Na posledním závodě XWS v Jedovnici jsem ještě jel převodový poměr 7.2. Předepsaný 7.0 tam nebylo možné nastavit. A to jak v jemném, tak hrubším modulu.
Nakonec jsem se rozhodl pro úpravu motorového lože. Naštěstí jsou zde tři možnosti uchycení motoru. Využil jsem spodní a pomocí kulatého pilníčku (měl přesný průměr), jsem dlouhou dobu upravoval délku otvoru pro šroubek.
Ale navíc jsem musel brousit lehce nahoru. Aby bylo možné chytit motor druhým šroubkem. Ten by jinak byl mimo otvor.
Po zdlouhavé práci jsem dosáhl kýženého cíle a nyní mám převody takto:
Ozubené kolo: 84
Pastorek: 24
Vnitřní převod: 2.0
Takže ve výsledku: 84/24*2= 7
Motor drží v loži pevně. Jen jsem musel použít podložky pro spodní úchyt motoru, protože zde šroub narazí na magnet.
Nyní jsem tedy připraven na kategorii Hobby. Naštěstí jsem problém vyřešil poměrně jednoduchou cestou.
U jiných podvozků to tak lehké být nemusí.
Zde je převodová tabulka, dle které jsem postupoval při hledání kombinací:
Ještě jsem byl upozorněn na možnost použít jemný modul 74DPI a zde se při použití ozubeného kola 116 a pastorku 33 dosáhne taktéž převodu 7,03. Což je minimální rozdíl. A není potřeba lože nijak upravovat.
Pro hrubý modul však jiná možnost není.