<p>
<b>LAST UPDATE: 18:37 – fotogalerie</b>
</p>
<p>
Hned čtyři piloti z Brna se vydali na závod do Březí. Lukáš Diblík (ano opět po delší době jede závodit), Radek Skopal, Igor Vlahovič a Christian Kopec. Po cestě potkáváme <!– separe –>organizátora závodu kolegu Drahoše Hejtmánka s Karlem Heinzmannem.
</p>
<p>
Dráha již připravená a opět velmi technická. Drahoš po příjezdu instaluje smyčku nad dráhu a mezi tím již piloti trénují a ladí své stroje. Občerstvení opět připraveno. Dnes to vypadá, že se pojede i OPEN, protože Lukáš Diblík, Radek Skopal přišli potrénovat na nadcházející závod v Polné. A tak se dnes pojede, i když v menším počtu, i kategorie Stock. Nebude chybět Mini Z.
</p>
<p>
Ihned po příchodu Martina Lásky se seznamujeme s jeho novým rozestavěným modelem Microcute Q2. Fotky modelu budou k dispozici po závodě. Zajímavé řešení a opět po delší době něco nového
v měřítku 1/18.
</p>
<p>
Je 8:45 a počet lidí je spíše komorní. Ještě možná někdo přijde. Ale zatím zde jsou Láskovi, Tocháčkovi, Saša Žvak s kolegou, Karl Heinzmann, Drahoš samotný bez syna, pan Hrnčíř. Nechybí Ošťádlovi. Bude se v každém případě jednat o pohodový závod a bude i brzy konec.
</p>
<p>
V každém případě finálové jízdy na 10 minut budou opět velmi zajímavé. Počkejme chvíli, zda ještě někdo nedorazí. Milan Parák je na horách a užívá si zimních radovánek. A možná i ostatní, kteří chybí.
</p>
<p>
I dnes pojedou někteří dvě kategorie. Lukáš například Stock i Open, Zdeněk Ošťádal Mini Z a Stock. Závod v Polné se nezadržitelně blíží a tento závod je jedna z možností, kdy můžete naladit svůj stroj do zvolené kategorie. Vláďa Vomlel opět neponechá nic náhodě a v jeho přípravě bude vše na úrovni.
</p>
<p>
Po deváté hodině Drahoš Hejtmánek začal prezentaci jezdců. Postupně se všichni chodili přihlašovat. A jaká je dnes startovní listina jezdců ?
</p>
<p>
Mini Z – pouze tři jezdci: Zdeněk Ošťádal, Saša Žvak, Michal Čajda. Dnes chybí pan Reichard, Zbyněk Krasl a další jezdci této kategorie.
</p>
<p>
Stock – 16 pilotů a nejobsazovanější kategorie: Petr Láska, Pavel Tocháček, Fišer Václav, Zdeněk Singer, Pavel Lysoněk, Jan Hrnčíř, Saša Žvak, Igor Vlahovič, Petr Tocháček, Fabián Ďusi, Christian Kopec, Martin Láska, Zdeněk Ošťádal, Lukáš Diblík, Karl Heinzmann, Drahoš Hejtmánek.
</p>
<p>
Open – Lukáš Diblík, Radek Skopal, Igor Vlahovič. Igor se přihlásil, ale uvidí se, jak bude stíhat psát a závodit. Prioritní kategorie pro Igora je Stock.
</p>
<p>
Fotogalerie bude k dispozici po závodě.
</p>
<p>
Petr Tocháček ještě řešil problém s motorem ve svém modelu. Nakonec vše dal dohromady a rozhodl se jet kategorii Open. Takže ho Drahoš Hejtmánek přeřadil do této kategorie.
</p>
<p>
K dispozici je lokální wifi síť a majitelé laptopů mohou sledovat výsledky na svém počítači a nemusí chodit k papírovým výsledkům.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 1</b>
</p>
<p>
Mini Z – tři detailně provedené modely na trati. Lamborghini, Lexus a klasické GTčko. Dva piloti na tribuně (Zdeněk Ošťádal a Michal Čajda) a Saša u dráhy. Hned od první jízdy komentoval Drahoš Hejtmánek jízdu. A ihned v první jízdě byly znát časové souboje mezi Sašou a Michalem. Přetahování o setiny sekundy – tak to nás zde asi čeká. Michal nakonec vítězí s nájezdem 32. kol. Michal zajel i BEST LAP: 11.45.
</p>
<p>
Stock – tři skupiny po 5ti lidech. Matador 18tin Jan Hrnčíř dnes opět v dobré kondici a samozřejmě s kamerou. Mým úkolem bude natočit jeho jízdu. Ostatně si dokumentuje každý závod. Klobouk dolů nad jeho výkony v jeho letech. Zajímavostí je Petr Láska, který u jídzy nestojí, ale sedí. Drahoš pustil první skupinu na trať. A oproti Mini Z byly slyšet první kontakty s plastovým mantinelem. Přes ty však model nepřeletí, drží ho v dráze dostatečně. Petr Láska i když sedící, v jízdě vítězí s nájezdem 29 kol. V drhé skupině vedl Saša před Igorem. Igor však nakonec první s nájezdem 36 kol. Igor zajel jako první kolo pod 9 sekund – 8.868. V první skupině se sešla silná skupina. A Lukáš Diblík ihned ukázal, že jízdu nezapomněl. Zvítězil s nájezdem 37. kol I Drahoš najel 37 kol.
</p>
<p>
Open – Igor nakonec na první jízdu nastoupil, aby vyzkoušel model. Moc ráno netrénoval. A tak společně s Lukášem Diblíkem, Radkem Skopalem a Petrem Tocháčkem vyrazil na dráhu. Od začátku se svedl souboj Lukáš a Igor. Lukáš občas chyboval a Igor vítězí s nájezdem 39 kol. Nejlepší kolo zajel ovšem Lukáš: 8.665.
</p>
<p>
K dispozici je lokální wifi síť a majitelé laptopů mohou sledovat výsledky na svém počítači a nemusí chodit k papírovým výsledkům. Lukáš Diblík poskytl na nafocení díly na monopost 1/18. Takže potom uvidíte, jak pokračuje výstavba modelu. Lukáš v této věci spolupracuje s firmou ALS Racing. Jedná se o precizní práci.
</p>
<p>
V depu se stal incident Sašovi Žvakovi. Zkratl svoji LiPo o své hodinky a nestačil se divit, jak hodinky švýcarské kvality (Festina) dovedou být horké. A na zápěstí se objevily pověstné puchýře. Ale prý ho to nastartovalo do dalších jízd. Naštěstí Saša nemá kardiostimulátor…
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 2</b>
</p>
<p>
Mini Z – Michal Čajda najel 32 kol jako v minulé jízdě. Saša na něj ztratil kolo, a tak zkrat
z baterie zatím asi moc nepomohl. Možná později. Michal opět zajel nejrychlejší kolo.
</p>
<p>
Stock – Petr Láska opět sedící u jízdy. Zajímavé, že dobře vidí i do zadních zatáček. Ovšem nyní ho dojel Pavel Lysoněk. V druhé skupině najel Igor 40 kol. Byl návrh na technickou kontrolu jeho modelu. Ale vše bylo dle předpisů. Saša dojel druhý se ztrátou 4. kol. V první skupině opět výborně Lukáš, ale musel se prozatím spokojit s nájezdem 39 kol.
</p>
<p>
Open – Igor jede se stejným modelem jako v kategorii Stock. Tedy motor 3000 kV. Taktak stačí dobít baterie. Zde ovšem Lukáš zabojoval a najel 41 kol. Igor 40 – standardní výsledek. Radek Skopal testuje motory na Polnou. Nyní najel 38 kol. Petr Tocháček opět chvíli stál v depu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace 3</b>
</p>
<p>
Mini Z – Michal Čajda opět vítězí před Sašou a Zdeňkem. První dva opět najeli 32 kol. Zdeněk 2 kola ztrácí. Ale protože jsou zde pouze 3 jezdci, všcihni budou na bedně, a tak mohou být relativně
v klidu.
</p>
<p>
Stock – Pavel Lysoněk opět ponechal za sebou soupeře. Ovšem nájezd 30 kol na A finále rozhodně stačit nebude. V druhé skupině Igor opět najel 40 kol s dojezdem 6:05.604. Saša opět v depu, a tak velká ztráta. V první skupině Lukáš zajel 40 kol a o desetinu lepší nájezd a získal tak TQ na finále A.
</p>
<p>
Open – Igorovi se zde podařilo najet 41 kol. A to s dvěma drobnými chybami. TQ zde bude mít také Lukáš – najel 42 kol. Radek Skopal pojede tedy ze třetí pozice. Petr Tocháček také chvílemi stál a tak bude startovat z poslední 4. pozice.
</p>
<p>
Na závod zavítali i diváci. Takže na finále bude i obecenstvo. Nyní následuje cca 30 minut přestávka.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 1</b>
</p>
<p>
Mini Z – TQ na finále získal Michal Čajda. V první jízdě, která trvala 10 minut zvítězil Michal Čajda. Najel 58 kol a nedal soupeřům šanci. Saša Žvak mu nestačil, najel o 2 kola méně.
</p>
<p>
Stock – v C finále Petr Láska bojoval jako lev s Vaškem Fišerem o první místo. Přitom Petr byl pomalejší a přitom Vaškovi stíhal. Petr Tocháček dojel třetí. I on stál občas u mantinelu. V B finále se objevil Martin Láska. Dnes na finále A nedosáhl. Martin Láska využil první pozice. A využil toho, porazil Zdeňka Ošťádala i další soupeře. A finále bylo ve znamení souboje Igora a Lukáše. Oba nejeli 68 kol. Střídali si pozice a Igor nakonec zvítězil. Oba dali 68 kol. Lukáš jede motor 280. Igor 3000ku třídu. Třetí dojel Drahoš Hejtmánek.Ten ztrácel na kolegy 3 kola.
</p>
<p>
Open – Igor si neodpočal a hned jel další finálovku. Chvíli se snažil držet krok s Lukášem, ale nepodařilo se. Lukáš zvítězil s dostatečným náskokem. Navíc Igor odstoupil minutu před koncem pro zpomalení modelu. Radek tedy druhý. Petr Tocháček nedojel. Igor další finále již nepojede a bude se soustřdit na kategorii Stock. Motor byl po 20ti minutách jízdy poměrně horký.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 2</b>
</p>
<p>
Mini Z – Michal Čajda opět zvítězil a o prvním místě je rozhodmuto. V podstatě i o druhém místě, kde dojel Saša Žvak.
</p>
<p>
Stock – v C finále to tentokráte neměl Petr Láska jednoduché. Vašek Fišer mu nedal nic zadarmo. A i když Petr vyhrál, dojel s Vaškem v jednom kole. Oba pak nakroužili 52 okruhů. Petr u jízdy opět seděl. B finále bylo opět v režiji Martina Lásky. Tomu teprve ve finále model jede. Ovšem nyní měl po startu problém s karoserií (nebo s motorem)? Prostě strčil do modelu a pokračoval. Nakonec seskočil z tribuny a utíkal si model sám nasadit. Pak řídil jízdu od pozice časomíry. A nakonec jízdu ukončil. A pak zase pokračoval. Každopádně to na vítězství nebylo. Z prvního místa se radoval Zdeněk Ošťádal před Christianem Kopcem. A finále nedopadlo dobře pro Igora, který opět v 9 minutě zpomalil a nedojel. Baterie opět nafouklá, přitom kapacita se zdá být ok. Takže Lukáš si v klidu dojel pro první místo před Drahošem a třetím Sašou Žvakem. Třetí finále rozhodne.
</p>
<p>
Open – finále bez Igora. Pouze jeli Lukáš, Radek a Petr. Jak se dalo očekávat, Lukáš se stal i podruhé vítězem. Druhý Radek a třetí Petr. Igor mezi tím udělal rozborku auta a čistil řemeničku. Šla ztuha a byla to jedna z příčin větší spotřeby.
</p>
<p>
<b>Finále číslo 3</b>
</p>
<p>
Mini Z – poslední finále si užil Saša Žvak. Ten najel 54 kol a zvítězil. Michal Čajda dojel až třetí, ale dvě první místa už mu prvenství celkově nevezmou. Zdeněk Ošťádal tedy v této jízdě druhý.
</p>
<p>
Stock – Cčko opět podruhé výborně mladý Martin Láska. Ponechal za sebou Vaška Fišera až o 3 kola. Třetí dojel Jan Hrnčíř, což je extra výkon. Honza se nechal nafilmovat kamerou, aby měl památku do své videotéky. B finále Martin Láska opět nejel dle svých představ. Zdeněk Ošťádal podruhé zvítězil a stal se vítězem tohoto finále. A finále bylo v režiji Lukáše Diblíka. Igor v 9. minutě opět ztratil výkon. A tak opatrně pomalu kroužil, aby udržel druhé místo. Podařilo se udržet za sebou třetího Drahoše.
</p>
<p>
Open – na poslední jízdu nastoupili jem Lukáš a Radek. Takže se nejednalo o závod, ale o trénink. O vítězi zde ani hovořit nemusím.
</p>
<p>
Vypadá to, že Lukáš Diblík na závod Polná naladil. Vyhrál jak kategorii Stock, tak i Open. Igor musí pořídit nějaké nové baterie, protože obě současné se nafukují a po 8. minutě vadnou. Výborně dnes jel Petr Láska.
</p>
<p>
Závod v menším počtu lidí, ale pohoda po celý den. A počet najetých minut v závodě a případně
v tréninku = zábava až do nebe. Navíc, když někdo jede dvě kategorie.
</p>
<p>
Nyní proběhne vyhlášení výsledků, předání cen a můžeme vyrazit domů. Pohoda po celý den, rychlý spád. Tak to byl dnešní závod v Březí. Počkejte si na fotogalerii, která bude zhruba za hodinku.
</p>
<b>Omylem jsem smazal fotku vítězů kategorie OPEN. Pořadí bylo následující: 1. Lukáš Diblík, 2. Radek Skopal, 3. Igor Vlahovič. Za toto se omlouvám !!!</b>
</p>