Informace k testu:
- pokud je možnost, tak pořád v rámci edukace a především s ohledem na nové uživatele dronů ukazuji opakovaně, že pokud jsou splněny podmínky, tak dojde dříve nebo později k vytvoření námrazy na vrtulích
- lidé si neuvědomují, že pokud je teplota kolem 0°a je velká vlhkost vzduchu, tak je na 100% jasné, že se v průběhu letu vytvoří na náběžných hranách vrtulí námraza. Pak i s vnitřní strany po celé ploše
- už jsem tento jev testoval u dronů DJI Phantom F300, F420, Mavic Pro, DJI Mini 2 a dalších. A pokaždé došlo ke ztrátě vztlaku, dron pak začal pomalu klesat a jak se vztlak zmenšil na minimum, dron začal v podstatě padat volným pádem dolů
- u Phantomů nebylo v rámci aplikací hlášení o přetížení motorů (a regulátorů). Takže pilot o tomto problému neměl tušení a pak jen viděl, jak se zvyšuje rychlost klesání a pokud měl dron v mlze bez VLOS (vizuálního dohledu), tak pak viděl jen jak se řítí k zemi = nehoda a škoda na dronu minimálně
- u dronů Mavic Pro, Mini 2 a dalších včetně Flipu se objeví informace o přetížení motorů (čímkoliv) a pilot je vyzván k okamžitému přistání a varování je také – aby nestartoval
- toto hlášení se samozřejmě objevilo i v případě testu DJI FLIP
- podmínky pro let: teplota – 2,5°, mírný vítr, inverze a vlhkost vzduchu 97%, rosný bod pro dnešní den -2,6°
- test byl vědomě prováděn a očekáváním jasného výsledku
- nešlo o to zda to nastane, ale za jak krátkou dobu
- v testu byla držena malá výška a VLOS
Více informací již v tetu samotném. Než se na něj podíváte tak jen tato rada: létání skrze mlhu je velkým rizikem. Nejenže je optika vlhká a pak stejně nic nevyfotíte (jedině počkat, až oschne), ale opravdu i dron je potom vlhký. Plus hrozí při rosném bodu námraza a při větší výšce letu jeho pád.
Zde se můžete přečíst co následovalo po tomto testu včetně informačního videa. Link na článek v popisu pod videem.