<div align=“center“><b>T O R A – C U P 2005</b></div>
<p>Seriál závodů TORA – CUP je organizován pro modely rádiem řízených aut s el. pohonem v kategoriích E 1/10
TCS- Open, Stock Touring, Formule a MINI 1/18</p>
<p>Hlavním organizátorem seriálu závodů je: RC AMC Šenov a Tomáš Rajdus<br>
– prodejce modelářských potřeb, Šenov, Slepá 508 , tel: +420 603 203261</p>
<strong>Sponzoři :</strong> <br>
firma Bauer-výrobce sportovních pohárů a trofejí-Baška u Frýdku Místku<br>
Tomáš Rajdus – prodej RC modelů<br>
<p align=“justify“>Závody jsou pořádány jako jednodenní – v zimním období, případně dvoudenní u letních termínů. Pro kategorii
Formule je vypsáno 6 závodů, Stock Touring a TCS Open 9 závodů<separe> do celkového pořadí se započítavá 6 nejlepších výsledků.
Pro kategorii MINI 1/18 , jsou naplánovány 4 závody a do celkového umístění se počítají všechny 4 výsledky. V případě
nepřízně počasí, budou neuskutečněné závody uspořádany v náhradním termínu .</p>
<strong>Kalendář závodů</strong><br>
1. – sobota 8.1.2005 – koberec – tělocvična ŠENOV<br>
kategorie : Formule,Stock,TCS -Open, a MINI 1/18<br>
<br>
2. sobota 19.2.2005 – koberec – tělocvična ŠENOV<br>
kategorie : Stock ,TCS-Open a MINI 1/18<br>
<br>
3. sobota 19.3.2005 -koberec – tělocvična ŠENOV <br>
kategorie : Formule,Stock Touring,TCS-Open <br>
<br>
4. – duben 2005 – asfalt – hřiště ŠENOV<br>
<br>
5. – květen 2005 – asfalt – hřiště ŠENOV<br>
<br>
6. – červen 2005 ŠENOV -TORACUP + závod IC 1/10 TC (spalováky)<br>
<br>
7. – červenec 2005 ŠENOV-TORACUP + Vytrvalostní závod dvojic se 2.modely1/10 TCS<br>
<br>
8. – srpen 2005 ŠENOV-TORACUP +Vytrval. závod čtyřčlenných družstev<br>
<br>
9. – říjen 2005 koberec tělocvična ŠENOV<br>
<br>
10. – listopad 2005 koberec tělocvična ŠENOV
<p>Přesné termíny letních a podzimních závodů budou zveřejněny až po rozplánování všech závodů v republice.</p>
<strong>Startovné</strong><br>
Senioři: 200,- Kč<br>
Junioři do 18 ti let 150,-Kč <br>
Žáci do 15-ti let 100,-Kč<br>
Závodníci účastnící se více jak 1 kateg. zaplatí navíc 100,-Kč za další kategorii.<br>
Členové RCAMC Šenov s platnou legitimací zaplatí poloviční startovné.<br>
<br>
<strong>Systém hodnocení:</strong><br>
<br>
<p align=“justify“><u>Rozjížďky</u><br>
V kategoriích StockTouring / 8 minut / a TCS Open / 5 minut /absolvuje závodník min. 3 rozjížďky. V kategorii Formule se
pojede 1 rozjížďka na 15 minut. Kategorie MINI 1/18 absolvuje 1 rozjížďku na 10 min. Počet rozjížděk se určí před závodem
podle počtu prezentovaných závodníků,a bude oznámen ředitelem závodu při rozpravě se závodníky. Pořadí jezdců při startu 1.
rozjížďky je podle přidělených startovních čísel, pořadí při dalších rozjíždkách je vždy podle výsledku předchozí rozjížďky.
Na základě nejlepšího výsledku, tj. podle počtu najetých kol a dojezdového času, budou závodníci rozděleni po 10 závodnících
do finálových jízd A, B, C, D, … .</p>
<p align=“justify“><u>Finálové jízdy.</u><br>
Pro všechny kategorie platí, že finálová jízda se uskuteční, pokud se na start dostaví min.3 závodníci. V kategoriích
StockTouring a TCS Open se finále A , B jede 3x, zbývající finále C,D,E,… se jedou 2x. Finále A kategorie Formule se jede
2x na 15minut, finále B,C,.. se jedou 1x 15 minut. V kategorii MINI 1/18 se jedou 4 finálové jízdy na 10 minut.
</p><p align=“justify“>Podle výsledků finálové jízdy jsou závodníkovi přidělovány body: za 1.místo – 1 bod, 2.místo – 2body až
po 10 místo za 10 bodů. U kategorie 1/18 soutěží o nejlepší umístění všichni přihlášení závodníci bez ohledu na to v jakém
pořadí postupovali do finále a v jakém dojeli finálovou jízdu.
</p><p align=“justify“>Ve finále A, B kategorií StockTouring a TCS Open se nejhorší výsledek z finálových jízd škrtá. Vítězí
závodník s nejnižším součtem bodů. V případě rovnosti bodů, rozhoduje počet najetých kol , v případě další shody rozhoduje
umístění na startovním roštu finále. Další finále těchto kategorií se jedou 2x a vítězí závodník, který dosáhne lepšího
výsledku v lepší své jízdě. kategorii Formule se počítá pořadí v obou finálových jízdách. V případě rovnosti bodů rozhoduje
počet najetých kol a poté postavení na startu při finále.
</p><p align=“justify“>V kategorii MINI 1/18 se škrtá nejhorší jízda. Výsledky tří nejlepších jízd se sčítají a vítězí závodník
s nejvyšším součtem kol a nejkratším dojezdovým časem. Výsledky této kategorie jsou společné jak pro 4WD tak 2WD.
</p>
<p align=“justify“>V případě, klimatických nebo jiných důvodů je nutné pro započítání výsledků dokončit minimálně druhou sérii
rozjížděk příslušné kategorie. V případě nedokončení třetí série dané kategorie je počítán výsledek po druhé sérii rozjížděk.
Při nedokončení všech finálových jízd se započítávají již odjeté finálové jízdy. Systém hodnocení finále zůstává stejný.
</p>
<p align=“justify“><strong>Povinnosti závodníků:</strong><br>
V den závodu si všichni soutěžící v rozmezí 8.00-8.30 hod. potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. Každý závodník je povinen
mít s sebou na závodech druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Zahájení závodu bude mezi 9.15 -9.30 hod.
</p><p align=“justify“>Před zahájením odevzdají všichni závodníci vysílací soupravy na místo předem určené pořadatelem. V
případě porušení tohoto pravidla bude závodník napomenut pořadatelem. Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem
své jízdy na tribuně a setrvat do ukončení své jízdy. Pokud se nedostaví včas,nebo opustí tribunu předčasně bude mu škrtnuta
do té doby nejlepší jízda.
</p><p align=“justify“>Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto ke kontrole na předepsaném
místě a zúčastnit se nasazování další jízdy.
</p><p align=“justify“>Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti
se přihlásí zdviženou rukou. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít
nasazovat.
Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od
ředitele závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování, nebo za sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší
jízda.
</p>
<p align=“justify“><strong>Povinnosti organizátora závodu:</strong><br>
Pořádající je povinen připravit trať v odpovídající kvalitě a čistotě, zajistit dostatek přípojek el napětí s odpovídajícím
jističem. Pořádající má za povinnost zajistit počítač s obsluhou, místo pro uložení vysílacích souprav, místo pro vyvěšení
výsledků a místo pro technickou kontrolu modelů.
</p><p align=“justify“>Pořadatel je povinen dohlížet na rozdělení skupin do jednotlivých rozjížděk dle výkonnosti závodníků.
Celkové výsledky budou zveřejněny na internetových stránkách www.tora.bike.cz
</p>
<p align=“justify“><strong>Vyhodnocení jednotlivých závodů:</strong><br>
Pořádající klub zajistí ceny pro první 3 nejlepší z každé pořádané kategorie. Taktéž pro vítěze všech dalších finálových
skupin.
</p><p align=“justify“><strong>Celkové bodování v seriálu a vyhodnocení</strong><br>
<table width=“80%“ cellpadding=“1″ align=“center“ bgcolor=“#f5f5f5″>
<caption>
celkové pořadí / body
</caption>
<col>
<col width=“30″ align=“center“>
<col>
<col width=“30″ align=“center“>
<col>
<col width=“30″ align=“center“>
<col>
<col width=“30″ align=“center“>
<col>
<col width=“30″ align=“center“>
<tbody>
<tr>
<td> 1.</td>
<td>50 </td>
<td> 6.</td>
<td>39 </td>
<td>11.</td>
<td>30 </td>
<td>16.</td>
<td>19 </td>
<td>21.</td>
<td>10 </td>
</tr>
<tr>
<td>2. </td>
<td>47 </td>
<td>7. </td>
<td>37 </td>
<td>12. </td>
<td>27 </td>
<td>17. </td>
<td>17 </td>
<td>22. </td>
<td>7 </td>
</tr>
<tr>
<td>3. </td>
<td>45 </td>
<td>8. </td>
<td>35 </td>
<td>13. </td>
<td>25 </td>
<td>18. </td>
<td>15 </td>
<td>23. </td>
<td>5 </td>
</tr>
<tr>
<td>4. </td>
<td>43 </td>
<td>9. </td>
<td>33 </td>
<td>14. </td>
<td>23 </td>
<td>19. </td>
<td>13 </td>
<td>24. </td>
<td>3 </td>
</tr>
<tr>
<td>5. </td>
<td>41 </td>
<td>10. </td>
<td>31 </td>
<td>15. </td>
<td>21 </td>
<td>20. </td>
<td>11 </td>
<td>25. </td>
<td>1 </td>
</tr>
</tbody>
</table>
Celkové vyhlášení výsledků v sezoně 2005 bude v listopadu, po posledním závodě v tělocvičně.<br>
Formule : poukazy na nákup zboží do 3. místa<br>
MINI 1/18 : poháry do 3. místa +poukazy k nákupu náhradních dílu na auta 1/18<br>
TCS Open : poukazy k nákupu zboží do 3. místa<br>
STOCK Touring : hodnotné poháry a poukazy k nákupu zboží do 10. místa<br>
zvlášť budou vyhodnoceni 3 nejlepší žáci do 15-ti let.<br>
</p>
<strong>Technické podmínky pro jednotlivé kategorie</strong><br>
<p><u>Kategorie MINI 1/18 ECO – seriál 4.závodů</u><br>
Tato kategorie je vypsána pro podvozky v měřítku 1/18 ať už továrních nebo amatérsky vyrobených. Podvozky mohou mít pohon
jedné nápravy nebo 4WD.<br>
Karosérie libovolná v měřítku 1/18.<br>
Pneumatiky jsou bez omezení – mechové nebo bezdušové, povoleno je mazání.<br>
Baterie jsou povoleny různých typů do jmenovitého napětí 6.0 V – 5 článků pro kategorii 4WD i 2WD.<br>
Motory typu 180 – kategorie4WD ,motory typu 280 a 300 pro 2WDkategorii.<br>
<u>Přesnější technické specifikace jsou na web stránkách valachiateam Vsetín</u></p>
<p><u>E1:10 TCS OPEN – seriál 9.závodů</u><br>
Kategorie je vypsána pro auta od jakéhokoli výrobce bez omezení, ale musí mít nepřímý náhon obou nebo jedné nápravy (FWD, 4WD).
Nápravy jsou nezávisle odpruženy, do šíře 190mm. Výška a váha modelu, světlost podvozku není omezena.<br>
Motor pouze komerčně dostupný typu 540 s omezením kotvy min.12 závitů.<br>
Pneumatiky bezdušové i mechovky bez omezení typu. Jsou povolena přídavná mazadla.<br>
U karoserií jsou povoleny všechny typy cestovních automobilů v měřítku 1:10. <br>
Baterie jsou povoleny všechny druhy s jmenovitým napětím 1,2V/ článek max 6čl. s napětím 7.2V.<br></p>
<p><u>FORMULE – seriál 6. závodů</u><br>
Kategorie je vypsána pro formulové vozy na podvozcích do šířky 240mm libovolného výrobce. Je možné použít i formuli nového
typu 4WD od firmy Tamiya.<br>
Pneumatiky bez omezení typu, do průměru 60mm a šíře 50mm – mechové i bezdušové. Jsou povolena přídavná mazadla.<br>
Baterie mohou být všechny typy.<br>
Motor není omezen, typ 540 s libovolnou kotvou.</p>
<p><u>STOCK TOURING – seriál 9. závodů</u><br>
Kategorie je vypsána pro různé typy podvozku, musí mít nepřímý náhon jedné nebo obou náprav FWD, 4WD. Nápravy jsou nezávisle
odpruženy, podvozek do šíře 200mm.<br>
Motor pouze typu 540, stříbrný ze stavebnic Tamiya. Možnost zakoupení tohoto motoru je na závodech u pořadatele. Není možné
používat motory typu MIG, SPEED, Robbe aj .<br>
Pneumatiky bez omezení typu, Jsou povolena přídavná mazadla.<br>
U karoserií jsou povoleny všechny typy cestovních automobilů v měřítku 1:10.<br>
Baterie jsou povoleny všechny druhy s jmenovitým napětím 1,2V/ článek max 6čl. s napětím 7.2V.</p>