29.4.2017 se konal na dráze Brno Bosonohy zřejmě první oficiální závod letní sezóny. Já jsem přijal pozvání na tento závod od ředitele závodu pana Marka Sovy.
Počasí v týdnu nevěstilo nic dobrého, a to se projevilo na celkové účasti. Přitom ráno bylo krásně slunečno a nic nenasvědčovalo tomu, že by v průběhu dne mohly nastat zvraty v počasí.
Kompletní výsledky závodu by měly být časem k dispozici přímo na MyRCM:
F1-elektro Open | |
Kamion | |
TC elektro 4WD | |
World GT Pro | |
F1- Efra |
Kamiony se nejely pro nezájem. Matador GTček Roman Krejčí nedorazil a také někteří další přihlášení. Ale členové domácího klubu plus další nadšenci tohoto RC sportu se nakonec sešli v kategoriích F1 Efra, F1 Open, TC 4WD a World GT.
Účastí byl každý ve finále A, ale to nic nezměnilo na přístupu jezdců k závodění. Jezdilo se po celý den FAIR PLAY, bez dohadů. Na vše bylo času dost. Na závodě nechyběli junioři, kteří pak byli vyhlášeni sólo.
Přes den jsme se bohužel potýkali s rozmary počasí. 2x přišel silnější déšť, který dráhu na nějakou chvíli vyřadil z provozu. Ale po dohodě se vždy trpělivě čekalo na podmínky sjízdnosti a závod vždy pokračoval a dojel se do konce.
Jely se 3 kvalifikace a pak 4 finálové jízdy.
Když vydatněji pršelo, ukázal se Miloš Pokorný se svým modelem GT a Světlin Douhlevski se svojí Formulí jako mistři jízdy na mokré trati. Ostatní čekali, až dráha lehce oschne a nebude na ni stát voda. Zatímco Miloš zabalil elektroniku do potravinářské fólie, Světlin jel s monopostem bez úprav. Ale pravdou je, že F1 má kola venku a voda nestříká okolo, ale přímo pod karoserii. Tak jak je tomu například u GT či 4WD modelů.
Miloš se vody prostě nebojí
Při jedné z finálových jízd jsem měl kontakt s panem Sovou a musel jsem skončit na vypadenou baterii. Ostatní pokračovali v nastávajícím dešti až do konce. A to se stalo osudným právě pro Marka Sovu. Pak jej začal zlobit motor. nebylo možné zastavit, protože by se pak již model sám nerozjel. Muselo se do něj postrčit. Ale i přes tento handicap Marek pokračoval v závodě až do konce. Jen nesměl zcela zastavit.
Já jsem svůj Xray na vlhkou dráhu připravil alepoň tak, že jsem skelnou páskou oblepil elektroniku. A pomohlo to. Nikdy jsem však nejel na dráze, když na ni stála voda.
Každá kategorie měla od začátku svého favorita. Ale kdyby nedělal zbytečné chyby Miloš Pokorný v kategorii GT, mohl být vítězem. Ale…
Výhodou přeháněk bylo to, že dráha byla krásně čistá. Tedy když se jelo na zcela suché trati. K dispozici byl kompresor, takže každý po jízdě spěchal svůj podvozek očistit a pak hned jít na post nasazovače.
Já jsem byl velmi spokojen s jízdními vlastnostmi podvozku XRAY T4 2016, který jsem jel v nastavení pro kategorii TC Stock. Nebyl jsem schopen konkurovat na cílové rovince silnější motorizaci. Ale v technických pasážích spokojenost. Podvozek seděl velmi dobře, a to jsem jel nastavení na koberec včetně pneu (předepsané pro zimní MČR ET 1/10 2017).
A nyní k výsledkům:
F1 EFRA (motor 21.5T)
1. Lukáš Hoch (mistr volantu i na mokré trati)
2. Aleš Horák (fotograf na pravém místě)
3. David Douhlevski
Junioři:
1. Lukáš Hoch
2. Tomáš Sova
F1 Open
1. Miroslav Melon (skvělý pilot)
2. Světlin Douhlevski
3. Vladimír Toman (velká radost)
TC 4WD
1. Marek Sova (i přes problém s motorem bojoval až do konce)
2. Lukáš Vrba (překvapil a musel hodně opravovat svoji karoserii)
3. Igor Vlahovič
Junioři:
1. Tomáš Sova
2. Oliver Káńa
World GT
1. Jiří Groch (místní matador)
2. Miloš Pokorný (nebojí se vody)
3. Lukáš Vrba
Pořadatel napíše taktéž reportáž ze svého pohledu pořadatele a bude k dispozici na tomto portálu.