ZVK 2007/2008 – 4.11.2007

Igor Vlahovič


<p>Když jsem se minulý týden cca 31.10.2007 podíval na stránky <a href=“http://www.rcvizovice.wz.cz/“ target=“_blank“>http://www.rcvizovice.wz.cz/</a>, celkem mě zaujaly novinky a také zmínka o novém koberci v tělocvičně o rozměrech 20×10 metrů v obci Pozděchov nedaleko Vizovic. Dříve se tento seriál závodů jezdil přímo ve Vizovicích a o celé závodění se staral a doposud stará pan Stodola František s manželkou. O jejich seriálech už jsem slyšel mnoho zajímavého a především to, že se dříve specializovali jen na <b>malé měřítka zejména 1/18</b>. Dráha byla vždy úzká, ale bezpečná a lidé si to pochvalovali. A tak jsem se podíval do pravidel <!– separe –> a zjistil, že se jede mnoho kategorií a to včetně 1/10. A tak koberec sliboval rozměry o něco menší jak v Prostějově. A představa poježdění v přátelské atmosféře na novém koberci mě docela lákala. Navíc jsem byl panem Stodolou pozván, abych jel v tomto prvním volném závodě i s mojí kombinací střídavého motoru Mamba motoru i regulátoru. Z tréninku v DDM Vinohrady jezdíme na koberci o rozloze cca 5x10metrů a jak nám to jede rychle a vlezeme se tam i 4 modely najednou. A tak jsem v neděli 4.11.2007 vyrazil pln očekávání.
Dle předběžných elektronických přihlášek byla účast nemalá. Nakonec se přece jen účast trochu zmenšila, ale i tak měl pořadatel trochu obavy ze zvládnutí situace. Nyní vám krátce představím průběh závodu v bodech, výsledky nyní nejsou důležité. Jde o nastínění toho, jak to probíhalo a jak vše dopadlo.
</p>

<p>
<b>Dráha:</b> koberec typu Jekor. Stejný typ jako používá RC klub Prostějov. Jeho hlavní slabina: velmi nerovný, mnoho hrbolů. A tato kombinace bohužel pro modely 1/18 naprosto nevyhovující kombinace. Lidé z Prostějova ví, o čem mluvím. Šance, že by si koberec v průběhu závodu &#8222;lehl&#8220; je mizivá. A tak se celý den na dráze skákalo a nejezdilo. Jen kategorie 1/10 neměla problémy a taky Monster Trucky si tuto dráhu vychutnaly. Pokud se nepodaří koberec narovnat, bude to velký problém do budoucna. Protože koberec je základ kvalitního poježdění. Jinak plusem bylo dřevěné hrazení, které bylo bezpečné pro modely a i při najetí či nárazu bylo vše v přijatelných mezích. Značení bylo dobře viditelné a pro modely 1/18 ideální i rozměrově a délkou. Já osobně jsem několikráte havaroval a jedinou újmou na karoserii bylo to, že se mi vyštípl kousek lexanu.
</p>

<p>
<b>Časomíra:</b> o to se staral měřící systém fy OUDA &#8211; infra čipy jako u RC klubu Zlín. Zařízení fungovalo bez problémů, jen občas někdo povalil dřevenou bránu, na které byla měřící smyčka.
</p>

<p>
<b>Ozvučení:</b> přes mikrofon a repro z PC při klidu dobře slyšitelné. Při hluku bohužel nic slyšet nebylo.
</p>

<p>
<b>Tribuna:</b> skládala se z laviček a švédských beden. Vzhledem k tomu, že jelo maximálně 6 jezdců ve skupině, tak bylo vše v pohodě. Dráha byla dobře vidět.
</p>

<p>
<b>Jízdy:</b> v ten den se jela jedna rozjížďka na 5 minut a pak nakonec 4 finálové jízdy na 8 minut. Rozjížďka byla jen pro rozdělení lidí do skupin. Pak už se musel každý snažil najet co nejvíce kol za co nejlepší čas. Jako u RC Zlín. Takže i v třetí skupině mohl být vítěz. Spravedlivý systém.
</p>

<p>
<b>Místa na depa:</b> při účasti cca 40 lidí bylo kde se místit. Jen teplota mohla být trochu vyšší. Ale mně osobně to vyhovovalo.
</p>

<p>
<b>Vlastní průběh:</b> až na první komplikace na začátku a zbytečných prodlevách se nakonec vše ustálilo a jelo to jak po drátkách. Z Pozděchova jsem odjížděl cca v 18:30. Nasazovači někdy zaspali, ale jinak si myslím, že bez komplikací. Kdyby byl rovný koberec, spousta jezdců by ani nasazování nepotřebovala.
</p>

<p>
<b>Jezdecké umění na nerovném povrchu:</b> má poklona patří Karlu Kratochvílovi, Pavlu a Markovi Schillerovi. Tito jezdci si s povrchem poradili na výbornou a sám jsem se podivoval, jak jim jejich modely &#8222;seděly&#8220;. Já toho docílit nemohl. Karel i s Pavlem dokázali najet 44 kol za 8 minut jízdy. Marek 42 kol a já byl rád, že jsem naskákal 41 kol. Ostatní už na tom byli hůře. Hold vzdávám i 2WD modelům. Ti dokázali najet 40 kol. Vít Parák a Milan Parák toho byli důkazem. Ale na tak nerovném povrch s náhonem na zadní nápravu&#8230; Opravdu dobré výkony a to nejen jejich. Klaním se taky před výkony jezdců na vozíčku a zejména pak i jezdci, který jel kategorii 1/10 s podvozkem F103GT (nevím jeho jméno, je jen na fotografii). Ale i lidé s jistým postižením si mohou tento RC koníček užít naplno. Monster truck byl úplně v pohodě a tam si jezdci na hrboly rozhodně nestěžovali. Dráha jako stvoření pro jejich miláčky. A někteří skákali opravdu bravurně. I ostatní se ale poprali s nerovnostmi koberce na výbornou a nějaké ty výsledky si určitě najdete na stránkách klubu RC Vizovice.
</p>

<p>
<b>Vyhlášení vítězů:</b> neproběhlo. Mnoho lidí odjela již po třetí finálové jízdě a tak ani fota nejlepších neuvidíte. Což je škoda.

</p>
<p>
<b>Na závěr můj názor:<br></b><br>
<u>PLUSY</u> – závody v přátelské atmosféře, prostory vyhovující, ozvučení celkem dobré. Dráha velikostně dostačující a i bezpečná.<br>
<u>MÍNUS</u> &#8211; jednoznačně nerovnosti koberce. Jestli se koberec nepodaří vyrovnat, bude to mít asi vliv na účast. Jistěže za to pořadatel přímo nemůže. Ale tento typ koberce je problémový a tak se mohl problému vyvarovat. Přejme mu, ať se podaří udělat nápravu.
</p>