Co se dělo na dráze Určice dne 24.4.2010 ?

Igor Vlahovič


<p>
Dne 24.4.2010 se sešli zástupci RC klubu Elišky Junkové (Karel Martinec, Petr Nesládek s dětmi), zástupci ALS Racing
Morava – kluci Hájkovi společně se mnou, aby <!– separe –>jsme otestovali dráhu v Určicích po zimní sezóně. Jindra Matějka st. provedl
některé úpravy na dráze a další drobnosti. Počasí super, nálada naladěna na 100% a tak nic nebrání započatí testů dráhy.
</p>
<p>
Jednalo se o otestování nového povrchu, zjištění optimálního převodového poměru pro motor 280 a LiPo. Protože tato kombinace
je na letošní pohár předepsána a to kromě dosluhující kombinace motoru 180 a 5ti článku.
</p>
<p>
Složení testovacích pilotů zajistilo objektivní výsledky. Podrobně budete seznámeni s výsledky.
</p>
<p>
Nový povrch, tedy lépe řečeno, natřen speciálním nátěrem zajistil to, že se mi řemínkový pohon okamžitě zanesl. Drobný prach
se nanesl do řemeniček a bylo vymalováno. A tak přišla na řadu rozborka. Ale kluci začali testovat. Povrch se i vysál a potom
to bylo o poznání lepší. Všichni jeli mechová kola. Gumová kola neseděla tak, jak na minulém povrchu.
</p>
<p>
Borci se shodli, že nyní nejlépe fungují mechy. Igor opět media Xray a pohoda. Gripu až moc. Ostatní jeli domácí produkce vpředu
a na zadní nápravě Corally Gold. Gumová kola přijdou na řadu až po vyčištění tratě.
</p>
<p>
Převodové poměry byly na modelech Xray M18 Pro a Raptor TC18 od 36/18 – 36/22. Sváťa Hájek měl převod 42/20. Modely Pavla Martince
a Igora Vlahoviče měly stejnou rychlost. Pavel 36/18 a Igor 36/22. Ale teplota motoru u Igora byla velmi vysoká. Na motoru se nedala udržet
ruka. Možná i díky odporu řemínků.
</p>
<p>
Přesně ve 14:57 vypadla Petrovi Nesládkovi poloosa. Ale našla se rychle. Hliník na tmavém povrchu se hledá krásně. Model opraven
a jelo se dále.
</p>
<p>
Pak jely všechny modely naráz a moje žena natáčela. Vypadá to, že to bude vyrovnané. Modely jely přibližně stejně. Ale převod
36/22 na Raptorovi se neosvědčil. Po 5. minutě jsem cítil úbytek výkonu a motor hořel. Ale jinak mechy medium opravdu nádhera.
Pokud budou fungovat i gumová kola, bude to ještě lepší.
</p>
<p>
Potom Igor změníl na modelu Raptor převod z 36/22 na 42/22 a motor již měl provozní teplotu mnohem lepší a přitom ani na rovince
neztrácel. A tak byl zřejmě nalezen optimální převod na tento podvozek. Ano po cca 10. minutách jízdy neztrácel na výkonu. Na těžký
převod ano.
</p>
<p>
Po odpoledním jěždění všichni spokojeně odcházeli s pocitem příjemně prožitého sobotního odpoledne. Přitom bylo zjištěno, že kombinace
motoru 280 a LiPo 2S je pro tuto dráhu dobrou volbou. Jen se nesmí přehnat převodový poměr. Pak motor ztrácí po ca 4. minutách
na výkonu. Na nově natřeném povrchu mechová kola seděla bravurně. S gumovou směsí to bylo horší. Ale až bude nagumováno, situace
se může změnit. Nicméně v této rychlosti nemám o výdrž mechových kol medium Xray strach.
</p>
<p>
Uvidíme se na prvním závodě 15.5.2010 přátelé. Níže máte foto z akce a video, jak to v tento den na a kolem trati vypadalo.
Mnoho záběrů jak z kamery, tak i z fotoaparátu pořídila moje drahá žena, za což ji mnohokrát děkuji.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/xonx93Xoal8&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/xonx93Xoal8&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Pokud vás zajímá pohled na akci ze strany RC EJ, stačí navštívit následující
<a href=“http://rcejunkove.zaby.cz/index.php/lanky/lanky/119-urice-testovani-drahy“ target=“_blank“>ODKAZ</a>.
</p>