Le Mans série Huddy Aréna Trenčín

Jiří Vaněk

Le Mans Series 2023 / Trenčín, Hudy Arena, sobota 30.9.2023

Seriál závodů RC aut 1/10 RC Moravian Le Mans Series ročníku 2023 zavítal do trenčínské HUDY Areny. Bylo by škoda nevyužít takového excelentního areálu a tak pořadatelé k Le Mans ještě přidali i několik dalších kategorií: F1, Stock a 1/8 GTXE. Závod se jel pod názvem: IV.RC Le Mans meetig HUDY Arena.

HUDY Arena je pro nás, pouze občasné návštěvníky, přímo stavostánkem RC aut. To, co tady majitelé areálu vytvořili a stále ještě budují, je něco úžasného. Je zde vývoj a výroba RC aut xray, rozsáhlé zázemí se stoly, židlemi, rozvodem elektřiny, sociálkami, parkovišti, možností cateringu, síní slávy, haly s dráhami pro velké spalovací bugyny s hliněnou dráhou, dráha pro elektrické bugyny, kobercová trať pro onroad a hlavně veliká a nelehká venkovní asfaltová trať.

Využil jsem nabízené možnosti a přijel už ve čtvrtek večer, abych mohl celý pátek ladit svá auta. Pátek byl nádherný slunečný den, trať byla upravená a poměrně početná skupina pilotů zde již intenzívně trénovala na sobotní závod. Tušíce z předpovědi počasí, co přijde v sobotu, ladil jsem jak auto do suchých podmínek, tak alternativy do vlhka a do mokra.

Sobotní ráno, přesně dle avízované předpovědi počasí, nás uvítalo svěžím deštíkem. Start závodu tedy byl odložen, odsávali jsme vodu z trati a čekali na částečné vysušení asfaltu. Na briefingu pilotů nás přivítal Martin Hudy a Roman Krejčí seznámil účastníky akce s průběhem dne. Sešlo se zde pěkných 49 aut, z toho 22 do LeMans Series. Formát závodu Le Mans: kvalifikace o best lap a pak na 4x 8 minut.

Kvalifikace byla ve znamení stále ještě vlhké trati. To bylo výhodou pro čtyřkolky GT Stock, naopak Pancary s výhradně zadním pohonem nemohly využít svého potenciálu, Nebyly to zrovna regulérní podmínky, nicméně byly pro všechny stejné. I tak se mi podařilo zajet druhý nejlepší kvalifikační čas o 0,3s za Romanem Krejčím. Třetí čas měl Tomáš Vostal se čtyřkolkou GT Stock a čtvrtý Petr Novotný s výkonnou LMP1.

Trať osychala velmi pomalu, tedy i finálovky s pancary byly o jízdě „na citovku“, zatímco výkonově slabší čtyřkolky GT Stock plně využívaly výhod trakce svého pohonu všech kol. V A skupině nám Roman Krejší se svojí zbrusu novou výkonnou LMP1 Renix G56 trošku poodjížděl. V mezích možností malého gripu trati, ale i ohleduplnou jízdou jsme si dobře zazávodili s Martinem Krejčím. Mírný odstup měl Robert Bittner jr. se svým lentilkovým Porsche 962 Tic-Tac. Smůlu měl Tomáš Liška, hned na začátku očesal převody a ztratil čas opravou. Ztrácel i jeden z velkých favoritů, Petr Novotný s LMP1. Na trati se svými pancary zdatně bojovali i Martin Kocák, Karel Novosad a Ivo Kavánek.

V B skupině byla radost pohledět na rozrůstající se startovní pole čtyřkolek GT Stock. Jezdci používají kvalitní techniku. Výborně jel Tomáš Vostal s Yokomo BD12, za ním junior Maty Maixner, tomu xray seděl náramně, řekl bych nejlépe ze čtyřkolek, pak Přemek Řihánek, který dokonce nasadil svůj nový xray x4/2023 a velmi si jej chválil. Moc pěkně jeli i Zdeněk Zikmund, Jarda Kočí a Květoslav Baštinec. Dobré výkony předváděli Aleš Svoboda, Štěpán Mozga, Vojtěch Václavík či Roman Štalmach.

Mezi dívkami se nejlépe umístila Martina Kavánková, dokonce na pěkném 12.místě před Lucií Krejčí, celkově 16.místo.

Potěšitelná byla účast juniorů. Svezl se s námi i mladičký Filip Hudy, s předokolkou xray a s policejní karoserií proháněl své soupeře.

V odpoledních hodinách bohužel opět sprchlo a přestože jsem bleskově těsně před jízdou přezul pneumatiky za mokré, tak jízda byla zrušena a závodní den předčasně skončil. Byla to smůla, tolik krásných dnů a my trefili ten jediný deštivý… No, alespoň jsme si to jednou zkusili v náročnějších podmínkách na kluzkém povrchu.

S prázdnou ale domů nejedu, 1.místo v kategorii LMP2 s Porsche 956KH Gulf Racing a s upraveným podvozkem xray x10L opět přináší pár dalších cenných bodů do výsledkové tabulky šampionátu.

Nejhezčí karoserií bylo vyhlášeno Porsche 962C v bílo červeném zbarvení Canon, majitel Tomáš Liška.

Šampionát LeMans bude završen kobercovým závodem v Ostravě. Kdo bude chtít uniknout předvánočnímu úklidu a sladkému cukroví, může si na 23.12.2023 naplánovat závody v ostravské sportovní hale s celkovým vyhodnocením LeMans ročníku 2023.

=============================

RC Moravian Le Mans Series, jsou závody RC aut se zaměřením na vytrvalostní formát i na maketovost karoserií.

LMP1: Skupina určená pro sportovní prototypy typu Le Mans s aerodynamicky účelovými karosériemi a bez omezení výkonu motorů.

LMP2: Skupina určená pro realisticky věrné modely sportovní prototypů typu Le Mans, případně GT s motory do 10,5T.

LMP3: Skupina určená pro realisticky věrné modely sportovní prototypů typu Le Mans, pneumatiky pouze bezdušové typu F1.

GT: Skupina určená pro sportovní vozy GT různých provedení.

Kalendář Le Mans Series 2023:

1. 18.3.2023 Holešov, koberec

2. 22.4.2023 Otrokovice

3. 13.5.2023 Blansko

4. 2.7.2023 Svitavy / zrušeno

5. 30.7.2023 Frýdek-Místek Sokolík

6. 12.8.2023 Trnava

7. 9.9.2023 Otrokovice

8. 23.9.2023 Brno

9. 7.10.2023 LMS / rezerva

9. 30.9.2023 Hudy Arena Trenčín

10. 23.12.2023 Ostrava, koberec