Vánoční dvouhodinovka 2005 – Žamberk

Čestmír Doubrava


<p>Zveme všechny příznivce vytrvalostních závodů <u>RC elekter 1:10 dne 26.12.2005 do Žamberka na 4.ročník Vánoční dvouhodinovky</u>. Přijďte si zajezdit v pohodové a přátelské atmosféře.</p>
<div align=“center“><h3>Propozice pro závod „Vánoční dvouhodinovka 2005″</h3></div>
<p>Závod je pořádán jako jednodenní v tělocvičně na parketách. Je určen pro dvou a více členné týmy jedoucí s jedním autem v kategorii Touring car 1:10 TC. Závod se uskuteční <strong>v pondělí dne 26.12.2005 v Dlouhoňovicích u Žamberka</strong>. Z technických důvodů se může závodu zúčastnit pouze 16 týmů. V případě vyššího počtu přihlášených týmů budou týmy k závodu přijaty podle data došlé přihlášky. Přihlásit se lze do 23.12.2005<!– separe –> na e-mail doubrava@tyhan.cz nebo tel. 607 738 683. Na pozdější přihlášky nebude brán zřetel.</p>
<p><strong>Startovné:</strong> 400 Kč za tým<br>
<strong>Podvozky:</strong> bez omezení výrobce, určené pro kategorii Touring car 1:10 E (max. šířka 190 mm)<br>
<strong>Motory:</strong> komerčně dostupné s feritovými magnety<br>
<strong>Pneumatiky:</strong> komerčně dostupné, bez omezení výrobce. Přísný zákaz jakéhokoli mazání (diskvalifikace ze závodu ) pro případné zájemce budou pneumatiky k dispozici u pořadatele<br>
<strong>Karoserie:</strong> určená pro kategorii Touring car (max. šířka 200 mm)<br>
<strong>Baterie:</strong> NiCd nebo NiMH o jmenovitém napětí 1,2 V na článek. Bez omezení kapacity (max. 6 článků subs. SC )<br>
</p><p><strong>Soutěžní předpisy:</strong><br>
V průběhu závodu lze vyměnit na autě jakýkoli díl nebo sestavu dílů vyjma základního plata podvozku. Pro závod lze použít libovolné množství baterií. Povinností jezdců jednotlivých týmů je provádět střídání vždy při výměně baterií. Kvalifikace do hlavního závodu bude provedena tak, že každý jezdec absolvuje jednu jízdu v délce 8.minut. Výsledek obou jezdců týmu se sečte ( tj. počet ujetých kol a součet časů ), tento výsledek vytvoří pořadí jezdců na startu hlavního závodu. V případě účasti více než 8.týmů na startu závodu bude vytvořena další finálová skupina. Výsledky závodu budou vyhlášeny na základě celkového pořadí bez ohledu na to, ve které skupině tým startoval ( tzn. možnost vyhrát má každý tým ).</p>
<p><strong>Sankce :</strong><br>
<ul>
<li>nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování následuje trest STOP & GO tj. zastavení v boxech na 10 vteřin</li>
<li>naražení závodníka ze zadu nebo zkrácení tratě se získáním výhody a ponechání si této výhody STOP & GO na 10 vteřin. V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno 10 vteřin ke konečnému času jízdy</li>
– <li>porušení povinnosti závodníka bude posuzováno individuálně</li>
</ul>
</p>
<p><strong>Nasazování:</strong><br>
Každý tým je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě zúčastnit se nasazování další jízdy. Pořadatel před odstartováním rozjížďky nebo finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky nebo finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele závodu. V případě, že se jezdec nedostaví k nasazování nebo za sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu výsledek poslední jízdy. Ve finálových jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.</p>
<p>První tři týmy v celkovém pořadí obdrží pohár.</p>
<p>Pořadatel si vyhrazuje právo na změny. Případné změny budou oznámeny při rozpravě před závodem.</p>