LMS Trenčín 10.06.2017

webbaker


V sobotu se jel další závod LMS v Trenčíně. Kdo je příznivcem delší jízdy, než co jsou ty běžné sprinty na 5 minut, tak si tento závod nemohl nechat ujít.

Jet závod na finále 6 x 10 minut je fakt skvělé poježdění, které nemá na žádných jiných závodech obdobu. To samé platí i o závodní dráze a komplet celém areálu Hudy-Arena, který závodníkům poskytuje doslova luxusní podmínky.

Jen drobným problémem se jevila předpověď počasí. Z Moravy se k Trenčínu blížila dešťová fronta, která nevěstila nic dobrého. Ranní tréning a rozprava před závodem proběhla za sucha, ale potom pomalu dorazily dešťové mraky.

Nejdřív se čekalo, ale pak se muselo rozhodnout. Jestli dál čekat, nebo závod zahájit jako „mokrý závod“. A jak už to tak bývá, když se vybírá ze dvou možností, tak se často vybere právě ta špatná varianta!

Protože je v závodu LMS povoleno, na mokrý závod nasadit i „mokré auto“, tak se vybrala právě tato varianta.

Toto rozhodnutí však na závod mělo velmi negativní vliv a výsledky tohoto závodu jsou bezpředmětné! Jaký smysl má závod, ve kterém víc jak polovina závodníků si zachovala zdravý rozum a do prvních dvou mokrých finálových jízd vůbec nenastoupila !!!  Druhá část závodníků se pokusila auto nějak utěsnit, aby mohli nakroužit aspoň pár kol. Ne všem se to však povedlo. Na vodu doplatil třeba Peťa Novotný, který jel se zapůjčeným vozem GT. Auto prý mělo být vodě odolné, ale voda vyhrála a to hodně rychle. Našli se však i „specialisté“, kteří měli opravdu nachystané speciální auto na vodu a na dráze to bylo okamžitě poznat. Vypadalo to, jako by na dráze jel závoďák a nějakým omylem tam zabloudil klub důchodců s Trabantama, kteří si vyjeli na projížďku a byli zaskočeni deštěm!
Kdo to nemohl vidět naživo, má možnost mrknout zde:

Po poledni se mraky odplazily dál na východ a začalo vykukovat sluníčko.
Na dráhu vyjely spalováky, které jsou na mokro přece jen líp uzpůsobené a velmi urychlily postupné vysušování trati.

Takže po dvou mokrých finálovkách už závod dál pokračoval v ideálních suchých a letních podmínkách a pro tu odpočívající část startovního pole, která o vodu neměla zájem, závod vlastně nyní začal. A rozhodně nemuseli litovat. Neb pořád odjeli závod na 4 x 10 minut jízdy v ideálních podmínkách. No a TOP jezdec kategorie LMP1  Andrej Vnučko se dokonce, při započítání pouhých čtyř finálových jízd, dokázal prodrat až na páté místo !!!  v absolutním pořadí.

Jak to jelo na suchu, možno mrknout zde (druhá polovina videa):

Jo, kdybychom bydleli v Anglii a všichni závodníci by si vozili na závod jak suché, tak i mokré auto, pak by opravdu mělo smysl, zahájit závod na vodě a dokončit na suchu. Ale za podmínek, že víc jak polovina závodníků na vodu vůbec nevyjela a z těch, co vyjeli, tak někteří si udělali jen škody a skoro nic nenajeli a další se jen protrápili, opravdu nemá smysl, takto závod odstartovat.
Tak třeba příště to už bude jinak.

Já jsem se nedávno bavil s pár kolegy a zavzpomínali jsme na dobu dávno minulou, kdy se jezdil prestižní seriál Tamiya-Cup a v něm se jela kategorie M-Chassis.
A protože se dá, za levný peníz, pořídit verze … BSR Racing M.RAGE 1/10 4WD M-Chassis, tak jsem si řekl, že si dávnou minulost trošku připomenu v reálu. Auto je vlastně velké jak klasická dvanáctina, takže je přímo ideální právě pro menší dráhy. A pokud by se postupně našlo pár zájemců a dokázali by se domluvit i na nějaké vhodné motorizaci a převodu, aby se z kategorie nestalo nesmyslné „rychle a zběsile“, tak potom by to mohla být velmi zajímavá Cupová kategorie, kde by byla reálná šance, že by většina závodníků dokázala jet „ve vláčku“ a ne jet systémem, že každý každému ujede o kus a vlastně nikdo s nikým nezávodí. Navíc by se zájemci určitě „vešli“ do některé již vypsané kategorie, aby nemuseli jezdit samostatně v pár lidech. Já jsem, na vyzkoušení, zvolil tu nejlevnější možnou motorizaci a to malý stříďáček TrackStar 380 + k tomu levný malý regulátor. Celá sestava, tj. podvozek s
lexanovou karoserií + motor + regl vyjde někde okolo 4.000,-  A to si myslím, že je velmi přijatelná cena za zajímavé pohodové poježdění.
Jezdit s menším modelem na menší dráze je super, ale jet s menším modelem na velké dráze je hodně zábavné, neb se tak trochu na dráze ztrácí, a je to hodně o odhadu.