DJI Avata nemá příliš výkonu na rozdávání. A v následujícím videu uvidíte velký rozdíl, když letím s Avatou s větrem v zádech a pak se otočím proti větru. Pokles rychlosti je hodně znatelný.
Ten den, kdy se provedl tento let, foukal nárazový vítr kolem 40km/h. Trvalý byl cca 26km/h. Letěl jsem náklon kamery 25°. Což není moc. Normálně v tomto náklonu letím na 50% výkonu cca 50km/h. Což je na spotřebu ideální i pro manual mode.
Tentokrát jsem letěl cca 60% výkonu a po větru Avata dokázala letět kolem 80km/h. Někdy i více. Takže tento moment je na videu jasně znatelný. Jakmile jsem se otočil proti větru, zpomalení je evidentní a v tu chvíli jsem letěl maximálně 40km/h. Dokonce když jsem klesal kopcem dolů se rychlost příliš nezvýšila. Byla do 50km/h.
Dokonce i silnější boční vítr pro Avatu není příjemnou záležitostí. V manuálním režimu je alespoň možnost letět větší úhel a lépe se s tím větrem člověk popere. Ale na automatiku (SPORT) je to už občas boj.
Dobrá zpráva je, že Avata dokáže pokračovat v letu i po 8% kapacity. Sice se letí v Normal mode maximální rychlostí 19km/h, ale drží se plynem v letu, aby nepřistála. A až do 0% kapacity se dá letět k sobě. Včera jsem to opět otestoval. Problém byl, že ten silný protivítr mi občas dron i zastavil. Už jsem počítal, že se kousek projdu, ale podařilo se mi nakonec doletět.
Pozor na silnější vítr a let za těchto podmínek. Vždy, a zase to zopakuji, let vždy proti větru od sebe a zpět po směru větru. A máte jistotu, že se vrátíte, pokud nenecháte kapacitu baterie padnout za hraniční mez.