Určice Cup – opět skvělá zábava po celý den

Igor Vlahovič


<p>
12.7.2009 se konal další závod Určického poháru. Kolik jezdců se přihlásilo, tolik i přijelo
a potvrdilo svoji účast startovným. 17 jezdců celkem. Jen Svatopluk Hájek st. nenastoupil, <!– separe –>protože
měl problém s elektronikou. A tak se rozhodl dělat mechanika a nasazovače svému synovi (nasazoval
samozřejmě všem a pomáhal mi i s časomírou, tak jako Karel Martinec).
</p>
<p>
Počasí vypadalo od rána nadějně a za celý den proběhly pouze dvě přeháňky. Jinak bylo hezky a příjemně.
Krytý bazén s vodou o teplotě 28 stupňů – nedalo se odolat a to v přestávce před finálovými jízdami.
</p>
<p>
Poháry a medaile obstaral sponzor tohoto seriálu pan Martin Košťál a pochutiny pro finále C pak majitel
dráhy pan Matějka Jindra. Já to celé zase řídil a na konci ani nebyl fatální omyl ve vyhlášení pořadí.
</p>
<p>
Celý klub Elišky Junkové – skoro půlka startovního pole. Junioři šikovní a nažhavení si to rozdat
o pořadí do finále. A jsou už i takoví, kteří jezdí v A finále… A i ti, kteří poráží OLD star
borce. Takové je jezdecké složení v Určicích.
</p>
<p>
Opět se nastavil stejný čas jízdy, tedy 6 minut. Tři skupiny na rozjížďky a tři na finále. 6, 6 a 5
jezdců ve skupině. Pojďme se podívat na složení skupin:
</p>
<p>
<b>Skupina 3 -</b> Michal Crhonek (nový účastník s modelem NANDA NRX), Filip Matějičný, Martin Hrubý (stále
se zlepšuje), Kamil Hrubý (už mu počátal čip a také se koupal :-)), Petr Nesládek.
</p>
<p>
Petr Nesládek jel bez zbytečných chyb a svým počtem 29. kol a nájezdem 6:03,42 si zajistil TQ na
finále B. Na paty mu šlapal junior Martin Hrubý (28 kol). Soupeřem pro Martina byl Filip Matějičný,
který nejel 27 kol a skončil také v B finále. Kamil Hrubý najížděl v průměru 24 kol, což ho posunulo
do finále C. Nováček Michal Crhonek sice uzavíral startovní pole, ale jel pomalu a opatrně a seznamoval
se s modelem NANDA a i s tratí.
</p>
<p>
<b>Skupina 2 -</b> Antonín Hráček (konečně se rozhodl závodit a nejen přihlížet), Dušan Valenta (nový jezdec
v poli a snad ho uvidíme příště), Martin Šimčík, Pavel Martinec (koupil karoserii od Igora a hned
zajel lépe), Vojta Gargulák, Mikuláš Nesládek.
</p>
<p>
Dvakrát zajel krásně Pavel Martinec (31 kol) a tento nájezd mu zajistil místo v A finále. Ale krásné
souboje o A finále svedl s Martinem Šimčíkem (29 kol). Tonda Hráček, Dušan Valenta a Vojta Gargulák
jeli hodně podobně. A kromě Tondy se oba ocitly v B finále. Mikuláš Nesládek občas chyboval a měl problémy
s modelem (nájez 19 kol).
</p>
<p>
<b>Skupina 1 -</b> Igor Vlahovič (ředitel akce, testoval novou karoserii Rask 2), Svatopluk Hájek ml.,
Tomáš Ovečka (po odmlce opět zpět), Martin Košťál (generální sponzor seriálu, děkujeme), Martin
Skorupski, Vítek Kutal (řešil rychlost modelu).
</p>
<p>
Ředitel závodu zase řediteloval i na dráze. Karoserie Rask 2 v kombinaci s mechovými koly medium (vpředu
i vzadu široké) byly opět úspěšné. Igor získal opět TQ na finále (34 kol). Ale Svatopluk Hájek ml.
měl problémy se servem. Proto se musel spokojit s třetí pozicí na finále A (32 kol). Martin Skorupski
dokázal najet také 32 kol, ale lepší nájezd mu pojistil A finále a position 2. Martin Košťál s
31. koly nechal v A finále za sebou Pavla Martince a také Vítka Kutala.
</p>
<p>
Přestávka před finále = vytvoření finálových skupin, koupání v bazénku a občerstvení. Pohoda a spousta
času pro všechny. Lehce po půl jedné se šlo na finále.
</p>
<p>
<b>C finále -</b> Tomáš Ovečka, Tonda Hráček, Kamil Hrubý, Mikuláš Nesládek a Michal Crhonek. Takto
byli seřazeni piloti tohoto finále. Všechny jízdy vyhrál Tomáš a neměl konkurenci. Velice hezky
ale ukázal jízdu Kamil Hrubý, který si tak pojistil celkově druhé místo v C finále. Tonda kroužil
pomaleji, ale na jistotu. Třetí místo mu bylo odměnou. V zadní části pak bojovali Mikuláš a Michal.
</p>
<p>
<b>B finále -</b> Petr Nesládek, Martin Šimčík, Martin Hrubý, Dušan Valenta, Filip Matějičný, Vojta
Gargulák. Kraloval až do konce závodu v tomto finále – ano Martin Šimčík. Sice se ho snažil
potrápit Petr Nesládek, ale 31 kol jako Martin nedal. Ale Martin Hrubý s novým motorem jel skvěle.
Dojel dvakrát třetí, což mu pomohlo ke třetímu místu celkově v B finále. Dušan to na nájezd vyhrál nad
Filipem Matějičným, který měl stejně bodů. Vojta uzavíral pole v B finále. Pořadí tedy na prvních třech
místech: Martin Šimčík, Petr Nesládek a Martin Hrubý.
</p>
<p>
<b>A finále -</b> Pořadí na startu: Igor, Martin Skorupski, Svatopluk Hájek ml., Martin Košťál, Pavel
Martinec a Vítek Kutal. Igor vyhrál všechny jízdy… a zase se opakuji. Top nájezd 35 kol a dojezd
6:00,11, kolo 9:94. Ale o další místa se bojovalo až do konce. Jednou druhý Pavel Martinec, jednou
Martin Skorupski a jednou Svatopluk Hájek ml. Krásně vyrovnané. Rozhodovaly až další jízdy. Nakonec
lepší nájezd Martina Skorupského před Pavlem Martincem měl za následek toho, že Martin se zaradoval z
druhého místa celkově ve finále A před třetím Pavlem Martincem (oba nájezd 33 kol). Kvůli problémům
se servem již nezajel dobře mladý Svatopluk, ale dokázal najet i 34 kol. Musel se ale spokojit se čtvtým
místem celkově. Martin Košťál to měl rychlé, ale nevyužil svého potenciálu a díky nasazovačům se
posunul více dozadu.
</p>
<p>
V tomto seriálu se díky sponzorům (Martin Košťál, firma Matějka a majitel dráhy pan Matějka st.)
oceňují první tři pozice v jednotlivých finále. V tomto případě je jedno, v jakém finále jedete
a zejména pro omladinu je to po motivační stránce plus. Proto se všichni snaží od začátku do konce.
Vítěze jednotlivých finále již znáte. Ceny předával pan Martin Košťál osobně a já to jen „právně“
potvrdil. Nedošlo k mylnému vyhlášení míst jako naposledy. Raději jsem dvakrát měřil a
jednou řezal…
</p>
<p>
Počasí vyšlo až na ty dvě drobné přeháňky, maximální pohoda v depech i na dráze. Zařízení without
problem. Snad jen doladit tu discilínu v nasazování. Ano prosím, po jízdě choďte ihned nasazovat
kolegy. Ať nemusíme zavést škrtání výsledků :-). Přece jen to občas zejména ve slabší skupině jezdci
potřebují. A každý nějak začít musí.
</p>
<p>
Pokud se závod líbil, potvrďte prosím přihlášku na další závod v srpnu. Díky za účast a podporu a
příště naviděnou závodníci. Podrobnosti s výsledky přímo na stránkách <a href=“ http://rcdrahaurcice.zaby.cz/“ target=“_blank“>Určice Cupu </a>.
</p>