Brno 16.1.2010 – reakce na příspěvky

Drahoslav Hejtmánek


<p>
Nezbývá mi z pohledu pořadatele reagovat na oba předchozí články.
</p>
<p>
Každý má tak trochu pravdy.<!– separe –>
Svatopluk Hájek v tom, že EZRUNy jsou rychlejší , lépe řečeno mají lepší dynamiku
startu.
Vláďovi Tomanovi bych trochu oponoval v tom, že nemůže srovnávat 5-ti článek s LiPo
baterií. A naopak se mě celkem líbí , že pouhou výměnou baterie , lze výrazně zvýšit
výkon tak , aby byl konkurenční v open kategorii, bez výměny celé pohonné jednotky.

</p>
<p>
Sváťovi se líbila „krásně“ zatočená trať ( mimochodem autorem trati byl tentokráte
100 % Milan Parák) a Vláďovi připadala jako bludiště …. co člověk to jiný názor
a co s tím ( možná ani nic nepořádat ) ???

</p>
<p>
Výběr střídavého motoru byl prováděn v průběhu loňského roku, kdy jsem společně s
Martinem Láskou odjel mimo soutěž já jeden závod a Martin jeden. Motor měl omezené
časování a sníženou dynamiku rozjezdu o jeden stupeň proti standardnímu nastavení.
Takto byl plně srovnatelný s „dobrou“ 180. A v neposlední řadě tu hrála roli i cena,
která je opravdu příznivá.

</p>
<p>
Nakonec na konci sezóny všichni, kteří se seriálu účastnili a byli přítomni na posledním
závodě s touto volbou souhlasili.

</p>
<p>
Doba jde kupředu a střídavé systémy nelze opomíjet. Nakonec i cenově vyjde
tento set levněji než stejnosměrný regulátor s 180 motorem. A to opomíjím
fakt, že z 10ti motorů jeden je vyjímečný a opravdu jezdí. Dokladem toho jsou
minulé ročníky , kdy dominoval vždy ten , kterému se podařilo vybrat
„TOP“ motor a kdo použil opravdu dobrý regulátor s co nejnižším vnitřním odporem.
Tohle vše odpadá u střídavého systému a navíc pro všechny stejného a s cenou
nepřevyšující 1500,- Kč. ( zkuste koupit za tyto peníze „super jezdící“ 180 a „dobrý“ regulátor)
Výhodou střídavé regulace je navíc to , že lze programově omezovat (
musím přiznat , že původně bylo domluveno, že se nastaví omezení a to takové jaké bylo testováno,
ale skutečnost je taková , že není nikoho , kdo by to kontroloval. Opravdu víc práce při pořádání
nejsem schopen zastat a není nikoho , kdo by se toho ujal) .Proto polemiky o ceně se mi zdají liché.

</p>
<p>
Za této situace , bych byl pro povolit pro ss motory 180 šestičlánek nebo LiPo
baterii 7,4V. Nebo naopak povolit jen 4 článek pro střídavý systém ( to by se ale muselo napřed vyzkoušet,
protože tuto variantu ještě nikdo netestoval s ohledem na funkčnost serva).
Tím by se handicap 180 více jak vyrovnal.
Co vy na to ??? Napište mi na rcmcc(zavináč)rcautomodely.com.
</p>
<p>
S pozdravem všem příznivcům 18-tin
</p>