Jak jsem upravoval mého Slashe 2WD 1/10

Jakub Kučera


Tak to bylo i u mě a mého Slashe 2WD. To je pořád, jednou si půjdu zajezdit, až bude nálada, až bude čas, až budu mít baterky navíc, až bude hezky, až bude kde. Pak zjistíte, že auto už téměř rok nečinně stojí. Proto jsem se rozhodl udělat si z něj model pro radost, kdy jsem povolil uzdu fantazii a rozhodl se ho upravit, zejména po stránce designu. Jako již klasicky, omezen jsem byl pouze nápadem, ale bohužel i rozpočtem.

Takže došlo na karoserii a kola. Jedná se o lexanovou budku od firmy Proline, typ Baja bug. Tu jsem volil hlavně pro její netradiční vzhled a možnost jednoduché instalace na podvozek bez zásahu. Vyžádala si jen snížení sloupků pro uchycení, které je na Slash stavitelné velmi omezeně, nicméně to vyšlo dobře. Vzor pro lak byl zvolen tygr, nebo chcete-li, zebra. Černá a červená je ověřená, agresivní klasika.

Kola byla od začátku v plánu větší než sériovka a s pořádným kousavým vzorkem. Zde jsem volil cenově velmi dostupnou variantu sadu disků s pneumatikami of firmy Reely. Jejich výdrž mě ale zatím mile překvapuje, jak po stránce odolnosti pneu při sjíždění, tak pevností disků, kde to ale vzhledem k tloušťce plastu kolem šestihranu, nevypadá na dlouho.

Aby se tomu ale dalo alespoň trochu říkat úprava modelu, rozhodl jsem se obměnit také pohon. Namísto sériového stejnosměrného motoru Titan 550 12T jsem zde použil střídavé bezsenzorové kombo firmy Blackmagic, které s motorem 4350Kv a voděodolným regulátorem dodává modelu ty správné grády. Jen na mokrém asfaltu je toho výkonu už opravdu moc a model prokluzuje na místě, jak to jen jde. Servo je originální ze setu RTR, RC souprava je proti původní 27MHz obměněna na spolehlivou 2.4GHz. O napájení se pak stará dvoučlánková Li-PO baterie o kapacitě 5000mAh. S tímto osazením se dá s autem jezdit přibližně 10-15 minut pohodovějším stylem a cca 8 minut, pokud se musíte prodírat například mokrým sněhem, kdy si zadokolka občas opravdu sáhla až na dno, jak je vidět na fotografiích. Zde platí heslo, hlavně v tom návalu nezastavovat, jinak se už nerozjede a zakrtkuje se do sněhu.

Osvětlení je provedeno jednou z nejlevnějších možných cest, a to led svítilnou na kšiltovku z „daleké Asie“ za 50 Korun i s poštou, které mi nebude líto, jak ji rozstřelím, když auto 5x přehodím přes střechu. Zpevněná a zatěsnená je pouze izloační páskou a zatím vydržela docela dost. Ke karoserii je upvněna 2x M2 šroubem a matkou s podložkami, aby to v místě vrtání do lexanu nepraskalo.

Shrnuto a podtrženo, i za relativně málo peněz se dá z klasického , tuctového modelu udělat auto jedinečnější, zajímavější vzhledem a pro účely hobby auta, zábavnější.  Nyní jsem spokojen a auto se podívá ven určitě častěji.