Líbil se mi test Dromidy, který udělal Igor a protože už pak neměl čas na další testování, tak jsem se s ním domluvil, že si Dromidu zapůjčím a udělám testík na vhodné RC dráze.
Je celkem jasné, že na velké ploše se toho moc vyzkoušet nedá a i rychlost je velmi zkreslující. Mně se však zdálo, že na těch 6 článků, které jsou ve stavebnici, je auto až zbytečně rychlé. Tak jsem, ze sady baterek, vytáhl vývod pro 5 článků a byl jsem zvědav, jak auto pojede a jak bude 5 článků zvládat regulátor.
Když byl regulátor naprogramován pro Li-Po baterku, tak začal hned vypínat. Ale když jsem regulátor přeprogramoval do Modu „bez omezení“, tak fungoval bez problémů.
První testovací jízda proběhla na kobercové dráze v Holešově, která je hodně velká a hodně široká. Pro jistotu jsem kola nemazal, abych zjistit, jak se budou originální kola na koberci chovat.
A nezklamaly. Jízda byla hned od začátku velmi příjemná a i rychlost byla zajímavá – prostě žádné rychle a zběsile, ale taky žádná nuda. Jet na dráze aspoň 6 – 8 aut, tak by to byl velmi zajímavý závod, neb by se chumel držel pěkně pohromadě a předjíždělo by se snad v každé zatáčce. Na tak široké dráze by hravě mohly jet vedle sebe i 3 – 4 auta.
Přibližně po 7mi minutách jízdy, jak se kola postupně “gripovaly“ od koberce, začala být Dromida v zatáčkách „ostřejší“ a pak, při agresivním průjezdu zatáčkou, se začala občas i převracet, tak bylo nutno, se začít trošku krotit. Pro jistotu jsem už pak ani nezkoušel zapojit 6 článků, neb by se z jízdy stal dozajista slušný masakr !
Tak to byl testík na koberci.
A když už se venku udělalo hezky a teplo, tak sem šel testovat na menší RC dráhu, která je, pro takové malé auto, přímo ideální. Žádné dlouhé rovinky, žádné široké zatáčky.
Ale pěkně technická dráha s krátkou rovinkou a šířkou max 2m, která je vyznačena na ploše 12 x 24m. To jsou dostačující rozměry dráhy pro takové autíčko, ale bez problémů by se dala dráha přichystat i na menší ploše. Holt velké auto potřebuje velkou plochu a malému autíčku stačí plocha malá.
A vzhledem k tomu, že je Dromida konstruována ve verzi Rallye, tak ani není nutné dráhu nějak extrémně čistit. Stačí odkopnout větší nečistoty a hotovo. Dráha pro toto auto se dá, během chvilky, připravit na každém menším plácku. Takže je to ideální auto, pro skvělé poježdění v místě bydliště.
A začalo se jezdit. Hned po pár kolech se ukázalo, jak obrovsky relativní je dojem z rychlosti modelu.
Co se na velké a široké dráze v Holešově jevilo jako velmi pohodová rychlost, se na menší a úzké dráze proměnilo v „nadupaného Opena“.
Plný plyn se dal využít jen chvilkama, jinak se pořád muselo plynule regulovat, aby auto jelo co možno nejlíp ideální stopu. Taky pneumatiky se již dostaly mírně za hranici svých možností, takže se muselo jet opravdu s citem, neb pokud se za plyn začalo rvát, tak už auto začalo nekompromisně ustřelovat !
Takže rozhodně nehrozí, že by se někdo mohl při řízení začít „nudit“ a že by mohl jet stylem Beng – Beng … plná brzda – plný plyn! To by těch kol moc nenajel.
V závodním režimu na 5 článků vydrželo jet auto s malinkou rezervou 10 minut, takže přímo ideální čas, pro opravdu zajímavé ježdění.
Zde možno mrknout na video:
Myslím, že 6 článků, které výrobce do stavebnice dává, je jen špatný reklamní trik, aby mohl výrobce na obal napsat, jakou rychlostí je auto schopno jet !
Pro závodní účely je však 6 článků naprosto nepoužitelných, neb auto by bylo dosti nestabilní a to už ani nezmiňuju, jak rychle by asi odešly gumy a vlastně i celá mechanika podvozku.
Pokud se připraví vhodná dráha, tak i při jízdě na 5 článků už budou mít někteří závodníci problém auto uřídit tak, aby jejich jízda nepřipomínala „pojízdnou šikanu“, kdy nejvíc zatáček je právě na rovince.
Pokud má někdo problém, si jít zajezdit v místě bydliště s modelem 1:10, neb pro tento model už menší plácek opravdu nestačí a větší prostě není, tak má možnost si pořídit nějaké menší měřítko, pro které se už vhodná plocha na ježdění najde snáz a to jak venku, tak i případně „pod střechou“.
Kdo si to nevyzkouší, tak neuvěří ……