Posledního závodu se zúčastnilo celkem 7 závodníků, ale jednomu až do finále nevydržela technika a tak finále jelo celkem 6 závodníků. Z toho dva jeli Trucka2WD (ten žlutý a ten s „čumákovou kastlou“ a s historickýma podvozkama F103GT), ostatní jeli současnou techniku Truck4WD.
Co se týká motorů, tak dva závodníci jeli motor 17,5T a ostatní motor 9,5T nebo 10,5T.
Závod opět potvrdil, že neni až tak důležité, jak silný motor a drahou techniku závodník má, ale jak správně najde tu „hranici“, jak rychle ještě jet jde a jak už ne. Stačilo dát nevhodné přední kola, nebo je namazat víc, než co byl Truck schopen zvládnout a hned se z pěkně jedoucího Trucka stala „zdivočelá obluda“, která se začala převracet. A bylo jedno, jestli je v autě motor 9,5T či 17,5T !
Ovšem pokud se závodníkovi podaří sladit vše dohromady, tj. kvalitní podvozek a motor, správné nastavení podvozku a správná volba kol, včetně míry mazání, tak pak je radost s takovým Truckem jet a v tom okamžiku se závodník stává „nedostižný“, jak to předvedl vítěz závodu (tmavě zelený Truck).
Pokud se do budoucna více závodníkům podaří správně svého Trucka naladit, tak to budou skvělé závody, kde i drobná chybička bude znamenat propad v pořadí, třeba o dvě místa.
Smutné by však bylo, kdyby se další rovnocenní soupeři nenašli a z kategorie by se stala One Man Show.
Zajímavé také bylo porovnání možností nájezdu u pohonů 2WD a 4WD.
Vítěz kategorie OpenTruck4WD dokázal ve finálovkách zajet nejlepší průměrný čas na kolo 16,925s a vítěz kategorie OpenTruck2WD zajel 18,661s.
Je to opravdu hodně významný rozdíl v možnostech nájezdu. Na nějaké hodně plynulé dráze by asi byl rozdíl trošku menší, ale čím by byla dráha techničtější, tím by se rozdíl zvětšoval. A navíc je Truck2WD nejen náročnější na řízení, ale hlavně je mnohem víc náročnější na správné nastavení a správnou volbu kol. V zatáčkách přední náprava uskakuje a jde o to, najít hranici mezi nedotáčivostí a přilnavostí. Stačí celkem dost málo a Truck se stane buď hodně nedotáčivý, nebo se naopak začne v zatáčkách přetáčet či rovnou převracet !
Takže se dá předpokládat, že Trucků2WD bude do budoucna spíš ubývat a Trucků4WD přibývat.
Uvidíme, jak se bude vyvíjet letní sezona. Jestli nějací závodníci přibudou, nebo budou dál jezdit jen ti „skalní“.
A taky jestli Trucky dál zůstanou na Moravě jen záležitostí pořadatele HITu, nebo jestli náhodou tato kategorie neosloví další zájemce i u jiných pořadatelů.
Necháme se překvapit
Pro ty, kteří neměli možnost vidět závod Trucků naživo v Holešově, můžou mrknout na souhrn z finálovek: