs super rychlá osmička (vpravo)
1/8IC onroad
1 | 10 | Martin ml. ZVARA | 17 | 5:16.261 |
2 | 5 | Miroslav JURENKA | 16 | 5:00.734 |
3 | 7 | Jiri RYBAK | 16 | 5:03.847 |
4 | 8 | Filip UHER | 16 | 5:10.457 |
5 | 3 | Matej BENDA | 16 | 5:10.539 |
6 | Jan KRUPICKA | 15 | 5:07.599 | |
7 | Michal BERAN | 12 | 5:10.472 | |
8 | Roman BILEK | 11 | 5:14.670 | |
9 | Petr STANEK | 9 | 5:03.529 | |
10 | Lukas KYJEVSKY | 6 | 5:00.494 | |
11 | 4 | Ondrej DVORAK | 3 | 1:30.935 |
13.30 startujeme první finálové jízdy. Začínají 10ky.
Víťa Parák má naladěno a tak nyní o přestávce prohání po dráze svůj model 1/18 placku 2WD. A že mu švihá po rovince. Pamatuji si doby, kdy se zde jezdily závody modelů 18tin, ale na zkrácené verzi dráhy. Protože pilotům dělalo problémy vidět autíčko na druhé straně rovinky.
Dnes jsem se rozhodl natočit shora všechny starty finále. Tedy pouze start a pak první kolo až dvě. Pro ukázku, jak vše dopadlo. Večer pak vše nahraji postupně do reportu na rychlém netu.
1/2 finále B – mělo odklad 10 minut
– zde se start povedl a bez jediné kolize pak jely modely několik kol beze změny pořadí. Rychlé tankování paliva ihned zpět na trať. 4 piloti postupují přímo, další dvě pozice jsou dle dojezdu. Tedy ani na páté a šesté pozici není radno vypouštět jízdu a jet naplno až do konce. Cibulka / Kulhánek byla dvojice, co byla od začátku v čele závodu. První 4 postupující:
1 | 2 | Tomas CIBULKA | 59 | 20:12.920 | 19.664 | 20.591 | |||
2 | 1 | 6 | Ondrej KULHANEK | 59 | 20:14.612 | 19.631 | 20.628 | ||
3 | 4 | Tomas RAJDUS | 56 | 20:05.209 | 20.553 | 21.542 | |||
4 | 3 | 3 | Michal JANSA | 53 | 20:03.617 | 19.825 | 22.784 |
Rychlý PIT TOP
K nehodě nedošlo
Po jízdě emoce Romana Bílka.
1/2 finále A – bez odkladu
Zde se také start povedl. Stroje ihned po startu vyrazily na rovinku a pak se soukaly do první zatáčky. Opě nervozita, aby model nezhasnul při tankování. Vladimír Šeliga komentuje jízdy shora ze svého stanoviště. Model Filipa Rajduse se zastavil na dlouhé rovince a rozplynuly se jeho možnosti na přímý postup. Kdo však přímo postoupil jsou tito borci:
1. Jiří Vyšín
2. Pavel Jansa
3. Michal Abrahámek
4. Drahoslav Hejtmánek
Aleš Bayer dělá mechanika Jiřímu Vyšínovi
Na plný plyn
Na konci závodu klid. Žádné emoce po jízdě neproběhly. Takže zde nás čeká již pouze A finále v 10ti modelech. Kdo doplní 8 přímých postupujících jsou Jiří Jrál a Michal Zagora.
1/2 finále B Veterán Tour
I zde start proběhl bez odkladu a bez kolize. I zde však hrálo důležitou roli tankování a práce mechaniků. Mechanik přijde pod tribunu, zakřičí na svého svěřence a ten v dalším kole přijede pro palivo. Avšak může se stát, že model do depa nedojede a zhasne po cestě. Pak musí mechanik běžet pro model a hned s ním doběhnout zpět. Natankovat, nastartovat a pak se může pokračovat. A to vše v depu, nikoliv na trati.
A zde je názorná ukázka:
Model zhasne
Mechanik běží pro model a s ním do depa
Natankuje a nastartuje, pouští model na trať
Zde postupuje z každého 1/2 finále 5 modelů. V tomto finále pak tedy piloti:
1 | 1 | 12 | Zdenek SVIDRNOCH | 49 | 20:02.854 | 22.524 | 24.599 | ||
2 | 3 | 63 | Stanislav CECH | 44 | 20:16.559 | 24.611 | 27.733 | ||
3 | 5 | 8 | Jaroslav CIP | 44 | 20:17.461 | 25.364 | 27.696 | ||
4 | 6 | Petr BLAHA | 43 | 20:08.054 | 24.776 | 28.110 | |||
5 | 10 | 99 | Milan PARAK | 42 | 19:52.743 | 24.912 | 28.385 |
1/2 finále A Veterán Tour
Tady jel na postup zcela jistě Roman Krejčí a také Vít Parák. Po napínavé jízdě, kde ani zde se některým nevyhnuly technické problémy, zvítězil Roman Krejčí.
Není mechanik jako mechanik
Vít Parák postoupil do A finále Veteránů
Dále postoupili:
1 | 1 | 7 | Roman KREJCI | 50 | 20:02.220 | 22.161 | 24.102 | ||
2 | 2 | Vit PARAK | 47 | 20:19.305 | 23.855 | 26.025 | |||
3 | 3 | 3 | David DOHNAL | 46 | 20:17.080 | 25.022 | 26.528 | ||
4 | 5 | 65 | Jaroslav BERAN | 43 | 20:18.052 | 25.444 | 28.390 | ||
5 | 6 | 2 | Jan PEKAREK | 42 | 20:06.325 | 25.969 | 28.788 |
Finále 1/8IC
Všechny modely jedou přímo finále A a to s ohledem na účast. Jede zde i nadějný Matěj Benda za Raybeck Team. Ovšem z tohoto týmu je zde více pilotů. A dobrých pilotů.
Ba co více, toto finále se jede na 45 minut !!! A že i zde byly infarktové stavy. Když se například pilotovi zastavil model na protější rovince. Ale díky hlášení od časomíry vše dopadlo dobře.
Plloti 1/8IC finále A
Pořadí po tomto finále: TOP 4
1. Martin Zvára ml.
2. Miroslav Jurenka
3. Jiří Rybák
4. Matěj Benda
A slova Lukáše Kyjevského, který nedojel: sakra, těžké to je. Musíš se pořád soustředit, pot ti teče po zádech…
Modely jezdí opravdu hodně rychle, ale ohleduplnost mezi jezdci jezdci je příkladná.
Finále 1/10IC na 45 minut
Opět velmi dlouhá doba na soustředění. A Jiří Vyšín to neměl lehké. Ihned od začátku Michal Abrahámek a Ondřej Kulhánek jeli velmi přesně a byli v jednom kole. Navíc když někomu zhasne model po natankování (Jiří Vyšín), hned je na malou ztrátu zaděláno.
Mechanik Jiřího Vyšína Aleš Bayer musel znova startovat model po natankování
45 minut je opravdu dlouhá doba. Řev motorů, řev mechaniků na piloty nahoře na tribuně. Ani se nedivím, proč je to tak náročné. A celý den být v tomto rachotu a spěchu.
Výsledek finále A TOP 3:
1. Michal Abrahámek
2. Jiří Vyšín
3. Ondřej Kulhánek
Veterán Tour finále
30 minut délka. Trochu lehčí pozice pro piloty a mechaniky. Ale jen v čase. Nikoliv v náplni práce. Velmi napínavý souboj od začátku do konce mezi Romanem Krejčím a Zdeňkem Švidrnochem. Vít Parák bohužel nedojel. A to měl dobře nakročeno z kvalifikací a semifinále.
Tribuna Veteránů
Po jízdě TOP 3 piloti:
1. Roman Krejčí
2. Zdeněk Švidrnoch
3. Milan Parák
Nyní se již pouze vyhlásí výsledky. Nejprve tento závod a pak i celkové za rok 2015. Foto bude v galerii.
Bohužel se muselo čekat na zpracování celkových výsledků sezóny 2015. Takže dost jezdců po vyhlášení dnešního závodu odjelo.
Starty finálových jízd video: