<p>
<b>LAST UPDATE: 21:02 – video a foto</b>
</p>
<p>
Na dráhu do Pozděchova jsem s kolegou Martinem Skorupskim přijel před půl devátou. Cesta v pohodě,
ale přece jen na poslední chvíli.
</p>
<p>
Trénink na dráze <!– separe –>probíhal již v plném tempu. Dráha na koberci jekor technická jako vždy. Zatáčky
vyznačeny pokličkami. Neradno na ně najíždět – sám jsem to vyzkoušel ve svém minutovém ranním tréninku.
Ale jinak koberec rovný, bez hrbolů.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/AD5xTiOpCW0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/AD5xTiOpCW0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Místo pro mne již bylo rezervováno skoro u časomíry. Ale pro výsledky nemusíte chodit k tabuli.
Fanáni mají wifi připojení a pokud máte PC, můžete se připojit a sledovat výsledky ze své stanice.
Ale pozor – online na internet výsledky neputují. Pouze je máte k dispozici v hale. Ale i tak – na
tento seriál pokrok. I ozvučení doznalo kladné změny.
</p>
<p>
Na ranní rozpravě se upravovaly termíny v návaznosti i na závod 2WD Polná. Fanán Stodola všem
sdělil i pravidla na dnešní závod. Účast nac tomto závodě byla velmi slušná na tak „malý“ seriál
18tin. Já se přihlásil do rekreační kategorie 180tek.
</p>
<p>
Foto a video budete mít k dispozici ve večerních hodinách. Jdu se připravit na první kolo kvalifikace…
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/jGWTqZd98YQ&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/jGWTqZd98YQ&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Nyní vás seznámím se startovním polem v jednotlivých kategoriích. Aby jste mohli vidět skutečnou
účast na tomto seriálu.
</p>
<p>
<b>2WD</b>
</p>
<p>
Svatopluk Hájek st., Libor Holub, Jiří Brabec, Vladimír Vomlel
</p>
<p>
<b>180ka</b>
</p>
<p>
Josef Smrtka, Jan Kupský, Ondra Vomlel, Antonín Hráček, Jan Hartman, Filip Rajdus, Mikuláš
Nesládek, Ondřej Hrbáček, Filip Matějičný, Vladimír Vomlel, Fanán Stodola, Miroslav Křížek, Martin
Myšička, Stanislav Ptáček, Tomáš Brodský, Igor Vlahovič, Petr Nesládek, Pavel Martinec, Svatopluk
Hájek st., Pavel Schiller
</p>
<p>
<b>OPEN</b>
</p>
<p>
Petr Sekula, Filip Pykal, Petr Nesládek, Jan Ptáček, Petr Hartman, Tomáš Rajdus, Martin Kubík,
Karel Kratochvíl, Marek Schiller, Tomáš Brodský, Libor Holub, Martin Kratochvíl, Fanánek Stodola,
Tony Hybler
</p>
<p>
Vidíte sami, že účast je vysoká a mnozí jezdci jedou více jak jednu kategorii.
</p>
<p>
Ještě před startem se řešilo zapojení čipů a další drobnosti. Ale pak už se mohlo začít s ostrým
závodem a na dráhu vyrazily jako první dvoukolky.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 1 2WD</b>
</p>
<p>
Tak zde začal udávat tempo Jirka Brabec, který nadělil kolo Sváťovi Hájkovi z teamu ALS. Ale naprosto
vyrovnaný výsledek se Sváťou zajel Vladimír Vomlel. Libor Holub nějak stagnoval a to po ujetí jednoho
kola. Tato kategorie dnes má nejmenší účast. Pouze 4 jezdci se utkají o místa na pomylsné bedně.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 1 180</b>
</p>
<p>
Nejpočetnější kategorie v dnešním dnu. I zde se před startem ještě ladily čipy a časomíra. A první
borci vyrazili na trať. A nasazovači se nenudili. Zejména mladí junioři, které jsem viděl v první
skupině na tribuně se ještě mají co učit. Ale i tak jim musím vzdát poklonu. Chce to čas a nasazovače
nebudou již potřebovat. Mezi mladými kluky však startovali i old star jezdci a senioři. Například
Fanán Stodola (který bez brýlí na tribunu nemůže), Tonda Hráček (RC klub EJ Zlín) – znám jej nejen
z Určického poháru a v podstatě mu vděčím za skvělou účast na něm v podobě mladých klučinů. Ti tam
v létě 2009 ladili formu na tento zimní seriál. Dal se očekávat souboj o první místa mezi Pavlem
Schillerem, Tomášem Brodským, Pavlem Martincem a dalšími. Igor Vlahovič pojede Raptor s motorem 180
a uvidí se, kdy odejde do věčných lovišť. Dnes to pro něj bude zatěžkávací zkouška formou zatížení
a teploty. Sledoval jsem ze svého místečka jízdu modelů a bude to velmi vyrovnané a zajímavé. A to
nejen na předních místech, ale i na dalších pozicích. A to vzhledem k tomu, že se jede systémem
nejlepšího nájezdu a času – pak máte možnost zaútočit na první místo z jakékoliv skupiny. Ale to vám
asi nesděluji novinku. Na předních místech se objevil Pavel Schiller, Tomáš Brodský a Igor Vlahovič.
Ale Raptor si se 180kou nerozumí. Po 5 minutách jízdy motor hořel a model byl pomalejší jak ostatní
A tak na řadu přichází Xray. Tam to tak trpět nebude.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 1 OPEN</b>
</p>
<p>
Petr Sekula, Petr Nesládek a Filip Pykal – všichni v jednom kole. Velmi vyrovnaná jízda. V druhé skupině
to vzal do svých rukou kdo jiný, než Karel Kratochvíl. Nechal za sebou Toma Brodského i Martina
Kratochvíla. Dobře zajel i Libor Holub. Marek Schiller zatím ne úplně na špici – bude muset přidat.
Zde modely kroužily rychleji a kolo se dalo zajet pod 13. sekund.
</p>
<p>
Před druhým rozřazovacím kolem jsem měl trochu práce. Předělat elektroniku z Raptor TC do
XRAY M8 PRO. Do toho dotazy, Karel Martinec přišel s kávou a ptal se na to, kolik sladím…
Do toho Fanánek Stodola studoval vykuchaný Raptor… No uznejte – u tohoto dělat a ještě dávat
pozor na průběh. No nic, jdeme se podívat na kolo druhé:
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2 2WD</b>
</p>
<p>
Sváťa Hájek si řekl, že bude muset přidat. A povedlo se. Vyhrál tuto jízdu i když ve stejném kole
dojel i Libor Holub. Vláďa Vomlel skončil při nájezdu 16. kola. Škoda, že tu není dnes více jezdců –
bylo by to zajímavější.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/IEpTdlTsiJo&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/IEpTdlTsiJo&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2 180</b>
</p>
<p>
Opět potřeba práce nasazovačů u první skupiny a také přísný dozor traťového komisaře. Ten hlídal
čistotu jízdy a zda si borci dráhu nezkracují. Opět skoky autíček přes poklice. Igor nasazením
modelu Xray najel 21 kol (jako Karel Kratochvíl v OPEN) a nechal za sebou jak Toma Brodského, tak
i Pavla Schillera (oba 20 kol). Z toho plyne, že Reptor díky řemínkům a jejich odporu motor řady 180 přetěžuje
a model nejede svižně. V XRAY na převod 42/21 byla teplota motoru v pořádku a vše jelo
hladce a lehce. Petr Nesládek si to rozdal v tomto kole s Pavlem Martincem. Oba v jednom kole (19 kol
nájezd). Jinak ozvučení v průběhu jízdy naprosto slyšitelné a jasné.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace číslo 2 OPEN</b>
</p>
<p>
Rajdus Tomáš zajel také 21 kol a utká se zřejmě s Karlem Kratochvílem. Petr Sekula najel 20 kol. Petr
Nesládek jede i OPEN a zde najel taktéž 19 kol jako ve Stock. Zde auta mají sice velký výkon, pokud
tam máte střídavý systém. Ale na tomto typu trati se totö plus smazává a vyhrává ten, kdo jede plynulou
a čistou stopu. Ale i v průběhu 10ti minutových finále se ze zadní pozice můžete propracovat dopředu.
To platí pro všechny kategorie i jezdce.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/ZzbFBq3pMiI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/ZzbFBq3pMiI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Nyní následuje chvíli přestávka a jdeme na hlavní část dne – finále na 10 minut.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 1 2WD</b>
</p>
<p>
10 minut jízdy je i pro zkušené jezdce skutečným „nářezem“. Krásné souboje mezi Jirkou Hrabcem,
který vyhrál tuto jízdu s nájezdem 39. kol. Ale i Libor Holub a Sváťa Hájek st. to měli
hodně těsné. Rozdíl kola mezi těmito jezdci není na tak dlouhý interval žádná ostuda. Vláďa
Vomlel nejel nyní 34 kol.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 1 180</b>
</p>
<p>
Před startem první skupiny někteří nepochopili, jak postupně projet smyčku pro kontrolu čipu.
Pak ještě chvíli trvalo postavení na start no a potom – konečně start. A zase 10 minut. Co na to
méně zkušení jezdci ? Vydrží se koncentrovat po celou dobu ? Do boje nastoupil Fanán, Tonda Hráček
a i omladina. A bylo se na co dívat. Jezdci měli problém s držením stopy a občas přeskakovali mantinel.
Ale komisař (policajt) – tomu nic neuniklo. A tak se kluci museli snažit. Standa Ptáček vyhrál první
skupinu před Josefem Smrtkou (32 kol). Druhá skupina: opět chvilkové zdržení – řešení čipu. Sváťa
Hájek se po startu ujal vedení. A trochu soupeřům ujel. Ale i on chyboval a hned ztratil. Zde již
jezdci jeli v klidu a bylo méně chyb. A Sváťa vyráběl další chyby. A tím ztrácel. Zato Hrabec
Jirka vedl celou dobu před ALS teamem. <b>Třetí skupina</b> – Igor se ujal vedení, ale několikrát
sám chyboval a pak musel dohánět Toma Brodského. Pavel Schiller jezdil na třetí pozici. Igor vyhrál
první rundu s nájezdem 41. kol před Tomem (40 kol) a Pavlem (39 kol).
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/5ke9d5sBE4A&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/5ke9d5sBE4A&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Finále číslo 1 OPEN</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 2:</b> Marek Schiller, Fanánek Stodola a Petr Nesládek – takové bylo pořadí v cca 4. minutě.
První skupina Openů jela 10ti minutový maraton. Soustředit se po tuto dobu ve Stock je dost náročné.
No a u rychlejšího modelu – je to přirozeně těžší. Naprosto těsný výsledek mezi Markem Schillerem
Fanánkem Stodolou. Oba 40 kol. Vyhrál Marek, ale těsně. Petr Nesládek si udržel nyní třetí pozici.
<b>Skupina 1:</b> start bez problémů. Karel Kratochvíl do čela po startu. Méně kolizí. Bylo se na
co dívat. Karel první, Tomáš Brodský druhý – takové pořadí bylo cca v půlce limitu. Petr Sekula přerušil
jízdu – po kolizi s Karlem Kratochvílem ztratil tlumič a pérko. Karel dotáhl jízdu do úspěšného
konce.
</p>
<p>
Další kolo finálovek začímá bez prodlení. Máme se na co těšit. Ještě 3 jízdy po 10ti minutách a
to se ještě může hodně stát.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 2 2WD</b>
</p>
<p>
Hrabec Jirka zvítězil před Liborem Holubem. Sváťa až třetí. Ale jen díky chybám, které prováděl.
Ovšem Sváťa tlačil na druhého Libora a dojel jen se ztrátou 7. sekund.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 2 180</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> opět na startu Fanán Stodola, který si od Igora nechal prověřit model. Tonda Hráček
se maximálně soustředil na jízdu a i když trochu kličkoval, pokličku potkal vyjímečně. Opět auta na
boudě a práce nasazovačů v plném tempu. Josef Smrtka dojel jako první před Standou Ptáčkem (oba 32
kol). Mikuláš Nesládek byl napomínán za krácení tratě. Tonda Hráček dojel klidnou jízdou na 5. místě.
<b>Skupina 2:</b> Ondra Vomlel, Sváťa Hájek, Vláďa Vomlel, martin Myšička. Vyhrál ALS Racing pod
vedením Sváti. Ostatním ujel o více jak dvě kola. <b>Skupina 1:</b> Igor jel nyní ještě Xray M18 PRO.
Ale díky Martinovi Skorupskému pojede další dvě jízdy s Raptor. Ano – Martin mu podložil řemeničky,
vyčistil a vše funguje mnohem lépe. A tak dojde ke změně a budete moci srovnat výsledky s oběma
modely. S modelem Xray Igor bez chyb najel 42 kol. Tomáš druhý (40 kol) a třetí nyní Martin Kratochvíl.
Pole uzavřel Mirra Křížek.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/PBz_Yo23w1o&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/PBz_Yo23w1o&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Finále číslo 2 OPEN</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> nyní jsem předělával modely a na Raptor TC dal převod 42/18. A tak jen ve zkratce
výsledky. Marek Schiller první před Fanánkem Stodolou (oba 41. kol). Třetí nyní Filip Pykal (39 kol).
<b>Skupina 1:</b> Karel opět vítězem s nájezdem 45. kol před druhým Tomem (44 kol). Třetí Tomáš Rajdus
(43 kol). Pole zakončil Martin Kratochvíl (22 kol).
</p>
<p>
Na další kolo je tedy připraven u Igora opět Raptor. Hned po finále budeme vědět rozdíly.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3 2WD</b>
</p>
<p>
Libor Holub ukázal kolegům, že mu to jde. Nájezd 41. kol před Jirkou Hrabcem a třetím Sváťou
Hájkem. Team ALS asi přemýšlí o lepším postu na konci závodu. No má na to ještě jedno kolo jízd.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3 180</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> opět střelci na scéně a opět práce nasazovačů. Skvěle zajel nyní Filip Matějičný,
který za sebou dokázal udržet i Josefa Smrtku (oba 32 kol). Mikuláš Nesládek se zaradoval z místa
třetího. Více smůly si v této jízdě odnesl Jan Hartman. Fanán Stodola bojoval o pozice s Tondou
Hráčkem. <b>Skupina 2:</b> zde Sváťa chtěl vyhrát. Ale musel přenechat první místo Jiřímu Hrabcovi.
Třetí dojel Ondra Hrbáček. Vražedný boj – Ondra a Vláďa Vomlelovi. Mladý pojel tátu, ale oba
v jednom kole. <b>Skupina 3:</b> Igor tak tak udržel za sebou Toma a Pavla. Raptor i přes odlehčení
chodu jel pomaleji. Kdybych dal 42/21 – motor nevydrží. 42/18 – teplota byla na hraně. Takže
opravdu 180ka nemá výkon a s řemínkovým pohonem se nesžívá. Igor najel nyní 41 kol. Tedy o kolo méně
jak s Xray M18 PRO. Na druhé pozici papírově Pavel Schiller a třetí Tom Brodský. Ale zřejmě mu
to nezapočítalo, měl by být asi za Igorem a v kole. Pavel Martinec, Martin Kratochvíl a Petr Nesládek
dojeli v jednom kole (38 kol).
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/Fc7mpTOw4SI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/Fc7mpTOw4SI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3 OPEN</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> Marek Schiller vyhrál s náskokem jednoho kola před Filipem Pykalem a třetím
Petrem Nesládkem. <b>Skupina 2:</b> nádherný souboj Tomáše Brodského a Karla Kratochvíla, kdy
Karel byl nakonec lepší. A to o cca dvě sekundy. Třetí dojel Libor Holub.
</p>
<p>
Ptáte se asi, proč jsem opět napsal stručně výsledky ? Odpověď zní: opět jsem měnil elektroniku
mezi modely a na poslední jízdu dám opět Xray M18 PRO. Přece jen motor v Raptorovi trpí.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 4 2WD</b>
</p>
<p>
Libor Holub asi zvítězí celkově, protože dokázal vyhrát poslední jízdu. ALS se spokojí s místem
třetím, protože ho za sebou nechal kolega Hrabec. Vláďa Vomlel – dnes bramoborová medaile.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 4 180</b>
</p>
<p>
<b>Skupina 1:</b> pilot tůruje svůj model, když mu nasazovač opravuje baterie… mezi tím skok
modelu přes pokličku a vzápětí další. Tak i v poslední finálové jízdě takto vypadala jízda skupiny
C (tedy první). Nicméně vyhrál Mikuláš Nesládek. Opět souboj s Josefem Smrtkou. Ale ten chyboval
a ztratil kolo. Třetí Standa Ptáček. Jan Hartman uzavřel pole této skupiny. <b>Skupina B:</b>
Sváťa Hájek potřeboval pomoc Fanánka Stodoly, ale pak pokračoval v jízdě. Tato skupiny byla
mnohem klidnější než předchozí. Občas model přeskočil přes zábranu, ale vždy to piloti celkem
zvládali. Vyhrál Jirka Hrabec před Ondrou Hrbáčkem a Svatopluk Hájek. <b>Skupina 3:</b> Igor
opět s XRAY a v klidu si dojel pro celkové vítězství. Dokázal najet opět 42 kol a nechal za sebou
jak druhého Pavla Schillera, tak i třetího Toma Brodského. Ten měl na začátku kolizi a ztratil.
Nebyla to však jeho chyba.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 4 OPEN</b>
</p>
<p>
<b>Finále B:</b> krásná jízda Fanánka Stodoli a jeho vítězství v této jízdě nad Markem Schillerem.
Oba nájezd 41 kol. Petr Nesládek a Petr Hartman nenastoupili. <b>Finále A:</b> Karel Kratochvíl
porazil Toma Brodského. Ale byl v jednom kole. Třetí nyní Rajdus Tomáš.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/UKR8tZKlaSI&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/UKR8tZKlaSI&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Řeknu vám, že montovat pořád modely, psát, točit a všechno kolem – to bylo dnes hodně práce. Ale
užil jsem si to na 190%. Z mého pohledu příjemná a přátelská atmosféra těchto závodů. Občas mírné zdržení, ale
kde se to nestává. Potvrzuji tímto slova Sváti Hájka st., že si zde zajezdíte více než by jste
si mohli představit. 2x 5 minut a potom 4 x 10 minut finále – je to málo ? Ještě že jsem jel
kategorii 180. To je celkem v klidu a pohodě. Obdivuji OPEN a piloty s rychlejšími stroji. Dle
mého názoru má tento seriál modelů 18tin další slibnou budoucnost před sebou.
</p>
<p>
Vyhlášení výsledků proběhlo ihned po závodě a nezbývalo, než se odebrat po skvělém závodním dnu
ke svým domovům. Fotky vítězů neuvidíte. Zde se nepředávají poháry, pouze se čtou výsledky.
Ty se udělují až na závěr seriálu. Podrobné průjezdy a celkové pořadí závodu najdete samozřejmě
na stránkách klubu. Těším se na vás na dalším závodě.
Ve večerních hodinách budete mít k dispozici záznamy a foto.
</p>
<p>
P.S. foto máte prosím od pana Karla Martince. A také mnohokrát děkuji Tonnymu Hyblerovi za natočení záznamů A stock i těch dalších…
</p>