Před prvním závodem Mibosport Cup 2015/16

RCmedia.cz


Do zahájení dalšího ročníku seriálu závodů RC modelů aut v měřítku 1/10 on-road a off-road MIBOSPORT CUP za podpory firem Yokomo, Schumacher, Highest, PELIKAN DANIEL,TRIVOX, Dubidesign, DFcreative a OMB, který se uskuteční 31.10.2015 ve sportovní hale Hotel-Sport v Hrotovicích, zbývá necelý týden a startovní listina ve všech kategoriích již přesáhla číslo 240 závodníků. I toto číslo se neustále mění respektive závodníků přibývá. Pokud se nyní podíváme na jednotlivé kategorie, tak v on-road je přihlášeno celkem 112 jezdců z toho v kategorii Modified 35, Stock LRP 35, Formula 23 a 1/12 19. V kategoriích off-road je přihlášeno celkem 130 závodníků z toho v kategorii Buggy 2WD 70 a Buggy 4WD  60. Ať již bude celkové číslo přihlášených, při uzávěrce přihlášek, jakékoliv přes 200 bude to znamenat opět rekordní účast a posunutí prestiže MIBOSPORT CUP opět o příčku výše.

 

CO JE NOVÉHO:

Pro první závod budou obě dráhy, jak pro on-road, tak i off-road postaveny v takovém termínu aby již v pátek od 9:00 hod. bylo možno plně trénovat na obou.

 

Asi nejpodstatnější změnou bude nový koberec pro off-road dráhu, stejný jaký byl použit při prvním závodě EOS na Nürburgringu. A samozřejmě budou i nové překážky a skoky.

 

Další novinkou, při počtu přihlášených závodníků vyšším jak cca 200 (konkrétní počet bude na zvážení pořadatele v den závodu, informace bude jezdcům předána při rozpravě), bude současný provoz na obou dráhách a to nejen při rozjížďkách, jak tomu bývalo doposud, ale i finálových jízdách. Paralelní provoz bude přerušen jen při finálových skupinách “A”: Modified, Stock LRP, Buggy 2WD, Buggy 4WD, kdy tyto pojedou samostatně. V případě, že závodník je přihlášen do více kategorii a kolidovaly by jeho starty ve finálových jízdách (v rozjížďkách k těmto kolizím nemůže dojít) na obou dráhách, je pak pouze na něm aby si zvolil tu kategorii ve které pojede. V žádném případě se nemůže čekat se startem. V případě kolize jízdy a nasazování toto bude zohledněno a nebudou uplatňovány žádné sankce za absenci při nasazování.

 

Při paralelních jízdách na obou dráhách je předpokládaný konec, včetně vyhlášení vítězů a předání cen, plánován na jednadvacátou hodinu.

 

CO SE NEMĚNÍ:

Nemění se ani možnost pátečního tréninku jak na off-road tak i na on-road dráze, kde bude samozřejmě spuštěna časomíra, o kterou se bude starat po celý závodní víkend Vojta Novický, Pavel Magda a jako další posila i Vladimír Šeliga. Na závodech opět budou přítomny populární RC-Girls. Piloti se samozřejmě mohou těšit na hodnotné ceny a dárky pro zúčastněné. Po každém závodě, při vyhlašování vítězů, bude rozdáno 40 pohárů. Dále se nemění pravidlo pro kategorie Stock, kde se nemohou účastnit jezdci TOPTEN pořadí ETS Stock a minulý vítěz této kategorie. V platnosti zůstávají i technická pravidla s výjimkou předepsaných pneumatik.

 

MIBOSPORT CUP je vypsán pro následující kategorie RC modelů aut v měřítku 1/10 a 1/12:

 

ONROAD

Modified

Stock LRP

Formula

1/12

 

OFFROAD

2wd Buggy

4wd Buggy

 

Jízdní čas všech kategorií je 5 minut.

 

KALENDÁŘ seriálu závodů MIBOSPORT CUP:

 

1. 31.10.2015

2. 28.11.2015

3. 9.1.2016

4. 13.2.2016

5. 19.3.2016

 

ORGANIZAČNÍ PRAVIDLA:

Přihlášky přes MyRCM končí ve čtvrtek v 23:59 hod. V případě dodatečného přihlášení po tomto termínu bude ke startovnému připočten doplatek 100 Kč. Pro páteční volný trénink bude vstup do haly možný od 16:00 hod. Tréninky podle nového schématu začnou od 17:00 (on-road), 18:00 (off-road) do 23:30 hod. V den závodu bude hala otevřena od 07:00 hod. a do 8:00 hod bude umožněn volný trénink pouze pro jezdce, kteří se nezúčastnili pátečního tréninku. Ranní trénink bude organizován členy organizačního týmu. Po rozpravě v den závodu každý jezdec absolvuje 3 kvalifikace a 3 finálové jízdy. Ze tří kvalifikací bude počítán jeden nejlepší výsledek (kola a dojezdový čas). Při shodě bodů ve finálových jízdách bude rozhodovat postavení na startu tedy lepší výsledek z kvalifikace. O počtu jezdců v jednotlivých finále rozhoduje ředitel závodu dle celkového počtu účastníků dané kategorie ve finálových jízdách.

 

STARTOVNÉ:

– 300 Kč

– 200 Kč za další kategorii

– 250 Kč za trénink den před závodem

– 100 Kč za zapůjčení personálního čipu

– 500 Kč pokuta (v dalším závodě) za neodhlášení při neúčasti v minulém závodě

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ:

Z pěti závodů budou započítávány čtyři do celkového pořadí, jednotlivé závody se budou bodovat podle následujícího klíče: 1.místo…99 bodů, 2.místo…98 bodů atd.

On-road – Za TQ, nejrychlejší kolo a vítězství v jakémkoliv finále + 1 bod

Off-road – Za TQ a vítězství v jakémkoliv finále + 1 bod

 

OCENĚNÍ:

Kromě 5 nejlepších v každé kategorii a vítězů jednotlivých finálových skupin bude vyhlášena také “hvězda” závodu a junior závodu a “Yokomo” závodník. Po každém vyhlášení vítězů závodu budou předány hodnotné ceny od našich partnerů.

Všichni, kteří se podruhé zúčastní seriálu, získají speciální cenu pro rok 2015/16. Pro závodníky, kteří se zúčastní všech pěti závodů budou připraveny exkluzivní ceny.

 

 

Technická pravidla kategorií

Buggy 2wd a 4wd

• pneumatiky 2wd – zadní Schumacher Mini Pin Yellow, přední Schumacher Cut Stagger Low Profile Yellow

• pneumatiky 4wd – zadní Schumacher Mini Pin Yellow, přední Schumacher Wide Stagger Rib Yellow

• motor volný o velikosti 540

• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu

• zákaz použití mazání na pneumatiky

 

Modified

• pneumatiky Volante V5 1/10 TC 28CP (ETS kobercové pneumatiky pro rok 2015/2016)

• mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu

• motor volný o velikosti 540

• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu

• minimální výška podvozku včetně karoserie = 115mm a zároveň křídlo nesmí přesahovat výšku střechy karoserie

• minimální váha = 1350g včetně personálního transponderu

• minimální světla výška 5mm

 

Stock LRP

• motor LRP X20 17.5T

• nebo stejné od Nosram, Nosram Pure Evo 2 17.5T

• minimální převodový poměr 4.0

• na motoru jsou zakázány jakékoliv úpravy, používání jiných rotorů, hliníková čela apod.

• povoleno pouze základní časování motoru 27.5°

• pneumatiky LRP CPX-V2

• mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu

• regulátor v režimu zero boost “”blikající mód”” libovolného výrobce

• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu

• maximální napětí baterií = 8.4V

• minimální výška podvozku včetně karoserie = 115mm a zároveň křídlo nesmí přesahovat výšku střechy karoserie

• minimální váha = 1350g včetně personálního transponderu

• minimální světla výška 5mm

 

Formula

• gumové pneumatiky RIDE XR nebo RI (ETS F1 pneumatiky)

• povoleny pouze makety vozů formule s pohonem pouze zadní nápravy

• maximální šířka = 190mm

• motor volný o velikosti 540

• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu

• mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu

• minimální světla výška 3mm

 

1/12

• motor volný o velikosti 540

• baterie max. 3,7V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu

• minimální váha = 730g včetně personálního transponderu

• mazání libovolné bez zápachu

• minimální světla výška 3mm

 

Je výslovně zakázáno používání GYRA ve všech kategoriích a chemická úprava pneumatik v off-road kategoriích. Z bezpečnostních důvodu bude nabíjení LiPo baterií povoleno pouze v LiPo ochranném obalu, tzv. LiPo Safety Bagu.

Při porušení jakýchkoliv pravidel bude jezdec vyloučen z dané jízdy, popřípadě i celého závodu. O penalizaci rozhoduje vždy ředitel závodu.

Veškerý předepsaný materiál bude dostupný na všech závodech a po celou dobu trvání závodu.