Závod Brno 16.1.2010 – pohled číslo 2

Vladimír Toman


<p>
Vážení kolegové dovolte mi malé zamyšlení nad vývojem závodů Brno – Březí. Na závody Brno-Březí
jsme jezdili se synem velice rádi. Oba jsme jezdili kategorii <!– separe –>Stock180. Poslední dvě sezóny jsme
museli kvůli mým zdravotním problémům vynechat a proto jsme se velice těšili na tu letošní. Po
přečtení technických pravidel Stock180 jsem však byl poněkud rozčarován. Povolit totiž v této
kategorii střídavý systém mi přijde nelogické z důvodu rychlostní výhody. Přestože jsem byl
ujišťován, že systém EZRUN 18A, který byl pro tuto kategorii vybrán je rychlostně stejný jako
klasické motory 180, tak jsem k tomu byl skeptický a rozhodl jsem se jezdit kategorii Open.
Syn zůstal u kategorie Stock, protože si na Open netroufal. Po odjetí třech závodů jsem nabyl
přesvědčení, že mé obavy rychlostní výhody střídavého systému byly opodstatněné. Podle mého
názoru jezdci používajíící systém EZRUN mají očividně navrch. V tomto názoru mě navíc utvrdily
výsledky Igora Vlahoviče, který s tímto systémem bojoval v kategorii Open o první místo. Je
pravda, že Igor je pan jezdec a dokáže zajet s čímkoli. To však nic nemění na tom, že pokud
system EZRUN 18A obstojí v kategorii Open, tak podle mého názoru v kategorii Stock nemá co
dělat. Kategorie Stock má být levná kategorie pro začátečníky a ne příliš zdatné jezdce
(jako jsem například já:-) ). Ostatně podobný názor jste si mohli přečíst v článcích Petra
Nesládka a Svatopluka Hájka st.
</p>
<p>
Dále bych chtěl poprosit pořadatele, aby se zamysleli nad stavbou tratí. Přijde mi, že je
staví čím dál víc techničtější bez jakékoli plynulosti. V dřívějších sezónách, kdy jsem na
tyto závody jezdil, byla alespoň podél jedné strany dlouhá rovinka. Teď dráhy připomínají
spíše bludiště.
</p>
<p>
Na závěr se chci omluvit kolegům z kategorie Open, že jim tam občas zavazím, ale po
dvouleté pauze to chvilku trvá než to člověk dostane zase do ruky.
</p>