Přijal jsem pozvání na tento závod od Romana Krejčího, abych vám přiblížil průběh závodu. Online report bude probíhat do cca 16 hodin, pak jsem nuce odjet z pracovních důvodů. Ale foto zvyhlášení bude dodáno, pokud se závod protáhne déle. Dle harmonogramu by měl končit kolem 17. hodiny.
Podrobné výsledky by měly být přes den k dispozici na MyRCM. Link máte zde:
1/10 LeMans outdoor | |
1:10 F1 | |
IC 1/8 Veteran |
Nyní proběhla rozprava před samotným závodem. Sdělily se důležité informace a může se začít závodit.
Areál závodiště
Řeči se ujal Miroslav Jurenka za RC klub Svitavy a pak Roman Krejčí. Nechybí občerstvení, krytá tribuna a dobré ozvučení.
Jako první zahájily závod Formule 1. Zde je účast nižší. Nicméně na atraktivitě závodu to nic nezmění. Navíc na rozpravě byly k vidění krásně zpracované karoserie.
A Leoš Bulva coby domácí jezdec udával v prvmí kvalifikaci tempo.
1 | 2 | 1 | Leoš Bulva | 12 | 5:12.028 | 25.378 | 26.002 | ||
2 | 1 | Lukáš Vater | 11 | 5:06.165 | 26.099 | 27.833 | |||
3 | 4 | Antonín Pospíchal | 11 | 5:11.812 | 26.861 | 28.346 | |||
4 | 3 | Ondřej Pernický | 11 | 5:14.403 | 26.767 | 28.582 | |||
5 | 5 | Tomáš Liška | 11 | 5:17.984 | 27.240 | 28.907 | |||
6 | 6 | 1 | Jan Höfer | 10 | 5:09.383 | 29.635 | 30.938 |
Tribuna jezdců
Nyní jedou modely GT. Jede se několik kategorií, ale pak jedou všechny dohromad ve finále a to dle nejlepšího času. A co více. Jede se na součet kol. Není možné spoléhat na to, že se vám některá jízdy škrtne. Musíte pořád jet.
Jan Prchal byl nejlepší v první kvalifikační skupině. A pak samozřejmě zazářil Roman Krejčí.
Nyní dostaly prostor spalovací modely na svůj trénink.
Závod komentuje, pokud nedeje a nebo nefotí Roman Krejčí.
O nehody ve spalovácích není nouze. Zde však nejsou nasazovači. Každý pilot má svého mechanika. A ten jej i z pozice depa sleduje a případně běží nasadit. Viděl jsem i modely, které se při kolizi zasekly do sebe.
Jinak počasí je pod mrakem, bezvětří a příjmených cca 24°. Myslím, že ideální podmínky pro závodění.
Maximální soustředění u jízdy spalováků
Pořadí po prvním kole kvalifikací:
Veteráni
1 | Radovan Konopík | 0:22.766 | 1 | CZ | |
2 | Tomáš Rajdus | 0:23.503 | 1 | BH | |
3 | Stanislav Čech | 0:24.308 | 1 | CZ | |
4 | 9 | Karel Novosad | 0:24.710 | 1 | CZ |
5 | 14 | Jiří Čermák | 0:25.487 | 1 | CZ |
6 | Aleš Rajdus | 0:25.487 | 1 | CZ | |
7 | 3 | Petr Blaha | 0:27.413 | 1 | CZ |
8 | 1 | Jarda Beran | 0:27.436 | 1 | CZ |
9 | Hanz Pekárek | 0:28.625 | 1 | CZ | |
10 | 53 | Jiří Kunz ml. | 0:28.921 | 1 | CZ |
11 | Vilém Purč | 0:29.283 | 1 | ||
12 | 5 | Ondřej Dvořák | 0:29.338 | 1 | |
13 | 51 | Jan Höfer | 0:31.161 | 1 | CZ |
F1
1 | 1 | Leoš Bulva | 12 | 5:12.028 | 1 |
2 | Lukáš Vater | 11 | 5:06.165 | 1 | |
3 | Antonín Pospíchal | 11 | 5:11.812 | 1 | |
4 | Ondřej Pernický | 11 | 5:14.403 | 1 | |
5 | Tomáš Liška | 11 | 5:17.984 | 1 | |
6 | 1 | Jan Höfer | 10 | 5:09.383 | 1 |
Le Mans
1 | 4 | Roman Krejčí | 0:18.772 | 1 |
2 | Martin Zvára | 0:20.051 | 1 | |
3 | 3 | Martin Krejčí | 0:21.563 | 1 |
4 | Radovan Konopík | 0:22.484 | 1 | |
5 | Ondřej Pernický | 0:22.747 | 1 | |
6 | 5 | Filip Rajdus | 0:22.751 | 1 |
7 | 6 | Tomáš Rajdus | 0:23.211 | 1 |
8 | Michal Andrlík | 0:23.230 | 1 | |
9 | 2 | Martin Korotwitschka | 0:23.471 | 1 |
10 | Jan Prchal | 0:24.067 | 1 | |
11 | Leoš Bulva | 0:24.270 | 1 | |
12 | Martin Jurča | 0:25.135 | 1 | |
13 | Antonín Pospíchal | 0:25.317 | 1 | |
14 | Matyáš Jurča | 0:26.041 | 1 | |
15 | 11 | Jan Höfer | 0:26.096 | 1 |
16 | Lukáš Vater | 0:26.143 | 1 | |
17 | Tomáš Liška | 0:28.196 | 1 | |
18 | Daniel Sváček | 0:31.136 | 1 | |
19 | Libor Kovář | 0:40.293 | 1 | |
20 | Jiří Kunz | 0:56.048 | 1 |
A jdeme na druhé kolo kvalifikací.
Jan Prchal o poskytl první rozhovor. Omlouvám se mu, že jsem ho uvedl jako Filipa Prchala (asi jsem si myslel, že to je Filip Rajdus :-)). A jaké jsou jeho dojmy ?
Další rozhovor už bude bez chyby – snad.
Ano. Druhý rozhovor byl bez závad a povídal jsem si s Filipem Rajdusem. Ten dnes hraje dvě role.
V F1 stále v čele Leoš Bulva. Rovnat se mu může Tomáš Liška, který má podobné časy. Vypadá to, že domácí jedec dnes bude na bedně. Ovšem zda na nejvyšším stupni, to ještě nevíme.
Závod běží bez prodlev. Roman Krejčí dodržuje harmonogram a už tu máme další spalováky, kde jedou dvě kvalifikační skupiny.
Tomáš Rajdus nyní dojel kategorii GT a hned jede Veterán Tour. Ale s mechanikem to zvládá v pohodě.
Model Tomáše Rajduse v kategorii Veterán Tour
A máme druhé kolo kvalifikací za sebou. A zde jsou aktuální výsledky.
F1
1 | 1 | Leoš Bulva | 12 | 5:12.028 | 1 [2] |
2 | Tomáš Liška | 12 | 5:25.087 | 2 [1] | |
3 | Lukáš Vater | 12 | 5:26.384 | 2 [1] | |
4 | Antonín Pospíchal | 11 | 4:59.778 | 2 [1] | |
5 | Ondřej Pernický | 11 | 5:06.527 | 2 [1] | |
6 | 1 | Jan Höfer | 10 | 5:04.186 | 2 [1] |
Le Mans
1 | 4 | Roman Krejčí | 0:18.772 | 1 [2] |
2 | Martin Zvára | 0:19.436 | 2 [1] | |
3 | 3 | Martin Krejčí | 0:19.890 | 2 [1] |
4 | Ondřej Pernický | 0:21.571 | 2 [1] | |
5 | Radovan Konopík | 0:22.291 | 2 [1] | |
6 | Michal Andrlík | 0:22.533 | 2 [1] | |
7 | 5 | Filip Rajdus | 0:22.620 | 2 [1] |
8 | 2 | Martin Korotwitschka | 0:23.083 | 2 [1] |
9 | 6 | Tomáš Rajdus | 0:23.211 | 1 [2] |
10 | Libor Prchal | 0:23.340 | 2 [1] | |
11 | Leoš Bulva | 0:23.403 | 2 [1] | |
12 | Jan Prchal | 0:23.829 | 2 [1] | |
13 | Tomáš Liška | 0:24.177 | 2 [1] | |
14 | Martin Jurča | 0:24.212 | 2 [1] | |
15 | Antonín Pospíchal | 0:24.603 | 2 [1] | |
16 | 11 | Jan Höfer | 0:24.949 | 2 [1] |
17 | Lukáš Vater | 0:25.210 | 2 [1] | |
18 | Matyáš Jurča | 0:26.041 | 1 [2] | |
19 | Daniel Sváček | 0:31.136 | 1 [2] | |
20 | Jiří Kunz | 0:35.170 | 2 [1] | |
21 | Libor Kovář | 0:37.827 | 2 [1] |
Veteráni
1 | 8 | Roman Krejčí | 0:22.451 | 2 [1] |
2 | Radovan Konopík | 0:22.531 | 2 [1] | |
3 | Tomáš Rajdus | 0:22.773 | 2 [1] | |
4 | Stanislav Čech | 0:24.308 | 1 [2] | |
5 | 1 | Jarda Beran | 0:24.448 | 2 [1] |
6 | 9 | Karel Novosad | 0:24.710 | 1 [2] |
7 | Aleš Rajdus | 0:25.370 | 2 [1] | |
8 | 14 | Jiří Čermák | 0:25.487 | 1 [2] |
9 | 53 | Jiří Kunz ml. | 0:27.038 | 2 [1] |
10 | 3 | Petr Blaha | 0:27.413 | 1 [2] |
11 | Hanz Pekárek | 0:28.232 | 2 [1] | |
12 | 5 | Ondřej Dvořák | 0:28.326 | 2 [1] |
13 | Vilém Purč | 0:28.937 | 2 [1] | |
14 | 51 | Jan Höfer | 0:31.161 | 1 [2] |
Nyní se připravuje první finále F1. To bude na záznamu z drona, který mi dnes pomáhá dokumentovat atmosféru.
Za 10 minut proběhne první start finále tohoto dne.
Tomáš Liška měl problémy se svým monopostem a přišel o cenná kola po startu jízdy.
Ve finále vedl Leoš Bulva a pronásledoval jej Lukáš Vater. Před soupeři mají náskok.
Další rozhovor proběhl s týmem 12. Návrat na závodní scénu po 35. letech !!! Jedná se o zástupce skupiny Veterán Tour.
Start Le Mans B se zdařil. Opět komentář v podobě Romana Krejčího. Vznikl i poměrně zajímavý záběr shora z tohoto startu. Jede se na 15 minut.
Akce na trati – Le Mans finálová skupina B
O adrenalinové akce ve finále, jak vidíte, není nouze. 15 minut je dlouhá doba. Tonda Pospíchal najel 11 kol a stojí. Což již těžko bude dohánět. V čele byl Lukáš Vater. Samozřejmě ve finále jedou různé kategorie a to dle toho, jak jezdci zajeli v kvalifikacích.
Pořád je co ladit
Filip Rajdus v roli nasazovače
Spalováky mají nyní ještě jeden trénink. Posléze se zahájí druhé kolo finálových jízd elekter. A budou se připočítávat najetá kola.
V prvním kole se nedařilo Romanovi Krejčímu, který nezužitkoval TQ pozici a v čele je Martin Zvára. Uvidíme, co se bude dít ve druhém kole.
Závod jede svižným tempem, takže se dělají přestávky, aby piloti elekter stačili nabíjet akumulátory.
Takže nyní odjedou finálové kolo Formule a pak bude přestávka. Protože navíc jezdci z F1 pak jedou i Le Mans.
A takto vypadá pořadí po druhém kole finálovek v kategorii Formule. Lukáš Vater v souboji s Leošem Bulvou. Zde to bude velmi těsné. Občas někdo z nich chytne pokličku apod. Mění si pozice.
1 | A | Lukáš Vater | 34 | 14:48.265 | 2, 1 [3, 4, 5] | |
2 | 1 | A | Leoš Bulva | 33 | 14:21.188 | 1, 2 [3, 4, 5] |
3 | A | Ondřej Pernický | 32 | 14:16.076 | 2, 1 [3, 4, 5] | |
4 | A | Antonín Pospíchal | 32 | 14:23.122 | 2, 1 [3, 4, 5] | |
5 | 1 | A | Jan Höfer | 30 | 14:44.151 | 2, 1 [3, 4, 5] |
6 | A | Tomáš Liška | 24 | 14:05.755 | 2, 1 [3, 4, 5] |
V Le Mans vypadá celkové pořadí po dvou kolech takto, zatím v čele Martin Zvára z pořádájícího klubu Svitavy. Tentokráte se nedařilo Jirkovi Kunzovi. Ten svůj model spolehlivě znepojízdnil. Martin Krejčí vypadal, že po destrukci svého stroje již nebude pokračovat v závodě, ale podařilo se mu model opravit.
1 | A | Martin Zvára | 84 | 29:25.911 | 2, 1 [3, 4] | |
2 | 5 | A | Filip Rajdus | 80 | 30:22.166 | 2, 1 [3, 4] |
3 | 2 | A | Martin Korotwitschka | 78 | 30:28.154 | 1, 2 [3, 4] |
4 | 6 | A | Tomáš Rajdus | 78 | 30:38.816 | 2, 1 [3, 4] |
5 | B | Jan Prchal | 75 | 30:38.863 | 2, 1 [3, 4] | |
6 | B | Leoš Bulva | 74 | 30:24.289 | 2, 1 [3, 4] | |
7 | A | Libor Prchal | 73 | 30:23.108 | 1, 2 [3, 4] | |
8 | A | Michal Andrlík | 73 | 30:27.606 | 2, 1 [3, 4] | |
9 | A | Radovan Konopík | 71 | 27:39.834 | 2, 1 [3, 4] | |
10 | B | Martin Jurča | 70 | 30:43.642 | 2, 1 [3, 4] | |
11 | B | Lukáš Vater | 69 | 30:19.198 | 1, 2 [3, 4] | |
12 | 11 | B | Jan Höfer | 67 | 30:10.525 | 2, 1 [3, 4] |
13 | B | Tomáš Liška | 62 | 29:34.816 | 1, 2 [3, 4] | |
14 | A | Ondřej Pernický | 62 | 30:33.347 | 2, 1 [3, 4] | |
15 | 3 | A | Martin Krejčí | 55 | 19:43.775 | 2, 1 [3, 4] |
16 | B | Matyáš Jurča | 55 | 30:19.125 | 2, 1 [3, 4] | |
17 | 4 | A | Roman Krejčí | 48 | 19:42.225 | 1, 2 [3, 4] |
18 | B | Libor Kovář | 39 | 29:19.060 | 2, 1 [3, 4] | |
19 | B | Jiří Kunz | 30 | 24:30.389 | 1, 2 [3, 4] | |
20 | B | Antonín Pospíchal | 27 | 19:16.196 | 1, 2 [3, 4] | |
21 | B | Daniel Sváček | 21 | 13:13.520 | 1, 2 [3, 4] |
Lukáš Vater si u mě objednal natočení záznamu z dronu, jak řídí na tribuně. A tak jsem mu natočil krátké památeční video a ihned předal.
Jdu natočit letmý start semifinále A spalováků. Ke konci jízdy moc modelů na trati nekroužilo. Zvítězil Tomáš Rajdus před Ondřejem Dvořákem a dalšími soupeři.
Semifinále B ovládl Karel Novosád. Jan Höfer na něj ztratil dva okruhy.
Nyní opět pokračují elektry a to již třetím kolem.
Lukáš Vater a jeho Jaguar
Před další jízdou F1 nedostatek nasazovačů.
Jaguar Lukáše Vatera na zádech
Finálová jízda Le Mans série B opět chvílemi hodně destruktivní a nasazovači měli co na práci. Jan Prchal stíhal Leoše Bulvu. Ten zatím jede vyrovnaný výkon.
Nyní po 15. hodině nadchází Warrm Up pro spalovací modely před finálovou jízdou. Ta se pojede kolem 16:30.
Online reportáž skončí v 15:30. Já pak musím ještě do práce. Nicméně foto z vyhlášení výsldků mi bude zasláno a doplněno.
Samozřejmě všem děkuji za dosavadní pozornost a snad se vám tato reportáž po delší době líbila.