1. zcela jiny závod

František Plechač


<p>Dne 22.9.2007 jsme úspěšně odstartovali náš <b>“1.Zcela jiný závod“</b> na krásné českolipské dráze za vydatné pomoci Dam a Pánů Hydrometeorologické stanice v Liberci kteří za nekřesťanské prostředky ovlivnili počasí na celém území Republiky ( a pak že prý to nelze zařídit). V pátek po 13 hod. jsme dorazili do Lípy, abychom naplnily náš slib, o možnosti tréninku od 16.00 hod .Zaparkovali jsme karavan,postavili altány a pustili se do stavby dráhy.Asi v 15.00, přijel na pomoc Petr Grof a pak už to šlo jako po másle. Dráhu jsme postavili bez záludností a vracáků, aby sedělala potíže hlavně začínajícím jezdcům. Během odpoledne si přišlo zatrénovat několik závodníků, aby druhý den byli v té nejlepší kondici.</p>

<p><b>Sobota 22. 9. 2007</b><br>
Ráno po 7. 00hod se začali sjíždět první závodníci a přátelé. Celý netrpěliví jsme čekali až přijedou děvčata s občerstvením a nastartujeme se kávou nebo grogem s koblihou. Podle přihlášek by mělo přijet asi 18&#8211;20 závodníků,ale v 8. 00 je jich tu už 20 a další telefonují že jsou na cestě, včetně Zdeňka Kapičky se synem Tomášem. Ti byli obzvláště očekáváni hlavně“ Nitraři“ . Kdyby to Zdeněk tušil, že bude celý den nastavovat všem“ Čuďákům“ motory, tak by si určitě zapomněl doma šroubovák. Mezitím se pilně trénovalo a probíhaly přípravy na závod. Všichni závodníci kategorie Basic po přihlášení dostali motor a jakmile měli namontováno do aut, mohli jsme odstartovat. V 9. 30 jsme začali „Rozpravou“, během které jsem představil Sponzory , místní členy Crash teamu Česká Lípa a majitele dráhy pana Luboše Kulhavého. Dále bylo nutné vysvětlit začínajícím pilotům, že musí po odjeté jízdě nastoupit do role nasazovače a že musí odkládat vypnuté rádia na dohodnuté místo před tribunou. Nedodržení této povinnosti, se bohužel stalo během rozjížděk osudným pro HPI RS-4 Nitro Petra Končela, které mu v plné rychlosti ujelo a zastavilo se až v podobě“ Krásného rychlostního člunu“ o betonový obrubník. (Alespoň měl důvod potvrdit objednávku nového Mugena. )
</p>
<p>Během rozjížděk jsme zjistili, že jsme motor CARSON CE-4 pro kategorii Basic zvolili perfektně. Auta nebyla nerozumě rychlá a tudíš jsme nemuseli shánět náhradní díly po destrukčních nehodách. Přesto si troufám říci, že nejrychlejší pilot Basicu (Jakub Hoffman) najel 16. kol, což bylo skvělé.
</p>
<p>
<b>Pořadí po rozjížďkách:</b><br>
<br>
<u>Basic:</u><br>
1. Jakub Hoffman<br>
2. Milan Čupík<br>
3. Martin Urbánek<br>
4. Tomáš Hartl<br>
5. Petr Šatoplech<br>
6. Radek Slavík<br>
7. Linda Šatoplechová – jediná slečna na startovní listině<br>
8. Adam Skokan<br>
<br>
<u>Master:</u><br>
To už jsou ostřílení borci, kteří se pohybují na závodech po celé Republice. <br>
1. Petr Grof<br>
2. Jakub Plechač<br>
3. Jan Morávek<br>
4. Ondřej Hubálek<br>
5. Dominik Šulc jun. <br>
6. Vladimír Šulc<br>
7. Jan Vláčil<br>
8. Tomáš Vávra<br>
9. Aleš Hybner<br>
<br>
<u>Nitro:</u><br>
Nejvíce obsazená kategorie. <br>
1. Jakub Plechač<br>
2. Jan Morávek<br>
3. Zdeněk Kapička<br>
4. Tomáš Kapička<br>
5. Petr Končel<br>
6. Jiří Minařík<br>
7. Radek Jonáš<br>
8. Luboš Kulhavý<br>
9. Petr Cejpa<br>
10. Ladislav Beran<br>
11. Martin Trocha jun. </p>
<p>Po vydatném posilnění párečky nebo pálivou klobáskou jsme se mohli pustit do finále:<br>
<b>Kategorie Basic:</b> po 3. finálové jízdě<br>
1. Jakub Hoffman – nenechal nic náhodě a s přehledem vyhrál. Jen tak dál GRATULUJI<br>
2. Milan Čupík – v těsném závěsu za Jakubem. Všechny finálovky dojel na 2. místě<br>
3. Tomáš Hartl – všechny finálovky dojel na 3. místě. Polepšil si o 1. místo SUPER<br>
4. Martin Urbánek – pohoršil si o 1. místo,příště jim to musí vrátit<br>
5. Petr Šatoplech – RC auto je nebezpečná zbraň v rukou Generálního Sponzora<br>
6. Radek Slavík – nejmladší a nejmenší pilot s nejkrásnější karoserií GRATULUJI<br>
7. Linda Šatoplechová – skončila na 1. místě ze všech děvčat GRATULUJI<br>
8. Adam Skokan – stejně bodů jako Linda, ale rozhodlo postavení na startu po rozjížďkách. Příště to ostatním vrátí i s úroky. Věřím, že to bude do 5. místa. </p>
<p><b>Kategorie Master:</b><br>
1. Petr Grof &#8211; jako jediný dokázal najet 24. kol<br>
2. Jakub Plechač – HOTBODIES Cyclone WCE-do 24. kol mu chybělo 0,08 sek. <br>
3. Jan Morávek – HOTBODIES Cyclone WCE. Po dlouhé pauze super výkony<br>
4. Ondřej Hubálek – po ukrutném boji s Honzou rozhodlo postavení na startu<br>
5. Vladimír Šulc – jsme už jako dobré víno“Čím starší,tím lepší“. Samozřejmě si polepšil. <br>
6. Aleš Hybner – perfektní výkon. Už je čas pořídit si HB. <br>
7. Dominik Šulc – nejrychlejší junior závodu GRATULUJI<br>
8. Jan Vláčil – dojel pouze 1. finálovku<br>
9. Tomáš Vávra – nedojel, příště to určitě vyjde</p>
<p>
<b>Kategorie Nitro:</b><br>
1. Jan Morávek – GRATULUJI<br>
2. Jakub Plechač – jako jediný najel 23. kol. Přesto mu to na 1. místo nestačilo<br>
3. Tomáš )&#61514;Kapička – hodně rychlí,ale zbytečné chybičky (příště nepít Grog před jízdou<br>
4. Radek Jonáš – pohoda,klídek<br>
5. Luboš Kulhavý – SUPER jak to zvládnul dojet na 5. místě a ještě měřit časy<br>
6. Ladislav Beran – po útrapách se zadním kamenem na Tamiya . SUPER GRATULUJI<br>
7. Petr Cejpa – útrapy s autem,dojel pouze jednu jízdu. Již je vše vyřešeno<br>
8. Zdeněk Kapička – udělal po nárazu ze svého laděného výfuku nenaladěný saxofón. ŠKODA<br>
9. Petr Končel – s lodičkou nenastoupil. Závody parníku jsou na Mácháči<br>
10. Jiří Minařík – nedojel ŠKODA<br>
11. Martin Trecha – nedojel ŠKODA</p>
<p>Vyhlášení výsledků proběhlo v duchu přátelské pohody a uvolnění napětí z vlastního závodu. Všichni z kategorie Basic si odnesli spousty zážitků a dojmů z prvních závodů a já jim slíbil,že se určitě nevidíme v tomto roce naposledy a že právě pro ně a třeba i pro Vás uspořádáme celý seriál závodů. Již dnes dáváme dohromady termíny a věříme,že Dámy a Pánové z Hydrometeorologického stanice Liberec nás nenechají na holičkách a pomůžou nám opět s počasím. Pokud máte zájem se zúčastnit našich závodů,pošlete mi prosím email s Vaší emailovou adresou na plechac@hotbodies. cz pro rychlé hromadné svolání s využitím pěkného počasí. Na závěr bych chtěl ještě poděkovat všem sponzorům (POSPA. cz, TEAMNOVAK. cz, SLOT-BPA.cz) a Crash teamu Česká Lípa za možnost uspořádat tyto pěkné závody.
</p>