<p>
<b>LAST UPDATE: 2.8.2010, 10:37 – video opraveno</b>
</p>
<p>
Máme tu další závod seriálu Určice Cup 2010. Tento den se jede jako náhrada za zrušený termín v období ME Large Scale 2010. Ale to vůbec nemělo vliv na účast. Dokonce přijeli noví jezdci z <!– separe –>Polné. Ano, na dráhu zavítala rodina Vomlelů.
</p>
<p>
Všichni přijeli těsně po osmé hodině. Kromě Vomlelů přijel i kolega s Martinem Pokorným – Honza Štambera. Jezdci se chodili postupně presentovat. Ale musel jsem je vyzívat, protože většina již trávila čas na tribuně a testovala svoje stroje.
</p>
<p>
Presentace je nyní pomalu u konce a proběhne ranní rozprava. Za chvíli vám přinesu seznam dnešních závodníků…
</p>
<p>
A kdo se dnes do závodu přihlásil ? Celkový počet jezdců se ustálil na 14. Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek, Svatopluk Hájek ml., Pert Nesládek, Pavel Martinec, Jan Kupský, Vítek Kutal, Martin Pokorný,
Honza Štambera, Petr Hráček, Antonín Hráček, Vladimír Vomlel, Ondra Vomlel, Martin Myšička.
</p>
<p>
Byly vytvořeny 3 kvalifikační skupiny v počtu 5 / 5 / 4. Za 10 minut startuje první skupina a jezdci jsou nažhaveni.
</p>
<p>
<b>První kolo kvalifikací</b>
</p>
<p>
První skupina vyrazila na trať. Vladimír Vomlel se ujal vedení a nenechal nikoho na pochybách, že zde bude umět kroužit. Držel se ho Martin Myšička, ale pak ztratil. Ondra Vomlel klouzal a tudíž nemohl pomýšlet nyní na vítězství.
</p>
<p>
Druhá skupina s malým zpožděním na dráze. Před startem se ještě jezdci přesvědčovali o správnosti zapojení svých čipů. Od začátku to byl souboj Sváti Hájka a Honzy Kupského. Těsně za sebou. Honza Štrambera jel poprvé a teprve dráhu poznával. Ale každý je zde poprvé. Sváťa Hájek zajel best lap 10:48. Sváťa jízdu vyhrál s nájezdem 31 kol. Druhý Vítek Kutal (28 kol).
</p>
<p>
Třetí skupina vyrazila na dráhu. Všichni se nyní řadí za mostem a odtud startují. Aby bylo vidět na modely. I finále se nyní takto budou startovat. Pro lepší přehlednost. A jak to dopadlo zde ? Igor Vlahovič se dotal do čela a vyhrál první jízdu. Na dalších pozicích to bylo od začátku vyrovnané. Ale piloti i zde chybovali. Sváťa Hájek ml. druhý se ztrátou 1. kola na Igora. Petr Hráček jel i druhý, ale i on chyboval a to ho stálo druhé místo v jízdě. Petr Nesládek měl problém s modelem.
</p>
<p>
<p>
<b>Druhé kolo kvalifikací</b>
</p>
<p>
Nasazovači na svých místech, jezdci v pozoru. Potvrdí Vláďa Vomlel kvality z první jízdy? Opět se ujal vedení v jízdě. Za ním se vezl syn Ondra. Oba pokořili čas na kolo pod 12 sekund. Ondra dokonce triumfoval otce. Posléze Vláďa zajíždí ještě lepší kolo (11,24). Krásná jízda, kde vítězí opět Vláďa Vomlel.
</p>
<p>
Martin Pokorný nastoupil na tribunu ve slušivém kloboučku. Hned jsem ho musel vyfotit. Pomůže mu k lepšímu nájezdu? Svatopluk Hájek st. po startu ve vedení. Sváťa zajel i nej kolo v podobě 10,55.
V této skupině jede nejlepší stopu. Ta je odměnou v podobě dobrého výsledku a první pozice. Vítek Kutal pokořil hranici 12. sekund na kolo. Honza Štambera nenastoupil na tuto jízdu pro technické problémy s RC soupravou.
</p>
<p>
Borci ladili svoje modely, aby se dotáhli na vedoucího Igora Vlahoviče. A jak se jim to podařilo?
Pavel Martinec dojel druhý za Igorem. Ve stejném kole. Petr Hráček slušně čekal na Sváti Hájka ml. po kolizi. Sváťa stále stál a komentoval to, že si raději upraví Expo funkce na vysílači. A tak Petr poněkud ztratil. Petr Nesládek nyní bez potíží s velkým přítlakem na zádi vozu třetí. Na net posílám i aktuální foto.
</p>
<p>
Jak to vypadá po třetím kole kvalifikací?
</p>
<p>
Jezdci se snažili, co mohli. Po vyhodnocení výsledků v PC se vytvořily následující finálové skupiny:
</p>
<p>
C skupina – Ondra Vomlel, Tonda Hráček, Jan Kupský, Honza Štanbera
</p>
<p>
B skupina – Petr Hráček, Vláďa Vomlel, Vítek Kutal, Martin Myšička, Martin Pokorný
</p>
<p>
A skupina – Igor Vlahovič, Pavel Martinec, Svatopluk Hájek ml., Petr Nesládek, Svatopluk Hájek
</p>
<p>
Přesně ve 13:00 startují finálové jízdy tohoto dne.
</p>
<p>
<b>Finálové kolo 1</b>
</p>
<p>
Honza Štrambera jede dne svůj první závod. Ale sbírá zkušenosti. A tak ve skupině C krouží na polední pozici. Zde jasně dominoval Ondra Vomlel, který za ebou nechal Tondu Hráčka i Jana Kupského.
</p>
<p>
Po startu Vláďa Vomlel musel přerušit jízdu. Petr Hráček se dostal do vedení a zajel brzy i bet lap
10,14. Vláďa e na trať vrátil, ale ztratil. Martin Myšička soupeřil s Vítkem Kutalem. Petr jízdu vyhrál.
</p>
<p>
Poslední skuina A odstartovala pod vedením Karla Martince, který mi dnes opět pomáhá u časomíry. Igor po startu chvíli bojoval s Pavlem Martincem, ale ten vzápětí chyboval. Pak již Igor jízdu dokončil úspěšně do konce. Pavel nadělal mnoho chyb a pustil před sebe Sváti Hájka ml., který dojel druhý. Svatopluk Hájek st. – i ten dokázal dojet Pavla Martince. Petr Neládek bohužel neuspěl v této jízdě.
</p>
<p>
<b>Finálové kolo 2</b>
</p>
<p>
Ještě před startem probíhala diskuse na téma systému jízd v závodě. Ale to nic nezměnilo na tom, že finálové kolo číslo 2 se dalo do pohybu. Ještě Honzík Kupský si vzal před startem brýle, já vyfotil modely a piloty a už to jelo. Velmi těsné rozestupy mezi prvními třemi – Janem Kupským, Tondem Hráčkem a Ondrou Vomlelem. Ten mírně ztratil, když kontroloval model. Otec Jana Kupského podporoval syna z povzdálí a mladý se snažil. Ondra Vomlel zvítězil v této jízdě s nájezdem 27. kol.
</p>
<p>
Ještě oprava pozice čipu Martina Pokorného a opět všichni vystartovali do své druhé finálové jízdy. Petr Hráček opět první a opět best lap. Martin Pokorný měřil !!! Vítek Kutal vs Martin Myšička – opět krásná podívaná. Trochu emoce na tribuně a vítězí Petr Hráček před Vítkem Kutalem, Vláďou Vomlelem, Martinem Myšičkou a Martinem Pokorným.
</p>
<p>
Poslední skupina A a v čele opět Igor Vlahovič. Petr Nesládek dokázal udržet krok a najel 33 kol a nechal za sebou Pavla Martince, Sváti Hájka ml. i staršího. Mladý Hájek si stěžoval na klouzání a i Hájek st. potvrdil jeho názor. Přitom mladý jede 2wD, starší pak 4WD. Vítězem dnešního závodu je Igor Vlahovič, ale o další pozice se vede boj v poledním kole finálovek…
</p>
<p>
<b>Finálové kolo 3</b>
</p>
<p>
Poslední možnost si vylepšit nájezd. Honza Štambera nepočítal hned od začátku. Po nárazu se mu posunul čip. Ondra Vomlel je v této skupině nejlepší a opět se dostal do vedení. A nasazovači měli dost práce. Především nejvíce běhal Martin Pokorný. Jan Kupký skončil v 10. kole. Seděl na tribuně a čekal na konec jízdy. Nejvíce neho bylo v tunelu, kde bylo i nejvíce práce. Právě tam bylo místo pro Martina Pokorného. Ondra opět vítězem s nájezdem 28 kol.
</p>
<p>
Před startem se hledaly díly z modelu Honzy Kupského. Ten jede nyní na tábor a tak nás opustil dříve. A jak dopadla tato jízda? Petr Hráček ve vedení před Vítkem Kutalem, Vláďou Vomlelem… Někteří jezdci provokovali Petra Hráčka slovně – Don Quichote, černý blesk atd… Náramně se všichni bavili. I přes provokace Petr vedl v jízdě a dokončil ji na prvním místě. Vítek Kutal udržel druhé místo.
</p>
<p>
Igor potvrdil kvality a vítězí i v poslední jízdě. Jízdu pokazil Pavel Martinec, který skončil čtvrtý. Sváťa Hájek ml. dokončil jízdu na druhé pozici a nechal za sebou Petr Nesládek. Sváťa Hájek st. sice nevyhrál, ale radoval se, jak i zajezdil. A o tom to hlavně v Určicích je.
</p>
<p>
Celkové pořadí po závodě je následující:
</p>
<p>
1. Igor Vlahovič, 68, 12:16.44
</p>
<p>
2. Petr Nesládek, 65, 12:08.63
</p>
<p>
3. Svatopluk Hájek ml., 65, 12:09.74
</p>
<p>
4. Petr Hráček, 64, 12:05,90
</p>
<p>
5. Pavel Martinec, 64, 12:06,28
</p>
<p>
6. Svatopluk Hájek, 62, 12:03,95
</p>
<p>
7. Vítek Kutal, 59, 12:18.48
</p>
<p>
8. Ondřej Vomlel, 57, 12:17.06
</p>
<p>
9. Vladimír Vomlel, 56, 12:00.97
</p>
<p>
10. Martin Myšička, 56, 12:17.50
</p>
<p>
11. Antonín Hráček, 53, 12:15.27
</p>
<p>
12. Jan Kupský, 51, 11:59.99
</p>
<p>
13. Martin Pokorný, 51, 12:38.91
</p>
<p>
14. Honza Štambera, 23, 11:50.12
</p>
<p>
Ještě nás čeká vyhlášení výsledků. Toto se bude také dokumentovat. Vydržte prosím…
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/LJiQ51p3pxA&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/LJiQ51p3pxA&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Vyhlášení proběhlo za účasti všech. Na závěr proběhal opět tisková konference. Zde se Sváťa Hájek st. ptal na spokojenost jezdců, spolehlivost modelů atd. Jedině se nekropilo šampusem, protože pak jsou piloti a dráha zcela ulepení. Připravím ještě video souhrn z dnešního dne a záznam
z tiskovky.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/4nlhfObptgE&hl=cs_CZ&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/4nlhfObptgE&hl=cs_CZ&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>