<p>
Do Polné přijíždíme již v pátek kolem 19. hodiny. Najít Zámeček není žádný problém. Místa
na parkování dosti a tak zaparkovat a hurá najít sál.
</p>
<p>
Byl jsem opravdu zvědav na dráhu, protože <!– separe –>jsme slyšel, že bude klopená zatáčka a navíc nadjezd.
Příchodem do sálu se vše potvrzuje. Ano přátelé – klopenka a most. Koberec dle propozic opravdu
rovný a po první jízdě musím říct – opravdový grip. Trať úzká a technická. Mantinely jsou z plastu modré
barvy.
</p>
<p>
<b>8.5.2009 – trénink, presentace, prostředí Zámečku a dráhy </b>
</p>
<p>
Depa účastníků, kterých bylo na dráze již požehnaně, jsou umístěna okolo dráhy v podlaží. Dvě velkoplošné
obrazovky, na kterých se budou přenášet výsledky a i video z jízdy. Časomíru bude obstarávat kdo jiný než
vynikající Pavel Magda z RC klubu Blansko. Je v tom prostě profesionál a na tomto klání nesmí chybět.
</p>
<p>
Náhradní díly v podání Vladimíra Vomlela a Luďka Aschenbrennera byly samozřejností a hned od začátku
je u nich pořád plno.
</p>
<p>
Ještě v pátek 8.5.2009 probíhá částečná presentace. Tedy těch, kteří přijeli na trénink již v tento
den a ubytovali se v Zámečku nebo v nedaleké ubytovně. Já osobně jsem chtěl přijet až v sobotu ráno,
ale pohodlí a zvědavost mi nedaly a já mohl začít psát report již hned v začátku celé akce. Osobně
jsem se ubytoval na Zámečku v krásném upraveném pokoji. Mohu se na další den pořádně prospat.
</p>
<p>
<b>9.5.2009 – závod začíná</b>
</p>
<p>
V sedm ráno je otevřená dráha a kromě včerejších příznivců přijíždějí další jezdci. Zaujímají svá místa
v depech a honem na dráhu. Na trati je občas tak husto, že já osobně se raději věnuji jiné činnoti
než jízdě na dráze samotné.
</p>
<p>
Nakonec přece jen zkouším svoji kombinaci motoru 180 a LiPo 2S, kterou možná pojedu v kategorii OPEN. Jede to velmi
slušně a oproti střídavým systémům moc neztrácím. To je pro mne vývzva. Novak Mongoose dám jen v případě,
že mi současný motor nevydrží převodový poměr 43/21, nebo nebude po vyladění ostatních stačit.
</p>
<p>
Na dráze je pořád plno a tak pouze pozoruji dění na a kolem tratě. Občas něco vyfotím, aby bylo potom
něco ke shlédnutí v galerii. Když se dívám průběžně na startovní listinu, vidím známá i méně
známá jména. Se všemi to bude velký boj o první příčky prvního mistrovství modelů 1/18.
</p>
<p>
V 8:30 začíná rozprava a všichni se mohou podívat na zařazení do skupin. Společná fotka všech modelů
a účastníků. Sdělení pravidel od ředitele závodu Vládi Vomlela a úvodní slovo starosty Polné, pana
Jindřicha Skočdopole.
</p>
<p>
V 9:00 startuje první rozjížďka dne. 7 skupin v kategoriích 180, 2WD a OPEN. Počet jezdců ve skupině
je 8 – 10. Pro některé trochu těsno na dráze. Uvidíme, jak se s tím jezdci srovnají.
</p>
<p>
Na závodě nechybí ani televizní přenos z jednotlivých úseků trati. Dle mého názoru to má pořadatel
opravdu na úrovni a nic neponechal náhodě.
</p>
<p>
<b>Kategorie 4WD, motor 180</b>
</p>
<p>
Zde to je hodně našláplé. Na začátku ukazuje záda na dvě jízdy Martin Láska ostatním. Ale pak se zlepšuje
Tomáš Brodský i Radek Skopal. Dopředu jde i Hájek Svatopluk ml. Tito piloti budou zcela jistě v A finále.
Do B finále se dostávají do popředí Pavel Martinec společně s Martinem Šimčíkem, Vítkem Kutalem (borci
z Určic drží při sobě) a dalšími jezdci. Do C finále se dostávají Leoš Duda, Martin Hrubý, Vojta
Gargulák, Jan Kupský a další.
</p>
<p>
<b>2WD, motor 300</b>
</p>
<p>
Zde je málo jezdců a všichni jsou v jedné skupině. Luděk Aschenbrenner je v čele a za ním se zařazují
Milan Parák, Zdeněk Jánoš, Jarda Janošek a Radek Šimurda.
</p>
<p>
<b>OPEN 4WD a 2WD</b>
</p>
<p>
Do A finále se zařazují po třech kvalifikačních jízdách na první pozice řadí Vít Parák, Karel
Kratochvíl, Lukáš Diblík, Igor Vlahovič a další. V B finále se potkají Jakub Šimurda, Radek Skopal,
Ladislav Mlčák, Ladislav Beran a další piloti s vyrovnanými výkony. C finále si vychutnají Jan
Procházka, Josef Kubička, Patrik Munduch, Filip Vítek a další. V kategorii OPEN někteří zjevně
nezvládali své přemotorované modely, přitom dráha nebyla o rychlosti, ale o stopě a čistotě jízdy.
Toto mělo za následek v podobě mnoha kolizí s ostatními jezdci.
</p>
<p>
Kolem oběda je připraveno vše na finálové jízdy. To, že jste v C finále neznamená, že nemůžete
vyhrát celkově kategorii. Z 5ti jízd se 3 počítají a sečítá se nájezd a čas. Všichni tedy mají
stejné podmínky k vítězství. Já osobně testuji v kvalifikaci 180ku, potom Mongoose (i s EXPO na plynu 40%) a
v neposlední řadě 300ku. Na první finále volím 300ku motor. Dále se uvidí.
</p>
<p>
<b>180 finále</b>
</p>
<p>
Pohodová jízda juniorů v C finále. Nasazovači nemají ani tak mc práce. B finále již jede rychleji
a i zde je poměrně klid. A finále je na prvních pozicích hodně vyrovnané. Souboje Tomáše Brodského,
Martina Lásky, Radka Skopala, Svatopluka Hájka ml. a Jakuba Šimurdy je pastvou pro oči. Ale i jízdy
v B a C finále jsou napínavé. Například v C finále kraluje Martin Hrubý. Kluci v této skupině jedou
krásně a občas krásnou stopu a nedarují si ani centimmetr. V B finále je taky velmi zajímavé.
Zde soupeří Fanán Stodola, Petr Nesládek, Vítek Kutal a mnoho dalších. Všechna jména máte na fotce,
která obsahuje rozdělení do jízd po kvalifikacích. V první skupině to je souboj tělo na tělo mezi
Tomášem Brodským, Radkem Skopalem, Martinem Láskou a Svatoplukem Hájkem ml.
</p>
<p>
<b>2WD finále</b>
</p>
<p>
Luděk Aschenbrenner zaujímá vedení v této méně početné kategorii 2WD strojů s motorem 300. Většinou
stroje Robitronic Scalpel – tedy zadní náhon stroje = pečlivou práci s plynem. Milan Parák jede svůj
prototyp Yray (nebo tak nějak :). Luděk nakonec ve svém krásném věku suveréně vyhrává před Milanem a
Zdeňkem Jánošem. Ale i Jaroslav Janošek jezdí krásně a je nejstarším závodníkem závodu.
</p>
<p>
<b>OPEN 4WD, 2WD finále</b>
</p>
<p>
První C finále je naprostý masakr. Kdo viděl film Death Race, ví o čem je řeč. B finále je již
mnohem klidnější a Ačko přece jen přiostřilo slovně v první jízdě. Na prvních pozicích se zatím drží Vít
Parák a Igor Vlahovič. Vít jede naostro a bez chyby, takže si získává pozici na celkové vítězství. Ale
Karel Kratochvíl a Igor mají stejný počet bodů před poslední jízdou. Kdo z koho ? Do toho Lukáš Diblík.
Poslední jízda čtyři jezdci ve dvou sekundách. Karel měl kontakt s mantinelem a bylo rozhodnuto.
Ale i další skupiny si sklidí vždy potlesk. Radek Skopal, Mirra Křížek, Ladislav Mlčák, Ladislav
Beran v B skupině a další. C finále – pole letců – prostě krásná podívaná přenášená televizí na
plátno. Komentář a rozhodčí řeč Tondy Hráčka. Co dodat k jízdám ? Že je konec závodu. Nyní tedy
k vyhlášení výsledků podrobněji:
</p>
<p>
<b>180 mladší žáci</b>
</p>
<p>
Zdeněk Ošťádal, Pavel Martinec, Vítek Kutal
</p>
<p>
<b>180 starší žáci</b>
</p>
<p>
Svatopluk Hájek ml., Jindra Klíma, Martin Šimčík
</p>
<p>
<b>180 celkově</b>
</p>
Tomáš Brodský, Radek Skopal, Martin Láska
</p>
<p>
<b>2WD</b>
</p>
<p>
Luděk Aschenbrenner, Milan Parák, Zdeněk Jánoš
</p>
<p>
<b>OPEN mladší žáci</b>
</p>
<p>
Martin Kratochvíl, Jakub Šimurda, Martin Myšička
</p>
<p>
<b>OPEN starší žáci</b>
</p>
<p>
Marek Schiller, Svatopluk Hájek ml., Marek Kovář
</p>
<p>
<b>OPEN celkově</b>
</p>
<p>
Vít Parák, Igor Vlahovič, Karel Kratochvíl
</p>
<p>
Dále byly vyhlášeny nejmladší jezdci 180 a OPEN. A také nejstarší účastník závodu. A také probíhá
soutěž o nej.. karoserii. Je toho opravdu hodně a trvá to skoro hodinu 🙂
</p>
<p>
Poděkování sponzorům cen, časomíře v podobě Pavla Magdy, rodině Vomlelů, pomocníkům v občerstvení
a nevím na koho jsem ještě zapomněl. Kdyby ano, omlouvám se prosím. Moc velký díky přimo řediteli
závodu Vláďovi Vomlelovi, který s tímto unikátním závodem měl mnoho práce, ale vážení . . . stálo
to za to. Díky pane za všechny. Omluvte kvalitu mých fotek, ale fotoaparát v tomto prostředí nechtěl
spolupracovat. <a href=“ http://www.youtube.com/watch?v=kOpdklZ6xYs“ target=“_blank“>VIDEO </a> k nahlédnutí.
</p>