<p>
<b>LAST UPDATE: 18:23 – fotogalerie</b>
</p>
<p>
Po dlouhé době jsem se konečně dostal na závod modelů 1/18 a Mini Z. Do této doby jsem měl program vytížený závody 1/10 a nebo do této akce přišly rodinné<!– separe –> povinnosti. Ale dnes je tomu jinak.
</p>
<p>
Den před závodem jsem dal dohromady svůj model Raptor TC 18, dal do něj motor 3000 kV a rozhodl se povozit v kategorii Stock. Ráno společně s kolegou Christianem Kopcem vyrazil směr Březí, kde jsme lehce po 8. hodině dorazili.
</p>
<p>
Sokolovna již byla částečně zaplněna a já zdravil známé tváře tohoto seriálu, který má již dlouhou tradici. Pojďme si připomenout zázemí a novinky v něm.
</p>
<p>
Takže koberec zůstal původní v červené barvě s plastovými mantinely. Ty jsou ohleduplné vůči modelům. K měření je již k dispozici nový program, který zajistí lepší práci s výsledky. Stoly a židle jsou samozřejmě k dispozici. A novinkou je i bufet,kde se dá pořídit občerstvení, včetně domácího guláše. Ozvučení je zařízeno, ale není ani potřeba. Slyšet je i tak dobře.
</p>
<p>
Kategorie se zde jedou Stock,Open a Mini Z. Každý si tedy může vybrat svoji kategorii dle libosti. Já zvolil Stock, jak jsem již výše uvedl.
</p>
<p>
U časomíry sedí Drahoš Hejtmánek se synem a asistovat jim asi budou bratři Fišerové. U Mini Z nechybí pan Jan Reichard coby majitel firmy Reichard Modelsport, která tuto kategorii podporuje a sponzoruje.
</p>
<p>
Jména jako Milan Parák, Martin Láska, Jan Hrnčíř, oba Hájci z ALS Racing a další jména není snad ani potřeba představovat. Ale jsou tu i noví jezdci. K těm se dostanu později.
</p>
<p>
Protože zde není přístup na wifi, máte pouze úvodní fotku s tím, že další foto včetně videa bude k dispozici odpoledne.
</p>
<p>
Nyní jdu ještě poladit model. Po tak dlouhé době je to pro mě změna. Z pomalého, klidného TT-01 jsem vzal do ruky ostrý a na mě nyní velmi mrštný model. A zdá se mi, že jsem vyšel ze cviku. No uvidíme, jak dnes budu stíhat elitu kategorie Stock.
</p>
<p>
Milan Parák mi předvedl monopost 1/18 jako první vlaštovku v měřítku 1/18. Hezký kousek uvidíte na foto. Jinak dráha je technická, ale plynule navazuje. V bufetu jsem zahlédl Zbyňka Krasla a Marka Schillera.
</p>
<p>
Po ránu se ještě opravovala smyčka. Systém nenačítal čipy AMB. A tak Drahoš s kolegy zjistili závadu a jali se ji odstanit, aby závod mohl začít. Bylo úpotřeba opravit kontakt na měřící bráně, která je nad tratí.
</p>
<p>
A máme tu skupiny jezdců. Kategorie Open se nejede pro nedostatek jezdců. Takže:
</p>
<p>
Mini Z – Krasl Zbyněk, Zdeněk Ošťádal, Milan Parák, Jan Reichard, Michal Čajda
</p>
<p>
Stock – Petr Láska ml., Fabián Ďusi, Fišer Václav, Svatopluk Hájek, Pavel Lysoněk, Jan Hrnčíř, Zdeněk Singer, Milan Parák, Igor Vlahovič, Svatopluk Hájek ml., Christian Kopec, Tomáš Hejtmánek, Petr Fišer, Karl Heinzmann, Drahoš Hejtmánek, Martin Láska, Zdeněk Ošťádal, Marek Schiller
</p>
<p>
Za chvíli po rozpravě startujeme… Ještě novinka – program vysílá offline výsledky. Takže po každé jízdě majitelé laptopů vidí výsledek a není nutné chodit k výsledkové tabuli. Takže i zde je vidět pokrok.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 1</b>
</p>
<p>
Mini Z – první kvalifikaci zahájila právě tato kategorie. Poslední zkouška smyčky před startem první jízdy dne. Michal Čajda najel 33 kol společně se Zbyńkem Kraslem. Pole zakončil Jan Reichard. Výsledky jsem měl k dispozici ihned na monitoru. Paráda. Dá se očekávat mezi prvními dvěma jezdci urputný boj.
</p>
<p>
Stock – tři skupiny jezdců. V té první zajel nejlepší výsledek Vašek Fišer s nájezdem 33. kol. Za něj se zařadil Pavel Lysoněk. Skvěle i Jan Hrnčíř (30kol). V druhé skupině zatím první, ale s mnoha chybami Igor Vlahovič (38 kol) před Milanem Parákem (38 kol). První skupinu ovládl Marek Schiller, který nakroužil 40 kol. Drahoš Hejtmánek druhý (38 kol) a třetí Martin Láska (37 kol). Igor po delší době na malé dráze s poměrně rychlým modelem bude muset držet uzdu svému modelu a jet bezchybně, aby mohl pomýšlet na souboj s Markem.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 2</b>
</p>
<p>
Mini Z – jízdu samozřejmě komentoval Drahoš a jezdci věděli své aktuální pořadí. Samozřejmě i program dokáže hlásit pořadí. Modely Mini Z skoro nejdou slyšet na trati. Budu je pak zkoušet i natáčet na fotoaparát v HD rozlišení. Jsem zvědav na to, jak si s tím aparát poradí. Krátké úvodní video již mám zpracováno. V čele závodu Michal Čajda před Zbyňkem Kraslem. Michal drží i best time na kolo. Michal najíždí nyní o kolo více jak soupeři.
</p>
<p>
Stock – v této kategorii nejsou povoleny karoserie typu placka. Pouze DTM nebo GT. Takže Igor Vlahovič si musel půjčit karoserii Dodge Stratus do Martina Lásky. Jinak by nemohl startovat. Drahoš opět odstartoval první skupinu a jezdci vyrazili na trať. Mezi tím si Igor Vlahovič nastavil na řízení 30% expo, aby se model zklidnil kolem neutrální pozice řízení. V první skupině opět výborně Vašek Fišer, který zde kraluje. Igor odstoupil pro poruchu serva, a tak skupinu ovládl Svatopluk Hájek ml. Marek najel 42 kol a Martin Láska 40. Drahoš Hejtmánek skončil pro poruchu servo saveru.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 3</b>
</p>
<p>
Mini Z- i třetí kolo kvalifikace ovládl Michal Čajda. Najel 35 kol a ujel Zbyňkovi o dvě kola. Třetí dojel Zdeněk Ošťádal.
</p>
<p>
Stock – zde se v první skupině radoval z jízdy Svatopluk Hájek. Předjel i Vaška Fišera, který první dvě jídzy vyhrál. Igor opět jízdu nedokončil, a to z důvodu špatně přilepeného serva. Tu nyní vyhrál Svatopluk Hájek ml. A ve třetí skupině opět Marek Schiller před Drahošem Hejtmánkem, Martinem Láskou a dalšími soupeři.
</p>
<p>
Jdeme na finále…
</p>
<p>
<b>Finálové kolo první</b>
</p>
<p>
Mini Z- Michal Čajda vítězí v první jízdě s dostatečným náskokem a najel 58 okruhů. O čtyři kola méně najel Zbyněk Krasl. Třetí dojel Jan Reichard. Milan Parák nedokončil toto finále.
</p>
<p>
Stock – v C finále z první pozice startoval Christian Kopec. Ten musel odolávat tlaku Petra Lásky. Ale také s ním ve finále jeli Zdeněk Singer, Pavel Lysoněk, Jan Hrnčíř a Dusi Fabián. Nakonec Petr Láska předjel Christiana a jídzu vyhrál. V B finále první pozice patřila Karlovi Heinzmannovi. Finále se jede na 10 minut, a tak se zde dá chyba ještě napravit. Ale k tomu je potřeba hodně soustředění. A vydržet se koncentrovat na jízdu po celou dobu = velké umění. Karel se po startu ujal vedení a za ním pak Tomáš Hejtmánek. V tomto finále se potkali i bratři Fišerové, Zdeněk Ošťádal, Svatopluk Hájek. Finále po těsných soubojích vyhrál Zdeněk Ošťádal. A finále bylo odloženo pro výměnu regulátoru Martina Lásky. Ten pak nastoupil do jízdy později. Jasným vítězem byl Pavel Schiller. Souvboj probíhal mezi Igorem a Drahošem o druhé místo. Nakonec s velkým štěstím Igor dojel na druhém místě před třetím Drahošem.
</p>
<p>
<b>Finálové kolo druhé</b>
</p>
<p>
Mini Z – opět start – cíl Michal Čajda. Krásný souboj probíhal mezi Janem Reichardem a Zbyňkem Kraslem. Nakonec Zbyněk byl úspěšnější. Pole uzavřel Milan Parák.
</p>
<p>
Stock – C finále probíhalo v režiji Petr Lásky. Ten podruhé za sebou ponechal Christiana Kopce a třetího Zdeňka Singera. Pavel Lysoněk jízdu nedokončil. B finále nebyla nouze o těsné souboje Toma Hejtmánka, Karla Heinzmanna a Petra Fišera. A finále se ujal vedení opět Marek. Ale Igor otupil přední kola sekundovým lepidlem. Model se zklidnil a podařilo se mu dojet Marka a pak se Igor ujal vedení. Vyhrál před Markem o cca 5 sekund a oba najeli 72 kol. Třetí končí Drahoš Hejtmánek. Martin Láska čtvrtý. Opět napínavé finále. Poslední kolo rozhodne o vítězích.
</p>
<p>
<b>Finálové kolo třetí</b>
</p>
<p>
Mini Z – i třetí jízdu vyhrál Michal Čajda. Ale tentokráte zajel výborně Jan Reichard, který dojel druhý a nechal za sebou i Zdeňka Ošťádala. Zbyněk se musel spokojit až ze čtvtým místem.
</p>
<p>
Stock – v C finále vedl Christian Kopec, ale pak musel do depa s uvolněným řízením. A tak se do vedení dostal Petr Láska a zvítězil. Jan Hrnčíř dojel druhý, a to je dnešní překvapení dne. B finále vyrál Zdeněk Ošťádal před Karl Hainzmannem. V A finále potvrdil formu Marek Schiller, který zvítězil před Igorem a Drahošem. Martin Láska jízdu nedokončil. Igor ztratil po startu s velmi dobře jedoucím Markem kontakt a když ho Marek dojel o kolo, střídali se v pozicích.
</p>
<p>
Na závod zavítal i Lukáš Diblík s dcerou. Letošní sezónu také vynechává. Drahoslav Hejtmánek po skončení finále vyhotovuje celkové pořadí a může se jít vyhlašovat. Vyhlašovat se bude Mini Z a potom Stock 1/18. Vítěze uvidíte na foto večer.
</p>
<p>
Závod probíhal v pohodové atmosféře a v tomto počtu lidí vše šlo rychle za sebou. 3x 5 minut kvalifikací a 3x 10 minut finále je hodně dlouhá doba jízdy. Každý si tak užil adrenalinu dosytosti.
</p>