Zimní sezónu 2025-2026 MR Cup si nechci nechat ujít. Jednak chci odjet všechny závody a hlavně chci testovat podvozek XRAY X4 2025 Alu verzi. Protože na asfaltu to jede výborně. A co na koberci? Jak budu stíhat ty nejlepší (no nebudu). Ale chci se svézt a najít si k sobě adekvátního soupeře.
Takže jsem v hale Jedovnice a už jsem rozdělal depo. Dnes bude hala plná. Protože účast je hodně vysoká a nebude chybět samotný Martin Hudy s rodinou.



Online výsledky sledujte zde: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&dId[E]=91045&hId[1]=evt
Video z pátečního tréninku zde:
Vypadá to, že RC Blansko bude mít online přenos z tohoto závodu.
Jinak jsem se poprvé projel na kobercové trati a zvykám si na ni. Ale jsem pomalejší než ostatní piloti v tréninku. Takže dnes budu pouze kroužit a zkusím i Ahura GT karoserii. Pokud nebudu oslňovat kolegy na tribuně. Auto jinak sedí výborně, ale nemám tam tu agresivitu.
Primárně mi jde o to dobře se svézt. A v průběhu závodu pak posbírám nějaké ty zkušenosti a rady.
Tento závod se dá označit za „Mezinárodní“, protože zde jedou i piloti z Polska. Slovensko má tady jasného zástupce.
Na závodě nebudou chybět děti a junioři. Děti pojedu v TC Hobby. Junioři pak i v dalších kategoriích.











Stále probíhá ranní trénink a Pavel Magda se nenudí. Hlídá děti na trati a musí je usměrňovat.
Probíral jsem s Dušanem Vintrem proč jedu tak vlažně a není tam ta agrese. Je to stylem jízdy a zvykem z asfaltu. Tady se musí jezdit jiným stylem. A to se buď dnes naučím, nebo budu jezdit v klidu jako na asfaltu.
Na druhý volný trénink mám karoserii Ahura GT s osvětlením. Když už nebudu stíhat, budu vypadat stylově na trati.
Tak jsem zkusil Ahura GT. Mohu tuto GT karoserii jet v TC Stock. A nepoznal jsem rozdíl oproti Wolverine. Takže na parádu pojedu tuto karoserii. Budu jako jediný svítit. Svezení je ale parádní. Jen prostě jedu styl asfalt.














A zde krátký vstup:
Za malou chvíli proběhne rozprava a poté se začne samotný závod. Slovo budou mít Aleš Horák, Pavel Magda a možná i Martin Hudy.







Rozprava právě probíhá.
Online stream RC Blansko:
A jako obvykle startuje kategorie Hobby. Zde komentuje a jízdu hlídá Aleš Horák. A děti pak jedou více v klidu. 8 modelů na startu není špatná účast. Jinak tahle kategorie má i hodně diváků kolem trati. Nejlepší nyní byl Martínek Janíček.
Než půjdu na jízdu, musím projít technickou kontrolou. Takže hmotnost mého modelu nesmí být pod 1300g, napětí nesmí být vyšší jak 4,2V/článek. To platí pro moji kategorii TC Stock. Mazání cca 20 minut před startem jízdy. Na to mě upozorní Dušan Vintr.
Po této kategorii jede početná kategorie F1. Zde startuje Martin Hudy, Filip Hudy. Jinak známá jména taktéž nechybí. 15 aut na startu. Ještě minulý rok jsem zde jezdil se svojí X1 2018. Teď přišla změna. A zase se učím nové věci. Těsné časy mezi Martinem Hudym a Lukasem Hochem. I Filip Hudy jede v silnější skupině. A to o něčem vypovídá. Ale není čemu se divit. Syn Martina Hudyho má možnost denně trénovat na dráze v Hudy aréně. Mám maximální podporu. Potom se dostaví výsledky velmi rychle.
Je dobré, že se v početných kategoriích pojede finále A po 8 pilotech. Takže bych si přál, abych zajel výsledek do finále B a měl více vyrovnanou skupinu. Než uhýbat mnohem rychlejším jezdcům.
Kategorie FF (přední náhon) je velmi zajímavá kategorie. Zvažuje ji i Dušan Vintr. Sám jsem ji zkusil na posledním závodě MR Cup v Brně Bosonohách. Musí se zde jet bez brzdy, plynule. A na koberci to platí dvojnásob. V kategorii F1 dojel 4. Luxusní výsledek. A to jede i další kategorie. Filip Bortoli jasně dokazuje, že tato kategorie mu sluší.
1/12 kategorie je o menších, ale krásných modelech na trati. A výběr karoserií je hodně velký. Navíc vypadají hodně reálně. I zde je solidní účast. Zde zajel nejlépe Jan László.
TC Stock hodně obsazená kategorie v čele s Martinem Hudym. Nestačím na soupeře. Není to o rychlosti, ale o stylu jízdy. A ten mi nejde. Pořád jsem zvyklý na asfalt a jedu čistě, ale kroužím. Nevím, zda na to přijdu. Ale svezení parádní, auto funguje. Možná by to chtělo ještě doladit. Ovšem pokud se jdu svézt, pak pohoda.
V GT Stock také slušná účast. Také to bude na dvě finálové jízdy. Jirka Baštinec první. Ale za ním Filip Hudy. Ano i zde jede a A finále mu bude právem patřit. Kdybych jel tuto kategorii, opět musím jet ostrý styl a zase budu v zadní části pole. Jde o to se svézt.
TC Modified je nejvýkonnější kategorií. Maty Knopp, Tomáš Sova, Karel Kratochvil – stálice této kategorie. Menší účast. Maty Knopp první pozice.












Také se rozdávaly trička Hudy. Každý si vybral svoji velikost.
Jedeme už druhé kolo kvalifikací. A opět na scéně děti. Ty je potřeba určitě korigovat. Jinak by to na trati bylo malé destruction derby. Ovšem Max Kopecký zajel nyní lépe jak Martínek Janíček. A máme tu silného soupeře.
V F1 nechybí stálice Leoš Bulva. A jakou má barvu jeho monopost? Zelenou, jak jinak. A ano stále řídí modely páčkovou vysílačkou. A zatím je v A finále. Protože do Ačka postupuje 8 pilotů.
TC FF tam jsou všichni v A finále. Měl zde startovat Jakub Vintr. Ale nakonec neměl model na zapůjčení jako jsem měl já. Ale ta možnost přetrvává do dalšího závodu. Vyrovnané výsledky mezi Danem Holišem a Tomášem Sovou.
Modely GT 1/12 vypadají na trati opravdu dobře. Zde 2 finálové skupiny budou určitě. 13 modelů = 8 v A finále. Zatím tam je Vašek Otoupal. Jede zde i Tomáš Brodský – stálice v tomto RC sportu. A nyní startuje z první pozice. Ve své skupině. A to znamená, že dojel v první jízdě první.
Hmmm. Já jsem nyní zajel lepší nájezd a stíhal jsem celkem Jakuba Vintra. Ale musím jet přesně kolo za kolem. A zjistil jsem, že občas potřebuji přibrzdit. Jenže se to musí trefit přesně. Možná, že postupně na to přijdu, jak s tou 4WD potvorou jezdit. Mám z toho dobrý pocit. Martin Hudy si drží TQ. Za ním Šimon Horák, Karel Kratochvil a další. I v B finále budu pouštět o kolo zpět, ale nebude to snad tak často.
Tak Dušan Vintr nemohl jet FWD kategorii. Ale vyřešil to jednoduše. Koupil použité šasi 2025, karoserii a elektroniku má svoji. A další závod pojede otec a nebo… syn. A tak se to dělá.









Dostal jsem další radu od Dušana Vintra, jak rychle zkontrolovat flex na šasi. Aby auto fungovalo pořád stejně dobře. Povolí se šroubky na horním šasi a co drží motor. Zakroutí se šasi, dotáhne se motor. Podvozek se položí se na podložku a dotáhnou se šroubky. Pozor – podvozek bez kol.
V GT Stock je v čele stále Jirka Baštinec. V A finále je ještě Zdeněk Zikmund.
V Modified stále ve vedení Maty Knopp před Karlem Kratochvilem a Pavlem Mojžíškem.
Poslední kolo kvalifikací začalo. Já teď zkusím nečistit kola a pouze namazat. Co se stane s gripem. V podstatě dnes testuji. Ano, kola by se měla po každé jízdě očistit čističem na brzdy. Uvidíme.
Aleš Horák má hodně práce s komentováním kategorie TC Hobby. Ale ty děti se prostě musí kočírovat. Chvílemi vypadá jízda i spořádaně.
Závod jede jako po kolejích. Já jsem zvědav, jak zajedu třetí kvalifikaci. Mažeme s Dušanem 20 minut před startem jízdy. Další poznatek.
A jak to tedy je s TQ v kategoriích?
TC Hobby – Martínek Janíček
F1 – Martin Hudy
TC FWD – Filip Bortoli
GT 1/12 – Jan László
TC Stock – Martin Hudy
GT Stock – Jirka Baštinec
TC Modified – Maty Knopp
Jinak tu je vynikající bufet a obsluha. Jídlo vám donesou až do depa, když je potřeba.
Nakonec jsem kola očistil před třetí kvalifikací. Chvilku jsem snad byl před Jakubem Vintrem. Ale jen na okamžik. Ale už se učím kobercový styl s podvozkem a zrychlil jsem. Zase o něco. Možná trochu potrápím Kubu ve finále.








Jak vidíte výše na foto, někdo se směje, někdo ladí. Ale vládne tu pohodová atmosféra. A to je to hlavní!
Teď nás čekají finálové jízdy. Stačí vyhrát 2x po sobě a na třetí jízdu už nemusíte nastoupit. Ale… To se stává občas. Pokud jsou jezdci hodně vyrovnaní, není to jisté až do konce závodu.
Nyní se upravuje koberec, lepí se případné díry. A máme 5 minut do startu kategorie TC Hobby.
Koukal jsem na pořadí na finále a jsem za Honzou Štrofem. Jakub Vintr je před ním. Tak to je stíhat nebudu. Za mnou je pak Pavel Gryc, ale ten je pomalejší jak já. Takže finále pojmu jako prodloužený trénink a budu se učit.
Finále TC Hobby opět pod taktovkou Aleše Horáka. Martínek Janíček zvítězil před Vaškem Wittgruberem.
F1 a souboj Martin Hudy a Lukas Hoch. Martin lepší. B finále Leoš Bulva vs Sváťa Hájek. Leoš lepší. I zde komentuje jízdu Aleš Horák. Uděláte drobnou chybu a už se vezete. Ovšem souboje byly i na dalších pozicích. Každý si zde najde svého soupeře.
Předokolky krásně hvízdají do zatáček. Pěkná podívaná. Filip Bortoli si vypracoval náskok a zvítězil. Hodně těsný souboj proběhl mezi Danem Holišem a Tomášem Sovou.
1/12 GT mají taktéž dvě finále. Otoupal Petr vítězí v B finále. V A finále pak Jan László.
TC Stock finále B. Já jsem se celkem držel davu. Ale pak to začalo kolizemi a já ztratil pojem, kdo je kdo a na kterém místě. Takže jsem sice byl více vpředu, ale pak jsem stejně pouštěl. Ale dojel jsem lépe jak na 7. pozici. Ale uměl jsem se vyhnout nehodám a nejel jsem špatně. A především – nikoho jsem nepoškodil a učím se pouštět. Je to však náročné. Jirka Baštinec dojel první před Kubou Vintrem. Ten jel hodně dobře ze zadní pozice. A finále velmi napínavé. Martin Hudy vs Šimon Horák. Šimon lepší o chloupek. Komentář opět Aleš Horák.







Vypadá to, že další závod pojedu GT Stock. Musím však pořídit motor (doporučen nový) a pomalejší jízda mě možná bude více vyhovovat. Karoserii mám. Ale pak bude otázka, zda budu zapojovat na závod světla. Protože pak se hůře dělá se šasi (údržba). Ty kabely osvětlení nejsou ideální.
GT Stock – B finále ovládl Aleš Horák. A finále si dávali do těla Jirka Baštinec vs Matyáš Maixner. Ale i další pozice ve 22 kolech a hodně vyrovnané.
Modified – Maty Knopp byl o něco lepší jak Karel Kratochvil. Ještě Pavel Mojžíšek dojel s nájezdem 25 kol.
A jdeme na druhé kolo finále.
Martínek Janíček se stane vítězem TC Hobby. Za ním to je ještě otevřené.
F1 a Leoš Bulva zvítězí ve finále B. A finále Martin Hudy zvítězí v kategorii. A pořadí za ním zřejmě bude Lukas Hoch a Tomáš Mencl.
TC FWD i zde Filip Bortoli se raduje z prvního místa. A i za ním je asi jasno: Holiš Dan a Sova Tomáš.
GT 1/12 B finále bude patřit Petrovi Otoupalovi. A finále: vítěz Jan László.
TC Stock v B finále se raduje Jirka Baštinec. A já? Opět jsem dojel na lepší pozici. Dokonce jsem se udržel nějakou dobu za Jakubem Vintrem. Ale nejedu přesně a pořád stejně. A to se trestá. Ovšem bez kolize s někým. Podle mě mi bude kategorie GT Stock s motorem 17.5 vyhovovat více. Ale i tam se musí přesně. A finále nemá vítěze. Protože zvítězil Martin Hudy.
TC Modified má vítěze Maty Knoppa. Karel Kratochvil bude druhý. Třetí Pavel Mojžíšek.
Třetí kolo finále už běží.
Děti se snaží při asistenci Aleše Horáka.
Mně nyní udělal kontrolu setupu Dušan Vintr. A byla nutná korekce rozbíhavosti, sbíhavosti. Takže děkuji a uvidíme, jak to pojede v poslední jízdě.
A jak to všechno dopadlo na dnešním závodě?
TC Hobby
- Martínek Janíček
- Vašek Wittgruber
- Max Kopecký
F1
- Martin Hudy
- Lukas Hoch
- David Březík
TC FWD
- Filip Bortoli
- Dan Holiš
- Tomáš Sova
1/12 GT
- Jan László
- Jakub Vaněk
- Tomáš Brodský (3D tisk podvozek)
TC Stock
- Martin Hudy
- Šimon Horák
- Karel Kratochvíl
GT Stock
- Matyáš Maixner
- Jirka Baštinec
- Filip Hudy
TC Modified
- Maty Knopp
- Karel Kratochvíl
- Pavel Mojžíšek
Já se jedu na závod pobavit s kolegy, posbírat vědomosti a na pohodu si zajezdit. Není potřeba se nervovat, že mě někdo nepustil natož se s někým dohadovat. Jedu si to užít na 100%. V mém případě ještě dělám tento report. Takže se nenudím.
A po vyhlášení nebude chybět tombola. Později se můžete těšit na video sestřih.


























