<p>
A je to tady vážení přátelé. První závod XRAY Challenge Morava na asfaltu – Blansko 27. 4. 2008. První závod kategorie micro. Dle startovní
listiny přihlášeno 14 jezdců. Jak si závodníci zvyknou z koberce na asfaltový povrch ? To vše ukáže dnešní závod.
</p>
<p>
A kdo nakonec do závodu nastoupil ? Lukáš Diblík, Igor Vlahovič, Radek Skopal, Vladimír Vomlel, Parák team, Pavlovec team, Dany Čáslavský a další
borci. Jel se nový způsob jízd: 2jízdy na rozřazení a 4 další. Dvě nejhorší se nepočítají. Zvyknou si piloti na tento nový systém, který se jezdí
na Reedy Race ?
</p>
<p>
Po prvních dvou jízdách „rozřazovacích“ se na první pozici objevil Vít Parák (20 kol, 5:13:276, best lap 15,13), za ním Igor Vlahovič (20 kol, 5:14:402,
best lap 14,972), třetí Lukáš Diblík (18 kol, 5:01:803, best lap 15,521). Dále pak Tomáš Pavlovec, (18 kol), Lukáš Pavlovec (18kol), Milan Parák (18 kol),
Antonín Hráček (18 kol), Jiří Pavlovec (18 kol), Radek Skopal (16 kol), Vláďa Vomlel (15 kol), Jan Seibert (15 kol), Filip Vítek (14 kol),
Štěpán Kupčík (14 kol), Danny Čáslavský (14 kol), Ondřej Vomlel (12 kol) a pole uzavíral Jan Hrnčíř (11 kol). Model mi v první jízdě neseděl, přetáčel
se v ostrých zatáčkách a najel jsem pouze 17 kol. Po vyladění auta, nasazení nových mechů medium vpředu i vzadu (bezduše na rovince nedržely směr a nevím proč),
jsem dokázal najet kol 20 a best lap. Uvidíme co v dalších jizdách. Každopádně půjde o boj s Víťou, protože mu to jede stejně rychle jako mně a bude to jen o rukách.
Ostatní část pole byla vyrovnaná, nejvíce jezdců mělo 18 kol. Což svědčí o velké vyrovnanosti závodního pole. Protože se jel nový systém, tak se nebudu rozepisovat
podrobně o výsledcích. Jen tento systém má jednu výhodu – i v dalších skupinách může být vítěz závodu. A jak to tedy celé probíhalo ?
</p>
<p>
Od začátku do konce to byla přetahovaná mezi mnou a Víťou o první místo. Bude na 1. místě stroj 4WD nebo 2WD ? O třetí a čtvrtou pozici naopak bojovali
neustále Lukáš Diblík a Milan Parák (oba 2WD stroje vlastní konstrukce). Ale ani Tomáš Pavlovec s podvozkem NANDA NRX nejel vůbec špatně (a to jel střídavý motor na základních
diferenciálech a poloosách). Jinak v poli převažovaly podvozky XRAY, ale první místa obsadily v průběhu jízd stroje 2WD, což svědčí o tom, že fungují dobře.
</p>
<p>
Já pokazil první a čtvrtou jízdu. V té čtvrté mi doslova odletěl kus mechového kola medium a tak minutu před koncem se model nedal ovládat naplno. To mě rozhodilo a propadl se s
nájezdem 18 kol na čtvrtou pozici. Ale jízdu před tím se mi podařilo najet rekord tohoto závodu 21 kol, dojezd 5:11:819 a best lap 14,136. Z této jízdy i je <a href=“ http://www.mediafire.com/?oyc9z2ckjsy“ target=“_blank“>video ke stažení </a>
, aby jste viděli, jak to jezdí s motorem střídavým 6800, LiPo baterií a převodem 42/17. A právě v této jízdě neuspěl Víťa. A tak
poslední jízda rozhodovala o vítězi závodu. Na třetí a čtvrté pozici se přetahovali Lukáš a Milan. Bylo to velmi vyrovnané.
</p>
<p>
V druhé skupině dominoval Radek Skopal, který na poslední jízdu namazal a model se stal zcela neovladatelný. Ale i tak se nakonec v TOP 10 ocitnul. Já pořádně
zkontroloval model, zalepil kraje mechových kol a šel na poslední jízdu dne s velkým očekáváním. Víťa se potýkal s problémem serva, které mu znemožňovalo držet
model na rovině rovně. Ale i tak byl nebezpečným soupeřem. Kdo z koho ? Nakonec poslední jízda byla moje a já ji úspěšně zakončil. Pravda, dle ručního přepočtu
výsledků jsem měl být i přes toto vítězství druhý. Tato informace se k nám dostatala od pana Magdy. A tak jsem byl i tak velmi spokojen, protože
model jel opravdu výborně a mohl jsem se na něj spolehnout. A tak při vyhlašování výsledků zimní sezóny 2007/2008 jsem si šel najistotu pro celkové
2. místo, při vyhlašování výsledků tohoto závodu se mi úplně rozklepala kolena napětím, když bylo vyhlášeno 3 místo pro Milana Paráka a mělo být vyřčeno
místo druhé. Ale jaké bylo překvapení ? Víťa Parák nakonec 2 a já vzal první příčku. Neuvěřitelný pocit. Vše se nakonec nechalo přepočítat systémem a ten
automaticky škrtl dvě nejhoší jízdy. Pak sečetl výsledky čtyřech jízd a my měli stejný počet bodů a rozhodl můj nájezd 21 kol… Jaké štěstí v tomto závodním
dni. Každopádně šlo o čistý a napínavý souboj jak o první tak o třetí místo. A 2WD stroje dominují startovnímu poli. Konečné pořadí na prvních třech místech tedy:
Igor, Víťa a Milan. Těsně za stupínky vítězů Lukáš. Další jezdce TOP 10 máte na fotce.
</p>
<p>
No to je asi vše. Moc jsem toho dnes nenapsal, ale zato fotil a natáčel. A tak nezbývá vám popřát mnoho štěstí na druhém závodě a vrhněte se na foto a video. Úvodní fotka je fotka vítězů tohoto závodu.
</p>