<p>
A je to tady. První premiérový závod <b>Xray Challenge Morava na koberci v Brně</b> dne 20. 10. 2007. Přípravy jezdců vrcholí, přihlášených je cca 80 lidí. Nervozita hlavního pořadatele fy Martin Kořínek také stoupá. Hlavně z toho, jak postavit dráhu a zda proběhne vše v pohodě. 19.10.2007 jsme se sešli v hale na ulici Purkyňově 93a v 22:00, abychom postavili první trať na zcela novém koberci. Martin Kořínek nás požádal o pomoc a tak přišel Radek Skopal, Tonda Pospíchal, Pavel Magda jako časomíra se svým kolegou (jméno jsem bohužel nějak pozapomněl a budiž mi to prominuto) a Jirka Všetička. Stavba nebyla náročná, protože všichni přiložili <!– separe –> ruce k dílu. Největší problém nastal při vymýšlení tratě. To trvalo nejdéle. Ale nakonec vše dobře dopadlo a první zkušební jízda proběhla v cca 23:30. Dobrý pocit z jízdy. Já testoval M18 Pro a střídavý motor. Zajímavý pocit z prvních okamžiků na nové dráze. Vše tedy připraveno na sobotu 20. 10. 2007.
</p>
<p>
20. 10. 2007 jsme od rána měli pohotovost. Po ránu byl trénink. Ale bylo mnoho zájemců a tak byl zmatek a dohady na tribuně. Nakonec se stanovily časové intervaly 5 minut na trénink pro 10-12 lidí. To se neobešlo bez protestů a komplikací a já se modlil, aby už byla rozprava. Nakonec jsem se jí dočkal a bylo provedeno oficiální zahájení zimní sezóny 2007/2008 v Brně.
</p>
<p>
Kategorie byly stejné jako v létě: ISTC, STOCK, Formule a po novu kategorie Micro 1/18, kterou jsem jel i já. Dále se budu věnovat kategorii Micro. O dalších se dočtete v reportu od pana Kořínka. Jinak doba jízdy 5 minut. Skupin bylo požehnaně a tak mezi jízdami byla prodleva cca 1 hodina. Což dostačovalo pro nabití baterií.
</p>
<p>
Dvě skupiny na rozjížďky naší kategorie. Jedna slabší a ta druhá silnější. V každé 12 závodníků. Celkem slušná účast na prvním závodě.
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b><br>
První rozjížďku vyhrál Pavlovec Lukáš (15 kol, 5.10.889), druhý Vomlel Vladimír (14 kol, 5.03.039) a třetí Kopec Christian (14 kol, 5.10.278)
</p>
<p>
Druhou vyhrál Seibert Jan (15 kol, 5.00.385), druhý Toman Michael (15 kol, 5.14.497) a třetí Vomlel Vladimír (15 kol, 5.15.181). Zde bylo poznat zlepšení jezdců. Pomalu si zvykali na dráhu a na šikanu, která byla na cílové rovince. Ale nebyla to ani šikana, protože mnozí ji přejížděli rovně a jinak se dala projet rovně. To však zvládali jezdci spíše v druhé skupině. Otázka zpomalovacího retardéru byla řešena už před závodem na foru. Nakonec na základě reakce Tomáše Knoppa jsem ještě před začátkem jízd zašel za ředitelem závodu a optal jsem se, zda na rovině bude zpomalovací retardér. Jak jsem již psal… byl tam, ale spíše pro kosmetický vzhled.
</p>
<p>
Třetí jízdu vyhrál Toman Michael (15 kol, 5.05.288), druhý Kopec Christian (15 kol, 5.09.499) a třetí Kunc Dominik (15 kol, 5.15.762). Jak vidíte, vyrovnanost prvních třech je dost velká. Bohužel na A finále to nestačilo, protože drhá skupina byla opravdu mnohem silnější.
</p>
<p>
<b>Skupina 2:</b><br>
První jízdu vyhrál z náskokem 1. kola Tom Knopp (20 kol, 5.00.608), druhý skončil Juraj Hudy (19 kol, 5.02.199) a třetí Igor Vlahovič (19 kol. 5.11.930). 18 kol najel Milan Parák. Lukáši Diblíkovi se nedařilo a najel pouhých 16 kol (5.04.703). Ale tento jezdec potřebuje na naladění svého vozu delší čas. Na finále se pak většinou mnohem zlepší.
</p>
<p>
Druhou jízdu opět vyhrál Tom Knopp, ale dokázal najet 21 kol (5.12.835). A to jel motor 370 a LiPo baterie. Je to pan jezdec a ani výkon střídavých systémů ho neohrožoval. Druhý dojel Igor Vlahovič (20 kol, 5.04.238) a třetí se zaskvěl Milan Parák (19 kol, 5.13.803). Nyní se zlepšil Vláďa Toman (17 kol, 8.01.080). I Radek Skopal si polepšil (16 kol, 4.46.820)|
</p>
<p>
Třetí jízdu a svoje postavení TQ na finále potvrdil svoji bezchybnou jízdou Tom Knopp (20 kol, 5.09.724). Ale dokázal ho tentokráte pokořit Juraj Hudy (20 kol, 5.05.534). Třetí dojel Milan Parák (19 kol, 5.05.628). S ním jsem měl hezký souboj a to nešlo o finále. Svoje pozice si ještě vylepšili tito jezdci: Toman Vladimír, Pavlovec Jiří, Skopal Radek a Dominik Valenta.
</p>
<p>
Takže konečně pořadí A finále bylo následující: Knopp Tomáš (21 kol, 5.12.835), Igor Vlahovič (20 kol, 5.04.238), Juraj Hudy (5.05.534), Milan Parák (19 kol, 5.05.628), Toman Vladimír (18 kol, 5.08.546), Pavlovec Jirka (17 kol, 5.16.784) , Radek Skopal (16 kol, 4.40.679), Lukáš Diblík (16 kol, 5.04.703), Pavlovec Tomáš (16 kol, 5.12.638) a 10tý Jan Seibert (15 kol, 5.00.385).<br>
B finále na TQ získal Michael Toman (15 kol, 5.05.288). Dobrý výsledek na prvním závodě s motorem 300 a 6ti články.
</p>
<p>
<b>Nyní k finále B:</b><br>
První vyhrál Pavlovec Lukáš (17 kol, 5.17.603), Druhý Kunc Dominik (15 kol, 5.13.421) a třetí Vladimír Vomlel (15 kol, 5.13.550)
</p>
<p>
Druhé vyhrál krásnou jízdou Michael Toman (16 kol, 5.01.890), za ním pak Lukáš Pavlovec (16 kol, 5.07.523) a třetí Christian Kopec (15 kol, 4.59.988)
</p>
<p>
Třetí jízdu opět svoji jízdou s málo chybami vyhrál Míša Toman (17 kol, 5.09.002), druhý Lukáš Pavlovec (16 kol, 5.01.306) a třetí Vladimír Vomlel (5.13.934). Jak vidíte, vyrovnanost na prvních pozicích byla velká.
</p>
<p>
Osobně až v polovině jízdy prvního finále B jsem si všiml, že na cílové rovince již není „zpomalovací retardér“. Divil jsem se, ale pořadatelem nejsem a nebudu zasahovat do průběhu závodu. Navíc už bylo finále rozjeto. A tak jsem se připravil na naše první <b>finále A</b>.
</p>
<u>První finále:</u>. Z finále A odstoupil Tomáš Knopp. A tak finále odstartovalo… Já tedy z „prvního místa“. Za mnou Juraj Hudy. Velký to oříšek.
První finále vyhrál s přehledem (21 kol, 5.05.702). Druhý dojel Igor Vlahovič, který několikrát chyboval (20 kol, 5.00.513) a těsně za mnou Milan Parák (20 kol, 5.08.173). Čtvrtý Lukáš Diblík (19 kol, 5.11.135)
<p>
<u>Druhé finále</u> opět vyhrál svoji profesorskou jízdou Juraj Hudy (21 kol, 5.10.046) a těsně za ním Igor Vlahovič (21 kol, 5.12.023). Opět chyboval a to pokaždé, když se na Juraje dotáhl. Ale překvapením byl třetí radek Skopal (19 kol, 5.13.790). Čtvrtý Jirka Pavlovec(19kol, 5.14.264).
</p>
<p>
<u>Na třetí finále</u> Juraj Hudy nenastoupil, což mě osobně zamrzelo, protože jsem s ním chtěl ještě změřit síly a i trať a střídavý motor už jsem měl plně pod kontrolou. Ale co se dalo dělat. A tak jsem kroužil po dráze tentokráte bez jediné chyby a najel jsem 21 kol, 5.05.681. Hodně dobrý výsledek. Nejlepší nájezd držel Juraj Hudy (21 kol, 5.04.238) a třetí nájezd Tom Knopp (21 kol, 5.05.702). Čtvrtý nejlepší čas Tom Kmopp (21kol, 5.12.835). Druhý v posledním finále dojel Milan Parák (20 kol, 5.15.979 a třetí Lukáš Diblík (19kol, 5.02.215).
</p>
<p>
Konečné pořadí tedy Juraj Hudy, Igor Vlahovič a Milan Parák. A s čím vítězové jeli? Juraj (XRAY M18 Pro, 6 článků NiMh, motor načasovaný 300), Igor (XRAY M18 Pro, střídavý motor 6800 ot/V, LiPo baterie), Milan (2WD vlastní konstrukce, střídavý motor 8000 ot./V, 4 články NiMh). Střídavé systémy pomalu ovládají i tuto kategorii a když jsem viděl jezdit model Jirky Pavlovce (8000 ot./V a LiPo baterie….) Ale mně osobně vyhovovala kombinace 6800/LiPo. Rychlá jízda, skvělá akcelerace a motor po dojezdu vlažný. Převod 42/15. Po nasbírání potřebných informací od Radka Skopala jsem udělal dobře, že jsem do tohoto systému šel. Bezproblémový chod a jízda se střídavým motorem je sice trochu jiná, jak se stejnosměrným motorem, ale jinak je to opravdu požitek z jízdy. Držet pod kapotou tolik koní…
</p>
<p>
Zapomněl jsem, že v poledne proběhlo vyhlášení výsledků letní sezóny 2007. Vše se dočtete v reportu Martina Kořínka. Nakonec závodu mělo proběhnout vyhlášení, ale bylo přesunuto na začátek dalšího závodu. Takže se budeme opět těšit na jinak postavenou dráhu a na hojnou účast. Díky za pomoc při sklízení trati patří rodině Paráků, Tondovi Pospíchalovi a samozřejmě Radkovi Skopalovi. Fotky najdete na MASTERS jako vždy.
</p>