Baterie pro dron Mavic Pro o kapacitě 3830 mAh 3S Lipo stojí dnes cca 2500 Kč. Ano baterie má v sobě řídící desku, která posílá komplet telemetrii, balancuje články při nabíjení i vybíjení, hlídá teplotu atd.
Ale pokud dojde k poškozená např. jednoho článku, baterie se zamkne a není možné vyměnit vadný článek za jiný, popřípadě udělat komplet repas. Jediná možnost – prolomit ochranu na řídící desce baterie. Ale to není jen tak.
Další možností je připojit jakoukoliv baterii 3S přímo k napájecí desce dronu. Ale i zde je to chráněno FW a běžný uživatel po přípojení externí baterie prostě nevzletí. Jedině nahrát do dronu Custom FW.
Pokud se podaří sehnat takový FW, pak je možné přes redukci připojit jakoukoliv baterii a použít ji k letu. Samozřejmě bez řídící desky DJI není k dispozici telemetrie. Ale postačí obyčejný hlásič napětí (používal jsem u RC modelu letadla) nebo nějaký měřák pro zjištění aktuálního stavu napětí.
Pak se může letět a všechny funkce dronu jsou 100% zachovány. A jak jsem zjistil, varování na nižší napětí sady je funkcí základní desky dronu, nikoliv baterie DJI samotné. Takže zadní stavová dioda hlásí první varování, pak druhé varování a funguje i critical voltage landing a force landing.
Tady ukázka krátkého letu, cca 4,5 minuty s aku o kapacitě 1000 mAh.