Do zahájení dalšího ročníku seriálu závodů RC modelů aut v měřítku 1/10 on-road a off-road MIBOSPORT CUP za podpory firem Yokomo, Schumacher, Highest, PELIKAN DANIEL,TRIVOX, Dubidesign, DFcreative a OMB, který se uskuteční 31.10.2015 ve sportovní hale Hotel-Sport v Hrotovicích, zbývá necelý týden a startovní listina ve všech kategoriích již přesáhla číslo 240 závodníků. I toto číslo se neustále mění respektive závodníků přibývá. Pokud se nyní podíváme na jednotlivé kategorie, tak v on-road je přihlášeno celkem 112 jezdců z toho v kategorii Modified 35, Stock LRP 35, Formula 23 a 1/12 19. V kategoriích off-road je přihlášeno celkem 130 závodníků z toho v kategorii Buggy 2WD 70 a Buggy 4WD 60. Ať již bude celkové číslo přihlášených, při uzávěrce přihlášek, jakékoliv přes 200 bude to znamenat opět rekordní účast a posunutí prestiže MIBOSPORT CUP opět o příčku výše.
CO JE NOVÉHO:
Pro první závod budou obě dráhy, jak pro on-road, tak i off-road postaveny v takovém termínu aby již v pátek od 9:00 hod. bylo možno plně trénovat na obou.
Asi nejpodstatnější změnou bude nový koberec pro off-road dráhu, stejný jaký byl použit při prvním závodě EOS na Nürburgringu. A samozřejmě budou i nové překážky a skoky.
Další novinkou, při počtu přihlášených závodníků vyšším jak cca 200 (konkrétní počet bude na zvážení pořadatele v den závodu, informace bude jezdcům předána při rozpravě), bude současný provoz na obou dráhách a to nejen při rozjížďkách, jak tomu bývalo doposud, ale i finálových jízdách. Paralelní provoz bude přerušen jen při finálových skupinách “A”: Modified, Stock LRP, Buggy 2WD, Buggy 4WD, kdy tyto pojedou samostatně. V případě, že závodník je přihlášen do více kategorii a kolidovaly by jeho starty ve finálových jízdách (v rozjížďkách k těmto kolizím nemůže dojít) na obou dráhách, je pak pouze na něm aby si zvolil tu kategorii ve které pojede. V žádném případě se nemůže čekat se startem. V případě kolize jízdy a nasazování toto bude zohledněno a nebudou uplatňovány žádné sankce za absenci při nasazování.
Při paralelních jízdách na obou dráhách je předpokládaný konec, včetně vyhlášení vítězů a předání cen, plánován na jednadvacátou hodinu.
CO SE NEMĚNÍ:
Nemění se ani možnost pátečního tréninku jak na off-road tak i na on-road dráze, kde bude samozřejmě spuštěna časomíra, o kterou se bude starat po celý závodní víkend Vojta Novický, Pavel Magda a jako další posila i Vladimír Šeliga. Na závodech opět budou přítomny populární RC-Girls. Piloti se samozřejmě mohou těšit na hodnotné ceny a dárky pro zúčastněné. Po každém závodě, při vyhlašování vítězů, bude rozdáno 40 pohárů. Dále se nemění pravidlo pro kategorie Stock, kde se nemohou účastnit jezdci TOPTEN pořadí ETS Stock a minulý vítěz této kategorie. V platnosti zůstávají i technická pravidla s výjimkou předepsaných pneumatik.
MIBOSPORT CUP je vypsán pro následující kategorie RC modelů aut v měřítku 1/10 a 1/12:
ONROAD
Modified
Stock LRP
Formula
1/12
OFFROAD
2wd Buggy
4wd Buggy
Jízdní čas všech kategorií je 5 minut.
KALENDÁŘ seriálu závodů MIBOSPORT CUP:
1. 31.10.2015
2. 28.11.2015
3. 9.1.2016
4. 13.2.2016
5. 19.3.2016
ORGANIZAČNÍ PRAVIDLA:
Přihlášky přes MyRCM končí ve čtvrtek v 23:59 hod. V případě dodatečného přihlášení po tomto termínu bude ke startovnému připočten doplatek 100 Kč. Pro páteční volný trénink bude vstup do haly možný od 16:00 hod. Tréninky podle nového schématu začnou od 17:00 (on-road), 18:00 (off-road) do 23:30 hod. V den závodu bude hala otevřena od 07:00 hod. a do 8:00 hod bude umožněn volný trénink pouze pro jezdce, kteří se nezúčastnili pátečního tréninku. Ranní trénink bude organizován členy organizačního týmu. Po rozpravě v den závodu každý jezdec absolvuje 3 kvalifikace a 3 finálové jízdy. Ze tří kvalifikací bude počítán jeden nejlepší výsledek (kola a dojezdový čas). Při shodě bodů ve finálových jízdách bude rozhodovat postavení na startu tedy lepší výsledek z kvalifikace. O počtu jezdců v jednotlivých finále rozhoduje ředitel závodu dle celkového počtu účastníků dané kategorie ve finálových jízdách.
STARTOVNÉ:
– 300 Kč
– 200 Kč za další kategorii
– 250 Kč za trénink den před závodem
– 100 Kč za zapůjčení personálního čipu
– 500 Kč pokuta (v dalším závodě) za neodhlášení při neúčasti v minulém závodě
CELKOVÉ HODNOCENÍ:
Z pěti závodů budou započítávány čtyři do celkového pořadí, jednotlivé závody se budou bodovat podle následujícího klíče: 1.místo…99 bodů, 2.místo…98 bodů atd.
On-road – Za TQ, nejrychlejší kolo a vítězství v jakémkoliv finále + 1 bod
Off-road – Za TQ a vítězství v jakémkoliv finále + 1 bod
OCENĚNÍ:
Kromě 5 nejlepších v každé kategorii a vítězů jednotlivých finálových skupin bude vyhlášena také “hvězda” závodu a junior závodu a “Yokomo” závodník. Po každém vyhlášení vítězů závodu budou předány hodnotné ceny od našich partnerů.
Všichni, kteří se podruhé zúčastní seriálu, získají speciální cenu pro rok 2015/16. Pro závodníky, kteří se zúčastní všech pěti závodů budou připraveny exkluzivní ceny.
Technická pravidla kategorií
Buggy 2wd a 4wd
• pneumatiky 2wd – zadní Schumacher Mini Pin Yellow, přední Schumacher Cut Stagger Low Profile Yellow
• pneumatiky 4wd – zadní Schumacher Mini Pin Yellow, přední Schumacher Wide Stagger Rib Yellow
• motor volný o velikosti 540
• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu
• zákaz použití mazání na pneumatiky
Modified
• pneumatiky Volante V5 1/10 TC 28CP (ETS kobercové pneumatiky pro rok 2015/2016)
• mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu
• motor volný o velikosti 540
• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu
• minimální výška podvozku včetně karoserie = 115mm a zároveň křídlo nesmí přesahovat výšku střechy karoserie
• minimální váha = 1350g včetně personálního transponderu
• minimální světla výška 5mm
Stock LRP
• motor LRP X20 17.5T
• nebo stejné od Nosram, Nosram Pure Evo 2 17.5T
• minimální převodový poměr 4.0
• na motoru jsou zakázány jakékoliv úpravy, používání jiných rotorů, hliníková čela apod.
• povoleno pouze základní časování motoru 27.5°
• pneumatiky LRP CPX-V2
• mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu
• regulátor v režimu zero boost “”blikající mód”” libovolného výrobce
• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu
• maximální napětí baterií = 8.4V
• minimální výška podvozku včetně karoserie = 115mm a zároveň křídlo nesmí přesahovat výšku střechy karoserie
• minimální váha = 1350g včetně personálního transponderu
• minimální světla výška 5mm
Formula
• gumové pneumatiky RIDE XR nebo RI (ETS F1 pneumatiky)
• povoleny pouze makety vozů formule s pohonem pouze zadní nápravy
• maximální šířka = 190mm
• motor volný o velikosti 540
• baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu
• mazání na pneumatiky libovolné bez zápachu
• minimální světla výška 3mm
1/12
• motor volný o velikosti 540
• baterie max. 3,7V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu
• minimální váha = 730g včetně personálního transponderu
• mazání libovolné bez zápachu
• minimální světla výška 3mm
Je výslovně zakázáno používání GYRA ve všech kategoriích a chemická úprava pneumatik v off-road kategoriích. Z bezpečnostních důvodu bude nabíjení LiPo baterií povoleno pouze v LiPo ochranném obalu, tzv. LiPo Safety Bagu.
Při porušení jakýchkoliv pravidel bude jezdec vyloučen z dané jízdy, popřípadě i celého závodu. O penalizaci rozhoduje vždy ředitel závodu.
Veškerý předepsaný materiál bude dostupný na všech závodech a po celou dobu trvání závodu.