<p>
Program je zaměřen hlavně na ladění (nastavování) modelů se zadní hnanou nápravou jakékoliv konstrukce a to včetně nezávislého <!– separe –>zavěšení.
</p>
<p>
Pro pochopení všech zákonitostí je třeba „nasát“ trochu teorie, která bude zaměřená výhradně na využití v závodních modelech.
</p>
<p>
V první části se budeme tedy zabývat teoretickou přípravou:
</p>
<p>
Trakční kružnice pneumatiky (zatížení pneumatiky při průjezdu zatáčkou)
</p>
<p>
Úhly kol, rejdové osy (záklon, odklon, závlek, poloměr rejdu)
</p>
<p>
Mechanismus řízení (Ackermanova geometrie řízení, sbíhavost, konstrukce řízení)
</p>
<p>
Nápravy (kinematika, středy klopení kol, středy klopení podvozku)
</p>
<p>
Již v této fázi se budeme zabývat aplikací výše uvedeného na naše modely (praktické využití).
</p>
<p>
V další části se zaměříme na specifika související se zadním náhonem. Jedná se hlavně o:
</p>
<p>
Zatížení hnané nápravy (těžiště modelu, přenos zatížení)
</p>
<p>
Zlepšení stability při akceleraci za zatáčky (úpravy kinematiky zadní nápravy, přiřizování zadní nápravy, protiponořovací efekt)
</p>
<p>
Tato část bude výrazně zaměřená na konkrétní modely a konkrétní konstrukce podvozků.
</p>
<p>
První dvě části budou tedy věnovány hlavně výběru konstrukce modelu a případným konstrukčním úpravám modelu. Vlivy nastavení jednotlivých laditelných prvků probereme ve třetí části, která bude zahrnovat:
</p>
<p>
Volba obutí
</p>
<p>
Vliv pružení a tlumení
</p>
<p>
Stabilizátory
</p>
<p>
Úhly kol
</p>
<p>
Na závěr budu odpovídat na konkrétní dotazy ke konkrétním podvozkům, vezměte tedy Své stroje sebou!
</p>
<p>
Místo – sál zámku v Polné 25.3.2011
</p>
<p>
Začátek 11,00 , Oběd 13,00, Ukončení 14,30.
</p>
<p>
Vstup zdarma !!!
</p>
<p>
Pokud se budete účastnit, zašlete zprácu na v.vomlel@seznam.cz. Těší se na vás Ing. Lukáš Diblík a Vladimír Vomlel.
</p>