<p>
Závod v Určicích nebyl přenášen tentokráte online, a to pro malý počet účastníků.
Vzhledem k dovoleným a jiným závodním akcím se sešlo 7 jezdců. Ale <!– separe –>příkladem může být
Petr Hráček, který jezdí seriál GP F1 Elišky Junkové a dal přednost tomuto klání. Přitom
se měly jet formule v Prostějově.
</p>
<p>
Ty se však nakonec nekonaly a na dráhu přijel i Tonda Hráček a zapojil se do závodění. Vynechal
jednu kvalifikaci a byl dodatečně zařazen do startovní listiny. Pochlubil se svojí formulí F104
a přednesl návrh závodů těchto strojů na příští sezónu.
</p> <p>
A teď už jasně a stručně k dnešnímu průběhu. Není potřeba se podrobně rozepisovat. Ale i tak se
podaří vystihnout atmosféru akce.
</p>
<p>
1. Počasí vyšlo. Až na občasné krápnutí bylo příjemné počasí a teplota, kde motory rozhodně netrpěly. Jakmile
se více oteplilo, promítlo se to do adheze modelů. Lépe to sedělo v chladnějším počasí. Většina jezdců jela
mechová kola, přičemž někteří laborovali se svým pneu a dělali na něm vzorek. Prý se jim to osvědčilo.
</p>
<p>
2. Atmosféra byla taky super. Ostatně jako vždy. Je jedno, kolik se v Určicích sejde lidí. Již od rána panovala
pohoda, a to zejména v depech. Na dráze to občas vřelo a občas padala slova, která se zde nedají publikovat. To by
člověk nevěřil, co může vyřknout nezletilé dítě. Ale bylo to v rámci adrenalinového boje, a tak se to dá chápat.
</p>
<p>
U Martinců to vřelo nejen na dráze, ale i v depu. Ale zde je to skoro na denním pořádku. Ostatní depa byla v pohodě.
</p>
<p>
3. Účast. Sice menší, ale i tak závod jako o život. Na start 4. kvalifikací a 3. finále se postavili Igor Vlahovič,
Petr Hráček, Petr Nesládek, Filip Pykal, Pavel Martinec, Mikuláš Nesládek, Antonín Hráček. Jelo se opět na 6 minut, aby
jezdci měli možnost srovnání výkonů z minula.
</p>
<p>
4. kvalifikace. Ty se jely v počtu 7 jezdců. Sedm modelů na trati byl opravdový adrenalin. Jak komentoval Petr Hráček
tuto situaci: bude zde hrát roli „faktor náhody“. A měl pravdu. Vyhýbat se slabším jedcům na této trati v tomto počtu byl
pro mnoho jezdců opravdu zážitek. Potlesk sklízel Tonda Hráček, který měl problém s jízdou v tunelu. A tak nasazovači,
kterých moc nebylo (když všichni byli na tribuně), měli hodně práce. O to se starali Karel Martinec a Jindra Matějka st.
Nakonec počítač vyjel konečný sort na finálové skupiny, který se pro jistotu rozdělil na dvě skupiny. A to z důvodu nasazování
a pro více prostoru na trati. A skupina: Petr Hráček, Petr Nesládek, Pavel Martinec, Filip Pykal. B skupina: Igor Vlahovič,
Mikuláš Nesládek, Tonda Hráček. Ptáte se proč Igor Vlahovič v B skupině ? Igor vyhrál kvalifikace, ale dobrovolně se zařadil
do „slabší “ skupiny. Ale neměl to tam vůbec lehké…
</p>
<p>
5. finálové jízdy. Tak zde to v Ačku bylo velmi vyrovnané. Souboje Petra Hráčka / Petra Nesládka a Filipa Pykala / Pavla Martince
byly nádherné, těsné a skoro čisté. Petr Hráček dokonce po prvním kole finále vedl a měl nejblíže k hlavní ceně v tomto závodě. Igor
Vlahovič v B skupině měl obtížné předjet soupeře. Tonda Hráček často stál pod mostkem a Mikuláš v prvních dvou Igora „blokoval“ a
měl z toho radost. Tím pádem i po druhém kole finále Petr Hráček vedl. Navíc Igorovi začalo zlobit servo, které konečně po sezóně(roční),
odešlo. Bylo to to původní dodané ve stavebnici !!! A tak rozhodovala poslední jízda. Všichni se připravovali. Petr Hráček ladil pneu,
Igor měnil servo, Pavel Martinec měnil šroubky motoru atd. U Pykalů řešili porušené HARDCASE pouzro jejich LiPo GM.
</p>
<p>
Poslední finále Igor konečně zajel nájezd 35 kol, což se mu doposud nepovedlo. Druhá jízda dopadla díky servu katastrofálně. Zato
Petr Hráček poslední jízdu pokazil a najel o kolo méně. Tím pádem Igor zvítězil celkově. Ale Petr byl pro Igora těžkým soupeřem.
Petr Nesládek udržel třetí pozici. Filip Pykal dokázal pojet Pavla Martince. Ale výsledky byly velmi těsné. Níže máte trochu čísel v
pořadí: místo, jezdec, počet kol, čas
</p>
<p>
1. Igor Vlahovič, 69, 12:08.51
</p>
<p>
2. Petr Hráček, 67, 12:04.59
</p>
<p>
3. Petr Nesládek, 66, 12:06.87
</p>
<p>
4. Filip Pykal, 66, 12:11.60
</p>
<p>
5. Pavel Martinec, 66, 12:12.46
</p>
<p>
6. Mikuláš Nesládek, 56, 12:10.85
</p>
<p>
7. Antonín Hráček, 46, 12:14.28
</p>
<p>
O časomíru se staral Karel Martinec. O občerstvení pak Jindra Matějka a jeho žena. Na dráhu přijel i pan Scott
Bradley, který celý závod dokumentoval. Byl tam s rodinou a sbíral podrobné info o startu. Chce začít jezdit a potřeboval
know how. Byl to jeho klukovský se jezdit s RC autem.
</p>
<p>
Vyhlášení opět při účasti všech jezdců. První tři si odnesli drobnosti věnované panem Matějkou. Pohodová akce, pohodoví lidé,
pohodové prostředí. Poslední závod seriálu nás čeká v září, kde se rozhodne o konečném pořadí. Mějte se hezky přátelé a na
dalším závodě naviděnou.
</p>