Nabil jsem přiložený NiMh akumulátor o kapacitě 1500 mAh. Nepoužil jsem však nabíječ z RTR sady, protože jde o obyčejný síťový a dlouho bych čekal, než se akumulátor nabije. Na karoserii jsem upevnil provizorní osvětlení, abych měl lepší přehled o směru jízdy.
Cesta vedla po zledovatělé cestě, silnici a pak jsem překonával teréní muldy v lomu Líšni (Růžový lom). Zatímco po asfaltové cestě jsem si zvýšil výkon a mohl se přesouvat vyšší rychlostí, jakmile došlo na náročnější terén, stáhl jsem výkon cca na 50%.
Citlivost odezvy plynu i při sníženém výkonu je veli dobrá. Umožnila mi velmi pomalý pohyb a i do prudkého stoupání jsem neměl větší problém. Při prokluzu se muselo opravdu velmi opatrně i se staženým výkonem. Nicméně toto omezení (výkonu) nemá vliv na tah.
Přejížděl jsem i vyšší kameny a díky dostatečné světlosti, velkým (a měkkým) pneumatikám jsem uspěl i zde.
Při prudkém klesání měl snahu crawler pomalinku sjíždět. Je to dáno motorem, který má 27 závitů. Ovšem pohyb je tak pomalý, že jej stačí pouze korigovat lehce brzdou.
Olejové tlumiče fungují bez problémů. Zavěšení náprav se dokáže přizpůsobit terénu. Samozřejmě pokud je překážky vyšší, musí se na ní najíždět jiným způsobem.
Chod modelu je kultivovaný. Uvidím časem, jak se to změní. Hlavní ozubené kolo vs pastorek není zakrytováno.
Zkusil jsem i brod. Prozatím jsem jel s ohledem na elektroniku. Kola byla zatopena do půlky a kromě serva (již bylo těsně nad hladinou), mělo vše rezervu.
Čas jízdy jsem neměřil. Ale kolem hodinky se doba jízdy mohla pohybovat.
Video jsem dal k úvodnímu článku, zde jej máte ještě jednou. Navíc byla jízdy natočena i dronem shora. Vše díky osvětlovači Jardovi.
Zde je pak ukázka jízdy za světla:
Kapacita 1500 mAh je však na dnešní dobu opravdu malá. Jenže z mých 3 Hard Case Lipo se mi do prostoru vešla pouze jedna. Takže pokud budu chtít používat i větší kapacity, musím upravit (vybrousit) prostor v šasi. A nebo používat LiPo tvaru klasického 6ti článku. Pak je tu ještě možnost umístit ji zcela nahoru na šasi, ale domnívám se, že bude již zbytečně vysoko těžiště.
První dojem z jízdy byl pozitivní. Líbí se mi možnost upravení výkonu přímo na vysílači dle potřeby. Kdo je vška zvyklý řídit expediční model jednou rukou, tak zde to nejde. Vzdálenost volantu od madla je delší. Musíte tak řídit oběma rukama. Leda by jste měli extra dlouhý ukazováček.
Další testy, videa a postřehy budou brzy pokračovat.