4. závod Východočeského poháru 2.2.2008

Ing. Jiří Ciran


<p>V sobotu <b>2. února se uskutečnil v Rychnově nad Kněžnou závod</b>, pořádaný místním klubem &#8211; <b>ModelklubRK</b>. Jelo se opět na klubové dráze (18×12 metrů) s kobercovým povrchem. Dráha se nachází v bývalé jídelně zrušené školy v přírodě, pronajaté od Města RK.¨Tento závod se jel v rámci seriálu nazvaného <b>Východočeský Pohár</b>, který rychnovský ModelklubRK pořádá společně <!– separe –> s modeláři z <b>RCA SVČ Trutnov za podpory RCA ČR</b>.</p>
<p>Dráha byla přístupná již od 7 hodin, závodníky očekávalo depo sestavené ze školních lavic a židlí. Pro tento závod jsme nově vytyčili trať a změnili směr jízdy. Dále byl k dispozici bufet + prodej náhradních dílů. Měření probíhalo standardně pomocí měřícího zařízení AMB, každý model musel být vybaven personálním čipem, který bylo možno v omezeném počtu zapůjčit u pořadatele. Jako novinka bylo zapůjčení projektoru, který během závodu promítal na zeď průběžné stavy rozjížděk. Vše bylo dokonale zajištěné až na jednu maličkost a to dodávku tepla do našeho areálu. Byl to opravdu &#8222;zimní&#8220; závod, který svědčil hlavně motorům, které se nepřehřívaly. Tuto nepříjemnost jsme řešili instalováním přenosných plynových kamen do prostoru depa, bohužel na dráze byla zima až do odpoledne, kdy se podařilo dodávku tepla obnovit. Ještě jednou se všem zúčastněným omlouváme a věříme, že to nikdo neodnese na zdraví.
</p>
<p>Závodníků přijelo celkem 39 a objevilo se i několik zvučných jmen, jako například několikanásobný mistr ČR Martin Kořínek nebo aktuální mistr ČR v buggy 1:6 Pavel Schiller. Startovní pole bylo rozděleno do dvou hlavních kategorií, modely v měřítku 1:10 a 1:18. Dále bylo startovní pole rozděleno do podkategorií podle výkonu motoru – Touring Car / Touring Car 17T.
</p>
<p>Ale nyní již zpět k závodu. Ráno se závodníci pustili do tréninku, po krátké rozpravě potom v 9:15 byla zahájena série čtyř rozjížděk. Devět závodníků kategorie 1:18 bylo rozděleno do dvou skupin, v dalších dvou skupinách bojovalo devět pilotů kategorie 1:10 s max. 17-ti závitovými motory. „Elita“ si to rozdávala ve čtyřech skupinách &#8211; zde bylo celkem 21 borců.
</p>
<p>Možná to bylo zimou, kdy se obsluze měřicího zařízení třásly ruce, první rozjížďku měření stávkovalo. Po drobné korekci ale bylo již vše v pořádku a všech 55 jízd proběhlo bez problémů.
</p>
<p>Začala opět micra, kde zbytek pole sledoval souboj o posty nejvyšší mezi Zdendou Benešem a Pavlem Schillerem. TQ nakonec ukořistil Pavel Schiller, ale Zdendův Truck XRAY M18T PRO, který v zatáčkách jezdil jako po kolejích, naznačoval, že to s ním Pavel nebude mít lehké. To se nakonec potvrdilo a finálové jízdy s nájezdem 33 kol vyhrál Zdenda Beneš před již zmíněným Pavlem (32kol). Na třetí pozici se umístil Marek Schiller (Junior / 30kol).
Po micrech vždy startovaly dvě skupiny kategorie Touring Car 17T. Startovalo zde šest juniorů, kteří ještě občas mají se svými modely dost práce, proto rozjížďky probíhaly za hlasitého &#8222;krocení&#8220; ze strany rodičů. V rozjížďkách se nejvíce dařilo zkušenému Jirkovi Těhníkovi, který na dálku odolával času Jardy Štěpánka. Ten totiž startoval ve skupině jen s juniory a chvíli trvalo, než se mladí piloti naučili uvolnit cestu rychlejšímu modelu. Finálové jízdy ale tyto dva nejlepší piloty svedly dohromady a ze vzájemného souboje lépe vyšel Jarda Štěpánek, který s nájezdem 31 kol zvítězil před Jirkou Těhníkem (30kol). Místo na stupních vítězů ještě bylo pro Jirku Huška, který se o to zasloužil výkonem 28kol.
V elitní kategorii Touring Car probíhal boj o 2. až 21. Místo. Po druhé rozjížďce se do čela dostal Martin Kořínek a ani chlad na dráze mu nezabránil získat TQ. Do finálových jízd za ním startovali Honza Pastyřík a Jakub Štěpánek. Bylo k vidění spousta krásných soubojů, občas i trochu zazněla &#8222;lexanová bouře&#8220;, to už prostě k této nejrychlejší kategorii patří. Finálové jízdy ale tolik Kubovi Štěpánkovi nesedly a ten si o jednu pozici pohoršil. Zvítězil tedy Martin Kořínek (35 kol) před Honzou Pastyříkem (34 kol). Třetí pozici vybojoval Jirka Svoboda s nájezdem 33 kol.
</p>
<p><u>Top ten:</u><br>
<b>1. Martin Kořínek 35 kol</b><br>
<b>2. Jan Pastyřík 34 kol</b><br>
<b>3. Jiří Svoboda 33 kol</b><br>
<em>4. Jakub Štěpánek 34 kol &#8211; ModelklubRK<br>
5. Michal Blahovský 33 kol<br>
6. Marcel Dostál 32 kol<br>
7. Zdenda Beneš 32 kol<br>
8. Marek Vácha 32 kol &#8211; ModelklubRK<br>
9. Jakub Kavan 32 kol<br>
10. Jaroslav Štěpánek 31 kol<br></em>
</p>
<p>
Na závěr kolem 18. hodiny proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků ve všech třech hlavních kategoriích + nejlepší junioři v 17T. Byly předány diplomy a drobné ceny. Zvláštní cenu potom dostal každý junior, kterému ještě osobně blahopřál Martin Kořínek.
V Rychnově nad Kněžnou se v rámci Východočeského poháru soutěžilo naposled, seriál končí 15. března v Trutnově, kde také proběhne vyhlášení celkových výsledků.
</p>
<p>
Všem závodníků děkujeme za přízeň, věříme, že si odvezli jen dobré zážitky, z drobných chybiček se poučíme a těšíme se na dalších závodech, které ModelklubRK bude v letošní sezóně pořádat. Bude to opět na koberci, v létě potom na asfaltové dráze v nedalekých Kvasinách. Info naleznete na našich webových stránkách http://www.modelklubrk.ic.cz Nashledanou.
</p>