Přijal jsem pozvání na první závod Winter Race Morava, který se koná v Jedovnicích.
První, co mě ihned zaujalo po příchodu do haly, byl nový koberec černé barvy s nový značením. A to je hlavní změna oproti minulé sezóny.
Samozřejmě vše ostatní jako ozvučení, občerstvení je opět standard.
A také výsledky můžete sledovt online zde:
TC HOBBY | |
FORMULE 1 | |
TC TRUCK | |
TC STOCK 17.5 | |
WORLD GT | |
TC MODIFIED | |
1:12 |
Jinak jsem si depo postavil vedle Miloše Pokorného, který mi svým recesistickým článkem zvedl ten den slušně sledovanost portálu.
Ranní trénink je po kategoriích. Já jedu kategorii TC Modified, tak jako na závodě v Holešově. Auto mi snad bude fungovat, tak jako na minule.
Za časomírou není nikdo jiný než Pavel Magda z RC klubu Blansko.
Můj podvozek XRAY T4 2016
Tak jsem si dal pár koleček na dráze a pěkně navazuje. Kola mí opět hvízdají v zatáčkách, musím brzdit. A je to opět pekelně rychlé.
Před vlastním zahájením závodu se vyhlásily výsledky letní sezóny Kopecký Cup. Takže foto máte již v fotogalerii.
Rozprava
Za malou chvíli startujeme kategorií Hobby. Jinak se jedou 3 kvalifikace a jede se na nejlepší nájezd. A pak 3 finálové jízdy a dvě nejlepší se počítají.
Kategorie Hobby jede pěkně pomalu. Jedou zde nové tváře. Uvidíme, jak bude kategorie vyrovnaná. Hons Daniel asi bude mít více zkušeností, protože jezdil kategorii již minulou sezónu.
Formule 1 je dnes hodně obsazenou kategorií. Jedou zde opět známé tváře z minulé sezóny. A k vidění jsou krásně zpracované monoposty. A vypadá to, že oba Prchalové pojedou na špici. Rodinná tradice.
Jedna skupina Trůcků v čele s Danielem Honsem. Mladý junior o sobě dává vědět. Pojel i zkušeného Milana Cendelína a další skvělé soupeře.
Team Raybeck
A Daniel jede i kategori TC Stock. Tak to máme 3 kategorie současně. Tak to se jen tak nevidí. Ovšem s kým se musí počítat zde a také v nejrychlejší kategorii jsou oba Kratochvílové.
V GT jede celý svitavský RC klub. Leoš Bulva řídí páčkovou vysílačkou, kterou má uchycenou, jak on říká „na popruhu pro minina“. Miroslav Jurenka pije s kolegy kávu a automatu, aby prý měli před soupeři konkurenční výhodu.
Modified je pouze jedna skupina, kde opět budou kralovat oba Kratochvílové. Otázkou je, kdo bude třetí. Je zde více aspirantů. Stewe Field (GBR) se nakonec rozhodl pro tuto kategorii. Nechtělo se mu předělávat podvozek do kategorie Stock.
Motor GForce 7,5T
Tak jsem se rozhol pro změnu motoru. 4.5T LRP X20 s převodem 8.1 je šílená rychlost na koberec pro mě. Krásně si zazávodím například se Stewem Fieldem. Ale když vidím, jak on jede plynule a nestříoí ze zatáček jako já, prostě jsem musel změnit motorizaci. Takže další kvalifikace s novým motorem a ponechám převod. A měl bych se svézt lépe. V čele samozřejmě Karel Kratochvíl následován synem.
V 1/12 jedou také junioři. Románek Bílek a Štěpán Kyjevský. A také Adam Gitter. Dalo se očekávat, že do čela se dostane Martin Zvára ml.
Takže já jdu pájet nový motor a připravovat se na další jízdu.
Děkuji Miloši Pokornému za pomoc při pájení motorů a testování funkčnosti. Nakonec jsem měnil i senzorový kabel.
Miloš Pokorný mi pájí nový motorek
Jízda pak byla pomalejší, ale o to klidnější. Nicméně na poslední kvalifikaci jsem udělal hned několik změn najednou: změnil jsem převodový poměr z 9.5 na 7.9, dále jsem změkčil horní plato u motoru a změnil obutí. Poslední jízda rozhodne.
V 1/12 jede velmi pěkně Románek Bílek. Nasazuji tuto kategorii a pozoruji oba juniory. Jak Románka, tak i Lukáše Kyjevského.
I když máte najeto, měli by jste jet i poslední kvalifikaci. Protože stále se může někdo zlepšit.
A zde jsou výsledky kvalifikací:
Hobby
1 | Daniel HONS | 18 | 5:05.758 | 2 [1, 3] | |
2 | Pavel MAGDA | 17 | 5:07.494 | 3 [2, 1] | |
3 | 11 | Pavel PERNICA | 17 | 5:15.549 | 2 [1, 3] |
4 | Jan KOLÁŘ | 16 | 5:05.672 | 3 [2, 1] | |
5 | Jiří MUSIL | 16 | 5:08.452 | 3 [2, 1] | |
6 | David LOSKOT | 16 | 5:14.634 | 3 [2, 1] | |
7 | Jiří SVOBODA | 16 | 5:16.013 | 3 [1, 2] | |
8 | Stanislav KOPECKY | 13 | 5:01.754 | 3 [2, 1] |
F1
1 | Jan PRCHAL | 20 | 5:06.214 | 3 [2, 1] | |
2 | Libor PRCHAL | 19 | 5:02.090 | 3 [1, 2] | |
3 | Marek SOVA | 19 | 5:12.255 | 3 [2, 1] | |
4 | Leoš BULVA | 18 | 5:01.275 | 2 [1, 3] | |
5 | Martin JANÍČEK | 18 | 5:01.394 | 2 [3, 1] | |
6 | Karel BEČIČKA | 18 | 5:02.397 | 3 [2, 1] | |
7 | Dušan BAYER | 18 | 5:07.409 | 3 [1, 2] | |
8 | Tomáš SOVA | 18 | 5:11.411 | 3 [2, 1] | |
9 | Martin HAVLÍČEK | 18 | 5:13.279 | 3 [1, 2] | |
10 | Jiří KRUTINA | 18 | 5:18.159 | 3 [2, 1] | |
11 | Jirka ROČŇÁK | 17 | 5:09.090 | 3 [2, 1] | |
12 | Cedrik KLIMEŠ | 17 | 5:16.587 | 2 [3, 1] | |
13 | Vojtěch SEHNAL | 17 | 5:17.033 | 2 [3, 1] | |
14 | Miloš POKORNÝ | 16 | 4:59.313 | 2 [3, 1] | |
15 | 11 | Pavel PERNICA | 16 | 5:09.557 | 3 [2, 1] |
16 | Zdeněk AJMUT | 13 | 5:16.849 | 2 [1, 3] |
Truck
1 | Daniel HONS | 20 | 5:13.022 | 3 [2, 1] | |
2 | Karel BEČIČKA | 20 | 5:13.819 | 3 [2, 1] | |
3 | Milan CENDELÍN | 19 | 5:05.586 | 3 [2, 1] | |
4 | Vilém AUGUSTÝNEK | 18 | 5:10.671 | 2 [3, 1] | |
5 | David ŠAFAŘÍK | 14 | 5:00.666 | 1 [2, 3] |
TC Stock
1 | Erik MARGONY | 22 | 5:08.240 | 2 [3, 1] | |
2 | Martin KRATOCHVÍL | 22 | 5:08.952 | 3 [2, 1] | |
3 | Markéta VÍTÁMVÁSOVÁ | 22 | 5:10.019 | 3 [2, 1] | |
4 | Karel KRATOCHVÍL | 22 | 5:12.743 | 3 [1, 2] | |
5 | Bronislav VYKUTIL | 21 | 5:00.552 | 3 [2, 1] | |
6 | Jakub DALECKÝ | 21 | 5:00.591 | 3 [2, 1] | |
7 | David MĚŠŤAN | 21 | 5:04.192 | 3 [2, 1] | |
8 | Petr ROVNÝ | 20 | 5:00.291 | 3 [1, 2] | |
9 | Daniel HONS | 20 | 5:07.031 | 3 [2, 1] | |
10 | Šír MIROSLAV | 20 | 5:15.682 | 3 [2, 1] | |
11 | Daniel HOLIŠ | 19 | 5:01.085 | 3 [2, 1] | |
12 | Robert PLCH | 19 | 5:06.347 | 2 [3, 1] | |
13 | Jiří PAVLOVEC | 19 | 5:07.334 | 2 [1, 3] | |
14 | Lebiš LUKÁŠ | 16 | 5:02.017 | 2 [3, 1] | |
15 | Štěpán KYJEVSKÝ | 15 | 5:09.292 | 3 [2, 1] | |
16 | Martin SEDLÁČEK | 0 | 0:00.000 | 1 [2, 3] |
GT
1 | Libor PRCHAL | 23 | 5:08.565 | 3 [1, 2] | |
2 | Miroslav JURENKA | 23 | 5:09.868 | 2 [3, 1] | |
3 | Alexandr ŽVÁK | 22 | 5:08.219 | 3 [2, 1] | |
4 | Martin HAVLÍČEK | 22 | 5:13.198 | 3 [2, 1] | |
5 | Dušan BAYER | 22 | 5:13.350 | 2 [1, 3] | |
6 | Jan PRCHAL | 21 | 5:04.800 | 3 [1, 2] | |
7 | Radek PROCHÁZKA | 21 | 5:05.501 | 3 [1, 2] | |
8 | Jaroslav BÍLEK | 21 | 5:09.491 | 2 [3, 1] | |
9 | Milan CENDELÍN | 21 | 5:13.688 | 3 [1, 2] | |
10 | Michal ANDRLÍK | 20 | 5:01.344 | 2 [3, 1] | |
11 | Leoš BULVA | 20 | 5:01.448 | 2 [1, 3] | |
12 | Cedrik KLIMEŠ | 19 | 5:00.874 | 3 [1, 2] | |
13 | Vojtěch SEHNAL | 17 | 5:00.943 | 1 [2, 3] |
Modified
1 | Karel KRATOCHVÍL | 24 | 5:12.029 | 2 [3, 1] | |
2 | Martin KRATOCHVÍL | 24 | 5:12.385 | 2 [3, 1] | |
3 | Steve FIELD | 21 | 5:04.111 | 3 [2, 1] | |
4 | Igor VLAHOVIC | 21 | 5:08.122 | 2 [1, 3] | |
5 | Radim HRUŠKA | 20 | 5:00.147 | 2 [1, 3] | |
6 | Vladimír NANČEVSKÝ | 20 | 5:10.985 | 3 [2, 1] | |
7 | Vilém AUGUSTÝNEK | 18 | 5:10.674 | 1 [2, 3] |
1/12
1 | Martin ZVÁRA | 24 | 5:13.264 | 3 [1, 2] | |
2 | Jiří RYBÁK | 22 | 5:02.642 | 3 [2, 1] | |
3 | Radim HRUŠKA | 22 | 5:09.661 | 3 [2, 1] | |
4 | Adam GITTER | 21 | 5:09.690 | 1 [2, 3] | |
5 | Roman BÍLEK | 20 | 5:02.219 | 2 [1, 3] | |
6 | Radek PROCHÁZKA | 20 | 5:02.688 | 3 [2, 1] | |
7 | Jiří VAŠICA | 19 | 5:02.680 | 2 [3, 1] | |
8 | Románek BÍLEK | 18 | 5:03.791 | 3 [2, 1] | |
9 | Štěpán KYJEVSKÝ | 17 | 5:15.942 | 3 [2, 1] |
Já jsem se nyní výborně svezl. Auto jelo jak po kolejích, drift a pískání gum skončilo. Začal jsem na Stewa dokonce i tlačit. Jen nedělat chyby. Auto není tak rychlé, ale v zatáčkách jede bravurně. Jsem nyní konečně spokojen. Na finále jsem dal pastorek 30 (zapůjčil Petr Rovný) a mám vyladěno.
Kluci junioři – Lukáš Kyjevský a Románek Bílek
Finálové jízdy se již započaly. Hořím nedočkavostí, až se odstartuje naše FINAL RACE.
Finále A F1 bylo hodně zajímavé. Hned 4 piloti v jednom kole. Jan Prachal, Libor Prchal, Martin Janíček a Marek Sova. Zbytek pole ztrácel kolo a méně.
Krásné finále TC Stock A, kdy Erik Margony vedl s mírným náskokem, ale pak po něhodě o prvenství přišel. Martin Kratochvíl za sebou nechal svého otce Karla. Ale jinak čistá a pohledná jízda.
Trochu stresu před startem finále B GT. Miroslav Jurenka ještě narychlo ladil model Leoše Bulvy. Ale ten zvuk z jeho modelu se mi moc nelíbil.
A finále Modified ? No parááááda. Stewe Filed, já a Radim Hruška. Stewe udělal chybku a já se dostal před něj. Ale jak nejsem vytřepanej, tak najednou zaslepen vidinou třetího možného místa jsem se začal klepat na rukách. A to nebylo to pravé. Najednou za mnou Radim Hruška. Měl to rychlejší, ale v zatáčkách přestřeloval. Tak co nyní. No jednou jsem jej nechtěně naboural a počkal. Ale podruhé jsme do sebe ťukli současně a dostali jsme oba STOP and GO. Využil toho Stewe, když jsme odpočívali na jasně stanoveném místě. A to jsme oba museli pouštět rychleji jedoucí oba Kratochvíl piloty. Nicméně famózní jízda a adrenalin až hrůza. Ale co, jedno nejhorší finále se nepočítá :-).
Pavel Magda jede již kategorii Hobby a relaxuje při tom. Na soupeře má. Nyní dojel na druhé pozici za juniorem Danielem Honsem.
Krásná druhá jízda TC Stock A. Martina Vítámvásová se dostala do čela a za ní kroužil a čekal na chybu Karel Kratochvíl. Pak měli kontakt, Karel počkal. A až v posldním kole Martina udělal chybku a té samozřejmě Karel musel využít. Ale takto by se mělo jezdit.
Leoš Bulva dělal asi nějaké další úpravy na podvozku GT, protože jej zase na volné ploše koberce zkoušel.
Michal Andrlík dostal také Stop and Go. Alepsoň v tom nejsme s radimem Hruškou sami.
Tak v druhé jízdě jsem hodně chyboval. A to se mi vymstilo. Nicméně Radim Hruška zdolal Stewe Fielda. Takže to bude hodně zajímavé. A také se mi věnoval Karel Kratochvíl, který zjistil na mém šasi jisté větší nedostatky. Takže po jízdě si vzal můj podvozek a společně se synem Martinem se mi na něj doslova „vrhli“. A dost si s ním pohráli. Olej do diferenciálu, srovnání řízení a další drobnosti. Takže na další a poslední jízdě uvidím, jak to bude fungovat. A ihned napíšu.
Ale i teď bez výsledku jim velice děkuji.
A jak to dopadlo ?
Hobby
1. Daniel Hons
2. Pavel Pernica
3. Pavel Magda
Formule 1
1. Jan Prchal
2. Libor Prchal
3. Martin Janíček
Truck
1. Daniel Hons
2. Karel Bečička
3. Milan Cendelín
TC Stock
1. Martin Kratochvíl
2. Karel Kratochvíl
3. Markéta Vítámvásová
World GT
1. Mirosav Jurenka
2. Libor Prchal
3. Jan Prchal
TC Modified
1. Karel Kratochvíl
2. Marin Kratochvíl
3. Steve Field
P.S naladěné auto od kluků Kratochvílových jelo moc pěkně !!! Díky
1/12
1. Martin Zvára ml.
2. Jiří Rybák
3. Roman Bílek
Jdeme na vyhlášení výsledků. Foto brzy v galerii.